Saan olla miehen mökillä kesällä viikon, muu perhe koko loman
Lyhyesti, mies totesi, että hän aikoo viettää yhden lomaviikon omistamallaan mökillä yksin, yhden lasten kanssa ja yhden viikon voimme olla kaikki yhdessä, koska jos me kaksi olemme pidempään siellä, niin alamme tapella.
Olen tosi loukkaantunut, koen ettei perheestä voi ulkoistaa yhtä ihmistä noin. Tuntuu ikävältä, että äiti saa ikäänkuin armosta olla siellä viikon ja sitten pitää lähteä, ja isä päättää, miten kauan sopii olla.
Ilmoitin siis, etten mene ollenkaan. Myönnän, että hermo kiristyy pidemmmällä tähtäimellä, kun appivanhemmat hääräävät siellä myös, enkä ihan koe olevani maailma hirvein akka, vaikken aina tanssi heidän pillinsä mukaan.
Nyt siis päätin, että kokeilkoon mökkilomaa ihan ilman minua. Varaan oman reissun ja lähden vaeltamaan, mikä on ollut tarkoitus jo pitkään. Ajatuksia?
Kommentit (538)
Hermot menee, riitaa tulee ja appivanhemmat määrää kaikesta ja silti harmittaa, kun ei saa olla mökillä koko lomaa
Vierailija kirjoitti:
Jos tulee riitaa ja hermot kiristyy, niin eikö tuo ole just hyvä ratkaisu. Toki asian olisi voinut esittää muutenkin kuin käskynä, yleensä suhteessa keskustellaan asiat.
On! Nyt lapset ovat isompia eivätkä tarvitse äitiä yhtä paljon. Olen pelannut toisten säännöillä lomat, koska lasten on mielestäni ollut hyvä olla lähellä sukua jne., ja se sekä väsymys ja omien tarpeiden hylkääminen ovat ilman muuta aiheuttaneet välillä kiukkua. Miehen mielestä olen vaikea, kun hermot on tässä tilanteessa mennyt, eikä hän pysty näkemään omia vanhempiaan objektiivisesti.
Minusta taas tuntuu, että melkein itkettää. Henki kulkee ja selkä on suorana, oon ylpeä itsestäni. Ap
Vierailija kirjoitti:
Hermot menee, riitaa tulee ja appivanhemmat määrää kaikesta ja silti harmittaa, kun ei saa olla mökillä koko lomaa
Ei, vaan se, miten mies ulkoistaa perheestä ja yrittää päättää milloin olen tervetullut ja milloin en. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toihan ois taivaallista että mies veis lapset viikoks mökille ja ite sais tehdä mitä vaan.
Joo,mutta vähän eri asia! ei tuntus yhtään miltään,jos minä en SAISI mennä sinne mökille kuin viikoksi....eri juttu jos voin olla siellä samaan aikaan kuin mieheni,niin silloinhan se on helpotus joskus,jos lapset lähtee miehen kanssa ja voin olla välillä yksin
No tämä. Eli koko pointti on, että mies minun mielestäni yrittää kontrollioda omistamansa mökin kautta sitä, milloin saan tai en saa olla siellä. Joten vihelsin pelin poikki. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, vaan se, miten mies ulkoistaa perheestä ja yrittää päättää milloin olen tervetullut ja milloin en. Ap
Kuinka niin "yrittää" päättää?
En kyllä haluaisi olla kokonaista viikkoa jossain appivanhempien sirkuksessa. Mutta minusta mies ei voi noin sanella lomaa. Yhdessä keskustellaan. Miksi aikuinen mies viettää koko loman yhdessä vanhempiensa kanssa? Outoa.
Vierailija kirjoitti:
No kerro nyt, ketä ovat ne, jotka saavat olla mökillä koko loman.
Jep. Eli appivanhemmat asuvat pihapiirissä läpi vuoden. Lapset saisivat olla lomalla varmaan vaikka miten, mutta eivät jaksa ja kaipaavat kotiin. Minä saan näemmä olla viikon. Miehen sisko perheineen saa vierailla. Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap on säälittävä.
Olen ollut, mutta tulin tänne kertomaan anonyymisti, että en ole enää. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka niin "yrittää" päättää?
