"Eikö sheivaaminen kiinnosta"-lehtijuttu. Mielestäni aika inhorealistisia kuvia jotkut. Mitä mieltä?
Minusta tuo sääriään sheivaamaton on aika hurjan näköinen.
Kommentit (769)
Vierailija kirjoitti:
Karvat on jokaisen oma asia. Jos ei halua ajella karvojaan, niin sitten ei ajele. Ei siitä tarvitse jotakin numeroa tehdä ja esitelemällä esitellä karvojaan. En mäkään esittelemällä esittele ajeltuja sääriä tai kainaloita.
Itse haluan karvattomat sääret ja kainalot sekä siistityn bikinirajan. Se on mun valinta ja teen sen itseni takia enkä muiden. Mä en halua kulkea mekko päällä karvaisilla säärillä ja se on asia jonka ei pitäisi kuulua muille. Miksi karvallisuus on oma valinta, mutta karvattomuus ei? Miksi ei saisi valita sheivaamista? Mä olen sheivannut niin sinkkuna kuin parisuhteessa. Jos laiskottaa, niin en sheivaa ja pidän housuja. Jos puolisoa häiritsisi mun säärikarvat, niin se olisi voi voi. Mä sheivaan ne kun itse haluan. No onneksi puolisolle on ihan sama onko ne sääret ajeltu vai ei.
Nimenomaan.
Nuo noissa linkitetyissä kuvissa oikein estottomasti esittelee karvojaan. Jos niitä ei esittele, ja sattuu olemaan vaaleakarvainen, niin moni ei karvoja varmaan edes huomaisi.
Voihan asiaa helposti testata: Menee helteellä minihameessa kaupungille säärikarvat rehottaen ja katsoo, naureskeleeko tai tuijottaako vastaantulijat vai ei. Jos ei parin tunnin kaupungilla käppäilyn aikana huomaa ihmisten katseissa mitään muutosta normaaliin, voi mennä jatkossakin kaupungille ajelemattomine säärineen. Jos siis välittää siitä, mitä muut ajattelee.
Mua itseä haittaisi se, jos karvani paistaisivat muille ihmisille. Ja jos itseä joku häiritsee, asialle kannattaa tehdä jotain. Muiden mielipiteillä ei loppujen lopuksi ole niin väliä.
Vierailija kirjoitti:
Nuoret naiset ei enää vaivaudu sheivaamaan, mikä on oikeasti hieno juttu. Itse olen sitä sukupolvea että nuorena kyllä nopeasti oppi ajatuksen siitä, että sheivattava on, valinnanvaraa ei ollut. Ylpeä nykynuorista. t. N 45v
No itse olen 41 v. eikä todellakaan ole ollut paineita sheivata. Nykynuorilla ja muutamalla aikaisemmalla sukupolvella taitaa olla vielä enemmän paineita. Pitää näyttää hyvältä sillä instagram ym. luovat illuusiota kauneudesta. Toki tähän päivään mahtuu myös näitä poikkeuksia jotka ajavat asian kuin asian normalusointia. Kuten nyt tässä tapauksessa karvoja.
Kävin 2 kuukautta sitten sokeroinnissa. Tässä ajassa on jo karvat ehtineet kasvaa täyteen kukoistukseensa. En silti ole sheivannut, koska iho ei pidä siitä ja inhoan sängen tuntua. Käyn sokeroinnissa tässä lähiaikoina, sillä kyllähän nuo karvat hieman hävettää, mutta yritän olla välittämättä, koska en yksinkertaisesti jaksa sitä jatkuvaa karvojen ajo ja ihon rasvaus rumbaa.
Uimassa ja rantasaunalla kävin karvaiset sääret vilkkuen, ihan sama. Samanikäisiä nuoria miehiä oli siellä, hieman hävetti karvani, mutta ihan sama. Olin saunomassa ja uimassa enkä esittelemässä itseäni.
En haluaisi näyttää tuolta. Omat karvat ei onneksi ole mustat ja tuuheat, mutta silti sheivaan ja tykkään sileästä ihosta.
