Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaikki vinkit avioliiton pelastamiseen.

Vierailija
25.06.2022 |

Tähän mennessä koko vuosi on ollut yhtä pohjamudassa talsimista ilman kunnollista puheyhteyttä. Oli tarkoitus viettää juhannus kahdestaan mökillä ja puhua asiat läpi, mutta vaimo ei suostunut puhumaan kuin muutaman sanan ja ajoi minut sohvalle nukkumaan. Päätin, että ajetaan takaisin kotiin ja ajomatkalla ei puhuttu sanaakaan. Vaimo on nyt ollut monta tuntia yksin sulkeutuneena makkariin ja itse olen itkenyt tilannetta työhuoneessa kun en vaan jaksa tätä enää. Lapsia ei ole ja syksyllä olisi kahdeksas hääpäivä edessä. Olen huolissani vaimosta kun ei suostu puhumaan asioista, vaikka mitä teen ja seksiä oli viimeksi jouluaattona. Terapiaa olen miettinyt, mutta miten saan vaimon puhuttua mukaan? Tuntuu, että pidän yksin hengissä koko liittoa.

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se emakko, ap. Ei se tuosta enää. Myös vaimosi on tehnyt lupauksensa eikä hän sitä kovin mallikkaasti kanna.

Vierailija
22/60 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Emme elä teidän elämää,Voit ihan sitä tehdä järkevän ratkaisun.Netin kautta haet avioeroa.Ei tarvita edes syytä .Asiasta tulee kirjalinen ilmoitus kyllä vaimolle.Meillä on 1 ainut elämä.miksi tuhlata sitä tuohon mitä kirjoitat?Pelkätkö asua yksin? Vaimonko asunto on?

Lempisanojasi, samat sanat joka ketjussa, oli ongelma mikä hyvänsä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on miehen kanssa sama tilanne, mutta meillä on myös vauva :( en tiedä mitä tehdä. Rakastamme molemmat vauvaa, mutta minua mies välttelee viimeiseen asti eikä puhu.

Kai se jotain virkkaa jos kerrot ettet jaksa sen mykkäkoulua ja kysyt pitäskö erota siltä. Jos se sanoo että pitäs niin sitten vaan eroamaan kun toinen ei halua olla.

Vierailija
24/60 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Emme elä teidän elämää,Voit ihan sitä tehdä järkevän ratkaisun.Netin kautta haet avioeroa.Ei tarvita edes syytä .Asiasta tulee kirjalinen ilmoitus kyllä vaimolle.Meillä on 1 ainut elämä.miksi tuhlata sitä tuohon mitä kirjoitat?Pelkätkö asua yksin? Vaimonko asunto on?

Asunto on minun ostama jo ennen kuin päädyimme yhteen ja meillä on yhteisestä sopimuksesta avioehto. En halua hyljätä vaimoa mutta en myöskään painostaa, mutta täytyyhän toisen alkaa puhumaan, että voidaan selvittää asiat yhdessä ja tarvittaessa hakea apua. En halua asua yksin enkä halua ketään toista kuin vaimoni.

Vierailija
25/60 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asunto on minun ostama jo ennen kuin päädyimme yhteen ja meillä on yhteisestä sopimuksesta avioehto. En halua hyljätä vaimoa mutta en myöskään painostaa, mutta täytyyhän toisen alkaa puhumaan, että voidaan selvittää asiat yhdessä ja tarvittaessa hakea apua. En halua asua yksin enkä halua ketään toista kuin vaimoni.

Niin sinä et halua tehdä mitään, vaimon pitäisi hoitaa tämäkin homma.

Vierailija
26/60 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitten olet tollasen kanssa. Kunnes se pakkaa kimpsut ja kampsut.

Vierailija
27/60 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aah... Mies ja miehen idealisoima kulissiliitto. Kuten aina.

Vierailija
28/60 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain kunnioitusta avioliittoa kohtaan toivoisi. AV:llä on aika turha avata sieluaan avioliittoasioissa, aina sama laulu: jätä se.

Jos ei oma avioliitto onnistunutkaan, antakaa edes muiden yrittää ja päästä esteiden yli.

Vierailija
29/60 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä rakastat vaimossasi, nykysessä tilassaan?

Hän on minun rakkain ja parhain ystäväni ja kumppanini. En halua erota ja tuskin vaimokaan haluaa.

Jos tuollainen on paras ystäväsi pelottaisi kuulla, millainen olis vähemmän hyvä kaverisi. Paras ystävä ei kohtele toista noin. Ikinä. 

Vierailija
30/60 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itse olisin vaimo pelkäisin aloittajaa. Painostava ja ripustautuva. Tunteeko vaimo olevansa ansassa, ei ole paikkaa mihin mennä?

Vierailija
31/60 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotain kunnioitusta avioliittoa kohtaan toivoisi. AV:llä on aika turha avata sieluaan avioliittoasioissa, aina sama laulu: jätä se.

Jos ei oma avioliitto onnistunutkaan, antakaa edes muiden yrittää ja päästä esteiden yli.

Mun kaveri elää parasta aikaa tollasessa liitossa. Vuodet täsmää.

En tiedä onko sama.

Vierailija
32/60 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhdessä on menty naimisiin ja yhdessä tässä ollaan. Mitenkä niin vaimon pitäisi hoitaa tämäkin? Kyselen täältä neuvoja miten pelastaa liitto ja mitä saan on haukut. Miksi? Minä olen huolissani vaimosta ja yritin puhua mökilläkin, mutta en enää keksi muuta kuin pakata laukut ja jättää kirje pöydälle, jossa kerron muuttaneeni muualle vähäksi aikaa, jotta vaimo ymmärtää etten vain minä voi pitää suhdettamme hengissä.

Vierailija
33/60 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos itse olisin vaimo pelkäisin aloittajaa. Painostava ja ripustautuva. Tunteeko vaimo olevansa ansassa, ei ole paikkaa mihin mennä?

Painostava ja ripustautuva millä tapaa? Vaimo ei ole ainakaan sanonut olevansa ansassa, kun joskus kauan sitten kysyin ja sanoi, että on onnellinen kanssani. En painosta ja olen antanut tilaa vaimon olla yksin, mutta haluaisin puhua asioista ja tietää mitä puoliso ajattelee, kun en ole ajatustenlukija.

Vierailija
34/60 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhdessä on menty naimisiin ja yhdessä tässä ollaan. Mitenkä niin vaimon pitäisi hoitaa tämäkin? Kyselen täältä neuvoja miten pelastaa liitto ja mitä saan on haukut. Miksi? Minä olen huolissani vaimosta ja yritin puhua mökilläkin, mutta en enää keksi muuta kuin pakata laukut ja jättää kirje pöydälle, jossa kerron muuttaneeni muualle vähäksi aikaa, jotta vaimo ymmärtää etten vain minä voi pitää suhdettamme hengissä.

Kiellät vahvasti liittonne ongelmat. Meinasin ehdottaa valvontakameraa, mutta kerta ette edes puhu ei siitä ole mitään hyötyä. Vaimo on selvästi kypsyyntynyt nykyiseen liittoon.

Vierailija
35/60 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata mennä naimisiin.

Vierailija
36/60 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Painostava ja ripustautuva millä tapaa? Vaimo ei ole ainakaan sanonut olevansa ansassa, kun joskus kauan sitten kysyin ja sanoi, että on onnellinen kanssani. En painosta ja olen antanut tilaa vaimon olla yksin, mutta haluaisin puhua asioista ja tietää mitä puoliso ajattelee, kun en ole ajatustenlukija.

Mun oli pakko sanoa noin eksälle. Ei noteerannut negatiivista puhetta. Kaiken piti tulla positiivisena. Lukitsi korvansa negasta. Vaimo on todennäköisesti huomannut saman.

Vierailija
37/60 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet on just tuollaisia puusilmiä. Vasta siinä vaiheessa kun tapahtuu näkyviä muutoksia käytöksessä niin aletaan pohtia että jotain pitäisi tehdä. Sunkin vaimosi on varmaan pidemmän aikaan yrittänyt kertoa mikä on vikana mutta ei ole saanut itseään kuuluville.

Vierailija
38/60 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata mennä naimisiin.

Eikä vakkari suhteeseen. Asuu erillään

Vierailija
39/60 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tossa on pelastamisen arvoista, ihan oikeasti? Jos on jo vuosi vedetty huonolla puhe-yhteydellä eikä toista kiinnosta, niin anna mennä ja mene itse. Ei se kiva tule olemaan, mutta eipä noi jatkonäkymätkään taida ruusuisia olla.

Huono neuvo, mikä on myös turhaan saanut kannatusta. Oletko kommentin esittäjä itse mennyt naimisiin? Et varmaan ole kuullut "niin myötä- kuin vastamäessä".

Mitä se avioliitto on, jos ei sitä pyritä ylläpitämään tai puolisoa vastamäessä tukemaan?

Nykyajan meininkiä on että ensihuuman laannuttua heitetään hanskat tiskiin. "Tämähän olikin vain tavallinen ihminen, ei ollutkaan mitään ihmeellistä, vaikka ensin siltä vaikutti. Minäpä otan ja lähden jos sattuisi joku parempi löytymään".

Sinä olet aloittaja nyt perimmäisten kysymysten äärellä. Joudut punnitsemaan "HALUATKO rakastaa". Olet hieno mies kun olet lähtenyt apua hakemaan ja neuvoa kysymään. Valitettavasti meillä ei ole takeita kuin omasta toiminnasta. Sinä voit tässä ja nyt päättää, että tuo on se ihminen jonka kanssa haluan olla. Kerro se puolisollesi ja myös se mikä tekee hänestä tärkeän sinulle. Avioliiton osakkailla on molemmilla 50% vaikutusvaltaa. Käytä omasi hyvin, mutta ole myös sen osuuden takana. Jos tahtotilasi pettää ja toinen vähät välittää, olet jo miinusprosenteilla.

Telkkarissa muinoin haastateltu pappi vastasi kysymykseen oman pitkän avioliittonsa salaisuudeksi "koskaan ei ole rakkaus loppunut yhtä aikaa". Toinen on kannatellut toista.

Siinä se rakkaus punnitaan.

Onko teillä sitä, se jää nähtäväksi. Kaikilla aviopareilla on kuitenkin aloittaessaan samat eväät.

Vierailija
40/60 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tossa on pelastamisen arvoista, ihan oikeasti? Jos on jo vuosi vedetty huonolla puhe-yhteydellä eikä toista kiinnosta, niin anna mennä ja mene itse. Ei se kiva tule olemaan, mutta eipä noi jatkonäkymätkään taida ruusuisia olla.

Huono neuvo, mikä on myös turhaan saanut kannatusta. Oletko kommentin esittäjä itse mennyt naimisiin? Et varmaan ole kuullut "niin myötä- kuin vastamäessä".

Mitä se avioliitto on, jos ei sitä pyritä ylläpitämään tai puolisoa vastamäessä tukemaan?

Nykyajan meininkiä on että ensihuuman laannuttua heitetään hanskat tiskiin. "Tämähän olikin vain tavallinen ihminen, ei ollutkaan mitään ihmeellistä, vaikka ensin siltä vaikutti. Minäpä otan ja lähden jos sattuisi joku parempi löytymään".

Sinä olet aloittaja nyt perimmäisten kysymysten äärellä. Joudut punnitsemaan "HALUATKO rakastaa". Olet hieno mies kun olet lähtenyt apua hakemaan ja neuvoa kysymään. Valitettavasti meillä ei ole takeita kuin omasta toiminnasta. Sinä voit tässä ja nyt päättää, että tuo on se ihminen jonka kanssa haluan olla. Kerro se puolisollesi ja myös se mikä tekee hänestä tärkeän sinulle. Avioliiton osakkailla on molemmilla 50% vaikutusvaltaa. Käytä omasi hyvin, mutta ole myös sen osuuden takana. Jos tahtotilasi pettää ja toinen vähät välittää, olet jo miinusprosenteilla.

Telkkarissa muinoin haastateltu pappi vastasi kysymykseen oman pitkän avioliittonsa salaisuudeksi "koskaan ei ole rakkaus loppunut yhtä aikaa". Toinen on kannatellut toista.

Siinä se rakkaus punnitaan.

Onko teillä sitä, se jää nähtäväksi. Kaikilla aviopareilla on kuitenkin aloittaessaan samat eväät.

Sivusta. Olen ollut.

Miehillä on paha tapa iskeä autopilot päälle ja liimata airpodit päähän toivoen parasta. Voit vaan arvata miten tossa käy? Aivan ero.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yksi