No saahan hän yrittää, mutta minä en mene lainkaan, niin ei aiheesta tarvitse keskustella. Ap
Veetumainen ukko ja sen vanhemmat mökillä huseeraamassa ja ap'tä itkettää kun ei haluta mukaan? Olisit tyytyväinen, että voit pennut lykätä sinne sekaan pariksi viikoksi ja saat nauttia omasta rauhasta.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä haluaisi olla kokonaista viikkoa jossain appivanhempien sirkuksessa. Mutta minusta mies ei voi noin sanella lomaa. Yhdessä keskustellaan. Miksi aikuinen mies viettää koko loman yhdessä vanhempiensa kanssa? Outoa.
No hän viettää loman nyt mieluiten heidän kanssaan ja minustakin se on outoa. Valitsee vanhemmat eikä vaimoa, sitähän tämä on. Nyt minä hyppään tästä sirkuksesta vain kokonaan pois, eikä mies sanele lomaani. Voi tutkiskella itsekseen kesän, oliko syy sittenkään minun... ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja miehen mukaan minua ei huolita pidemmäksi aikaa siksi, että tulee valitusta ja riitaa. Syy on hänestä täysin minun, omaa osuuttaan ei pysty näkemään. Tuntuu kurjalta, että lomailee mieluummin appivanhempien kuin minun kanssani ja meillä yhteistä lomaa on siis viikko. Eli nyt sitten ei edes sitä. Meninkö liian pitkälle? Ap
Tuossa provo paljastui, eli teillä on yhteistä lomaa viikko, joten et olisi siellä mökillä muutenkaan heidän kanssa sen enempää, jos muut lomat eri aikaan.
Siis minulla on lomaa 3,5 viikkoa ja miehellä 3. Yksityisellä usein näin, etenkin kv puolella. Liekö tuttua sinulle? Ap
Tää stoorihan ylittää jopa sen Emilia-jankkaajan. Ja se on paljon se. :)
Vierailija kirjoitti:
Veetumainen ukko ja sen vanhemmat mökillä huseeraamassa ja ap'tä itkettää kun ei haluta mukaan? Olisit tyytyväinen, että voit pennut lykätä sinne sekaan pariksi viikoksi ja saat nauttia omasta rauhasta.
Miehen käytös yhä loukkaa, jostain syystä. Mutta alan voida koko ajan paremmin ja lasten kasvaessa pääsen tästä kuviosta kokonaan irti :) Olen ollut väsymyksen takia monta vuotta autopilotilla, mutta nyt lähtee. Ap
Mä ymmärrän oikein hyvin, miksi mies ei mielellään lomaile ap:n kanssa...
Jos appivanhemmat asuvat pihapiirissä koko vuoden ei heitäkään oikein voi siitä pois häätää.
Eikä oikein voi kieltää sisaruksiakaan tapaamasta omia vanhempiaan, eli näitä samassa pihassa asubis appivanhempia.
Määrääminen tai kieltäminen (onko näin vai otatko sen sellaiseksi?) on mieheltä väärin, mutta jos tosiasia on kuitenkin kaikille parempi, että olet siiellä vain viikon.
Jos mies omistaa mökin niin tietenkin hän saa olla siellä kuinka haluaa ja lapset myös hänen kanssaan.
Kun tosiasia ilmeisesti on tämä, että on hankalaa olla yhdessä tuolla kokoonpanolla ja kokoonpano ja asumistilanne on tuonkaltainen niin miksi et nauttisi hyvällä omallatunnolla ja mielellä omasta vapaa-ajasta? Mieskin voi ajatella niin.
Miksi edes havittelet enempää aikaa sinne härdelliin?
Olosuhteita mökillä et voi yksin muuttaa.
Kuulostaisi hyvältä, viikko lasten kanssa keskenään kaupungissa, viikko perheenä mökillä ja viikko ihan omaa aikaa.
Ehkä menit liian pitkälle? Jos hermot menee appivanhempien takia, miksi olla siellä pidempään kuin viikon?
Tässäkin tapauksessa mies olisi ainoa, joka saisi olla mökillä koko loman.