Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meidän 11v tyttö on alkanut meikkaamaan kouluun.

Vierailija
14.04.2010 |

Mites muilla?

Minkä ikäisenä tytöt on alkaneet meikkaamaan?

Pitäisikö kieltää vai onko ok?

Jotenkin en sitä niin pahanakaan osaa pitää kun meikkaa ihan nätisti pikkasen luomiväriä, ripsaria ja huulikiiltoa...

Mitä mieltä on arvoisa av-raati?

Kommentit (106)

Vierailija
61/106 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä oon ite 11 ja oon meikannu jo vuoden kouluun enkä ole ainoa koulustani.

Meidän koulun vieessä on toinen ala aste(joku 1 kilsa)ja siellä melkeen kaikki tytöt meikkaa.

Vierailija
62/106 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä asia ainakaan vielä kiinnosta meidän alakouluikäisiä tyttöjä. En oikein perusta naistenlehti-naisidentiteetistä. Ehkä meidän lapsista tulee enemmänkin kapinallisia vaihtoehtoteinejä - toivottavasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/106 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kunhan ei VIELÄ mitään meikkivoiteita! Mä oon 10 v ja laitan kouluun vaan:

-huulirasva Labello soft róse

-Dermosil huulikiilto pearly peach

-Dermosil peitepuikko FreshBalance concelear

-Systeri-lehden mascara (joskus)

Tosi halpaa! Kaikki maksaa n. 30 e! ei näy kamalasti, joten se on hyvä kouluun! Sanotaan että pojatkin tykkää luonnollisista tytöistä :) Dermosil tuotteet saa www.Dermoshop.fi/. Ne pitää kylläkin tilata. Toivottavasti tykkäät!

Vierailija
64/106 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

s#it mitä se haittaa jos se ei teitä haittaa että tulee 11v poikia paikalle

Vierailija
65/106 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tottakai se saa ne meikeillä peittää. Hoidetaan ihotautilääkärin aineilla, mutta silti niitä sillointällöin tulee. Kukas ei haluaisi olla finnitön ja jo skonstit on peittää miksi kieltäisin. saa laittaa hennosti ripsiväriäkin. Laittaa muuten niin vähän, etten edes huomaa sitä olevan, mutta kuulemma on :)

Vierailija
66/106 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 11v tyttö käyttää peitepuikkoa (ei tarvitsisi), kulmakynää ja ripsiväriä. Juhliin/koulun discoon saa laittaa puuteria ja vähän kajaalia. Ja osaa kyllä meikata.

Vierailija
67/106 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 14-vee käyttää joskus vähän peitevoidetta, jos on pahan näköisiä finnejä. Ei ole onneksi vielä meikkaamisesta saati sheivaamisesta kiinnostunut ja hyvä niin.

Vierailija
68/106 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloin meikkaamaan päivittäin... Eipäs kun en vieläkään meikkaa päivittäin.
n23

Vierailija
69/106 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menetin neitsyyden 12 vuotiaana, että jos tohon ikään ei meikkaamista pahempiin juttuihin lähde niin kannattaa olla ylpeä ja antaa vaan meikata.

Vierailija
70/106 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut koko ikäni vapaasti käyttää mitä tahansa meikkejä ja vaatteita.

Ylä-asteella kiinnostuin meikkaamisesta. Kokeilin kerran, mutta häiritsi leikeissä ja sateessa, joten lopetin samantien. Nyt olen 20v, enkä ole meikannut kasiluokan jälkeen. Vaatteissakin suosin mukavuutta ja helppoutta, eikä muoti kiinnosta.

Olen kyllä muutenkin ollut aina "kiltti tyttö", eikä minulla ole koskaan ollut kotiintuloaikoja, vaan olen omatoimisesti tullut kotiin viimeistään klo.18.

Vierailija
71/106 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuuko enää nykyään? 70-luvulla oli medän kylässä ala-asteella meikkaaminen kielletty ja syy jälki-istuntoon. Ei taida nykyään enää olla laillista? 

Vierailija
72/106 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se huvittavan näköstä, lapsi täydessä meikissä kun edes tissit ei vielä kasva. Jos haluaa tehdä itsestään naurunalaisen, siitä vaan. Kyllä me niille wt pissiksille siellä opehuoneessa sitten naureskellaan, että ei ole omena kauas puusta pudonnu...

Sivistyneistä/akateemisista perheistä ei yleensä tällaisia ylilyöntejä tule.

Vierailija
73/106 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ton ikäisenä voi aloittaa meikkaamisen, kunhan se ei ole hirveän vahvaa. Joku peitepuikko/meikkivoide, ripsari ja huulikiilto riittää.

Vierailija
74/106 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tyttö sai 11 v synttärilahjakseen meikkejä. Kouluun ei saa, mutta kavereitten kanssa, kaupungilla tms. Kutosella kevyt meikki kouluun minusta ok.

Vierailija
75/106 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tod.

12-vuotiaana voi laittaa jotain huulikiiltoa, 14--vuotiaana ripsaria.

Vierailija
76/106 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on ihan ok että käyttää vähän meikkiä mutta en suosittele ostaa liikaa ku muuten tää henkilö käyttää sitä liikaa ja varmaa ois hyvä et käyttää mm. Vaan riparian vähän puuteri ja viel huulirasvaa hyvä huuli rasva on Baby Lips

Vierailija
77/106 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ite alotin kymmenen vuotiaana, sillon se oli vaan valkeeta luomivärii ja huulikiiltoo. Sitte 12 vuotiaana oli kaikki meikkivoiteet, puuterit, poskipunat, ripsarit, kajaalit, eylinerit, huulipunat ym. Oon ihan hulluna meikkaamiseen. Miks hitossa se pitäs kieltää tai aloittaa vasta yläkoulussa!?

Vierailija
78/106 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei. Anna laittaa meikkipuuteria. Siinä on samassa meikkivoide ja puuteri. Itse käytän sitä. Lumenelta saa nuorille suunnattua sarjaa.

Vierailija
79/106 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei jotkut ovat puhuneet korvakorujen laittamisesta ja minä laitoin ne 10v.. ja meikkaamisen ja hiusten värjäämisen aloitin samoihin aikoihin... nykyään meikkaan joka päivä ja diskoihin jne meikkaan enemmän :)

Vierailija
80/106 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkaaminen vanhentaa lapsia liikaa, lisäksi vanhentaa ihoa tosi paljon. Tunnen itseni lisäksi muutamia, jotka eivät koskaan ole halunneet meikata ja on kyllä paljon nuoremman näköisiä kuin meikkaavat samanikäiset naiset.

Itse antaisin meikata vasta sitten, kun on peruskoulu käyty ja muutenkin alkaa vastata itse itsestään ja tekemisistään. Liikaa nuoret alle 16 vee tytöt yrittää päästä aikuisten miesten vietäviksi ja polttavat siipensä. Parempi katsoa kuin katua. Mitään ei häviä sillä, että odottaa naamansa sotkemista muutaman vuoden enemmän. 

Eikö nykyajan naiset oikeasti pidä itseään semmoisenaan tarpeaksi kauniina, kun jo esimurrosikäisten pitää meikata kouluun? Te varmaan olette niitä samoja, joiden mielestä on söpöä laitattaa tyttövauvalle korvikset!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme