Mitä ammattisi kertoo sinusta ihmisenä?
Kun kerrot jollekin vieraalle ihmiselle ammattisi, saako hän siitä hyvää osviittaa minälainen sinä olet ihmisenä? Esim. elämänarvoista, älykkyydestä, terveydestä, luonteesta jne.
Kommentit (86)
En usko että esim kaikki tutut / kaverit ja varsinkaan sukulaiset edes tajuaa miten vaativaa työtä teen. Kun kerron heille jotain niin katsovat lähinnä epäuskoisesti suu auki. Olen tulosvastuullinen, esihenkilö, keskijohtoa globaalissa pörssiyhtiössä.
Mitä se kertoo luonteestani:
olen määrätietoinen, vahva persoona jota ei emotionaalisesti hetkauta tehdä vaikeitakin päätöksiä ja tiukkaa businesta.
Ja jos joku haluaa kääntää tämän negatioon, niin voin auttaa sinua jo itse.
Olen ehkä keskivertoa kylmempi persoona, se edesauttaa jaksamaan, olen ollut koko työikäni esihenkilötehtävissä. Sitä ei jaksa jos on liian empaattinen.
Vierailija kirjoitti:
Että olen psykopaatti, joka saa sadistista nautintoa, kun saa kiusata ihmisiä päivätyökseen. Erään asiakkaan luonnehdinta. Lastensuojelun sosiaalityöntekijä
Luonnehdinnastasi tuli ensimmäisenä mieleen hammaslääkäri (/suuhygienisti, hammashoitaja, tms.).
Omakohtaista kokemusta lastensuojelusta ei ole, mutta muutamaa tapausta työni puolesta seuranneena teette kyllä tärkeää ja oikeasti auttavaa työtä. Ehkä riippuu ihan siitäkin, millä mielellä apuanne ollaan ottamassa vastaan ja tarjotaanko sellaista apua, jota asiakasperhe toivoo saavansa.
Ap, ei mitään. En ole ammattini ja työ mitä teen on mulle vain työtä ei mikään ideologinen valinta
Että en ole tarpeeksi fiksu ollakseni akateeminen menestyjä. Ja että teen mieluummin töitä rahani eteen, kuin että nostaisin ilmaista rahaa.
Mullakin on ollut elämäni aikana monta ammattia, mutta ehkä ne kaikki kertoo musta jotain minkälainen olen ihmisenä. Ja jokaisessa ammatissa on erilaisia persoonia töissä, tosin osa heistä on sopimattomia alalle. Monelle ihmiselle tekisi mieli sanoa että olet ihan väärällä alalla.
Minä ja mies ollaan molemmat käyty kaupallinen koulu alunperin, mutta mies ei ole koskaan ollut töissä kaupallisella alalla, mutta minä olen, olen ollut yrittäjäkin. Miehen valitsema ammatti kertoo hänestä paljon enemmän kuin se ensimmäinen koulutus johon hän nuorena tietämättömänä poikana meni kun johonkin oli pakko mennä. Jos hän olisi jäänyt sille alalle, se ehkä sitten kertoisi hänen luonteestaan sen, että se ala kuitenkin oli jotenkin hänen alaansa kun ei ole sitä vaihtanut.
Mun ammateista nykyisin kertoo varmasti eniten, koska kaikki mennyt on minut tuonut tähän missä nyt olen.