Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä aiot neuloa, kutoa, ommella, maalata tai nikkaroida juhannusviikonloppuna?

Vierailija
23.06.2022 |

Millaisia töitä on teillä muilla kädentaitajilla juhannusviikonlopun ohjelmassa?

Minulla on kaksi neuletakkia viimeistelyä vailla, yksi neulehuivi mallitilkkuvaiheessa, yhden pellavaneuleen langat odottamassa ja yhden langat verkkokaupan ostoskärryssä eli koko ajan mielessä. Koneita ei ole lähimailla, joten ompeleminen ja puutyöt eivät onnistu. Tekee mieli tehdä kaikkea yhtaikaa.

Kuinkas te muut? :)

Kommentit (79)

Vierailija
41/79 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion spraymaalata naapurin aitaan kirkkoveneen yöllä.

Vierailija
42/79 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varpaankynnet voisin lakata aikani kuluksi, jussi kuluu kotioloissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/79 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen aloitin villasukkien neulomisen. Syksy tulee. Pitkävartiset junasukat itselleni.

Vierailija
44/79 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ompelen barbienvaatteita liukuhihnalta eli housuja, T-paitoja ja kesämekkoja sukulaisten lapsille - näitä on siis pyydetty, en mene tunkemaan tavaraa muiden koteihin luvatta. Hupparimekkoja on toivottu erityisesti ja kylpytakkeja myös. Lisäksi tuunaan kuormalavoista jotain, ei vielä aavistustakaan, että tuleeko niistä sivuterassi vai kukkapöytä. Luulisi noin 70 lavasta jotain kehkeytyvän.

Kuormalavoistahan ei oikeasti kannataisi tehdä mitään. Ne on kyllästetty kaikilla hyönteistorjunta-aineilla.

Tähän tietoon suhtaudun suunnattomalla epäilyksellä.

Vierailija
45/79 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että olisipa ihanaa voida rentoutua ompelukoneen ääressä, mutta appivanhempien mökki kutsuu. Shortsit ja housut olisi tehtävien listalla. No, joku toinen viikonloppu sitten :)

Vierailija
46/79 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskolle olen luvannut tehdä pipon valmiiksi talvea varten. Jospa sen saisi vihdoin valmiiksi

Vierailija
47/79 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ompelen barbienvaatteita liukuhihnalta eli housuja, T-paitoja ja kesämekkoja sukulaisten lapsille - näitä on siis pyydetty, en mene tunkemaan tavaraa muiden koteihin luvatta. Hupparimekkoja on toivottu erityisesti ja kylpytakkeja myös. Lisäksi tuunaan kuormalavoista jotain, ei vielä aavistustakaan, että tuleeko niistä sivuterassi vai kukkapöytä. Luulisi noin 70 lavasta jotain kehkeytyvän.

Kuormalavoistahan ei oikeasti kannataisi tehdä mitään. Ne on kyllästetty kaikilla hyönteistorjunta-aineilla.

Kuormalavoja ei pääsääntöisesti ole kyllästetty yhtään millään, koska niitä ei ole tarkoitettu kestämään ikuisuuksia. Hyönteismyrkkyjä ei suomalaiseen puuhun ujuteta, se on turhan kallista ja tehotonta maassa, jossa erilaiset puuaineksen tuholaiset ovat valtion erityisessä suojeluksessa.

Vierailija
48/79 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyhät menee levätessä. Ensi viikolla pesen mökin matot ja tyhjennän sakokaivon.

Vierailija
49/79 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siskolle olen luvannut tehdä pipon valmiiksi talvea varten. Jospa sen saisi vihdoin valmiiksi

Oi, tästä tulikin mieleeni, että ostin langat muutamaan Sulo Vilén -pipoon, aion antaa niitä joululahjaksi.

- t. se joka aikoi parsia sukkia, mutta taitaa sittenkin neuloa pipoja

Vierailija
50/79 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä teen jotain abstraktia taidetta. Tai sitten aloitan kissapiirroksen.

