Kivikylän palvarin hernekeitto.....
Kommentit (37)
Hernekeiton keittäminen itse on kyllä yllättävän vaikeaa. Harvoja säilykkeitä jotka ovat parempia säilykkeenä kuin tuoreena.
Mutta kuka tuon Kivikylän hernarin tölkittää? Villi veikkaus, että heillä ei omaa hernekeittolinjaa ole, vaan teettävät alihankkijalla. Etiketissä ei lue valmistajaa, ainoastaan markkinoija Kivikylän kotipalvaamo. Tölkki on sama, kuin Jalostajan ja leimakin näytti hyvin pitkälti samanlaiselta.
Jalostajan kommentti: "ötökät ei ole vaarallisia terveydelle" (olkaa edes tyytyväisiä että saatte kerrankin runsaasti jotain eläinperäistä purkissa mukana).
Vierailija kirjoitti:
Mutta kuka tuon Kivikylän hernarin tölkittää? Villi veikkaus, että heillä ei omaa hernekeittolinjaa ole, vaan teettävät alihankkijalla. Etiketissä ei lue valmistajaa, ainoastaan markkinoija Kivikylän kotipalvaamo. Tölkki on sama, kuin Jalostajan ja leimakin näytti hyvin pitkälti samanlaiselta.
Ja itse itselleni vastaten.. Valmistaja on Oy Lunden Ab, eli sama firma tekee ainakin neljälle tuotemerkille hernekeitot: Jalostaja, Lunden, Kania ja Kivikylän.
Tuossa kivikylän keitossa lihat tulee Kivikylältä, muut raaka-aineet samoja, kuin Jalostajan keitossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole myöskään kovin vaikeaa keittää itse hernekeittoa.
Ihanko totta? Joskus ne säilykkeet toimii paremmin mökillä tai vaelluksella. Voit sä tonnikalankin itse pyydystää ei sitä tarvi purkissa ostaa.
Herneitä saa kyllä kaupastakin, ei tarvitse pyydystää. Ja tonnikalaakin voi ostaa kalatiskistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja itse itselleni vastaten.. Valmistaja on Oy Lunden Ab, eli sama firma tekee ainakin neljälle tuotemerkille hernekeitot: Jalostaja, Lunden, Kania ja Kivikylän.
Tuossa kivikylän keitossa lihat tulee Kivikylältä, muut raaka-aineet samoja, kuin Jalostajan keitossa.
Lunden tekee myös Pirkka- ja Kotimaista-hernekeitot.
Silti Kivikylän hernekeitto on aivan erilaista ja eri makuista kuin nuo muut. Eihän sama valmistaja tarkoita että resepti tai valmistusaine-erät olisivat samoja.
Voi olla valmistettu fyysisesti eri tiloissa, jopa eri rakennuksissa, ja eri paikoista hankituista herne-eristä.
Minäkään en koske enää Jalostajan hernekeittoihin. Meille sattui keväällä peräkkäisiin purkkeihin noita ötököitä.
Kivikylän hernekeitoissa ei ole ötököitä vastaan tullut.
Väittivät ötökoiden tulleen ulkomaisten herneiden mukana. Eli jos purkissa lukee herneet (Suomi), ei pitäisi ötököitä olla.
Kivikylän lihapullatkin on ihan kunnon tavaraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole myöskään kovin vaikeaa keittää itse hernekeittoa.
Ihanko totta? Joskus ne säilykkeet toimii paremmin mökillä tai vaelluksella. Voit sä tonnikalankin itse pyydystää ei sitä tarvi purkissa ostaa.
Miksi aloit ilkeäksi? Olisi riittänyt, että kerrot toimivan mökilläsi paremmin. Itse en kantaisi vaelluksella säilyketölkkiä edestakaisin.
Löytyi myös heidän purkista musta ötökkä.
Vierailija kirjoitti:
Kivikylän on paras hernari, siitä huomaa että on aitoa tavaraa. Jalostajaan et palaa kun olet kerran kokeillut
Maksaahan se tuplasti, niin on syytäkin.
Eipä ole kyllä Jalostajaa tuon niiden suhtautumisen takia enää tullut ostettua. Juuri keittelen Palvarin rokkaa, lihaa lähes 20%, jalostajalla 4%.
On kyllä suunmyötäistä hernessoppaa kyllä.
Ei ole.
Ap.