Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko ollut parisuhteessa narsistin kanssa?

Vierailija
26.06.2022 |

Epäilen, että miesystävä on narsisti. Onko kokemusta miten tämä näyttäytyy parisuhteessa?

Kommentit (158)

Vierailija
1/158 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En onneksi, mutta isälläni on monia narsistisia piirteitä joten vedän vastaanvanlaisia ihmisiä puoleeni.

Vierailija
2/158 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Arviolta 0 5-3 % suomalaisista on narsisteja. On paljon todennäköisempää, että kumppani osoittautuu esim alkoholistiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/158 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut naimisissa miehen kanssa, jolla narsistisia piirteitä. Ilmeni esim. niin että mies dominoi rahalla, halusi pitää minut kotiäitinä ja kotirouvana. Moitti ja haukkui jos asiat eivät menneet hänen mielensä mukaan, raskauskilot n. 10 kiloa ylimääräistä synnytyksen jälkeen raskausmyrkytyksestä johtuen ja synnytyksen jälkeinen kömpelyys ja sekavuus sekä suuntautumiseni vauvaan eikä täysillä mieheen ja täydelliseen ulkonäköön ja täydelliseen kotiin sai miehen haukkumaan minua ja suoranaisia raivokohtauksia. Aika vaikea tuossa tilanteessa sen paremmin hahmottaa omaa terveyttään kuin puolison outoa käytöstäkään, kaiken tajusi vasta jälkikäteen. Tein kyllä vielä toisenkin lapsen hänen kanssaan. Ero tuli sitten aika pian. Annan miehen edelleen olla lasten kanssa tekemisissä ja lasten asua hänen kanssaan ajoittain. Narsistisuus ei ilmene aina.

Vierailija
4/158 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Kaikki huonosti käyttäytyvät eivät ole narsisteja.

Vierailija
5/158 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mutta muutamaan otteeseen olen saanut kuulla itse olevani narsisti.

Olenkin pohtinut asiaa pitkään ja huomannut itsessäni jotain sellaisia piirteitä, asiasta jotain oikeasti tietävä voisikin valaista että onko tosiaan niin että oikea narsisti ei tiedosta omaa narsismiaan tai ei ainakaan myönnä itsessään mitään vikaa missään olosuhteissa 🤔

Vierailija
6/158 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti korttia heilutellaan turhan helposti. Suurin osa on pelkästään omahyväisiä ja omasta hyvinvoinnista kiinnostuneita ihmisiä siinäkin tapauksessa, se tapahtuisi muiden kustannuksella. Narsisti todellakin nauttii toisten alistamisesta ja satuttamisesta.

Vierailija
7/158 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sosiopaatti ja musta empaatikko, ja rakastan narisisteja, niiden pinnallista charmia ilman mitään karismaa, karaktaarista nyt puhumattakaan. 

Narsisteilla on pohjaton alemmuuskompleksi, ja niistä saa hyviä palvelijoita, kun sosiopaatti/musta empaatiikko hieman niitä kouluttaa. Tyypillinen koulutusjakso kestää n. 2 viikkoa, joka päättyy narsistin minuuden täydelliseen romahdukseen, jonka jälkeen ne ovat kilttejä pikkukoiria, jotka eivät edes hauku räksytyksestä nyt puhumattakaan. 

Priiffaa vähän tästä mustasta empatiasta. Tiedän kyllä, että että kun sosiopaatti ja narsisti on suhteessa niin sosiopaatti osaa erinomaisesti koukuttaa narsistin koska narsku on turhamainen ja sillä on heikko itsetunto. Narskuei kykene ymmärtämään, että joku voisi ajatella hänestä jotain negatiivisesti, varsinkaan puoliso. Mikä tietysti on hieman outoa, koska narsku itse käyttää samaa taktiikkaa läheisriippuvaiseen.  Ovat kaiketi itselleen sokeita ja psykopaattisen luonteen omaavina kumpikin luottaa siihen ja tarvitsee sen, että kaikki muut ympärillä on rehellisiä. Eli jos narsisti erehtyy luulemaan sosiopaattia läheisriippuvaiseksi tämä voisi onnistua ainakin hetken,  en näe miten tämä kuvio onnistuisi mitenkään muuten.

Vierailija
8/158 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tutustunut pariin mieheen, jotka valehtelivat tosi paljon. Toinen valehteli olevansa eronnut, vaikka oli naimisissa (Tampere). Toinen teki lapsen erään naisen kanssa ja ehdotti lapsen syntymän aikoihin minulle seurustelua kanssaan (Espoo).

Arvioisin nämä molemmat narsisteiksi seuraavien piirteiden johdosta: jatkuva valehtelu, eivät osoittaneet syyllisyyttä, katumusta, eivät ottaneet vastuuta käytöksestään, itsekkyys.

