Mikä on kotikaupunkisi hirvein asuinalue?
Kriteerit hirveimmälle oma valinta.
Mun mielestä Malmi (Helsinki). Ja joo on siellä ihan kivaakin aluetta, mutta niin on kaikkialla. Kontulakin on varsin viihtyisää ja rauhallista ostarin ulkopuolella.
Malmi on musta ehkä rataisinta Helsinkiä vaikka yleensä ihmiset keskittyy johonkin idän lähiöihin.
Kommentit (545)
Vierailija kirjoitti:
Kallio/Sörkka alue.
Huumeita, hipstereitä, juoppoja, baareja, vegerafloja, strippiluolia ja seksikauppoja. Ja sit ku kaikki on viel olevinaan et Kallio ois jotenki mesta paikka.
Mesta paikka? 😂 Joo, et varmaan oo pk-seudulta. Mesta = paikka
Vuoksenniska Imatralla. Täynnä ilkeitä vanhuksia ja Immolanjärvikin täynnä iilimatoja ja järvisyyhyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kallio/Sörkka alue.
Huumeita, hipstereitä, juoppoja, baareja, vegerafloja, strippiluolia ja seksikauppoja. Ja sit ku kaikki on viel olevinaan et Kallio ois jotenki mesta paikka.
Paljasjalkainen. "Mesta paikka" on lainaus Matti Nykäseltä.
Mesta nyt muutenkin on sellaista slangia mikä ymmärretään varmaan kaikkialla, böndelläkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kallio/Sörkka alue.
Itse veikkaan, että stadilainen. Janari mahdollisesti, ei välttämättä paljasjalkainen, mutta varmaan asunut stadissa tai ainakin lähellä.
Kirjoitti oikeaoppisesti "SörkkA" kun yleensä landet lyhentää sen SörkkÄ.
Sörkka on Sörnäinen ja Sörkkä sen vankila.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kallio/Sörkka alue.
Itse veikkaan, että stadilainen. Janari mahdollisesti, ei välttämättä paljasjalkainen, mutta varmaan asunut stadissa tai ainakin lähellä.
Kukaan lande ei ole koskaan kirjoittanut sörkkä tarkoittaessaan kaupunginosaa. Ihan tautista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kallio/Sörkka alue.
Kukaan lande ei ole koskaan kirjoittanut sörkkä tarkoittaessaan kaupunginosaa. Ihan tautista.
No tietenkin on, mutta onhan se niinkin, että jo se että mainitsee sen eikä vaan puhu Kalliosta on indikaatio jonkinasteisesta stadilaisuudesta. Sen lyhentäminen on vielä vahvempi, ja oikeaoppinen lyhentäminen lähes varma.
Jynkkä Kuopiossa. Peruspalvelut kaukana, ainoa kauppa koko kaupungin kallein, bussiyhteydet surkeat ja sen lisäksi vuokrataloissa runsas edustus laitapuolen sakkia.
Malminkartano, Kannelmäki, Kontula, Itäkeskus ja Mellunmäki.
Kantsussa tykätään polttaa kantsua.
(Kannelmäki)
Vierailija kirjoitti:
Jynkkä Kuopiossa. Peruspalvelut kaukana, ainoa kauppa koko kaupungin kallein, bussiyhteydet surkeat ja sen lisäksi vuokrataloissa runsas edustus laitapuolen sakkia.
Plus nimestä tulee mieleen aikuisviihde.
Ap mä asun Malmilla ja kyllä Kontula on karseempi. Olen sielläkin asunut.
Vierailija kirjoitti:
Malminkartano, Kannelmäki, Kontula, Itäkeskus ja Mellunmäki.
Kyllä. Tähän lisäisin vielä Rastila, Vesala, Kallio, Sörnäinen ja Jakomäki.
Varmaan hirvein on Sörnäisissä ns. piritorin ympäristö eli se metroaseman seutu. Niin karmeaa väkeä siellä pyörii koko ajan, itse vältän alueen läpi kulkemista kun käyn Alppilassa asuvan äitini luona ja pääsisin kätevästi kävelemään metroasemalta perille.
Ja minä sentään asun itsekin huonomaineisessa itäisen Helsingin lähiössä. Kyllähän täälläkin örveltäjää riittää, mutta tuo Piritorin ympäristö on kyllä vielä pahempi. Alueessa itsessäänhän ei olisi mitään vikaa, Sörnäisissäkin on kivoja vanhoja taloja joissa varmasti kauniita asuntoja, siellä on erinomaiset julkisen liikenteen yhteydet ja palvelujakin lähellä. Mutta päihdeporukka tekee alueesta luotaantyöntävän.
Vierailija kirjoitti:
Niitä on paljon. Nekala, Tampere.
Nekala, miksi?
Musta Tampereen pahin on Hervanta. Ja seuraavaks Tesoma.
Vierailija kirjoitti:
Rönö (Kuopio).
Niin täynnä omahyväisiä ja itseriittoisia omien pierujen haistelijoita ettei oo tosikaan.
Höpö höpö, ne löytyy nykyään saaristokaupungista.
Niille jotka ei tiedä, uudehko ja erittäin iso asuinalue joka kyllä on kauniin päätien(saaristokatu) ympärille rakennettu. Todellisuus valitettavasti on kilometritolkulla aivan liian ahtaasti rakennettua kulissiunelmaa. Joillain harvoilla on metsä, tai järvi yhtenä tontin rajana, muilla on seuraava okt siinä ykkösmetrien päässä.
Tämän kaiken kruunaa se että käytännössä vain murto-osalla on edes lähikauppa kävelyetäisyydellä, muita palveluita ei siis oikeastaan ole. Saaristokaupungin houkutusarvo on kupla, viimeinen asuinalue josta asunnon tästä läänistä hankkisin.
Vierailija kirjoitti:
Vaasassa Olympiakortteli, mamujentakia. Alueelle rakennetaan paljon uusia kerrostaloja ja ihmettelen kuka sieltä asuntoja ostaa.
Tämä. Lisäksi ne on kalliita, tosissaan kiinni ja nousee niin vauhdilla että laatukin epäilyttää.
Mikkelin Peitsari tai lähinnä ne kaupungin vuokratalot. Jotain kertoo kadunnimestä väännetty lempinimi "pultsarinkuja" sekä se, että siitä vapautuu usein asuntoja. Läheisen R-kioskin nurkilla sama porukka vetää viinaa ja möykkää.
Samaa mietin. Käpylä ehkä vähän hipsteri maineeltaan mut rauhallista, musta aika viihtyisää. Sporakin kulkee. Oulunkylä vähän enempi sit vielä ehkä nukkumalähiö, ja vähän ankeempi, mut ihan kiva musta sekin.
Koskela nyt on sellainen haiseva kainalo siinä keskellä.