16-vuotias lapseni on huostaanotettu. Haluatko kysyä tai kommentoida jotain?
Vastailen hetken kysymyksiin, jos sellaisia tulee.
Entä millaisia mielikuvia sinulle tulee minusta, huostaanotetun äidistä?
Kommentit (58)
En tuomitse, olen itsekin antanut lapseni huostaan. Omasta päätöksestä.
Miksi on otetti huostaan ja mitä mieltä olet siitä?
Suunnatonta surua ja ikävää. Toivoa siitä, että hän saisi apua. Epäonnistumisen tunnetta äitinä. Häpeää.
Vierailija kirjoitti:
En tuomitse, olen itsekin antanut lapseni huostaan. Omasta päätöksestä.
Kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Suunnatonta surua ja ikävää. Toivoa siitä, että hän saisi apua. Epäonnistumisen tunnetta äitinä. Häpeää.
Tämä siis minun, aloittajan, vastaus.
Vierailija kirjoitti:
Miksi on otetti huostaan ja mitä mieltä olet siitä?
Huostaanotto tehtiin lapsen oman käytöksen takia kiireellisen sijoituksen kautta. Ei aiempaa lastensuojeluasiakkuutta. Tuolloin ho oli minunkin mielestäni ainoa vaihtoehto, jotta lapsi saisi apua.
Mulle tulee ensimmäisenä mieleen ongelmanuori, jonka kanssa on tosi vaikea pärjätä töissäkäyvän vanhemman koska ei pysty olla lasta vahtimassa 24/7. Ja kaikki ongelmat eivät aina johdu kodista. Mut tuo oli mun ensimmäinen mielikuvani. Tietysti voit olla myös juoppo lapsenhakkaaja.
Vierailija kirjoitti:
Onko hänellä mt-ongelmia?
Kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Mulle tulee ensimmäisenä mieleen ongelmanuori, jonka kanssa on tosi vaikea pärjätä töissäkäyvän vanhemman koska ei pysty olla lasta vahtimassa 24/7. Ja kaikki ongelmat eivät aina johdu kodista. Mut tuo oli mun ensimmäinen mielikuvani. Tietysti voit olla myös juoppo lapsenhakkaaja.
Kiitos. En ole juoppo lapsenhakkaaja. Tuntuu uskomattomalta, että näin on käynyt.
Eipä ole mitään kysyttävää. Huostaanotot eivät ole mitään tavattomia ja niihin voi olla monenlaisia syitä.
Vierailija kirjoitti:
Provo.
Ikävä kyllä ei.
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole mitään kysyttävää. Huostaanotot eivät ole mitään tavattomia ja niihin voi olla monenlaisia syitä.
Totta tuokin, nousussahan ho.t taitavat olla. Hyvä kuulla, ettet automaattisesti tuomitse.
Toivottavasti on se karjuva teini kerrostalostamme
Vierailija kirjoitti:
Millainen lapsi oli pienenä?
Suloinen, tietysti :)
Ei mitään erityistä huolta pk:ssa, neuvolassa tms. eikä myöskään itselläni.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti on se karjuva teini kerrostalostamme
Ei ole.
Mitä tuntemuksia se sinussa itsessäsi herättää?