Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saan olla miehen mökillä kesällä viikon, muu perhe koko loman

Vierailija
26.06.2022 |

Lyhyesti, mies totesi, että hän aikoo viettää yhden lomaviikon omistamallaan mökillä yksin, yhden lasten kanssa ja yhden viikon voimme olla kaikki yhdessä, koska jos me kaksi olemme pidempään siellä, niin alamme tapella.
Olen tosi loukkaantunut, koen ettei perheestä voi ulkoistaa yhtä ihmistä noin. Tuntuu ikävältä, että äiti saa ikäänkuin armosta olla siellä viikon ja sitten pitää lähteä, ja isä päättää, miten kauan sopii olla.
Ilmoitin siis, etten mene ollenkaan. Myönnän, että hermo kiristyy pidemmmällä tähtäimellä, kun appivanhemmat hääräävät siellä myös, enkä ihan koe olevani maailma hirvein akka, vaikken aina tanssi heidän pillinsä mukaan.
Nyt siis päätin, että kokeilkoon mökkilomaa ihan ilman minua. Varaan oman reissun ja lähden vaeltamaan, mikä on ollut tarkoitus jo pitkään. Ajatuksia?

Kommentit (538)

Vierailija
81/538 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis kuinka sä olisit teknisesti pystynyt lomailemaan yhdessä miehen kanssa enempää kuin viikon?

Kun kerran teillä on yhteistä loma-aikaa vain se ainokainen viikko?

Yhteistä loma-aikaa viikko siellä mökillä, jos toteutetaan miehen ehdotus. Ymmärsithän nyt?

Ja en ole ap, mutta ihmettelen lukutaidon tasoa.

Vierailija
82/538 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis kuinka sä olisit teknisesti pystynyt lomailemaan yhdessä miehen kanssa enempää kuin viikon?

Kun kerran teillä on yhteistä loma-aikaa vain se ainokainen viikko?

Voi hitto hölmöt, miten tää on niin vaikea ymmärtää. AP:n miehen suunnitelman mukaan mentäessä heillä on yhteistä lomaa vain viikko. Koska muut 2 viikkoa mies on mökillä ja AP ei ole mökillä. 

"Nyt siis ei ole sitäkään", kirjoittaa ap, koska ei aio ottaa miehensä armopalaa vastaan ja mennä mökille edes täksi yhdeksi yhteiseksi viikoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/538 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mies oli epäilemättä ihan oikeassa siinä, että riitaa olisi mökillä tullut. Kun itsekin sen myönnät, ettet pysty olemaan siellä riitelemättä.

Kivempihan se on ihan kaikille, lapsille erityisesti, ettei tarvitse lyhyttä kesää riitelemiseen ja sen riitelyn kuuntelemiseen käyttää.

Kyllä, juuri näin. Tosin riitelyyn tarvitaan kaksi eli syy ei ole minun pelkästään, vaikka niin mies väittää. Nyt on hyvä! Ap

Vierailija
84/538 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vier<br />

ailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja miehen mukaan minua ei huolita pidemmäksi aikaa siksi, että tulee valitusta ja riitaa. Syy on hänestä täysin minun, omaa osuuttaan ei pysty näkemään. Tuntuu kurjalta, että lomailee mieluummin appivanhempien kuin minun kanssani ja meillä yhteistä lomaa on siis viikko. Eli nyt sitten ei edes sitä. Meninkö liian pitkälle? Ap

Tuossa provo paljastui, eli teillä on yhteistä lomaa viikko, joten et olisi siellä mökillä muutenkaan heidän kanssa sen enempää, jos muut lomat eri aikaan.

Siis minulla on lomaa 3,5 viikkoa ja miehellä 3. Yksityisellä usein näin, etenkin kv puolella. Liekö tuttua sinulle? Ap

Niin, mutta ap sä kirjoitit että on YHTEISTÄ LOMAA VIIKKO, joten et muutenkaan pääsisi miehen kanssa viettämään lomaa kuin tuon viikon ja se tapahtuisi mökillä.

Jos tarkoitit jotain muuta, opettele parempi ulosanti, nyt se on sekavaa. Ei ihmekään että konflikteja syntyy, kun sepustetaan sitä sun tätä.

Jäin vaan miettimään, että miten perhe-elämä sujuu muun ajan vuodesta, jos muutaman viikon aikana tilanne kärjistyy jossain mökillä noin paljon ja tuskin kaikkeen on appivanhemmat syynä. Miksi esim anoppi huseerais mökin keittiössä, kun on vieressä omakin? Ihan älytöntä settiä.

