Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä aiot neuloa, kutoa, ommella, maalata tai nikkaroida juhannusviikonloppuna?

Vierailija
23.06.2022 |

Millaisia töitä on teillä muilla kädentaitajilla juhannusviikonlopun ohjelmassa?

Minulla on kaksi neuletakkia viimeistelyä vailla, yksi neulehuivi mallitilkkuvaiheessa, yhden pellavaneuleen langat odottamassa ja yhden langat verkkokaupan ostoskärryssä eli koko ajan mielessä. Koneita ei ole lähimailla, joten ompeleminen ja puutyöt eivät onnistu. Tekee mieli tehdä kaikkea yhtaikaa.

Kuinkas te muut? :)

Kommentit (79)

Vierailija
61/79 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on jäänyt kesken huivin teko. Sellaiset 50 cm pitäisi vielä neuloa. Yhdet housut pitäisi lyhentää ja pari mekkoa kaventaa. Lisäksi puuvillalankoja on ostettu aikein tehdä jotain. Tykkään virkata, mutta verhot tai pöytäliina ovat liian vaativia urakoita.

Yksi taulu on myös viimeistelemättä. Aloitin kaksi vuotta sitten tekemään työn, joka kuvaa sotaa. Ärsyttää kun kotona on vähän kehnot tilat ja pitää vuorata sauna jätesäkeillä päästäkseen hommiin.

Vierailija
62/79 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen nahkasohvasta yli jääneestä nahasta pussukan Victorinox Huntsmanille. Punon siihen kaulanauhan.

Olen niin mielissäni kun sain vihdoin ostettua uuden Huntsmanin, olen kaivannut sitä - varastettiin 30 vuotta sitten töissä eikä ole tullut ennen hankittua uutta, kun muitakin veitsiä on.

Tuntuu kivalta taas kädessä. On pikkasen työn arvoinen esine. Maksoi jotain 60 muistaakseni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/79 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään. Juhannus on lepoa, ei duunia varten. Harrastan seksiä vapaalla ajalla, enkä neulo tai ompele.

Vierailija
64/79 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ompelen barbienvaatteita liukuhihnalta eli housuja, T-paitoja ja kesämekkoja sukulaisten lapsille - näitä on siis pyydetty, en mene tunkemaan tavaraa muiden koteihin luvatta. Hupparimekkoja on toivottu erityisesti ja kylpytakkeja myös. Lisäksi tuunaan kuormalavoista jotain, ei vielä aavistustakaan, että tuleeko niistä sivuterassi vai kukkapöytä. Luulisi noin 70 lavasta jotain kehkeytyvän.

Kuormalavoistahan ei oikeasti kannataisi tehdä mitään. Ne on kyllästetty kaikilla hyönteistorjunta-aineilla.

Kuormalavoja ei pääsääntöisesti ole kyllästetty yhtään millään, koska niitä ei ole tarkoitettu kestämään ikuisuuksia. Hyönteismyrkkyjä ei suomalaiseen puuhun ujuteta, se on turhan kallista ja tehotonta maassa, jossa erilaiset puuaineksen tuholaiset ovat valtion erityisessä suojeluksessa.

https://www.iltalehti.fi/perheartikkelit/a/62222cc6-4fd4-4d18-9919-f165…

Kuormalavat, kaapelikelat, puhelinpylväät - tuunaajien suosikit voivatkin olla lapsille vaarallisia

Painekyllästyskemikaaleja, lahonestoaineita, kreosoottia, arseenia... Ajattelematon tuunaaja saattaa altistaa itsensä ja lapsensa haitallisille kemikaaleille nikkarointi-innossaan. Esimerkiksi vanhat puhelinpylväät, johtokelat ja kuormalavat sisältävät terveydelle vaarallisia aineita.

Vierailija
65/79 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole kädentaitaja mutta teen musaa ja koreografiaa.

Toivottavasti kukaan ei häiritse.

