Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meidän 11v tyttö on alkanut meikkaamaan kouluun.

Vierailija
14.04.2010 |

Mites muilla?

Minkä ikäisenä tytöt on alkaneet meikkaamaan?

Pitäisikö kieltää vai onko ok?

Jotenkin en sitä niin pahanakaan osaa pitää kun meikkaa ihan nätisti pikkasen luomiväriä, ripsaria ja huulikiiltoa...

Mitä mieltä on arvoisa av-raati?

Kommentit (106)

Vierailija
81/106 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites te joilla ei saa meikata esim ennen ku on 13v nii saako teidän 11-12v peittää finnit meikkivoiteella vai pitääkö mennä pizzanaamana kouluun?

Vierailija
82/106 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2010 klo 15:04"]

meikkaamisen, ei ole mitenkään tarpeellista eikä suotavaa. Lasten pitää saada olla lapsia eikä mitään pikkuaikuisia tai varhaisteinejä. Kyllä ne ehtii naamaansa maalata koko loppuikänsä vähän myöhemminkin.

>> En missään nimessä antaisi 11-vuotiaan meikata ja kouluun vielä! Rajat pitää olla! Lapsen maailma on eri kuin aikuisen ja teini on siinä välimaastossa.

Sitten taas toisaalla ihmetellään kun miehet on kiinnostuneita pikkutytöistä, miksiköhän??

Miettikää sitä.

Mä tiedän tytön joka sai tulla kirkonkylälle täydet meikit naamassa ja korkokengät jalassa 8-vuotiaana!!

Eipä äiti estänyt ja isä oli voimaton(sanoi ettei se hänelle kuulu), no kenellekä?

Ei kai sillä ole sitten väliä jos joku setä nappaa tällaisen pikkupissiksen kyytiin, ei kai?

Muutenkin tämä tyttö huolestuttaa kun seuraan sivusta. Saa katsoa tv:stä mitä haluaa, pukeutuu kuin teini ja on nyt vasta 10-vuotias.

En ihmettelis jos joskus joutuu vaikeuksiin vielä.

Äitensä ei laita m i t ä ä n rajoja, kun ei tajua sitä että lapsi on lapsi eikä aikuinen!

Eli tämäkin asia kuuluu siihen mikä on lapsen maailmaa ja mikä aikuisen. Kaikkeen ei pidä lähteä mukaan liian aikaisin.

Kyllä 10-vuotias saa pukeutua nuorisomuodin mukaan. Ei kukaan 4-luokkalaiseni enää pue kouluun nallepaitaa ja kukkahousuja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/106 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs palstamammat siitä sanoo että tämä tyttö täällä sai korvikset jo 5-vuotiaana :) (itse niitä pitkään kärtin). Meikkaamisen alotin 6-luokalla laittamalla vähän ripsaria koulukuvaan, seiskalla se säännöllistyi. 8-9 luokilla aloin lukea paljon aiheesta ja katsella meikkitutoriaaleja youtubesta. Itse opin niistä paljon. Nykyään meikkaan oikein kauniisti ilman että näyttäisin kävelevältä pakkelikerrokselta ;)

Vierailija
84/106 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen seuraillut että maasudulla tytöt meikkaavat enemmän ja aikaisemmin. Pienissä pitäjissä, kun kaikki tuntevat toisensa.Kaupungissa ehkä enenmmän muksut vetää merkkivaatteita ym päälleen ja pätevät sitten niin.

Vierailija
85/106 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2010 klo 08:16"]

Mites muilla?
Minkä ikäisenä tytöt on alkaneet meikkaamaan?

Pitäisikö kieltää vai onko ok?
Jotenkin en sitä niin pahanakaan osaa pitää kun meikkaa ihan nätisti pikkasen luomiväriä, ripsaria ja huulikiiltoa...

Mitä mieltä on arvoisa av-raati?

[/quote]ei 11 v tarvi meikata.  Siitä se alkaa, ensiksi meikataan, sitten pari vuotta alkoholi ja tupakka astuu kuvaan ja pian pojat. Mikä kiire näillä penskoilla on aikuistua?

Vierailija
86/106 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2011 klo 19:09"]

ja vaikka se oli kamalan näköistä, niin en kieltänyt, ei siitä olisi mitään hyötyä, lapsi voi halutessaan laittaa ne meikit vaikka koulun vessassa jos tahtoo. Ja kaipa sillä meikillä on joku tarkoitus, tyttö on silloin siinä kehitysvaiheessa, jossa tahtoo kokeilla ja ehkä "tarvitsee" meikin tuomaa "suojaa":

[/quote]hyvä itsetunto rakentuu ihan muilla keinoilla kun meikkaamalla ja vielä pilata iho eikä hiusten värjäyksiä tietenkään koska niissä on myrkkyjä.

Vierailija
87/106 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku täällä mainitsi että stringien käytölle on ikäraja. Miksi ihmeessä? Muistan omankin äitini kauhistelleen kun rippileirille ostin ensimmäiset stringini ja aloitin sheivaamisen.

