Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

työttömät laitetaan 100 pv jälkeen työkokeiluun

Vierailija
22.08.2024 |

https://www.satakunnankansa.fi/satakunta/art-2000010646516.html

Joutuvat laittamaan porukkaa 9e työkokeiluun jotta välttävät sakkomaksut

Kommentit (135)

Vierailija
1/135 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hä hää. Moni korkeasti koulutettu joutuu johonkin työkokeiluun yms

Vierailija
2/135 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa. Mä voin mennä vaikka kierrätyskeskukseen tai jotain muuta stressitöntä tekemään. 

Jos joku vaatisi jotain rankempaa, niin sanoisin vaan joo ja menisin piiloon varaston nurkkaan niin että Joku Toinen joutuisi töihin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/135 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa mihin pääsee työkokeiluun. Kertokaa heti. Saavun huomenna paikalle.

Vierailija
4/135 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa hakea vaikka osa-aikatyöhön niin ei joudu mihinkään kokeiluhin jos työpaikan saa.

Vierailija
5/135 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, lukiko siinä uutisessa niin, vai keksitkö taas itse?

Sillä mistä ne työkokeilupaikat revitään? Mistä löytyy työkokeilupaikkoja?

Kunnathan maksavat jo nyt pitkäaikaistyöttömistä sakkoja kelalle. Että mitä eroa. Etenkään jos työkokeilun jälkeen palaa kortistoon ja siellähän on sen työkokeilun ajankin.

Ja Purra säästää kohta niinkin, että aktivointitoimessa oleville maksettava korotusosa poistuu, oliks se 5 euroa verottomana per päivä. 

Vierailija
6/135 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli niin pirun kivaa parissa työkokeilussa. Toiseen näistä työpaikoista olen hakenut neljä kertaa, ja ollut kolme kertaa haastattelussa, useamman kymmenen työhakemuksen joukosta päässyt haastatteluun, joihin pääsi vain kolme, mutta tottakai, vain yksi valitaan.

Vierailija
7/135 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa hakea vaikka osa-aikatyöhön niin ei joudu mihinkään kokeiluhin jos työpaikan saa.

Tiedän ettei osa-aikatyö kannata mutta ei niitä tunteja ole pakko paljoa tehdä. Sillä estää.sen ettei joudu mihinkään pompotuksiin.

Vierailija
8/135 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö, työkokeilussa olevalla ei ole vastuuta, eikä kuulu esim.työterveydenpiiriin, eikä velvoittaa 8h pituisiin päiviin. Henkilön pitää olla alaa kohtaa kiinnostunut muuten henkilö vain rasittas vakituista henkilöstöä, kun pitää perehdyttää ja valvoa. Ei ole varsinainen työsuhde.

Vierailija
9/135 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin ansiosidonnaiselle enkä lähde mihinkään kokeiluihin vaan kulutan päivät pois. 

Vierailija
10/135 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomaalaiset kartoitetaan 3 kuukauden jälkeen ja reilun komen kuukauden jälkeen suomalaiset tuomitaan pakkotyöhön orjan asemaan kun ei saa edes palkkaa. Ja minä menin sotilasvalassa vannomaan puolustavani tätä riisto yhteiskuntaa....

Vierailija
11/135 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kokeilu korkeintaan muutamasta viikosta 1kk, siiinä ehtii tutustua työhön. 

Vierailija
12/135 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkokeilu ei kelpaa 

Pitää olla palkkatyö että ei mene sakoille

Vierailija
13/135 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistähän löytyy työkokeilupaikka 500.000 - 1 miljoonalle työttömälle...

Vierailija
15/135 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

9e kulukorvauson poistumassa, vieläkö kiinnostaa ilmaiseksi tehdä.

Vierailija
16/135 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nimenomaan haluan, että minulle vain osoitetaan minne pitää mennä. Työnhaku on vastenmielistä, koska olen niin ujo, huono puhumaan ja myymään itseäni, mutta töissä tykkään olla.

Vierailija
17/135 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan ei mene siihen että yrittäjät käyttävät järjestelmää hyväkseen ilmaisella työntekijällä

Vierailija
18/135 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keppiä työttömille, keppiä kunnille..  eikö nämä ikinä keksi mitään positiivista porkkanaa?!

Vierailija
19/135 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti nämä työkokeilut lopetetaan, koska ne eivät ensi vuonna enää kelpaa kuntien sakkomaksujen kuittaamiseen. Minne palkkatöihin  kaikki työttömät oikein laitetaan?  Kunnat joutuvat kiltisti maksamaan sakkomaksunsa. 

Vierailija
20/135 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunhan ei mene siihen että yrittäjät käyttävät järjestelmää hyväkseen ilmaisella työntekijällä

Edelleen pitää olla palkkatyö. Työkokeilu ei kelpaa t: eri kuin se joka tuon ekana kertoi