Vierailija
66/79 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ompelen barbienvaatteita liukuhihnalta eli housuja, T-paitoja ja kesämekkoja sukulaisten lapsille - näitä on siis pyydetty, en mene tunkemaan tavaraa muiden koteihin luvatta. Hupparimekkoja on toivottu erityisesti ja kylpytakkeja myös. Lisäksi tuunaan kuormalavoista jotain, ei vielä aavistustakaan, että tuleeko niistä sivuterassi vai kukkapöytä. Luulisi noin 70 lavasta jotain kehkeytyvän.

Kuormalavoistahan ei oikeasti kannataisi tehdä mitään. Ne on kyllästetty kaikilla hyönteistorjunta-aineilla.

Kuormalavoja ei pääsääntöisesti ole kyllästetty yhtään millään, koska niitä ei ole tarkoitettu kestämään ikuisuuksia. Hyönteismyrkkyjä ei suomalaiseen puuhun ujuteta, se on turhan kallista ja tehotonta maassa, jossa erilaiset puuaineksen tuholaiset ovat valtion erityisessä suojeluksessa.

Kuormalavat, kaapelikelat, puhelinpylväät - tuunaajien suosikit voivatkin olla lapsille vaarallisia

Painekyllästyskemikaaleja, lahonestoaineita, kreosoottia, arseenia... Ajattelematon tuunaaja saattaa altistaa itsensä ja lapsensa haitallisille kemikaaleille nikkarointi-innossaan. Esimerkiksi vanhat puhelinpylväät, johtokelat ja kuormalavat sisältävät terveydelle vaarallisia aineita.

Huomaathan: voivat olla, pääsääntöisesti eivät ole. Linkin juttu on 3 vuoden takaa ja jos yhtään ole kuormalavoihin tutustunut, niin ne ovat raakalautaa ilman yhtään mitään kemiallisia lisäaineita. Painekyllästyskemikaaleja on esim. puisissa lasten leikkivälineissä, niitä pidetään varsin vaarattominan ulkotiloissa samoin kuin terassilautojakin, joten tuskin ne tavalliset kuormalavat sen vaarallisempia ovat. Painekyllästetty lauta on kallista, ei sitä tuhlata kuormalavoihin.

Vierailija
67/79 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensimmäisenä pikaprojektina muokkaan mekon hameeksi, ja sen jälkeen vuorossa on kaavojen piirtelyä. Olen pitänyt monta vuotta taukoa ompelusta, pieniä korjaus- ja muokkaushommia lukuun ottamatta, mutta nyt iski innostus suunnitella ja ommella vaatteita taas ihan alusta asti itse. Sitä varten yritän piirtää mahdollisimman hyvin istuvat peruskaavat, joiden pohjalta voin toteuttaa kaikki villeimmätkin vaatehaaveeni :D Mulla on iso kasa vanhoja lakanoita koeompelua varten, joten eiköhän viikonloppu kulu siinä ihan rattoisasti.

Vierailija
68/79 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä haluaisin virkata jonkunlaisen pitsiverhon. Ostin luonnonvalkoista puuvillalankaa 500g sitä varten. Näin facen yhdessä ryhmässä virkatun enkeliverhon ja oli kuulemma pinterestistä löytynyt se malli. En vain tiedä osaanko tehdä jos on vain pelkkä kuva eikä tekstinä ohjetta ja kaaviota. En ole koskaan virkannut sellaisia verhoja.

Mitähän alapeukuttamista tässä mun viestissä oli?! On kyllä niin kummallista touhua tällä palstalla kun ihan tavallisia ja harmittomia viestejä alapeukutetaan.

Löydin pinterestistä tuon verhon kuvan ja kaavion, mutta ei siinä kaaviossa ole mitään ohjeita mitä pitää tehdä missäkin kohtaa. Ei taivu mun aivot ja taidot tehdä pelkästään tuon perusteella.

Aika erikoista alapeukuttelua on varsinkin tuossa toisella sivulla. Nyt on yläpeukkujakin, mutta alapeukkusade aurinkoisena torstai-iltapäivänä on oudon intohimoista puuhaa tähän aiheeseen nähden. Villasukistakaan ei näemmä tykätä.

Minä olen löytänyt Pinterestistä valtavasti kaikenlaista hienoa, jota osaisin tehdä, kunhan saisin ohjeen päästä kiinni. En kuitenkaan löydä itse ohjeita yleensä mistään, ja sitten, kun löydän, ne on kirjoitettu venäjäksi. Ei minun 40 vuotta vanhalla lukiovenäjälläni onnistu.

Ap

No mä en osaa venäjää kuin sanan njet joten siitä ei apua tuossa enkeliverhossa jonka ohjeen löysin venäjäksi. Tai siis oli kaavioita ja yhden kautta pääsi youtubeen jossa jotakin selitettiin siitä verhosta venäjäksi. 

Vierailija
69/79 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mitään. Juhannus on lepoa, ei duunia varten. Harrastan seksiä vapaalla ajalla, enkä neulo tai ompele.

Ei mulle ainakaan virkkaaminen, neulominen tai ompelu ole työtä. Ne on mulle rentouttavia vapaa-ajan harrastuksia joista virkkaamista ja neulomista voi tehdä samalla kun katsoo telkkaria. 

Vierailija
70/79 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pykään tossa tommosen 15m2 pihavajan

Vierailija
71/79 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään koska evvk

Vierailija
72/79 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siskolle olen luvannut tehdä pipon valmiiksi talvea varten. Jospa sen saisi vihdoin valmiiksi

Oi, tästä tulikin mieleeni, että ostin langat muutamaan Sulo Vilén -pipoon, aion antaa niitä joululahjaksi.

- t. se joka aikoi parsia sukkia, mutta taitaa sittenkin neuloa pipoja

Ostitko langat kun halvalla sai?

Vierailija
73/79 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomaathan: voivat olla, pääsääntöisesti eivät ole. Linkin juttu on 3 vuoden takaa ja jos yhtään ole kuormalavoihin tutustunut, niin ne ovat raakalautaa ilman yhtään mitään kemiallisia lisäaineita. Painekyllästyskemikaaleja on esim. puisissa lasten leikkivälineissä, niitä pidetään varsin vaarattominan ulkotiloissa samoin kuin terassilautojakin, joten tuskin ne tavalliset kuormalavat sen vaarallisempia ovat. Painekyllästetty lauta on kallista, ei sitä tuhlata kuormalavoihin.

Vierailija
74/79 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kanssa liikaa projekteja jonossa :D

Tällä hetkellä teen villapaitaa (yläosa tekemättä) Drops langasta. Toivon todella että on sopiva. Sen verran pehmeää lankaa, että varmasti ihana syksyllä päällä.

Teen myös isoäidinneliö torkkupeittoa - tätä teen aina kun katselen telkkaria, eli on ns. Ikuisuusprojekti. 88 neliötä pitäisi tehdä. Teen aina 3 kerralla, pingotan ja ompelen yhteen seuraavan leffan aikana.

Novitan uusi sukkaboksi odottaa avaamista. Ehkä aloitan nyt juhannuksena :)

Copenhagen Cardiganiin on langat valmiina, samoin ystäväneuleeseen. Näitä tulen tekemään hitaasti, koska haluaisin oikeasti ne itselle käyttöön ja langat oli hitsin kalliit! Löytyy myös langat pariin muuhun syksyiseen neuleeseen. Eli tekemistä riittää jo näissä!

Virkkaan myös lapsille Pokémon hahmoja ja sun muuta aina kun kerkeän.

Jostain syystä haluaisin myös aloittaa ompelun. Tilasin mekkotehtaan uuden kirjan ja ajattelin ostaa ihan jonkun simppelin koneen ja kokeilla ensin halvasta lakanasta onnistuuko mekon ompelu ennen kuin menen ostamaan niitä kalliita ihania kankaita.. :D

Vierailija
75/79 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siskolle olen luvannut tehdä pipon valmiiksi talvea varten. Jospa sen saisi vihdoin valmiiksi

Oi, tästä tulikin mieleeni, että ostin langat muutamaan Sulo Vilén -pipoon, aion antaa niitä joululahjaksi.

- t. se joka aikoi parsia sukkia, mutta taitaa sittenkin neuloa pipoja

Ostitko langat kun halvalla sai?

Tietysti! Mutta ne ovat juuri oikeaa väriä, joten lopputulos on aivan alkuperäisen Sulon pipon näköinen. Vihreä lanka oli poistomyynnissä Minimanissa ja oikeansävyinen hieman kellertävä valkoinen löytyi SPR:n kirpparilta.

Vierailija
76/79 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuleideoita on jonoksi asti, mutta minkään suhteen ei nyt ole sellaista pakko saada ja tämän teen nyt- fiilistä joten en ole vielä aloittanut mitään.

Olen tehnyt sitten ihan tarpeeseen makramee-amppeleita ja nyt vähän mietin josko seuraavaksi olisi kesäkassin vuoro.

Vierailija
77/79 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä haluaisin virkata jonkunlaisen pitsiverhon. Ostin luonnonvalkoista puuvillalankaa 500g sitä varten. Näin facen yhdessä ryhmässä virkatun enkeliverhon ja oli kuulemma pinterestistä löytynyt se malli. En vain tiedä osaanko tehdä jos on vain pelkkä kuva eikä tekstinä ohjetta ja kaaviota. En ole koskaan virkannut sellaisia verhoja.

Mitähän alapeukuttamista tässä mun viestissä oli?! On kyllä niin kummallista touhua tällä palstalla kun ihan tavallisia ja harmittomia viestejä alapeukutetaan.

Löydin pinterestistä tuon verhon kuvan ja kaavion, mutta ei siinä kaaviossa ole mitään ohjeita mitä pitää tehdä missäkin kohtaa. Ei taivu mun aivot ja taidot tehdä pelkästään tuon perusteella.

Aika erikoista alapeukuttelua on varsinkin tuossa toisella sivulla. Nyt on yläpeukkujakin, mutta alapeukkusade aurinkoisena torstai-iltapäivänä on oudon intohimoista puuhaa tähän aiheeseen nähden. Villasukistakaan ei näemmä tykätä.

Minä olen löytänyt Pinterestistä valtavasti kaikenlaista hienoa, jota osaisin tehdä, kunhan saisin ohjeen päästä kiinni. En kuitenkaan löydä itse ohjeita yleensä mistään, ja sitten, kun löydän, ne on kirjoitettu venäjäksi. Ei minun 40 vuotta vanhalla lukiovenäjälläni onnistu.

Ap

No mä en osaa venäjää kuin sanan njet joten siitä ei apua tuossa enkeliverhossa jonka ohjeen löysin venäjäksi. Tai siis oli kaavioita ja yhden kautta pääsi youtubeen jossa jotakin selitettiin siitä verhosta venäjäksi. 

Yritin löytää asetusta, jolla voisi estää venäjänkielisiä ohjeita näkymästä, mutta ei sellaista ole. Harmittaa, kun koko ajan löytyy kaikenlaista tosi hienoa, ammattilaisten tekemänä kylläkin, eikä sitä sitten voikaan tehdä itse. Muilla kielillä on suunnilleen samanlainen tarjonta kuin ompelulehtien neuleliitteessä.

Ap

Vierailija
78/79 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, kysytäänpä, miten aikeet onnistuivat.

Minä pingotin kumpaisenkin neuletakin ja onnistuin välttelemään niiden ompelemista kokoon, koska se on ikävin juttu neulomisessa. Löysin kaksi ylijäämäkerää ja neuloin niistä ainakin viisi erilaista huivimallitilkkua, joihin en ole ollenkaan tyytyväinen. Kiinnostus lopahti, joten tartuin sitten toisiin pellavalankoihin ja olen nyt neulonut 45 cm neuletakin takakappaletta.

Kuinkas teillä muilla?

Ap

Vierailija
79/79 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauluria aloitin just, kun sain pitkävartisiin villasukkiin neulottua uudet kantapäät ja terät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kahdeksan