Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saan olla miehen mökillä kesällä viikon, muu perhe koko loman

Vierailija
26.06.2022 |

Lyhyesti, mies totesi, että hän aikoo viettää yhden lomaviikon omistamallaan mökillä yksin, yhden lasten kanssa ja yhden viikon voimme olla kaikki yhdessä, koska jos me kaksi olemme pidempään siellä, niin alamme tapella.
Olen tosi loukkaantunut, koen ettei perheestä voi ulkoistaa yhtä ihmistä noin. Tuntuu ikävältä, että äiti saa ikäänkuin armosta olla siellä viikon ja sitten pitää lähteä, ja isä päättää, miten kauan sopii olla.
Ilmoitin siis, etten mene ollenkaan. Myönnän, että hermo kiristyy pidemmmällä tähtäimellä, kun appivanhemmat hääräävät siellä myös, enkä ihan koe olevani maailma hirvein akka, vaikken aina tanssi heidän pillinsä mukaan.
Nyt siis päätin, että kokeilkoon mökkilomaa ihan ilman minua. Varaan oman reissun ja lähden vaeltamaan, mikä on ollut tarkoitus jo pitkään. Ajatuksia?

Kommentit (538)

Vierailija
61/538 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhean huonoja provoja nykyään. Onko kaikki hyvät jo käytetty?

Vierailija
62/538 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kuinka tää nyt meni?

Lapset saa olla mökillä viikon isän kanssa ja viikon koko perheellä, Paitsi että kyllä ne saakin olla siellä ihan koko kesän, mutta eivät halua.

Ap inhoaa mökkeilyä, kun siellä on ne appivanhemmat (ja tietysti se ärsyttävä komenteleva mies). Mutta suuttuu, kun sanotaan että saa olla mökillä korkeintaan viikon.

Yhteistä lomaa miehen kanssa on vain viikko, joten ilmeisesti ap olisi ne loput lomaviikkonsa halunnut sitten mökkeillä appivanhempien kanssa...?

Ja sille ainokaiselle yhteiselle viikolle ap:lla oli paljon muitakin suunnitelmia kotimaan reissuineen, ettei siinä joka tapauksessa olisi aikaa mökkeilyyn?

Selväksi käy tietysti se, että noin ihanan miehen kanssa ap tahtoisi lomailla pitkäänkin, paitsi että se on mies on ilkeä ja riitelevä, joten sen kanssa ei huvita lomailla päivääkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/538 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huippua ap, että otit omien asioittesi päätäntävallan omiin käsiisi! Minä tein saman muutama vuosi sitten ja se pelasti avioliittomme.

Kiitos <3 En tiedä, miten meidän saaga lopulta päättyy, mutta mietin, itkettääkö mua pelko siitä, että takaisin ei ole paluuta. Tässä on kyse muustakin kuin yhdestä lomaviikosta. Koen, että tässä on koko perhe tietyllä tapaa pelissä. Murtaudun pois tietyistä käytöstavoista ja kuvioista. Ap

Just tuo on se huippujuttu! Meillä mies alkujärkytyksen jälkeen selvästi alkoi arvostamaan että olen omilla aivoilla ajatteleva aikuinen ihminen enkä mikään perässäkulkeva surkimus. Olen niin onnellinen puolestasi. Eikö vain olekin kumman virkistynyt olo?

On kyllä! Tuntuu siltä että energia virtaa! Ap

Vierailija
64/538 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä siis saat olla mökillä viikon, lapset kaksi viikkoa.

Keitä ovat ne "muu perhe", jotka saavat olla mökillä koko loman?

Just tähän provot aina karahtaa. Kun ei viitsitä miettiä loppuun asti, kuka ja mitä.

Veikkaan anoppia, johon tuolta jo selvis, että sekin on siellä. Näinköhän on edes miehen mökki.

Vierailija
65/538 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viihtyisi muiden nurkissa viikkoakaan! En varsinkaan anopin ja miehen siskon huseeratessa nurkissa. Ole tyytyväinen, kun pääset pois sieltä.

Vierailija
66/538 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa, mulle yli kaksi päivää kestävä mökkeily olisi julma rangaistus. Työleirejä hyttysten ja mäkäräisten syötävänä, ei kiitos

Vierailija
67/538 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toihan ois taivaallista että mies veis lapset viikoks mökille ja ite sais tehdä mitä vaan.

Monen mielestä unelmaloma.

Vierailija
68/538 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huippua ap, että otit omien asioittesi päätäntävallan omiin käsiisi! Minä tein saman muutama vuosi sitten ja se pelasti avioliittomme.

Kiitos <3 En tiedä, miten meidän saaga lopulta päättyy, mutta mietin, itkettääkö mua pelko siitä, että takaisin ei ole paluuta. Tässä on kyse muustakin kuin yhdestä lomaviikosta. Koen, että tässä on koko perhe tietyllä tapaa pelissä. Murtaudun pois tietyistä käytöstavoista ja kuvioista. Ap

Just tuo on se huippujuttu! Meillä mies alkujärkytyksen jälkeen selvästi alkoi arvostamaan että olen omilla aivoilla ajatteleva aikuinen ihminen enkä mikään perässäkulkeva surkimus. Olen niin onnellinen puolestasi. Eikö vain olekin kumman virkistynyt olo?