Vierailija
9/158 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi vastata kun en mielenterveyden asiantuntia. En lääkäri, en sairaanhoitaja ihan varstotyön tekijä olen.Kun suhten alku huma ohi ja arki sitä kyllä kaikea diagnisoi toisesta ennen eroa. Todistaakseen on aika jatkaa yksin matkaa.

Vierailija
10/158 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

-empatiakyvyn täysi puuttuminen olipa kyse lapsista, eläimistä, minusta, vanhuksista jne. Saattoi raivota ja haukkua tytärtään, koska tyttö oli taitavan opinnoissaan ja sen pohjalta perusti  kesätyöksi pienen yrityksen. 

- kontroloi aivan kaikkea mm kuinka pitkään sain olla ompeluharrastukseni kanssa eri huoneessa ja vaati minua virkkaamaan sohvalla hänen katsoessaan jotakin shittiä telkkarista

- esitti todella mukavaa muutamille kavereilleni, jotka rohkeasti tulivat kylään ja jotka eivät tietenkään uskoneet miten niin leppoisa ihminen voi olla niin hankala

- jos ikinä jossakin kävimme ja satuin iloisesti rupattelemaan muiden ihmisten kanssa maksoin siitä kovan hinnan kotona miehen mm lempatessa minut ulos katumaan käytöstäni (ilman kenkiä, ulkovaatteita talvella)

- haukkui minua siksi, mikä itse oli 

- raivarit kestivät useamman päivän. NUkkui välillä ja aamulla jatkoi mukamas syystä, että vastasin väärin hänen kysymykseensä. Kysymykset olivat lapsellisia ja joihin ei edes ollut oikeaa vastausta tyyliin onko joulupukki kiva. Jos vastasin, että on ,hän huusi, Jos vastasi ei. hän huusi. Kaiken lisäksi kimeä falsetti niin, että korvia koski

- piti pyytää lupa päästä ulkoilemaan. Suuttui, sillä tykkäsin ulkoilla joka päivä. En siinä antanut periki, mutta kontroloi soittamalla olenko lenkillä

- jos lähdin pois, suutuin tai asuin muualla hän soitti itkien perääni ja taivuttel tulemaan takaisin. Oli aivan eri mies kuin normaalisti

- jnejne

Kestin tuota vuoden. Terapeutti selitti, että syy miksi lankesin tuollaiseen suhteeseen oli vaikea elämäntilanteeni ja jolloin tunteet antoivat viedä  suhteen alussa. Sehän oli ihanaa noin puolitoista kuukautta. MInua oli helppo manipuloida ja vetää mukaansa. Etsin ratkaisua ja mies tarjosi sellaisen, joka vaikutti täysin järkevältä. Normaali ihminen perustaa ihmissuhteensa siihen, että pyrkii myös luottamaan ja uskomaan toista. Kyse ei ole siitä, että lähtisi kenen tahansa matkaan tuosta vain. Pääasia oli, että ymmärsin nopeasti olevani hullun kanssa tekemisissä ja vei vuoden ajan päästä hänestä eroon.

Vierailija
11/158 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut piilonarsistin kanssa. Emne ehtineet muuttaa yhteen sillä herätyskellot rupesivat kilkattelemaan. Ex oli mukava, leppoisa ja joustava. Kaikkien mielestä mitä mukavin ja huumorintajuakin hänellä riitti. Olin todella ihastunut mutta alun jälkeen ilmeni outoja pieniä juttuja joita ihmettelin. Esimerkiksi passiivis-agressiivisia "pilkahduksia", yhtäkkisiä tempauksia (eräänä kertana meidän piti nähdä hänen luonaan mutta hän ei ollutkaan kotona enkä saanut puhelimella kiinni. Tunnin päästä sitten soitti ontuvine selityksineen). Tälläinen ajoittainen käyttäytyminen oli todella kylmää, ihan kuin olisi muuten ollut eri ihminen. En jatkanut suhdetta sillä luottamus katosi ja alkoi huolestuttaa. Jälkeenpäin olen googlannut ja löysinkin englanninkieliseltä sivustolta listan piilonarsistin oireista jotka täsmäsivät täysin ex-kumppaniin. Onneksi vaistoni toimivat, ties millainen elämäni olisi jos olisin jatkanut suhteessa.

Vierailija
12/158 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

M32 kirjoitti:

Olenkin pohtinut asiaa pitkään ja huomannut itsessäni jotain sellaisia piirteitä, asiasta jotain oikeasti tietävä voisikin valaista että onko tosiaan niin että oikea narsisti ei tiedosta omaa narsismiaan tai ei ainakaan myönnä itsessään mitään vikaa missään olosuhteissa 🤔

Narsismia voi olla vähemmän tai enemmän. Diagnoosi tulee tietyssä janan pisteessä, mutta samoja narsistisia piirteitä voi olla, vaikkei diagnoosia saisikaan. Myös niillä piirteillä onnistuu tuhoamaan toisen ihmisen.