Vierailija kirjoitti:
Karvattomuuden ihannointi on olemassa yhtä asiaa varten: karvanpoistotuotteiden myynti. Kenelläkään ei ole luonnollista inhoa karvoja kohtaan, se on täysin mediasta opittu juttu.
En tiedä mutta jos olisi rintakarvat naisella niin sais jäädä väliin.
-Toisekseen jos nainenkin vaatii multa siistimistä, niin miksi minä sitten en?
Hygieenisempikin on ja jos haluat suuseksiä, nainen niin pidä hyvä huoli hygieniasta.
Kainalokarvat on tullut ajeltua noin 30 vuotta ja muutenkin siistittyä muuta karvoitusta. Tuntisikohan sitä itsensä voimaantuneeksi naiseksi jos antaisikin kasvaa. Olen kuitenkin keski-ikäinen mies.
Mä sheivaan kainaloita silloin tällöin lähinnä siksi että deo ei aita/hikoilee enemmän jos karvat ovat kovin pitkät. Plus jopa sattuu jos tarttuu karvoihin kiinni. (En kaipaa tähän mitään vinkkejä, en voi käyttää kuin muutamia dödöjä allergian vuoks
Mut siis muuten en sääriä ym sheivaa koskaan, koska karvat niin olemattomat. Naastakin nyppään lähinnä pahimmat.
Tämä nykyajan karvattomuus-pakko on ärsyttävä kaksoisstandardi (miehet kävelee hihattomissa sheivaamattomina ja juoksentelee ilman rihmankiertämää karvapyllyinensä eikä ketään ei kiinnosta inhottaako se naisia vai ei).
Karvojenpoisto ei sovi kaikille.
Esim itse olen saanut teini-iässä aivan valtavan sisäänkasvaneen verellä täyttyneen karvamollukan koska sheivasin "sieltä" bikineitä varten. Oli muuten kipeä. Sääriisamoin usein sisäänkasvaneita karvoja. Ei auta vaikka kuinka kuorisi ihoa tms (ja olen tarkka ihminen). Ilmeisesti karvatyyppi (kiharuus) vaikuttaa tähän. Samoin kainalovahaus kauneushoitolassa jätti kyllä kynnyksen tehdä vahausta enää (kemiallinen palovamma hoitolassa käytetystä vahasta, en edes rahoja saanut takaisin), oli todella kivulias kokemus.
Nykyään sheivaan vain harvoin. Olen tullut siihen lopputulokseen että karvojen jatkuva poisto ei ole terveydelle hyväksi ainakaan kaikkien ihmisten kohdalla. Jos joku haluaa ne poistaa, jatku asti niin se on hänen asiansa, mutta samaa ei voi vaatia muilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyviä syitä annettu täällä sheivaamiselle:
- Se on epähygieenistä (Ei ole, käy suihkussa joskus)
- Miehet eivät tykkää (Ei kiinnosta)
- Antiikin Egyptissäkin poistettiin karvoja (Perinteisiin vetoaminen)Sinua ei kiinnosta sheivata joten sen on oltava väärin eikä sitä saa kukaan muukaan tehdä eikä siitä saa kukaan tykätä.
Eiköhän nyt ole niin, että jokainen saa ihan itse valita sheivaako vai ei ja millä perustein valintansa tekee.
Ehdottomasti ja siksi onkin surullista, että tällä hyökkäillään meitä sheivaavia naisia kohtaan.
Harva hyökkäilee. Kyse on enemmänkin siitä, että sheivaavat perustelevat valintaansa milloin milläkin perustelulla vaikka karvattomuudessa ei todellisuudessa ole mitään etuja. Sheivaaminen ei vähennä hikoilua, ei vähennä hajuja, ei estä seksiä, eikä tee naisesta miestä. Nainen ei ole luonnostaan karvaton, kyse on sisään syötetystä mielikuvasta. Vai miksi naiset eivät poista rintojaan koska ne ällösti kasvavat kun tyttö muuttuu naiseksi? Tai miksi naiset eivät leikkauta lihaksia pienemmäksi koska lihashan on miehinen piirre?