Täällä emännät tinkaa tyhjää kun ovat turhautuneita omiin lomiinsa, ukkoihinsa ja anoppeihinsa. Eivät ole ymmärtävinään että mistä tässä on nyt kysymys.

Kaikkea hyvää sinulle! Hyvin ne asiat menee. On paljon mukavampi elellä kun siitä elämästään oikeesti nauttii. On helppo lukea teksteistäsi että nyt nautit kun uskalsit olla noin saakelin rohkea.

Vierailija
69/538 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toihan ois taivaallista että mies veis lapset viikoks mökille ja ite sais tehdä mitä vaan.

Miksi porsit?

Haista sinä paska.

Vierailija
70/538 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä emännät tinkaa tyhjää kun ovat turhautuneita omiin lomiinsa, ukkoihinsa ja anoppeihinsa. Eivät ole ymmärtävinään että mistä tässä on nyt kysymys.

Kaikkea hyvää sinulle! Hyvin ne asiat menee. On paljon mukavampi elellä kun siitä elämästään oikeesti nauttii. On helppo lukea teksteistäsi että nyt nautit kun uskalsit olla noin saakelin rohkea.[/quote

Kiitos

Vierailija
71/538 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauhea tilanne, jos mökki on appivanhempien pihapiirissä ! Ihmeellisiin kuvioihin ihmiset sotkeentuukin.

Pakko vielä vastata tähän, sepä! Ajattelin olevani aika rento ja sopeutuva tyyppi aikanaan. Mutta onhan tuo kauheaa :D vaikka ovat ihan mukavia. Ei ihmisen kuulu viettää kesää noin. AP

Vierailija
72/538 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro miehelle, että saa olla loman jälkeen kotona vain viikon ja sitte sä oot kotona muiden miesten kanssa.

Vierailija
73/538 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kuinka sä olisit teknisesti pystynyt lomailemaan yhdessä miehen kanssa enempää kuin viikon?

Kun kerran teillä on yhteistä loma-aikaa vain se ainokainen viikko?

Vierailija
74/538 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä haluaisi olla kokonaista viikkoa jossain appivanhempien sirkuksessa. Mutta minusta mies ei voi noin sanella lomaa. Yhdessä keskustellaan. Miksi aikuinen mies viettää koko loman yhdessä vanhempiensa kanssa? Outoa.

No hän viettää loman nyt mieluiten heidän kanssaan ja minustakin se on outoa. Valitsee vanhemmat eikä vaimoa, sitähän tämä on. Nyt minä hyppään tästä sirkuksesta vain kokonaan pois, eikä mies sanele lomaani. Voi tutkiskella itsekseen kesän, oliko syy sittenkään minun... ap

Eihän hän vietä lomaansa heidän kanssaan vaan omalla mökillään. Teillä olisi ollut vko yhtäaikaa lomaa kuitenkin, miten sä edes olisit voinut olla siellä enemmän?

Ihan fiksu vetohan tuo yksi vko olisi ollut jos kerran rähjäät siellä muille. Hyvää vaellusta, ensi kesänä sit taas räyhäämään mökille.

Vierailija
75/538 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauhea tilanne, jos mökki on appivanhempien pihapiirissä ! Ihmeellisiin kuvioihin ihmiset sotkeentuukin.

Pakko vielä vastata tähän, sepä! Ajattelin olevani aika rento ja sopeutuva tyyppi aikanaan. Mutta onhan tuo kauheaa :D vaikka ovat ihan mukavia. Ei ihmisen kuulu viettää kesää noin. AP

Mikä sä olet sanomaan? Miehesi haluaa olla mökillä, sä vihaat sitä, joten et mene lainkaan. Ei ole miehesi asia muuttaa kesäänsä sun ehdoilla.

Vierailija
76/538 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja miehen mukaan minua ei huolita pidemmäksi aikaa siksi, että tulee valitusta ja riitaa. Syy on hänestä täysin minun, omaa osuuttaan ei pysty näkemään. Tuntuu kurjalta, että lomailee mieluummin appivanhempien kuin minun kanssani ja meillä yhteistä lomaa on siis viikko. Eli nyt sitten ei edes sitä. Meninkö liian pitkälle? Ap

Sinun tahtosi ei saa olla miehen taskussa. Teit oikean päätöksen.

Vierailija
77/538 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja miehen mukaan minua ei huolita pidemmäksi aikaa siksi, että tulee valitusta ja riitaa. Syy on hänestä täysin minun, omaa osuuttaan ei pysty näkemään. Tuntuu kurjalta, että lomailee mieluummin appivanhempien kuin minun kanssani ja meillä yhteistä lomaa on siis viikko. Eli nyt sitten ei edes sitä. Meninkö liian pitkälle? Ap

Sinun tahtosi ei saa olla miehen taskussa. Teit oikean päätöksen.

