Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ammattisi kertoo sinusta ihmisenä?

Vierailija
23.06.2022 |

Kun kerrot jollekin vieraalle ihmiselle ammattisi, saako hän siitä hyvää osviittaa minälainen sinä olet ihmisenä? Esim. elämänarvoista, älykkyydestä, terveydestä, luonteesta jne.

Kommentit (86)

Vierailija
41/86 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen yrittäjä, mielestäni kertoo ainakin määrätietoisuudesta, ahkeruudesta, itsenäisyyden kaipuusta ja kyllä siihen älykkyyttäkin tarvitaan, että saa yrityksen menestymään. 

Nyt tuli paljon alapeukkuja, voivatko alapeukuttajat kertoa miten he sitten näkevät yrittäjyyden? 

Mun ex-mies on yrittäjä, ja hänen kohdalla ainakin valinta ruveta yrittäjäksi pohjautui siihen, että hän ei halunnut tehdä yhtään sen enempää töitä kuin mitä on pakko. Ja ehdottomasti suurin syy siihen oli se, ettei hän ikinä viihtynyt missään työpaikassa, koska hänellä on sosiaalisia haasteita ja auktoriteettiongelmaa. Hän oli niitä, joille kesäharjoittelun jälkeen ei ikinä tarjottu jatkoa syksylle...

Firma ei menesty, mutta pysyy sen verran pystyssä, että laskujaan hän jotenkuten pystyy maksamaan. Elatusmaksuihin taas rahat ei riitä.

Mun mielestä sinun miehesi kuulostaa yrittäjän vastakohdalta. Kyllä mun tietämäni yrittäjät ovat ahkeria ja ennemminkin avioliitot heillä meinaa kaatua jatkuvaan työntekoon.

Laiska yrittäjä on yleensä pian konkurssissa. (Ja sitten ei voi mainita olevansa yrittäjä. Jatkan tätä kerta aloitin ja yksi ainakaan ei ymmärtänyt.) :D

Juu tässä tosiaan täytyy ehkä jaotella ne oikeasti vakavaraiset pitkääntoimineet yrittäjät erikseen niistä jotka lähtevät kokeilemaan yrittäjyyttä ilman mitään tietotaitoa ja sitten vuoden päästä päätyvät konkkaan tai ollaan yrityksen kanssa koko ajan ongelmissa.

Vierailija
42/86 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan ammatin perusteella voi ehkä ajatella, että en uskaltanut hirveästi miettiä mitä haluaisin vaan valitsin perushyvän ja varman ammatin, sh. Toinen ammatti luovalla alalla, tooset arvostaa ja toiset pitää hörhönä, erehtyvät pitämään laiskana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/86 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään.

Työni vaatii tarkkuutta ja systemaattisuutta.

Vapaa-ajalla olen kaikkea muuta.

Vierailija
44/86 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan ajatellaan, että olen laiska, kärsivällinen ja aina pätemässä.

Olen yläkoulun opettaja.

Laiska = aina lomalla ja lyhyet päivät

Kärsivällinen = noo yläkoulu ja teinit aika itsestäänselvä oletus

Pätijä = tämäkin ammatin tuomaa

Paikkaansa näistä pitää tuo päteminen. Tykkään ratkoa ongelmia, muidenkin ja ymmärrän, että se ei ole kaikista kivaa.

Olen töissä kärsivällinen. Kotona sitä ei aina sitten jaksakaan samalla tavalla, mikä on sääli. Työt imee viimeisetkin mehut.

Harva opettaja on laiska. Toki niitäkin on, en voi kieltää, mutta suurin osa juoksee pää kolmantena jalkana ilman taukoja elokuusta kesäkuun alkuun. Ja kun lukuvuosi päättyy, useimmat ovat niin loppu, etteivät jaksa kuin nukkua ensimmäiset lomaviikot. Osa on jo tippunut vauhdista jo lukuvuoden aikana ja ovat burnoutissa. Meilläkin näitä oli 4 tänä vuonna.

Minä olen amiksessa opettajana. Jos joku kuulee minun olevan opettaja, niin ensimmäinen mielikuva ei varmaankaan ole, että olisin ujo. Mutta olen.

Nuo lyhyet työpäivät on muuten aika mielenkiintoinen myytti, kun työaika on keskimäärin 37,5 h/vko, mitä edes arkipyhät eivät vähennä.

Vierailija
45/86 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen yrittäjä, mielestäni kertoo ainakin määrätietoisuudesta, ahkeruudesta, itsenäisyyden kaipuusta ja kyllä siihen älykkyyttäkin tarvitaan, että saa yrityksen menestymään. 

Nyt tuli paljon alapeukkuja, voivatko alapeukuttajat kertoa miten he sitten näkevät yrittäjyyden? 

Mun ex-mies on yrittäjä, ja hänen kohdalla ainakin valinta ruveta yrittäjäksi pohjautui siihen, että hän ei halunnut tehdä yhtään sen enempää töitä kuin mitä on pakko. Ja ehdottomasti suurin syy siihen oli se, ettei hän ikinä viihtynyt missään työpaikassa, koska hänellä on sosiaalisia haasteita ja auktoriteettiongelmaa. Hän oli niitä, joille kesäharjoittelun jälkeen ei ikinä tarjottu jatkoa syksylle...

Firma ei menesty, mutta pysyy sen verran pystyssä, että laskujaan hän jotenkuten pystyy maksamaan. Elatusmaksuihin taas rahat ei riitä.

Mun mielestä sinun miehesi kuulostaa yrittäjän vastakohdalta. Kyllä mun tietämäni yrittäjät ovat ahkeria ja ennemminkin avioliitot heillä meinaa kaatua jatkuvaan työntekoon.

Laiska yrittäjä on yleensä pian konkurssissa. (Ja sitten ei voi mainita olevansa yrittäjä. Jatkan tätä kerta aloitin ja yksi ainakaan ei ymmärtänyt.) :D

Juu tässä tosiaan täytyy ehkä jaotella ne oikeasti vakavaraiset pitkääntoimineet yrittäjät erikseen niistä jotka lähtevät kokeilemaan yrittäjyyttä ilman mitään tietotaitoa ja sitten vuoden päästä päätyvät konkkaan tai ollaan yrityksen kanssa koko ajan ongelmissa.

Mut siis pointti oli se, että jos joku sanoo ammatikseen yrittäjän, niin ei siitä välttämättä tule mieleen, että onpa varmasti ahkera ja määrätietoinen, jos ei tiedä yrityksestä tarkemmin.

Vierailija
46/86 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No yleensä ihmiset sanovat, ettei heistä olisi siihen hommaan. Kysyvät, miten jaksan olla sellaisten asioiden kanssa tekemisissä ja nähdä ihmismielen pimeämpää puolta.

Vierailija
47/86 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole valmistunut koskaan varsinaisesti mihinkään ammattiin, ja työnimikkeitä on ollut elämäni aikana melkein parikymmentä erilaista. Monet niin erilaisia keskenään, että jos isompia johtopäätöksiä niistä vetäisi, niin aika ristiriitainen käsitys ainakin syntyisi.

Rekrytoijille ehkä tuleekin?

Itsellä sama ja jotkut laskee viaksi, toiset vahvuudeksi.

Vierailija
48/86 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No riippuu ihan siitä millaisia ennakkoluuloja tai -käsityksiä ihmisillä on puutarha-alasta. Varmaan monenlaisia.

Vierailija
49/86 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä yrittäjyyttä esiintuovat on usein ylimielisiä pätijöitä, jotka pitävät yrittäjyyttä jotenkin arvostettavampana kuin palkkatyön tekemistä. Pitävät yrittämistä niin tärkeänä, että laiminlyövät ihmissuhteitaan ja lapsiaan. Ovat vapaamatkustajia perheessä, arjen pyöritys jää usein puolisolle.

Vierailija
50/86 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä yrittäjyyttä esiintuovat on usein ylimielisiä pätijöitä, jotka pitävät yrittäjyyttä jotenkin arvostettavampana kuin palkkatyön tekemistä. Pitävät yrittämistä niin tärkeänä, että laiminlyövät ihmissuhteitaan ja lapsiaan. Ovat vapaamatkustajia perheessä, arjen pyöritys jää usein puolisolle.

Monella tuo on onneksi ohimenevä vaihe. Tietysti on myös niitä, joiden silmät avautuu liian myöhään. Eri

Vierailija
51/86 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No enpä tiedä, koska opettajiin kohdistuu aika paljon ennakkoluuloja sekä hyvässä että pahassa. Kaikillahan on olevinaan kokemusta opettajista, mutta harva ymmärtää, että ne lapsuuden muistikuvat eivät kerro juuri mitään niistä ihmisistä opettajaroolin takana.

Ennakkoluuloja on. Voin sanoa että useilla asiakaspalvelualoilla opettajat mielletään valittajiksi ja hankaliksi. Pitää usein myös paikkansa.

No hehheh. En ole koskaan missään asiakaspalvelutilanteessa kertonut ammattiani eikä sitä ole myöskään kysytty, joten suhtaudun tähän hieman skeptisesti.

Mitä aspahommaa oikein teet, jos siinä opettajat joutuvat kertomaan sinulle ammattinsa? Ehkä lainaa hakiessa voisi tulla puheeksi, mutta siinä ei varmaan kannata heittäytyä vaikeaksi.

Mitkäs ammatit sitten ovat kivoja? Ovatko raudoittajat tai kokit hyviä asiakkaita?

Jos ajattelet asiakaspalvelua laajemmin kuin kaupan kassaa, niin varmaan hoksaisitkin. Aika monessa paikassa on tietoja asiakkaasta, ihan sellaisia jotka ovat itse jossain vaiheessa kertoneet.

Vierailija
52/86 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kohdalla ei saa koska etsin vielä omaa ammattia. koitan kerätä duunarina rahaa akateemista koulutusta varten.

Vierailija
53/86 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kohdalla ei saa koska etsin vielä omaa ammattia. koitan kerätä duunarina rahaa akateemista koulutusta varten.

Ilouutinen sulle: Suomessa sulle jopa maksetaan opiskelusta!

Vierailija
54/86 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on neljä ammattia, kaikki täysin eri aloilta. Kertoo varmaan, että olen joustava ja monitaitoinen, enkä pelkää oppia uutta.

Vierailija
55/86 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunnianhimosta, älykkyydestä, lahjakkuudesta, kiinnostuksen kohteista. Eli aika paljon.

muistista. sillä se koulutus luodaan suomessa.

Vierailija
56/86 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta ammattia kuten monella suomalaisella on monia koulutuksia työkokemusta. Nuoresta asti tehty työtä.

Vierailija
57/86 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuokin on muuten harhakuva, että kaikki yrittäjät tekevät duunia koko ajan. Monet juuri haluavat yrityksen sen vuoksi, että sitten kun sen yritys on saatu pyörimään tarpeeksi hyvin niin voi palkata asiantuntevaa henkilökuntaa ja ottaa itse rennommin ja vapaa-aikaa jää enemmän kuin muille työskennellessä. Toki sitten niitäkin, jotka uskovat että kukaan muu ei kykene hoitamaan yrityksen asioita kuin he itse tai he eivät koskaan menesty niin hyvin, että voivat palkata muita ja kaikki täytyy hoitaa itse.

Vierailija
58/86 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilouutinen sulle: Suomessa sulle jopa maksetaan opiskelusta!

ei makseta mm. yliopiston valmennuskursseja, opintomateriaaleja ja arki elämän kustannuksia kuten asumista.

ei kaikkiin tiedekuntiin kävellä takakenossa henkseleistä kiinni pitäen, kyynerpäät ilmaa halkoen.

Vierailija
59/86 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kerro yhtään mitään. Ylipäätään minusta on naurettavaa määritellä ihmistä ammatin mukaan. Jokaisessa ammatissa kun on TODELLA erilaisia ihmisiä. 

Vierailija
60/86 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No yleensä ihmiset sanovat, ettei heistä olisi siihen hommaan. Kysyvät, miten jaksan olla sellaisten asioiden kanssa tekemisissä ja nähdä ihmismielen pimeämpää puolta.

ai säkin oot puhelinmyyjä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kolme