Pahoittelut! Tiedän että on sekavaa. Kuitenkin pointti ei ole tarkat lomapäivät tai appivanhemmat, vaan miehen käytös ja oma vastaukseni siihen. Ap

En tiedä, miten nämä lukee tätä aloitusta, ei mulla ollut mitään vaikeuksia ymmärtää sitä, eikä muutamalla muullakaan (joku oli tossa jo listannut ne viikot).

Sekaannus tulee varmaan siitä, että joku olettaa kaikilla olevan neljä viikkoa lomaa putkeen, ja myös olettavat, että yhteinen lomaviikko miehen kanssa tarkoittaa ajallisesti ainutta yhteistä viikkoa lomaa, kun puhutaan yhdestä yhteisestä viikosta mökillä.

Ensin luetaan huonosti, ja sillä perusteella väitetään provoksi. Sillä lailla.

No ap sanoin, että meillä oli vko yhtäaikaa eikä nyt sitäkään. Kun ap selvästi puhui tosta mökkiviikosta, olisi hän voinut sanoa niin.

Vierailija
85/538 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieshes selkeesti tuntee sut, eikä halua sua sinne kiukuttelemaan. Hänellä on kokemusta, miten käyttäydyt hänen vanhempiensa lähellä.

Ei ole miehen vastuulla sun ininä ja väkinä. Itse voisit miettiä käytöstapojasi uudelleen, koska siitä on historiaa. Tuskin se mieskään tyhjästä rupeis tappelemaan.

Mutta nythän sä sait aivan unelma syötön. Ei tarvii olla perheen kanssa koko kesää. Lähdet kiitollisena matkaan tai olet vaan kotona yksin. Nauti! Harvoin tuommoisia tilaisuuksia tulee... Ellei sitten käytä edellisiä kesiäinsä kiukuttelemalla appivanhempiaan vastaan.

Vierailija
86/538 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toihan ois taivaallista että mies veis lapset viikoks mökille ja ite sais tehdä mitä vaan.

Kyllä !

Aivan paras, samalla lomaa avioliitosta!

Näin polyamoriaan sairastuneena haluisin nimenomaan noin.

M42

Vierailija
87/538 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tuntuu kurjalta, että lomailee mieluummin appivanhempien kuin minun kanssani ja meillä yhteistä lomaa on siis viikko. Eli nyt sitten ei edes sitä." Ap

Kuinka tuon yllä olevan voi ymmärtää väärin? Kummallakin on lomaa kolmisen viikkoa, ja niistä vain yksi viikko sattuu samalle ajankohdalle.

Vierailija
88/538 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vier<br />

ailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja miehen mukaan minua ei huolita pidemmäksi aikaa siksi, että tulee valitusta ja riitaa. Syy on hänestä täysin minun, omaa osuuttaan ei pysty näkemään. Tuntuu kurjalta, että lomailee mieluummin appivanhempien kuin minun kanssani ja meillä yhteistä lomaa on siis viikko. Eli nyt sitten ei edes sitä. Meninkö liian pitkälle? Ap

Tuossa provo paljastui, eli teillä on yhteistä lomaa viikko, joten et olisi siellä mökillä muutenkaan heidän kanssa sen enempää, jos muut lomat eri aikaan.

Siis minulla on lomaa 3,5 viikkoa ja miehellä 3. Yksityisellä usein näin, etenkin kv puolella. Liekö tuttua sinulle? Ap

Niin, mutta ap sä kirjoitit että on YHTEISTÄ LOMAA VIIKKO, joten et muutenkaan pääsisi miehen kanssa viettämään lomaa kuin tuon viikon ja se tapahtuisi mökillä.

Jos tarkoitit jotain muuta, opettele parempi ulosanti, nyt se on sekavaa. Ei ihmekään että konflikteja syntyy, kun sepustetaan sitä sun tätä.

Jäin vaan miettimään, että miten perhe-elämä sujuu muun ajan vuodesta, jos muutaman viikon aikana tilanne kärjistyy jossain mökillä noin paljon ja tuskin kaikkeen on appivanhemmat syynä. Miksi esim anoppi huseerais mökin keittiössä, kun on vieressä omakin? Ihan älytöntä settiä.

Pahoittelut! Tiedän että on sekavaa. Kuitenkin pointti ei ole tarkat lomapäivät tai appivanhemmat, vaan miehen käytös ja oma vastaukseni siihen. Ap

En tiedä, miten nämä lukee tätä aloitusta, ei mulla ollut mitään vaikeuksia ymmärtää sitä, eikä muutamalla muullakaan (joku oli tossa jo listannut ne viikot).