Eikä miehen tahto vaimon taskussa.

Vierailija
78/538 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vier<br />

ailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa provo paljastui, eli teillä on yhteistä lomaa viikko, joten et olisi siellä mökillä muutenkaan heidän kanssa sen enempää, jos muut lomat eri aikaan.

Siis minulla on lomaa 3,5 viikkoa ja miehellä 3. Yksityisellä usein näin, etenkin kv puolella. Liekö tuttua sinulle? Ap

Niin, mutta ap sä kirjoitit että on YHTEISTÄ LOMAA VIIKKO, joten et muutenkaan pääsisi miehen kanssa viettämään lomaa kuin tuon viikon ja se tapahtuisi mökillä.

Jos tarkoitit jotain muuta, opettele parempi ulosanti, nyt se on sekavaa. Ei ihmekään että konflikteja syntyy, kun sepustetaan sitä sun tätä.

Jäin vaan miettimään, että miten perhe-elämä sujuu muun ajan vuodesta, jos muutaman viikon aikana tilanne kärjistyy jossain mökillä noin paljon ja tuskin kaikkeen on appivanhemmat syynä. Miksi esim anoppi huseerais mökin keittiössä, kun on vieressä omakin? Ihan älytöntä settiä.

Pahoittelut! Tiedän että on sekavaa. Kuitenkin pointti ei ole tarkat lomapäivät tai appivanhemmat, vaan miehen käytös ja oma vastaukseni siihen. Ap

En tiedä, miten nämä lukee tätä aloitusta, ei mulla ollut mitään vaikeuksia ymmärtää sitä, eikä muutamalla muullakaan (joku oli tossa jo listannut ne viikot).

Sekaannus tulee varmaan siitä, että joku olettaa kaikilla olevan neljä viikkoa lomaa putkeen, ja myös olettavat, että yhteinen lomaviikko miehen kanssa tarkoittaa ajallisesti ainutta yhteistä viikkoa lomaa, kun puhutaan yhdestä yhteisestä viikosta mökillä.

Ensin luetaan huonosti, ja sillä perusteella väitetään provoksi. Sillä lailla.

Vierailija
79/538 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mies oli epäilemättä ihan oikeassa siinä, että riitaa olisi mökillä tullut. Kun itsekin sen myönnät, ettet pysty olemaan siellä riitelemättä.

Kivempihan se on ihan kaikille, lapsille erityisesti, ettei tarvitse lyhyttä kesää riitelemiseen ja sen riitelyn kuuntelemiseen käyttää.

Vierailija
80/538 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vier<br />

ailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa provo paljastui, eli teillä on yhteistä lomaa viikko, joten et olisi siellä mökillä muutenkaan heidän kanssa sen enempää, jos muut lomat eri aikaan.

Siis minulla on lomaa 3,5 viikkoa ja miehellä 3. Yksityisellä usein näin, etenkin kv puolella. Liekö tuttua sinulle? Ap

Niin, mutta ap sä kirjoitit että on YHTEISTÄ LOMAA VIIKKO, joten et muutenkaan pääsisi miehen kanssa viettämään lomaa kuin tuon viikon ja se tapahtuisi mökillä.

Jos tarkoitit jotain muuta, opettele parempi ulosanti, nyt se on sekavaa. Ei ihmekään että konflikteja syntyy, kun sepustetaan sitä sun tätä.

Jäin vaan miettimään, että miten perhe-elämä sujuu muun ajan vuodesta, jos muutaman viikon aikana tilanne kärjistyy jossain mökillä noin paljon ja tuskin kaikkeen on appivanhemmat syynä. Miksi esim anoppi huseerais mökin keittiössä, kun on vieressä omakin? Ihan älytöntä settiä.

Pahoittelut! Tiedän että on sekavaa. Kuitenkin pointti ei ole tarkat lomapäivät tai appivanhemmat, vaan miehen käytös ja oma vastaukseni siihen. Ap

En tiedä, miten nämä lukee tätä aloitusta, ei mulla ollut mitään vaikeuksia ymmärtää sitä, eikä muutamalla muullakaan (joku oli tossa jo listannut ne viikot).

Sekaannus tulee varmaan siitä, että joku olettaa kaikilla olevan neljä viikkoa lomaa putkeen, ja myös olettavat, että yhteinen lomaviikko miehen kanssa tarkoittaa ajallisesti ainutta yhteistä viikkoa lomaa, kun puhutaan yhdestä yhteisestä viikosta mökillä.

Ensin luetaan huonosti, ja sillä perusteella väitetään provoksi. Sillä lailla.

Kiitos! Juuri näin, en itse jaksanut tätä selventää enää :) nämä keskustelut lähtevät vähän radalta tällaisen takia. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä seitsemän