Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmeessä joku haluaa kesämökin?

Vierailija
25.06.2022 |

Työleiri ötököiden keskellä. Ajatuskin hirvittää.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikään ei pakota mökkeilee, jos ei huvita, mutta huomioikaa se, että kaikki eivät ole kuin te. Mökillä pääsee kalastelee, uimaan, otettua tavallista rennommin ja pienet työvaivat ovat palkaksi itselleen.

Mä en ymmärrä mökkeilystä mäkättämistä, paitsi jos olette kateellisia.

En ole kateellinen. Jos olisi ylimääräistä rahaa en ostaisi työleiriä.

Vierailija
22/29 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan ymmärtänyt tuota kesämökki kulttuuria. Luontokaipuu? Metsään tai vesistön ääreen tässä maassa pääsee aina niin halutessaan.

Luulenpa, että tuossa kesämökki kulttuurissa on kyse vain omistamisesta ja omistamisen tuottamasta tyydytyksestä.

Jaa..mä ainakin halua rakentaa ja luoda jotain. Mitä ei voi täällä tehdä. Luonto, uinti. suomen kesä, Pihasauna, grilli, takka, harrastaa, hitsata, hoitaa kasvimaata ja sitten se lepposa fiilistely joko yksin tai kaverien kanssa. tai oman rakkaan kanssa. ja sanoa ylpenä minä tein tuon. Kyllä se vaan niin on että jos ei ruumiillista työtä tee niin sitten hajoaa paikat jo 70 senä ja elämäniloset porskuttaa vielä 90 ja siitä eteenpäin. Toimettomuus nyt ainakin rappeuttaa. Nykyajan terveet 100vee  ja siitä eteenpäin hyvinkin tietävät. ja aika kuluu yllättävän nopeasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikään ei pakota mökkeilee, jos ei huvita, mutta huomioikaa se, että kaikki eivät ole kuin te. Mökillä pääsee kalastelee, uimaan, otettua tavallista rennommin ja pienet työvaivat ovat palkaksi itselleen.

Aika rennosti täällä mökillä tulee otettua.

Se mitä joutuu tekemään on vain ajankuluksi.

Ei tämä.mökkeily miltään työleiriltä tunnu, jos osaa jakaa hommia toisillekin päiville.

Vierailija
24/29 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateellisten panettelua! Näkisitpä mun kesämökin 😎

Vierailija
25/29 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mökki mikään työleiri oo. Pikemminkin harrastusleiri.

Vierailija
26/29 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun isoin haave olisi saada oma rantamökki, mutta näin keski-ikäisenä asuntovelallisena tuskin saan, jollen voita lotossa.

Vierailija
27/29 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mökillö ole pakko pitää työleiriä. Kaikki työt on ostettavissa, jos on rahaa ja ei ole halua tehdä mitään itse.

Mut useimmilla on tarve tehdä käsillään jotain. Joku myös periaatteesta tekee kaiken itse, vaikka olisi varaa ostaa työt. On ne mäkkihommat ihan hyvää vaihtelua jos ei työkseen joudu fyysisiä hommia tekemään. Virkistää mieltä ja kehoa. 

Itse en mitään tylsempää tiedä kuin pelkkä löhöily laakereillaan loman ajan. Kyllä se on kiva jotain tehdä aina :)

Vierailija
28/29 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun isoin haave olisi saada oma rantamökki, mutta näin keski-ikäisenä asuntovelallisena tuskin saan, jollen voita lotossa.

Aika lottovoitto on, jos saa järven tai meren rannalta mökin hankittua. Niin kysyttyä tavaraa kun on.

Vierailija
29/29 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan ymmärtänyt tuota kesämökki kulttuuria. Luontokaipuu? Metsään tai vesistön ääreen tässä maassa pääsee aina niin halutessaan.

Luulenpa, että tuossa kesämökki kulttuurissa on kyse vain omistamisesta ja omistamisen tuottamasta tyydytyksestä.

Ei ole kyse mistään omistamishalusta, kuten en itsekään omista vaan pyörin toisten mukana mökillä. Yksi kommentoija kun sanoi, että mökillä tulisi stressattua niin se on juuri päin vastoin. Paremmin mökillä rentoutuu kuin kotopuolessa kesällä. Kaipa tämä luonto ja kaupunkihälinän puuttuminen ovat avain asemassa tähän rentoutumiseen. No, mäkin asun sisä Suomessa, niin täällä ei kaikkia hellimismahdollisuuksia ole.