Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkoholi ei enää kuulu elämääni

Vierailija
10.10.2022 |

En edes ajattele, että ihmiset viikonloppuiltaisin ryhmittäytyvät kännäämään baareihin. Esim messuilla tai festareilla en kiinnitä päihtyneisiin ihmisiin mitään huomiota. En juhlissa huomioi ihmisten kännitilaa erityisesti. Konserteissa keskityn esitykseen jne.

Tuntuu ihanalta kun ei enää resonoi alkoholikulttuurin kanssa. Sitä tulee aivan sokeaksi koko ilmiölle ja elää sen kanssa rinnakkain, näkemättä sitä.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän kuten joku ateisti ei näe uskonnon symboleja tai kiinnitä uskoviin mitään huomiota. Näkee ja unohtaa saman tien, ei jää mieleen pyörimään.

Tai joku vihertumpelo ei kiinnitä julkisten tilojen tai kotien kasveihin yhtään mitään huomiota. Ohittaa kukkakaupat näkemättä niitä eikä mitkään kasvijutut jää mieleen.

Vierailija
2/15 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se noinkin voi onnistua. Jos on tilaisuudessa, jossa iso osa kännää, niin valitettavasti sitä on aika hankala olla huomioimatta. Itse olen todennut, että ainoa keino kestää känniläisiä on kännätä itsekin. Toinen vaihtoehto on itselläni pysyä sitten pois koko tilaisuudesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisit vain hukata pullosi.

Vierailija
4/15 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai se noinkin voi onnistua. Jos on tilaisuudessa, jossa iso osa kännää, niin valitettavasti sitä on aika hankala olla huomioimatta. Itse olen todennut, että ainoa keino kestää känniläisiä on kännätä itsekin. Toinen vaihtoehto on itselläni pysyä sitten pois koko tilaisuudesta.

Totean etten viihdy, jos ihmiset tuntuvat vetävän ihan eri taajuuksilla kuin minä. Lähipiirini ei ole kovia ryyppääjiä, enkä huomaa jos muutaman lasillisen ottavat. En jää väkisin pilkkuun asti muutenkaan, kun jutut ja meininki menee yleensä alamäkeä puolen yön jälkeen.

En juo siksi, että kokisin henkistä yhteyttä ihmiseen jonka jutut hyppii aiheesta toiseen tai kiertää kehää. Mutta senhän se vaatisi jos sitä haluaisi.

Vierailija
5/15 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

PalstaTrolli kirjoitti:

Join viimeisen pullon tyhjäksi aikanaan enkä koskaan ostanut uutta.

Vierailija
6/15 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta alkoholihan on ystäväsi. Ei ystävää saa jättää.

Mutta alkoholi antaa sinulle anteeksi, ja palaa luoksesi hädän hetkellä.

Näin tekee tosi ystävä. Ainut ystävä. BFF.

Vierailija
7/15 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

PalstaTrolli kirjoitti:

Join viimeisen pullon tyhjäksi aikanaan enkä koskaan ostanut uutta.

Aina löytyy uusi pullo. Parempi pullo. 

Vierailija
8/15 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kännisiin voi useimmiten suhtautua kuin lokkeihin tai variksiin, eläimellistää ne ainakin ulkotiloissa. Itsehän ne sitä paitsi ovat jo eläimellistäneet itsensä. Äänihaittaa, kakkimista ja pahimmassa tapauksessa hyökkäilyä voi kyllä esiintyä. Sisätiloissa valitettavasti joutuu lintuhäkkiin, eikä se ole suositeltavaa.

Vierailija
9/15 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kännisiin voi useimmiten suhtautua kuin lokkeihin tai variksiin, eläimellistää ne ainakin ulkotiloissa. Itsehän ne sitä paitsi ovat jo eläimellistäneet itsensä. Äänihaittaa, kakkimista ja pahimmassa tapauksessa hyökkäilyä voi kyllä esiintyä. Sisätiloissa valitettavasti joutuu lintuhäkkiin, eikä se ole suositeltavaa.

En itse halua ajatella toisista ihmisistä ikävästi vaan ohitan heidät neutraalisti.

Vierailija
10/15 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jouduin lopettamaan alkoholin käytön kun maksa alkoi kiukkuilla kun on yhdistelmä vaikea ylipaino + tissuttelua 20 vuotta. Valitettavasti olen työelämässä miesvaltaisella alalla, jossa vielä on paljon tuota alkoholikulttuuria. Kyllä minä siellä ihan rauhassa saan cokiksiani juoda eikä kukaan pottuile, mutta on se kännisten seura kyllä raskasta katsottavaa selvin päin.

Vierailija
11/15 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppuna konserttiin, enkä välitä miten paljon muut juovat. En ole tunkemassa eturiviin muutenkaan.

Vierailija
12/15 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tuon psykologisen ilmiön nimi on kun tavallaan sokeutuu asioille mitkä ei kuulu osaksi elämää?

Vierailija
13/15 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tuon psykologisen ilmiön nimi on kun tavallaan sokeutuu asioille mitkä ei kuulu osaksi elämää?

bubble.

Vierailija
14/15 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

bubble.

No niinpä onkin.

Vierailija
15/15 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perjantai.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kuusi