Sekaannus tulee varmaan siitä, että joku olettaa kaikilla olevan neljä viikkoa lomaa putkeen, ja myös olettavat, että yhteinen lomaviikko miehen kanssa tarkoittaa ajallisesti ainutta yhteistä viikkoa lomaa, kun puhutaan yhdestä yhteisestä viikosta mökillä.

Ensin luetaan huonosti, ja sillä perusteella väitetään provoksi. Sillä lailla.

No ap sanoin, että meillä oli vko yhtäaikaa eikä nyt sitäkään. Kun ap selvästi puhui tosta mökkiviikosta, olisi hän voinut sanoa niin.

Jep. Ihan kuin hän ei olisi voinut viettää sitä vkoa mökillä toisessakin kohtaa, mutta eipä hän halunnut sitäkään. Sit ongelma on muka miehen sanelupolitiikka vaikka ap ei halua sinne mökille ollenkaan.

Vierailija
89/538 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tuntuu kurjalta, että lomailee mieluummin appivanhempien kuin minun kanssani ja meillä yhteistä lomaa on siis viikko. Eli nyt sitten ei edes sitä." Ap

Kuinka tuon yllä olevan voi ymmärtää väärin? Kummallakin on lomaa kolmisen viikkoa, ja niistä vain yksi viikko sattuu samalle ajankohdalle.

Paitsi että kyllä ne kolme vkoa ovat samaan aikaan, ap puhui tuosta mökkivkosta. Tämäpä juuri, että hän sanoi muuta kyin tarkoitti ja sit haukkuu muita tyhmiksi 😅

Vierailija
90/538 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varaisin itselleni ihanan matkan Kreikan saaristoon ja vihjailisin miehelle Kreikan upeista adoniksista korostaen heidän auringon päivettämää kullanruskeaa ihoa ja, miten hyvältä sixpack siinä näyttikään.

Hyvä ! Just tälläisen naisen haluaisin vaimokseni. Pidän polyamoriasta, tuo olisi oivaa lomaa avioliitosta.

Itekkin 4- kymppisenä miehenä, haluaisin 25 v, naisen kakkoseksi.

Vierailija
91/538 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tuttu on juuri tuollainen vaikka ei haluaisikaan jotain asiaa niin silti pitäisi häneltä pyytää.

Hän oli täysin kypsä töihinsä, jo pitkään. Jäi eläkkeelle. Nyt sitten kertoo, että odotti, että olisivat pyytäneet jatkamaan. Sanoi suoraan, ettei olisi, mutta olisi halunnut, että olisi pyydetty.

Samoin juhannuksena erääseen kyläpaikkaan. Ei olisi mennyt, mutta loukkaantui kun ei kutsuttu.

Jne.

Vierailija
92/538 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap.tä korpeaa, koska mies on kyllästynyt hänen kiukutteluunsa ja mieluummin viettää lomaa ilmsn häntä. Eli mieskin on varmaan jo saanut kyllikseen ja miettii, että eroaa kun lapset aikuistuu.

Vierailija
93/538 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä siis saat olla mökillä viikon, lapset kaksi viikkoa.

Keitä ovat ne "muu perhe", jotka saavat olla mökillä koko loman?

Lyhyesti, mies, lapset ja appivanhemmat samassa pihapiirissä sekä miehen siskon perhe vierailevat. Appivanhempien säännöillä mennään, ja niihin olen yrittänyt sopeutua, mutta paha sisu ottaa joskus vallan :D ap

Saman kokenut, siis appivanhemmat, mies ei kyllä ikinä tehnyt noin, että olisi jättänyt minut ulkopuoliseksi, eikä varsinkaan pakottanut olemaan erossa lapsista.

Kuka sen mökin nyt sitten omistaakaan, miehesi vai appivanhemmat?

Vierailija
94/538 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä siis saat olla mökillä viikon, lapset kaksi viikkoa.

Keitä ovat ne "muu perhe", jotka saavat olla mökillä koko loman?

Lyhyesti, mies, lapset ja appivanhemmat samassa pihapiirissä sekä miehen siskon perhe vierailevat. Appivanhempien säännöillä mennään, ja niihin olen yrittänyt sopeutua, mutta paha sisu ottaa joskus vallan :D ap

Saman kokenut, siis appivanhemmat, mies ei kyllä ikinä tehnyt noin, että olisi jättänyt minut ulkopuoliseksi, eikä varsinkaan pakottanut olemaan erossa lapsista.

Kuka sen mökin nyt sitten omistaakaan, miehesi vai appivanhemmat?

