Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Airfryer vs kiertoilmauuni

Vierailija
24.06.2022 |

Eikös ne aja ihan saman asian?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No airfryeri on vähän nopeampi, vie vähemmän tilaa ja tilavuus pienempi. Onko nää sitten plussia vai miinuksia?

Vierailija
2/33 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No airfryeri on vähän nopeampi, vie vähemmän tilaa ja tilavuus pienempi. Onko nää sitten plussia vai miinuksia?

Miinuksia ainakin minulle kun se kiertoilmauuni joka tapauksessa löytyy keittiöstä eikä sitä oikein viitsi kokonaan poiskaan ottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli turha hankinta jos on jo kiertoilmauuni?

Vierailija
4/33 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Teen teinin ruuat monesti tuolla laitteella.

Vierailija
5/33 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan eri juttu. Meillä on molemmat.

Vierailija
6/33 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teet pieniä satseja niin onhan se nopeampi. Mutta jos pitää koko perheelle tehdä ruokaa niin uuni voittaa.

Vierailija
7/33 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on air fryer ja uunia en varmaan ole sen jälkeen lämmittänyt kuin muutaman kerran pyttipannua varten mitä en osaa fryerillä paistaa. Paistan usein kaikkia valmispakasteita, esim. nuggetteja ym. ja kyllä se on huomattavasti nopeampi ja parempi kuin uuniin pellille laittaa.

Vierailija
8/33 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin kanssa että oli sama kuin uuni, mutta enemmin se airfryer vertautuu öljyfriteeraukseen, sillä erotuksella että airfryerissa ruotteessa olevat loputkin öljyt putoaa alas

Vierailija
9/33 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko näissä imuilmalle suodatin ettei ruokaa kypsennettäisi hikisukkapölyisellä ilmalla tai esim. keväällä siitepölystä viherkeltaisella ilmalla?

Vierailija
10/33 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä vaikuta kovin järkevältä. Miksei teini muuten itse tee omia safkojaan? Kasvatatko siitä inceliä?

Vierailija
11/33 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kiertoilmauuni, ei vttu tartte toista kiertoilmauunia. Se muovipönttö on köyhiksille, joilla ei ole vuokrakämpässä kiertoilmauunia.

Vierailija
12/33 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasinpa juuri, että mun kiertoilmauunissani on näköjään myös höyryuunitoiminto ja pullannostatusteho. Mistä ne näitä keksiikin? Ja miksi mä nostattaisin pullat ostosähköllä uunissa, kun ne nousee siinä keittiön pöydälläkin?

Vierailija
13/33 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ole. Airfryerillä saa nopemmin ruokaa vaikka kiireisen työpäivän jälkeen. En ainkaan itse halua lämmittää asuntoa entisestään kesähelteillä vaan mielummin käytän Airfryeria. 

Sen sijaan toisinaan on mukava tehdä isompi annos uunissa talvipakkasilla. 

Vierailija
14/33 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä vaikuta kovin järkevältä. Miksei teini muuten itse tee omia safkojaan? Kasvatatko siitä inceliä?

Onneksi sain aikoinaan olla vaan teini eikä tarvinnut kokata. Nykyään kokkaan päivittäin, joten en jäänyt mistään paitsi, kun en teininä ruokaa laittanut. 

Vierailija
15/33 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muut ei teillä syö lainkaan ?

Kai se itsekkin ne pakasteet ja valmisruuat saa tungettua sinne pömpeliin.

Vierailija
16/33 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opeta se tekemään ruokaa. Miksi kasvatat lapsestasi uusavutonta. No taitaa olla Äiti itsekkin samanlainen.

Vierailija
17/33 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan sama asia. Ostin airfryerin, kun sitä nyt joka toinen kehui. "Tulee ranskalaisistakin kuin ne olisi McDonaldsin". Suurin kusetus ikinä. Ei todella tule. Ihan vaikka just ohjeen mukaan tekee, niin lötköjä pötköjä. Airfryer on nykypäivän leipäkone. Kukaan ei kaivakaan sitä kaapistaan enää parin vuoden jälkeen.

Vierailija
18/33 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan sama asia. Ostin airfryerin, kun sitä nyt joka toinen kehui. "Tulee ranskalaisistakin kuin ne olisi McDonaldsin". Suurin kusetus ikinä. Ei todella tule. Ihan vaikka just ohjeen mukaan tekee, niin lötköjä pötköjä. Airfryer on nykypäivän leipäkone. Kukaan ei kaivakaan sitä kaapistaan enää parin vuoden jälkeen.

Kuka hitto haluaa mäkkärin ransakalaisia. Hyi hyi

Vierailija
19/33 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Air fryer on helpompi koon vuoksi. Mikrosta tulee säteilyä.

Vierailija
20/33 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomasinpa juuri, että mun kiertoilmauunissani on näköjään myös höyryuunitoiminto ja pullannostatusteho. Mistä ne näitä keksiikin? Ja miksi mä nostattaisin pullat ostosähköllä uunissa, kun ne nousee siinä keittiön pöydälläkin?

Meillä on varsinkin talvella hieman vetoinen asunto, joten itse kohotan mm pullat/taikinat uunissa. Mutta mutta, ei mulla siihen mitään omaa ohjelmaa ole, vaan laitan pullat uuniin, uuniin valo päälle ja luukku kiinni. Valo tuottaa sen verran lämpöä kuin tarvitaan ja saavat olla vedolta suojassa. Sitten pullat hellan päälle ja uuni päälle ja lopulta uuniin. Toimiva konsti.