Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen säännöllisen epäsäännöllinen oksentelu. Mistä voi johtua?

Vierailija
24.06.2022 |

10v saa helposti vatsapöpöjä tai sitten on muuta häikkää. Olen opettanut pesemään käsiä ja olemaan huolellinen sen kanssa. Silti noin kerran kk tai 2 kk välein oksentaa öisin ja on huonovointinen. Kestää päivän tai pari, yleensä menee jo yön aikana ohi. Muihin perheenjäseniin ei tartu. Mikä voisi olla syynä?

Muuten normaalisti kasvanut virkeä lapsi. Olemme pohtineet pitäisikö viedä tutkimuksiin. Tuleeko mieleen mikä voisi tuollaista aiheuttaa? Syö normaalia sekaruokaa, juo laktoositonta maitoa. Tykkää hedelmistä.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kannattaa viedä lääkäriin. Juuri eräs ihminen kertoi, että hänen lapsellaan oli todettu diabetes, ja sen merkittävimmät oireet olivat huono olo ja oksentelu.

Vierailija
2/15 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapseni on allerginen ja jos syö soijaa niin oksentaa. Ei siis tuu ihottumaa eikä hengenahdistusta vaa. tuo oksentelu ainoa oire.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti psykologista, eli joku on pielessä koulussa tai kotona.

Vierailija
4/15 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on.....

Vierailija
5/15 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko samaan aikaan esim. päänsärkyä? Migreeni? Anoreksia? Refluksi?

Vierailija
6/15 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua pelotella mutta todennäköisesti vatsasyöpä.

T:lääkäri

Vierailija
7/15 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko samaan aikaan esim. päänsärkyä? Migreeni? Anoreksia? Refluksi?

Migreeni tuli mullakin mieleen. Siitä on olemassa myös versio, jossa tulee huono olo ja oksennus, mutta ei varsinaista päänsärkyä.

Onko lapsella säännöllinen ruokarytmi? Jotkut reagoivat noin muutoksiin ruokarytmissä. Kannattaa myös pitää kirjaa siitä, toistuuko oksentaminen tietyn ruuan syömistä seuraavana päivänä, tiettynä viikonpäivänä tai löytyykö joku muu yhteys.

Vierailija
8/15 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allergiaa olen pohtinut ja kovasti miettinyt mitä on syönyt edellisenä pvänä. Aiemmin oli runsaammin hedelmiä, nyt viimeksi pähkinöitä. Sen isommin en ole keksinyt mikä voisi olla.

Suvussa ei juurikaan allergioita.

Hyvä tietää, jos voi olla myös diabeteksen oire. Toivottavasti ei ole sitä vaikka hoidettava sairaus onkin. Ei ole janoisa, ärtynyt, vessahätäinen.

Psykologiseen en oikein uskoisi ja nyt lomalla koulustakin.

Vierailija
9/15 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljelläni oli lapsena sellaista, että hänelle tuli yhtäkkiä tulla huono olo ja hän oksensi, mutta olo parantui aika nopeasti normaaliksi, eikä muita vatsataudin oireita ollut. Tätä tapahtui riippumatta siitä, mitä hän oli syönyt, eli mikään tietty ruoka-aine ei selkeästi tätä aiheuttanut. Oireilu loppui iän myötä, eikä asiaa koskaan tutkittu. Olen jälkeenpäin miettinyt, että syynä on saattanut olla vatsamigreeni. Minulla itselläni on hormonaalista migreenitaipumusta. 

Vierailija
10/15 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päänsärkyä ei esiinny tässä yhteydessä. Itselläni kyllä migreeni että sitä voi toki olla, jos on perinnöllistä.

Vierailija
11/15 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskat saffikset.

Vierailija
12/15 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Närästys aiheutti omalle lapselle vastaavaa eskari-ikäisenä. Alkoi pelkäämään syömistä kun aina tuli "maha kipeäksi". Muutaman kerran oksenti. Painokäyrä alkoi laskemaan ja todella huolestuttiin. Kaikki testit puhtaat. Kunnes lapsi joskus sanoi että kurkussa tuntuu kurjalta. Lääkäri määräsi närästyslääkettä ja meni sillä ohi

Vierailija
13/15 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi tuo diabetes poissulkea ehdottomasti vaikkei  noita diabeteksen muita oireita olisikaan.

Vierailija
14/15 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veljelläni oli lapsena sellaista, että hänelle tuli yhtäkkiä tulla huono olo ja hän oksensi, mutta olo parantui aika nopeasti normaaliksi, eikä muita vatsataudin oireita ollut. Tätä tapahtui riippumatta siitä, mitä hän oli syönyt, eli mikään tietty ruoka-aine ei selkeästi tätä aiheuttanut. Oireilu loppui iän myötä, eikä asiaa koskaan tutkittu. Olen jälkeenpäin miettinyt, että syynä on saattanut olla vatsamigreeni. Minulla itselläni on hormonaalista migreenitaipumusta. 

Tämä kuulostaa aika samalta. Voi liittyä osaltaan myös väsymykseen, joka kenties sitten laukaisisi tuon vatsamigreenin. Täytyy tutustua tähän paremmin, onko siihen lääkitystä tmv. Kiitos vastauksista.

Vierailija
15/15 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi tuo diabetes poissulkea ehdottomasti vaikkei  noita diabeteksen muita oireita olisikaan.

Otetaan tämä huomioon myös ja toivotaan lapselle testit tähän. Kiitos.