Minä yksinkertaistaisin, että kontrollointi ja syyllistäminen ovat niitä piirteitä, jotka eivät kuulu terveeseen päähän. Narskullaon myös tapana kiristää otetaan. Eli jos toinen ei tee, miten tahtoo, niin narsku etenee syyllistämisen kautta manipulaatioon ja lopuksi uhkailuun, jotta saa tahtonsa läpi. Kun taas terve ihminen kohauttaa vain olkapäitään, että ai, toinen ei halua samaa kuin minä, se siitä sitten.

Vierailija
13/158 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-vaimo oli narsisti ja siihen päälle vanhempiensa pilalle lellimä aikuinen vauva. Luonnevikainen hullu. Otin eron ja niin otti lapsetkin. Exän työkaverit sanoivat että miten noin kauan kestitte eli melkein 20 vuotta. Ihmettelen kyllä itekin.

Vierailija
14/158 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M32 kirjoitti:

Narsismia voi olla vähemmän tai enemmän. Diagnoosi tulee tietyssä janan pisteessä, mutta samoja narsistisia piirteitä voi olla, vaikkei diagnoosia saisikaan. Myös niillä piirteillä onnistuu tuhoamaan toisen ihmisen.

Minä yksinkertaistaisin, että kontrollointi ja syyllistäminen ovat niitä piirteitä, jotka eivät kuulu terveeseen päähän. Narskullaon myös tapana kiristää otetaan. Eli jos toinen ei tee, miten tahtoo, niin narsku etenee syyllistämisen kautta manipulaatioon ja lopuksi uhkailuun, jotta saa tahtonsa läpi. Kun taas terve ihminen kohauttaa vain olkapäitään, että ai, toinen ei halua samaa kuin minä, se siitä sitten.

Jatkan:

Niin, narsistinen ihminen ei näe itsessään mitään vikaa, koska hän katsoo olevansa oikeutettu käyttäytymään siten kuin käyttäytyy.

Tietääkseni kyllä narskukin voi joskun nähdä virheensä, huomata narsisminsa ja tuntea empatiaa. Riippuu varmaan narsismin asteesta.

Vierailija
15/158 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, tuskin pääsen eroon ennen kuin se oikeasti kuolee kun vielä 20 vuoden jälkeenkin yrittää aina silloin tällöin ujuttautua elämääni. Manipulointi, kontrollointi, hoovering, kylmä/kuuma jne.

Eikä mulla todella ole kun yksi narsistiexä, alle kymmenestä seurustelusuhteesta. Joten ei "kaikki exät" missään nimessä ole narsisteja, vain tietyt.

Vierailija
16/158 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
17/158 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ja vielä kaksonen siihen päälle

Jiiisus Ei ikinä enää!!

🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃

Vierailija
18/158 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joitain narsistisia piirteitä ex-miehessä oli. Hiljainen hissukka oli ulos päin. Niin inhottavaksi muuttui suhteen edetessä. Aina sai olla varpaillaan, kun ahdisti se pahan tuulisuus. Ihmeellistä minun latistamista ja oman itsensä jalustalle nostamista. Erittäin itsekäs eikä osannut ottaa toisia huomioon.

Eron jälkeen vasta tajusin. Suhteen aikana haukkui minua narsistiksi. Ei osannut perustella. Tuolloin en tiennyt mitään narsismista.

Vierailija
19/158 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, ainakin tosi paljon narsistisia piirteitä löytyi. Raha oli arvo numero yksi ja ihmiset jakautui kahtia hyviin rikkaisiin ja tyhmiin köyhiin.

Gaslightaisi, manipuloi, petti ja valehteli.

Olin liian lihava, vaikka olin vaatekokoa XS/34.

Flirttaili ja tuijotteli avoimesti muita naisia. Mitä nuorempi ja timmimpi pimu niin sen törkeämmin toljotti.

Aluksi ei tietenkään ollut tällaista käytöstä.

Useampi pidempi parisuhde historiassa ja facen naiskavereista suurin osa ex-panoja.

Juokse jos tunnistit näistä.

Mies on iältään jo lähellä eläkeikää.

Vierailija
20/158 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No palstan naisilla jokainen ex on narsku. Ihan tässäki ketjussa jo vastauksissa ihan puuta heinää. Ei sitä dg:tä ihan helpolla tule,vaikka näyttäski olevan piirteitä,niitä on jokaisella joskus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan seitsemän