Mies omistaa, appivanhemmat asuvat pihapiirissä. Mökki oli olemassa jo ennen kuin olin mukana kuviossa. Ap

Vierailija
95/538 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä selvästi ihmiset ymmärtää tahallaan väärin ja yrittää provota ap:ta suuttumaan.

Ymmärrän aivan täysin ongelman, että parisuhteessa toinen ei voi sanella miten perhe lomailee.

Mies on varmaan mielessään ajatellut, että tämä on täydellinen ratkaisu.

Hänellä on varmaankin hyvä toimiva suhde vanhempiinsa, mutta ei kykene ymmärtämään, että vaimolla on tarpeita, toiveita ja ajatuksia yhteisestä ajasta ja varmasti myös monista muista asioista.

Eli mies menee omat tarpeet edellä, eikä kykene asettumaan vaimon asemaan.

Vaimon eli ap:n asema ei ole helppo. Varsinkin kun taustalla taitaa olla uupumusta ja liitossa myös kuulemattomia toiveita ja tarpeita.

Nyt onkin tosi hyvä tilaisuus ottaa itselle omaa aikaa ja lepoa.

Toivottavasti ap saat pahan mielen unohtumaan ja nautittua hyvin ansaitusta lomasta <3

Vierailija
96/538 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi tuttu on juuri tuollainen vaikka ei haluaisikaan jotain asiaa niin silti pitäisi häneltä pyytää.

Hän oli täysin kypsä töihinsä, jo pitkään. Jäi eläkkeelle. Nyt sitten kertoo, että odotti, että olisivat pyytäneet jatkamaan. Sanoi suoraan, ettei olisi, mutta olisi halunnut, että olisi pyydetty.

Samoin juhannuksena erääseen kyläpaikkaan. Ei olisi mennyt, mutta loukkaantui kun ei kutsuttu.

Jne.

Hei nyt on kyse perheestä! Kuinka monen perheessä jätetään jäseniä ulkopuolelle?

Vierailija
97/538 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teillä on yksi yhteinen lomaviikko, niin miten sä edes voisit olla enemmän kuin yhden viikon siellä mökillä?

Vierailija
98/538 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jne.

Hei nyt on kyse perheestä! Kuinka monen perheessä jätetään jäseniä ulkopuolelle?

Perheessä, jossa vaimo haluaa sanella ettei mies saisi omalla mökillään olla ja valita ketä sinne kutsuu.

Mitäs ap meinasi miuten tehdä sillä vkolla kun lapset on mökillä isänsä kanssa?

Vierailija
99/538 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä selvästi ihmiset ymmärtää tahallaan väärin ja yrittää provota ap:ta suuttumaan.

Ymmärrän aivan täysin ongelman, että parisuhteessa toinen ei voi sanella miten perhe lomailee.

Mies on varmaan mielessään ajatellut, että tämä on täydellinen ratkaisu.

Hänellä on varmaankin hyvä toimiva suhde vanhempiinsa, mutta ei kykene ymmärtämään, että vaimolla on tarpeita, toiveita ja ajatuksia yhteisestä ajasta ja varmasti myös monista muista asioista.

Eli mies menee omat tarpeet edellä, eikä kykene asettumaan vaimon asemaan.

Vaimon eli ap:n asema ei ole helppo. Varsinkin kun taustalla taitaa olla uupumusta ja liitossa myös kuulemattomia toiveita ja tarpeita.

Nyt onkin tosi hyvä tilaisuus ottaa itselle omaa aikaa ja lepoa.

Toivottavasti ap saat pahan mielen unohtumaan ja nautittua hyvin ansaitusta lomasta <3

Kiitos, tosi ihana viesti! Olen aika väsynyt ja jotenkin tyhmänä lähdin vastailemaan kaikkeen, vaikkei olisi pitänyt.

Juuri noin, ei perhe voi toimia noin, että yksi päättää lomailla itsekseen ja "päästää" toisen mökille tietyksi aikaa, samalla syytellen kiukuttelusta, jossa omaa osuutta ei ole huomioitu mitenkään. Tietysti pitää jutella lomatoiveet selviksi ja ottaa lapsetkin mukaan siihen.

Tarvitsen itsekin aikalisän, ehkä koko liitosta en tiedä, ja nyt siihen tuli tilaisuus johon tarttua. Kiitos todella vielä rohkaisusta! Ap

Vierailija
100/538 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos teillä on yksi yhteinen lomaviikko, niin miten sä edes voisit olla enemmän kuin yhden viikon siellä mökillä?

Kyllä heillä on yhteistä lomaa, ap puhuu yhteisestä lomasta tarkoittaen tuota vkoa kun olisi saanut mennä mökille. Itse valitsi ettei mene.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi