Asiakas sai myyjän itkemään.
Teksti lainattu huittisten puskaradiosta.
Huittisten Lidl tänään n.klo:18.
Sinä naishenkilö ( perheen äiti?) joka käyttäydyit aivan järjettömän asiattomasti nuorta myyjäämme kohtaan kassalla, voisit tulla selvittämään asian kanssani myymälälle. Myyjä ei tehnyt mitään väärää, eikä edes mitään virhettä kassalla ja sinä katsoit asiaksesi haukkua hänet, uhata tappaa ja lisäksi näytit huikean upee esimerkkiä lapsillesi, sanomalla heille, että toivot ettei heistä tulisi samanlaisia kuin tämä myyjämme. Asiattomuuksia oli riittänyt vaikka kuinka ja jopa jonossa olleille muille asiakkaille olit haukkunut nuorta, joka itkien poistui hetken päästä kassalta. Mikäli yhtään on järkeä päässä, (hirveitä odotuksia ei ole tämän suhteen) olisi siis kohteliasta tulla asia selvittämään. Harmikseni myyjä ei ollut tajunnut pyytää kassalle apua, koska on vielä niin uusi, niin hän jäi tilanteeseen aivan yksin. Mikä on aivan järjettömän epäreilua. Ja muut jonossa olleet, jos tunnistitte kyseisen henkilön, voitte pyytää ottamaan minuun yhteyttä.
Ei voi kun ihmetellä tuota sairasta käyttäytymistä...
Kommentit (261)
Vierailija kirjoitti:
Ennen myös asiakkaat/ihmiset osasi käyttäytyä. Nykyään lapsi saa esim tehdä ja sanoa opettajalle mitä haluaa ja sama tuntuu pätevän ihmisille ketkä kohtelee asiakaspalvelijoita kuin sontaa välillä. Mummo kertoi että kun hän oli nuori, niin kyllä myyjä sanoi napakasti jos asiakas esim ehdotti phraasin "tulisiko teille muuta?" jälkeen tyyliin "no seksiä halusin" ym, mut nykyään ei myyjä saa sanoa mitään.
Huonokäytöksisiä ihmisiä on aina ollut olemassa, ei ole mikään nykyajan ilmiö.
Olen töissä ison yrityksen puhelinpalvelussa. Heti ensimmäisenä päivänä uusille työntekijöille kerrotaan että jos asiakas ei ala käyttåytymään asiallisesti kehotuksen jälkeen niin luuri korvaan vain. Kukaan ei ole näistä saanut sanomista. Koskaan. Pahimmille räyhääjille on soittanut aluepäällikkö ja jostakin on tehty rikosilmoitus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiakas on oikeassa, myyjät ovat asiakkaiden orjia asiakaspalvelutilanteissa. Jos asiakas haukkuu myyjän, pitää myyjän se vain kestää.
Juu ei. Minulle on "annettu lupa" vaikka näyttää keskisormea asiattomille asiakkaille, tai jos en halua niin voin vain käskeä heitä poistumaan. Haukkumista ei kuitenkaan tarvitse kuunnella.
En tiedä tästä tapauksesta, mutta minä olin kerran bensiksellä postin palvelupisteellä ja edelläoleva romaniherra antoi vähän tiukempaa asiakaspalautetta asiakaspalveluneidille, joka lähinnä vaan kiukutteli tälle herralle, että ei ole hänen vikansa ja netissä pitäisi asiakaspalaute kuulemma antaa. Herra siitä lähti ja tämä neiti purskahti minulle itkemään, että miten kauhea se edellinen asiakas oli ollut. Luuli kai, että minä nuori nainen olen hänen puolellaan.
Sanoin neidille, että kyllä on turha kuvitelma, että ihmiset minnekään nettiin menee reklamoimaan ja että kannattaisiko etsiä joku mukavampi työ, jos kestokyky on noin alhainen.
No siinäpä se sanottavani asiasta onkin. Miksei ottanut paperia ja kynää esiin ja kirjannut sitä asiakaspalautetta asiallisesti? Miksi pitää joka asia ottaa niin henkilökohtaisesti, vaikka sinut on työnantajan päätöksellä siihen asiakasrajapintaan laitettu ja siitä se palkka maksetaan?
Oliko asiakkaalla "Haluan puhua managerille" -kampaus?? Joskus asiakaspalvelussa olisi tehnyt niin mieli vetää avokkaalla näiden uhkailijoiden poskia.
Vierailija kirjoitti:
Meillä lähikaupassa kassa kyykytti selkeästi "huono-osaisia" lapsia.
Ostivat maitoa, leipää, jauhelihaa, tomaatteja ja sitten pieni summa kai uupui.
Kassa istui tuppisuuna, jono lisääntyi, lapsia itketti jo.
Toinen yritti saada huoltajaa? kiinni.Menin toisen kassan jonosta kysymään paljonko on ostosten summa ja maksoin sen.
Ei kai se mitään kyykyttämistä ole, jos rahaa ei ole tarpeeksi niin sitten sitä ei ole. Vai pitääkö sen kassatyöntekijän maksaa puuttuva summa omasta pussistaan tai sitten vaan antaa olla ja tyytyä siihen rahamäärään, joka nyt asiakkaalla sattuu olemaan mukanaan. No ei oikein kumpikaan ole hyvä vaihtoehto. Vaan juurikin vaikka tuo vanhemmalle soittaminen tai sitten on jätettävä jotain pois, että rahat riittävät.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä tästä tapauksesta, mutta minä olin kerran bensiksellä postin palvelupisteellä ja edelläoleva romaniherra antoi vähän tiukempaa asiakaspalautetta asiakaspalveluneidille, joka lähinnä vaan kiukutteli tälle herralle, että ei ole hänen vikansa ja netissä pitäisi asiakaspalaute kuulemma antaa. Herra siitä lähti ja tämä neiti purskahti minulle itkemään, että miten kauhea se edellinen asiakas oli ollut. Luuli kai, että minä nuori nainen olen hänen puolellaan.
Sanoin neidille, että kyllä on turha kuvitelma, että ihmiset minnekään nettiin menee reklamoimaan ja että kannattaisiko etsiä joku mukavampi työ, jos kestokyky on noin alhainen.No siinäpä se sanottavani asiasta onkin. Miksei ottanut paperia ja kynää esiin ja kirjannut sitä asiakaspalautetta asiallisesti? Miksi pitää joka asia ottaa niin henkilökohtaisesti, vaikka sinut on työnantajan päätöksellä siihen asiakasrajapintaan laitettu ja siitä se palkka maksetaan?
Olet kuvottava.
Vierailija kirjoitti:
Ai Suomessakin on nykyään Kareneita
On ollut aina. Ikävä kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoin neidille, että kyllä on turha kuvitelma, että ihmiset minnekään nettiin menee reklamoimaan ja että kannattaisiko etsiä joku mukavampi työ, jos kestokyky on noin alhainen.No siinäpä se sanottavani asiasta onkin. Miksei ottanut paperia ja kynää esiin ja kirjannut sitä asiakaspalautetta asiallisesti? Miksi pitää joka asia ottaa niin henkilökohtaisesti, vaikka sinut on työnantajan päätöksellä siihen asiakasrajapintaan laitettu ja siitä se palkka maksetaan?
Olet kuvottava.
Siis ihan törkeen epäasiallista alkaa siellä työpaikalla kiukuttelemaan syyttömälle asiakkaalle ja itkemään ja valittamaan vielä seuraavillekin.
Jos lafka hoitaa asiat huonosti, niin sä luulet, että voit vaan hymyillen käännyttää asiakkaat jonnekin nettiin, missä kukaan ei vastaa. Sehän on ihan v.ttuilua. Ja kaikille ei edes mikään nettiasiointi ole mahdollinen.
Hillitkää itsenne aikuiset ihmiset, itsekin asiakaspalvelussa ollut töissä ja vaikka sitä inhoankin, niin työtähän se vaan on.
Alepassa oli täti joka jonotti kassalle ostaakseen tupakkaa. Kassa kehotti sitten toiselle kassalle, tupakat olivat siellä. No, se ei ollut älyttömän hyvää palvelua. Toisellä kassalla oli sitten hirmu jono ja kassa teki siellä parhaansa mutta pari minuuttia siinä vierähti. Sinä aikana tätillä paloi käämi ja se rupesi kirkumaan että ottakaa se n:i pois kassalta kun se ei osaa!
En puuttunut tilanteeseen. Hävettää vieläkin.
Olin puhelinpalvelussa. Ensimmäiset haistattelijat ja huutajat saivat mielen matalaksi. Toki on lupansulkea. Omaa osaamista epäili jos asiakas väitti vastaan. Nyt osaaminen on vahvaa ja kantti kestää. Jos asiakas rupeaa rähjäämään, olen lähinnä huvittunut ja ehdotan enismmäisen anatomia/sielunvihollisen jölkeen paluuta itse asiaan. Yleensä asiakas rauhoittuu ja asia saadaan hoidettua. Ei mene tunteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No Lidlissä käy varmaan sellaista väkeä, jota muualla ei näe.