Vierailija
51/79 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen aloitin villasukkien neulomisen. Syksy tulee. Pitkävartiset junasukat itselleni.

Tarvii villasukkia kesälläkin. Itse en tykkää pitkävartisista.

Vierailija
52/79 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä haluaisin virkata jonkunlaisen pitsiverhon. Ostin luonnonvalkoista puuvillalankaa 500g sitä varten. Näin facen yhdessä ryhmässä virkatun enkeliverhon ja oli kuulemma pinterestistä löytynyt se malli. En vain tiedä osaanko tehdä jos on vain pelkkä kuva eikä tekstinä ohjetta ja kaaviota. En ole koskaan virkannut sellaisia verhoja.

Mitähän alapeukuttamista tässä mun viestissä oli?! On kyllä niin kummallista touhua tällä palstalla kun ihan tavallisia ja harmittomia viestejä alapeukutetaan.

Löydin pinterestistä tuon verhon kuvan ja kaavion, mutta ei siinä kaaviossa ole mitään ohjeita mitä pitää tehdä missäkin kohtaa. Ei taivu mun aivot ja taidot tehdä pelkästään tuon perusteella.

Vierailija
53/79 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä haluaisin virkata jonkunlaisen pitsiverhon. Ostin luonnonvalkoista puuvillalankaa 500g sitä varten. Näin facen yhdessä ryhmässä virkatun enkeliverhon ja oli kuulemma pinterestistä löytynyt se malli. En vain tiedä osaanko tehdä jos on vain pelkkä kuva eikä tekstinä ohjetta ja kaaviota. En ole koskaan virkannut sellaisia verhoja.

Mitähän alapeukuttamista tässä mun viestissä oli?! On kyllä niin kummallista touhua tällä palstalla kun ihan tavallisia ja harmittomia viestejä alapeukutetaan.

Löydin pinterestistä tuon verhon kuvan ja kaavion, mutta ei siinä kaaviossa ole mitään ohjeita mitä pitää tehdä missäkin kohtaa. Ei taivu mun aivot ja taidot tehdä pelkästään tuon perusteella.

Aika erikoista alapeukuttelua on varsinkin tuossa toisella sivulla. Nyt on yläpeukkujakin, mutta alapeukkusade aurinkoisena torstai-iltapäivänä on oudon intohimoista puuhaa tähän aiheeseen nähden. Villasukistakaan ei näemmä tykätä.

Minä olen löytänyt Pinterestistä valtavasti kaikenlaista hienoa, jota osaisin tehdä, kunhan saisin ohjeen päästä kiinni. En kuitenkaan löydä itse ohjeita yleensä mistään, ja sitten, kun löydän, ne on kirjoitettu venäjäksi. Ei minun 40 vuotta vanhalla lukiovenäjälläni onnistu.

Ap

Vierailija
54/79 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alapeukuttaja väsyi kesken kaiken.  Ehti vain puoliväliin.

Vierailija
55/79 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeistelen menestysromaanini.

Vierailija
56/79 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhannussiivousta tehdessä tuli tehtyä lankavaraston ja ikuisuusprojektien inventaario. Osasta ei ottanut mitään tolkkua, joten purkuun meni. Muutamat villasukat on kesken, jospa ne tekis nyt valmiiksi. Yksi virkkaustyö, Lemmy Kilmister -tyyny, on puolikasta vaille valmis, mutta ohje hukassa. Ehkä google löytää.

Vierailija
57/79 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitan saada virkattua yhdet tyynynpäälliset loppuun. Pitää vielä hakea pari lankakerää. Korjausmaalaan parvekkeen puisen lattiapäällysteen. Nämä suunnitelmissa. N35

Vierailija
58/79 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jämälangoista meinasin kutoa harjanvarteen sellaisen päällisen! En ole vielä ihan suunnitellut työtä, mutta ainakin sen!

Vierailija
59/79 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyrin olemaan tekemättä mitään.

Vierailija
60/79 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalaan ikkunoita, joiden maalaamisen remonttimies jätti kesken

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kolme