Vierailija
88/106 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 11v. ja en meikkaa. Minä en kovinkaan pidä että ala-asteella meikataan, mutta yläasteella se on ok. Silloinkin pelkkä ripsiväri ja puuteri riittäisi. Minusta lapselle pitäisi antaa lupa kokeilla meikkaamista kotona. Kuitenkin ollaanhan me sellaisessa iässä että meikkiäkin kokeiltava on. :) Olen itse meikannut vain kaverin synttäreille eikä silloinkaan kaupungille menty. Itse olen kiinnostunut meikistä ja 8. haluaisin aloittaa meikin käyttämisen. Monet kaverini ovat samaa mieltä.

Vierailija
89/106 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se on ok jos meikkaa kouluun. Oma kauneus kiinnostaa monila jo tuossaiässä. Anna vaan meikata ;) Mä alotin 9-10 vuotiaana meikkaamaan jos oikeen muistan. Äiti ei hyväksyny sitä mutta kyllä se joutu sitä kestämään. 12 vuotiaana rupesin jo laittaa rajauksia,kulmat,ripsiväriä,luomiväriä tein ite ja huulipunaa nassuu. Sillo äiti rupes hyväksyy ku tajus että mä kyllä osaan meikata :D

Vierailija
90/106 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sävyttävä huuliras ja musta ripsari. Olisi halunnut myös puuteria, mutta selitin ettei vielä tarvitse kun lapsen pehmeä hyvä iho.
ikää 10 v.

Vierailija
91/106 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos lopetettaisiin se typerä meikkaaminen ja olisitte oma itsenne? En ikimaailmassa ottaisi naista joka ei voi käydä kaupassa ostamassa maitoa ilman, että levittää ensin litran maalia naamaansa. Kuvottavaa todellisuuden kieltämistä ja itsensä epähyväksymistä taas.

Vierailija
92/106 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se mukavaa sitten, jos viaton aikuinen mies saa pedofiliasyytteen kun Lissu 11-vee meni täysikäisestä perjantai iltana kylillä, push-upeissa ja meikeissä??

Vierailija
93/106 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on ok

Vierailija
94/106 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän samanikäisen tytön luokassa on meikkauskielto. Eli ennen yläastetta ei saa mennä meikattuna kouluun, ei edes nätisti pikkaisen.

Vierailija
95/106 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajankohtaiseksi... Tyttö nyt 7v, eikä kyllä voisi vähemmän olla kiinnostunut huulikiilloista yms. naapurin tyttö käytti jo eskarissa joskus huulikiiltoa.

Itse olen 37, enkä ole ikinä meikannut. Miten siis voin opastaa tyttöä meikkaamisen saloihin, kun aika tulee. Pitäisikö minun opetella vai luotanko siihen, että tämä meikkaamattomuus periytyy kolmanteenkin sukupolveen. Oma äitinikään ei koskaan ole meikannut - tai hän käytti nuorena ennen syntymääni, itse en edes nuorena ollut kiinnostunut meikeistä tai muodista. Niinpä olen juuri sellainen, joita täällä aina haukutaan ja arvostellaan, meikitön verkka/farkkuhousumamma...

Vierailija
96/106 |
19.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni se on ihan ok, kunhan sen pitää rajallisena. Mielestäni nuorelle sopii parhaiten ripsiväri (Ei kovin tuuheuttava) ja huulikiilto, Eyeliner alakoululaiselle ei mielestä ole kiva... toki vähän vanhemmit 6-9 luokkalaisille se on ihan ookoo.

Vierailija
97/106 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis minkä ikäisiä lapsesi on? "Ei saa pitää napaa paljastavaa paitaa" siis mun mielestä kaikki voi käyttää sellaista (älkää ymmärtäkö väärin kohtuudella tietty:) mut joo string asiassa samaa mieltä. Koska kyllähän rannallakin voi olla bikineillä vai pakotatko siinäkin lapsesi pitämään "vatsan peittäviä uima-asuja"

Vierailija
98/106 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mä olen 5luokalla ja haluaisin meikata kouluun, mutta en meikkaa sen takia, koska mun kaverit sanoisi mulle miksi sä meikkaat kouluun?. Mun mielestä siinä ei ole mitään pahaa jos 11-vuotias meikkaa kouluun.

Vierailija
99/106 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

11.v On 5 luokalla 13.v on sitten kutosella :D

Vierailija
100/106 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse täytän pian 11v ja teen kulmat (kulmakynällä) ja laitan huulikiiltoa tai huulipunaa ja ripsiväriä.Ja puuteria tai meikkivoidetta ei kannata käyttää ei ainakaan meikkivoidetta koska jos on finnejä niin ne ei saa ilmaa ja sitten sun naama ei ole enää kaunis kun finneistä on jäänyt jäljet puuteria voi taas silloin tällöin käyttä rippuu siitä jos naama punottaa tässä on mun mielipiteet

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän