Mitä aiot neuloa, kutoa, ommella, maalata tai nikkaroida juhannusviikonloppuna?
Millaisia töitä on teillä muilla kädentaitajilla juhannusviikonlopun ohjelmassa?
Minulla on kaksi neuletakkia viimeistelyä vailla, yksi neulehuivi mallitilkkuvaiheessa, yhden pellavaneuleen langat odottamassa ja yhden langat verkkokaupan ostoskärryssä eli koko ajan mielessä. Koneita ei ole lähimailla, joten ompeleminen ja puutyöt eivät onnistu. Tekee mieli tehdä kaikkea yhtaikaa.
Kuinkas te muut? :)
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
Ompelen barbienvaatteita liukuhihnalta eli housuja, T-paitoja ja kesämekkoja sukulaisten lapsille - näitä on siis pyydetty, en mene tunkemaan tavaraa muiden koteihin luvatta. Hupparimekkoja on toivottu erityisesti ja kylpytakkeja myös. Lisäksi tuunaan kuormalavoista jotain, ei vielä aavistustakaan, että tuleeko niistä sivuterassi vai kukkapöytä. Luulisi noin 70 lavasta jotain kehkeytyvän.
Kuormalavoistahan ei oikeasti kannataisi tehdä mitään. Ne on kyllästetty kaikilla hyönteistorjunta-aineilla.
Vanhempien taloon olisi anturan valumuotit teon alla, naulojen kanssa oli ongelmia. Jossain välissä pitäisi etsiä kaavat pikkulapsen legginsseihin, kankaat on valmiina.
Askartelun puolelle menee kyllä myös voileipäkakun teko lauantaina, ja samana päivänä pitäisi saada myös kasvimaasta viimeiset puuttuvat istutukset tehtyä.
Pienoismallin saatan yrittää kasata.
Tarkoituksena on tehdä lapsille (3) villatakit (suurin on jo 1/2 valmis), housut, hameet, mahdollisesti jonkinlainen laatikko pehmolelujen säilytystä varten, pieni pöytä ja seinäkoriste.
Jos motivaatiota riittää niin myös hupparit ja collarit. Pitäisi myös päällystää lasten tuolit, mutta se saattaa olla jo vähän utopistista kaiken muun lisäksi.
virkkaan puuvilla-bambulangasta torkkupeittoa mallilla "loputon isoäidinneliö" eli kierrosta kierroksen päälle kunnes on sopivan kokoinen, eipä tarvitse yhdistellä paloja. Sen verran helppo tehdä että voi samalla kuunnella äänikirjaa tai katsoa telkkua.
Aion tehdä neuletöitä, lähinnä sukkia.
Ajattelin viimeistellä vähän rumasti liimanneeni pudonneen amppeliruukun saumat vanhan korallikaulanauhan palasilla ja simpukoilla. Kukat pääsevät takaisin ruukkuunsa vadista.
Mulla häviää jotenkin kaikki kiinnostus käsitöihin viimeistään toukokuussa. Sukatkin jäi ihan puolitiehen, vaikka malli ja väri oli kiva. Jotenkin kesällä en vain jaksa innostua, vaikka ihan samalla tavalla katson sarjoja yms, mikä on mulle se paras pari käsitöihin. Haluaisin kyllä motivoida itseäni että pääsisi noista keskeneräisistä töistä eroon, mutta kun ei niin ei... Kaupungissa ollaan kyllä juhannus, eli ehkä sitä jotain voisi yrittää saada aikaan. Ainakin yksi kori on tekeillä, se ei ole niin talvinen juttu, niin ehkä siihen voisi saada taiottuakin motivaatiota.
Virkkaan lierihattua ja kudon kaulaliinaa. Jotain muutakin ehkä vielä..
Neulon vain talvella ja vähän. Tavoite on saada elämäni aikana ensimmäinen aloittamani villatakki valmiiksi ja sukkia omiksi tarpeeksi (yhtään en miehille neulo, koska aloitukset ovat jääneet kesken/purettavaksi, enkä jaksa ajatella miestä, jolle neulon) ja sen jälkeen olla tyytyväinen lopputulokseen, mutta samalla haistattaa paskat koko sukupuolisidonnaiselle harrastukselle, jota neulonta edustaa. Naiset pakotetaan harrastuksiin pieneen kotitilaan ja olemaan hyödyksi, mutta minäpä lähdenkin maailmanympärimatkalle!
Villasukkia teen jos jaksan ja huvittaa 😊
Vierailija kirjoitti:
Neulon vain talvella ja vähän. Tavoite on saada elämäni aikana ensimmäinen aloittamani villatakki valmiiksi ja sukkia omiksi tarpeeksi (yhtään en miehille neulo, koska aloitukset ovat jääneet kesken/purettavaksi, enkä jaksa ajatella miestä, jolle neulon) ja sen jälkeen olla tyytyväinen lopputulokseen, mutta samalla haistattaa paskat koko sukupuolisidonnaiselle harrastukselle, jota neulonta edustaa. Naiset pakotetaan harrastuksiin pieneen kotitilaan ja olemaan hyödyksi, mutta minäpä lähdenkin maailmanympärimatkalle!
Kukaan ei pakota yhtään mihinkään
Pitäis virkata valmiiksi ristiäislahja, ja inspiraatio on ihan hukassa.
Taitaa mennä juhannus puutarhassa askarrellessa.
Vähän kateellisena luin muiden suunnitelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ompelen barbienvaatteita liukuhihnalta eli housuja, T-paitoja ja kesämekkoja sukulaisten lapsille - näitä on siis pyydetty, en mene tunkemaan tavaraa muiden koteihin luvatta. Hupparimekkoja on toivottu erityisesti ja kylpytakkeja myös. Lisäksi tuunaan kuormalavoista jotain, ei vielä aavistustakaan, että tuleeko niistä sivuterassi vai kukkapöytä. Luulisi noin 70 lavasta jotain kehkeytyvän.
Kuormalavoistahan ei oikeasti kannataisi tehdä mitään. Ne on kyllästetty kaikilla hyönteistorjunta-aineilla.
Ei ole kaikki. Painekyllästetyn puun erottamiseen on omat niksinsä, en nyt muista tarkalleen mitkä, mutta kaikki kuormalavat ei tällaisia ole.
Vierailija kirjoitti:
:D Mä tiedän kyllä ihan miehiäkin jotka neuloo tai virkkaa. Toki vähemmissä määrin, mutta eipä mua ole koulun käsityötuntien jälkeen kukaan painostanut neulomiseen. Sen sijaan olen itse omasta halusta opetellut, koska se on hauskaa ja käytännöllinen taito. Kyllä se neulominen muuten onnistuu maailmanympärimatkallakin ja on itse asiassa aika mukava tapa kuluttaa aikaa esim. pitkillä junamatkoilla.
Mä haluaisin virkata jonkunlaisen pitsiverhon. Ostin luonnonvalkoista puuvillalankaa 500g sitä varten. Näin facen yhdessä ryhmässä virkatun enkeliverhon ja oli kuulemma pinterestistä löytynyt se malli. En vain tiedä osaanko tehdä jos on vain pelkkä kuva eikä tekstinä ohjetta ja kaaviota. En ole koskaan virkannut sellaisia verhoja.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi neuloa kesätöppöset kummipojalle. Tai sitten villasukat.
Ihan vinkiksi että hän ei halua kumpiakaan!
Mieluiten ompelen, käsin tai koneella.
Meen talkoisiin, ihan tarkkaan en tiedä mitä nakerretaan kun rakennetaan kesätila vanhaan aittaan jossa sitten illalla vietetään kesäjuhlaa. Varmaankin nikkaroidaan pukkipöytiä ja -penkkejä ja tehdään koristeluja.