Vierailija kirjoitti:
Aika erikoista, että bikiniraja on jätetty sheivaamatta. Jos on liian paljastavat uikkarit, mielestäni ehdottomasti kuuluu käytöstapoihin sheivata, vaikka ei mitään muuta sheivaisi. En tajua, aivan yhtä hyvin hän olisi voinut valita peittävämmän uikkarin.
No höpöhöpö. Eihän ne ukotkaan sheivaa mitään bikinirajoja, vaan munakarvat heiluen menevät ihan ylpeästi uimahalleissa ja rannoilla. Miksi vain naisten ja tyttöjen pitäisi - meillä on vähemmän karvoitustakin kuin miehillä ja pojilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä tykätään paljon selitellä, kuinka sheivaamisessa on kyse kulttuurillisesta kauneusihanteesta, mutta eihän se ainoastaan sitä ole. Miehillä kasvaa selkeästi enemmän karvoja kuin naisilla. Kintuissa kasvaa enemmän karvaa, rinnassa ja selässä voi kasvaa karvoja, parta kasvaa. Tähän tilanteeseen ei päästä tyhjästä, vaan naisten pienemmälle karvoitusasteelle on jonkinlainen evoluutioon liittyvä selitys. Biologiselta kannalta karvoitus on melko maskuliininen ominaisuus.
Toiseksi, täysin kulttuurillisissa ilmiöissä on tyypillistä se, että se vaihtelee kulttuurin mukaan. Naiset ovat kuitenkin poistavat karvoitustansa ympäri maailmaa, ja ovat tehneet sitä ympäri maailmaa historian ajan.
Joo mutta miksi naisten täytyy joutua liioittelemaan omaa karvattomuutta miehiin nähden, kun eihän miehetkään liimaile kehoonsa mitään feikkirintakarvoja ja näin korosta maskuliinisuuttaan?
Miten niin täytyy? Aivan vapaasti voi jättää karvat ajamatta.
Toki jos vaatimuksena on, ettei kukaan edes anonyymillä keskustelupalstalla urputa asiasta, ei voi tehdä vapaasti yhtään mitään.
Okei eli karvat on semmonen juttu että ne kasvaa luonnostaan molemmille mutta ne on kuitenkin miehinen ominaisuus, joten miehet voi pitää ne mutta naisten tulee poistaa, että naiseus käy selväksi. Ookoo, vaikka tosi outoa. Entäs nännit? Varmaan heteronaiset kavahtaa miestä jolla on nännit. Eiku?
Juuri tuossa puolisoni kanssa keskusteltiin aiheesta 'naisten säärikarvat'. Jos naisten säärikarvat olisivat hyväksytyt, nehän pitäisi sitten olla kaikilla, myös heillä, joille ne eivät kasva. Siksi kaupoissa olisi myynnissä säärikarvasukkia, -jukkahousuja ja -säärystimiä heille, joilla karvankasvu säärissä olisi liian hentoista. Ja niitä säärikarvoja olisi myynnissä sitten monenlaisia, tummia, vaaleita, pitkiä, lyhyitä, kiharia, suoria ...
Säärikarvafobiasta kärsivän kauhuskenaario.
Vierailija kirjoitti:
Mä sheivaan kainaloita silloin tällöin lähinnä siksi että deo ei aita/hikoilee enemmän jos karvat ovat kovin pitkät. Plus jopa sattuu jos tarttuu karvoihin kiinni. (En kaipaa tähän mitään vinkkejä, en voi käyttää kuin muutamia dödöjä allergian vuoks
Mut siis muuten en sääriä ym sheivaa koskaan, koska karvat niin olemattomat. Naastakin nyppään lähinnä pahimmat.Tämä nykyajan karvattomuus-pakko on ärsyttävä kaksoisstandardi (miehet kävelee hihattomissa sheivaamattomina ja juoksentelee ilman rihmankiertämää karvapyllyinensä eikä ketään ei kiinnosta inhottaako se naisia vai ei).
Karvojenpoisto ei sovi kaikille.