Joo, syntyvät Lidlissä ja asuvat koko elämänsä siellä.
Joo. Ja sukunimenkin vaihtavat, Suomessa jo nyt liikaa Lidl-nimisiä ihmisiä.
Vähemmän kuin Ei mainoksia
Ikuinen porttikielto niille jotka jakavat tappouhkauksia aspoille. Ei voi ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Alepassa oli täti joka jonotti kassalle ostaakseen tupakkaa. Kassa kehotti sitten toiselle kassalle, tupakat olivat siellä. No, se ei ollut älyttömän hyvää palvelua. Toisellä kassalla oli sitten hirmu jono ja kassa teki siellä parhaansa mutta pari minuuttia siinä vierähti. Sinä aikana tätillä paloi käämi ja se rupesi kirkumaan että ottakaa se n:i pois kassalta kun se ei osaa!
En puuttunut tilanteeseen. Hävettää vieläkin.
Tuo, että kehotettiin toiselle kassalle ostamaan tupakkia johtuu ihan Suomen lainsäädännöstä. Aikaisemmin tupakanmyyntiluvat sai ns.könttänä useammalle pisteelle tietyllä hintaa, lainmuutoksen myötä joka kassapisteelle pitää ostaa oma lupansa ja se ei todellakaan ole halpa. Siksi nykyään tosiaankin voi joutua kuulemaan lauseen, että tästä ei valitettavasti saa tupakkaa ostettua. Ei ole huonoa palvelua, koska lakeja nyt on vähän pakko noudattaa. Kassapisteiden yläpuolella yleensä on infokyltit, missä lukee tästä tupakkatuotteet tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiakas on oikeassa, myyjät ovat asiakkaiden orjia asiakaspalvelutilanteissa. Jos asiakas haukkuu myyjän, pitää myyjän se vain kestää.
Yleensä asiakas on väärässä ja asiatonta käytöstä ei kenenkään kuulu sietää.
Asiakas ei todellakaan ole yleensä väärässä.
Suurin osa myyjistä varastaa asiakkaan rahoja jos asiakas ei huomaa tarkistaa tarkasti joka euroa. Suurin osa myyjistä valehtelee tuotteista asiakkaalle.
Kommentoin tuohon alempaan että, olet i*iootti. Älä enää käy missään kaupassa, tilaa kotiisi, ja pysy itsekkin siellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä lähikaupassa kassa kyykytti selkeästi "huono-osaisia" lapsia.
Ostivat maitoa, leipää, jauhelihaa, tomaatteja ja sitten pieni summa kai uupui.
Kassa istui tuppisuuna, jono lisääntyi, lapsia itketti jo.
Toinen yritti saada huoltajaa? kiinni.Menin toisen kassan jonosta kysymään paljonko on ostosten summa ja maksoin sen.
Ei kai se mitään kyykyttämistä ole, jos rahaa ei ole tarpeeksi niin sitten sitä ei ole. Vai pitääkö sen kassatyöntekijän maksaa puuttuva summa omasta pussistaan tai sitten vaan antaa olla ja tyytyä siihen rahamäärään, joka nyt asiakkaalla sattuu olemaan mukanaan. No ei oikein kumpikaan ole hyvä vaihtoehto. Vaan juurikin vaikka tuo vanhemmalle soittaminen tai sitten on jätettävä jotain pois, että rahat riittävät.
No kyllä se kyykyttämistä on jos kassa ei edes sen vertaa viitsi vaivautua että neuvottelisi lasten kanssa että minkä ostostoksen voi jättää pois. Aika noloa käytöstä kassalta. T. Itsekkin kassana työskennellyt.
Liikkeen henkilökunta on toiminut täysin väärin hoitaessaan tällaista asiaa jossain puskradioryhmässä. Asiakkaista ei anneta tuollaisia kommentteja julkisissa ryhmissä, vaikka mikä olisi. Poikkeuksena tietysti varkaudet, niistäkin harkiten ja mielellään poliisin luvalla. Tämän luulisi olevan selvä jokaiselle yrittäjälle.
Näinpä. Tein joskus 15-vuotta sitten puhelinhaastatteluja, ja jo siihen aikaan oli ohje että jos toisessa päässä tulee jotain asiattomuuksia niin aina voi lyödä luurin korvaan. Ei todellakaan ole nuorten kesätyöläisten tehtävä toimia joidenkin omaan elämäänsä kyllästyneiden höyrypäiden sylkykuppina tai terapeuttina.