Airfryer vs kiertoilmauuni
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Jos on kiertoilmauuni, ei vttu tartte toista kiertoilmauunia. Se muovipönttö on köyhiksille, joilla ei ole vuokrakämpässä kiertoilmauunia.
Meillä on omistusasunto ja siinä tavallinen uuni. En tee kiertoilmauunilla mitään, koska leipomisetkin mahtuvat aina yhdelle pellille. Siksi hommasin uunin kaveriksi airfryerin, koska se riittää minun uuniruoan tapaisille ja leipomuksille oikein hyvin. Säästän tuossa sähköä paljon, hellaa käytän lähinnä yhdelle pannulle mahtuviin kastikkeisiin ja kasariin mahtuviin keittoihin. Puuroa ei meillä tehdä kuin erittäin harvoin.
Vierailija kirjoitti:
Aivan sama asia. Ostin airfryerin, kun sitä nyt joka toinen kehui. "Tulee ranskalaisistakin kuin ne olisi McDonaldsin". Suurin kusetus ikinä. Ei todella tule. Ihan vaikka just ohjeen mukaan tekee, niin lötköjä pötköjä. Airfryer on nykypäivän leipäkone. Kukaan ei kaivakaan sitä kaapistaan enää parin vuoden jälkeen.
Eihän sitä kaappiin pidä laittaa vaan pitää työtasolla olemassa. Opettele tekemään sillä jotakin muuta ruokaa kuin perunat, saatat jopa hämmästyä, miten hyvä se laite oikeasti on. Tuohan se tappaa monen laitteen käyttöinnon, kun roijaa laitetta edestakas kaappiin ja takaisin. Tuo on täysin päätöntä toimintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomasinpa juuri, että mun kiertoilmauunissani on näköjään myös höyryuunitoiminto ja pullannostatusteho. Mistä ne näitä keksiikin? Ja miksi mä nostattaisin pullat ostosähköllä uunissa, kun ne nousee siinä keittiön pöydälläkin?
Meillä on varsinkin talvella hieman vetoinen asunto, joten itse kohotan mm pullat/taikinat uunissa. Mutta mutta, ei mulla siihen mitään omaa ohjelmaa ole, vaan laitan pullat uuniin, uuniin valo päälle ja luukku kiinni. Valo tuottaa sen verran lämpöä kuin tarvitaan ja saavat olla vedolta suojassa. Sitten pullat hellan päälle ja uuni päälle ja lopulta uuniin. Toimiva konsti.
Minä kohotan taikinani saunan alalauteella. Löylyhuoneessa on pikkuisen isompi peruslämpö kuin muualla asunnossa.
Vierailija kirjoitti:
No airfryeri on vähän nopeampi, vie vähemmän tilaa ja tilavuus pienempi. Onko nää sitten plussia vai miinuksia?
Sen takiahan se on nopeampi, kun on pienempi.
Sama asia, mulla on uunissa airfryer mainoksien mukaan mut se on käytännössä tiheä ritiläpelti josta ruoka ei putoa ja ilma kiertää joka paikassa.
Onko kenelläkään mikroa, jossa on airfryer-toiminto? Jonkun kotimaisen kodinkoneliikkeen sivustolla näin jonkun tuollaisem. Mökillä olisi tarve molemmille, mutta ei paikkaa erillisille laitteille.
Sinkkutaloudessa airfryer on tosi kätevä yhden annoksen tekemisessä, mutta toki isommat annokset, kuten laatikkoruoat, tulee tehtyä kiertoilmauunissa. Isommassa perheessä ehkä airfryerin hyödyt eivät ole niin selkeät.
Itselläni on sellainen grillin/mikroaaltouunin ja kiertoilmauunin yhdistelmä. Todella kätevä ja nopea ja samassa kaikki toiminnot.
Vierailija kirjoitti:
Onko jää yt kaapin perille?
Juupi on, pitäskö antaa sille 2. mahdollisuus
Saako harkinnanvaraista toimeentulotukea af n hankintaan?
Et osaa tehdä. Ranskalaiset tulee tietyllä lämpötilalla. Liian korkea niin ne palaa, liian alhainen niin jää löysäksi sisältä. Minä en voi tietää millainen air fryer sinulla ja paljonko laitat ranskalaisia kerralla. Kokeile lämmittää ensin täysille ja sen jälkeen laitat ranskaperunat johonki +165c 13min. Hienosäädät sen mukaan minkälaista niistä tuli. Osta eri merkkisiä ranskalaisia jos et saa tehtyä ensimmäisellä kerralla.