Esim itse olen saanut teini-iässä aivan valtavan sisäänkasvaneen verellä täyttyneen karvamollukan koska sheivasin "sieltä" bikineitä varten. Oli muuten kipeä. Sääriisamoin usein sisäänkasvaneita karvoja. Ei auta vaikka kuinka kuorisi ihoa tms (ja olen tarkka ihminen). Ilmeisesti karvatyyppi (kiharuus) vaikuttaa tähän. Samoin kainalovahaus kauneushoitolassa jätti kyllä kynnyksen tehdä vahausta enää (kemiallinen palovamma hoitolassa käytetystä vahasta, en edes rahoja saanut takaisin), oli todella kivulias kokemus.
Nykyään sheivaan vain harvoin. Olen tullut siihen lopputulokseen että karvojen jatkuva poisto ei ole terveydelle hyväksi ainakaan kaikkien ihmisten kohdalla. Jos joku haluaa ne poistaa, jatku asti niin se on hänen asiansa, mutta samaa ei voi vaatia muilta.
Itsellä tulee epiloinnista sääret täyteen sisäänkasvaneita karvoja. Sitten on jalat ruvella. Kainaloita sheivatessa puolestaan tulee paiseita tai imusolmukkeet tulehtuvat. Kumpi nyt sitten on kauniimpaa, karvat kainalossa vai paiseinen iho?
Vierailija kirjoitti:
Siis onko tuolla ekalla rintakarvat? Luulin, että se oli pigmenttihäiriö! Miten tuollainen on mahdollista? ap
Tämä tuli minullekkin shokkina. Ehkä tämä on isompi ongelma lähi-idän naisille ylipäätänsä? suomessa ihmiset eivät ole kovinkaan karvaisia. Samalla myös karvattomat miehet ovat usein "neitimäisiä" tms. ainakin naisten mielestä.
Näin miehenä toivon kyllä trimmausta intiimialueella suuseksiä varten.
Ei pahalla ihanat naiset mutta sääri/kainalo/käsikarvat naisella on todella oksettava näky. Pöksyjen karvoitus sen sijaan on vapaavalintainen.
Mä vähän kiihotuin noista karvaisemmista naisten kuvista. Nämä sheivatut naisten lapsialapäät ovat alkaneet jo tympiä. M37
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karvat on jokaisen oma asia. Jos ei halua ajella karvojaan, niin sitten ei ajele. Ei siitä tarvitse jotakin numeroa tehdä ja esitelemällä esitellä karvojaan. En mäkään esittelemällä esittele ajeltuja sääriä tai kainaloita.
Itse haluan karvattomat sääret ja kainalot sekä siistityn bikinirajan. Se on mun valinta ja teen sen itseni takia enkä muiden. Mä en halua kulkea mekko päällä karvaisilla säärillä ja se on asia jonka ei pitäisi kuulua muille. Miksi karvallisuus on oma valinta, mutta karvattomuus ei? Miksi ei saisi valita sheivaamista? Mä olen sheivannut niin sinkkuna kuin parisuhteessa. Jos laiskottaa, niin en sheivaa ja pidän housuja. Jos puolisoa häiritsisi mun säärikarvat, niin se olisi voi voi. Mä sheivaan ne kun itse haluan. No onneksi puolisolle on ihan sama onko ne sääret ajeltu vai ei.
Nimenomaan.
Nuo noissa linkitetyissä kuvissa oikein estottomasti esittelee karvojaan. Jos niitä ei esittele, ja sattuu olemaan vaaleakarvainen, niin moni ei karvoja varmaan edes huomaisi.
Voihan asiaa helposti testata: Menee helteellä minihameessa kaupungille säärikarvat rehottaen ja katsoo, naureskeleeko tai tuijottaako vastaantulijat vai ei. Jos ei parin tunnin kaupungilla käppäilyn aikana huomaa ihmisten katseissa mitään muutosta normaaliin, voi mennä jatkossakin kaupungille ajelemattomine säärineen. Jos siis välittää siitä, mitä muut ajattelee.
Mua itseä haittaisi se, jos karvani paistaisivat muille ihmisille. Ja jos itseä joku häiritsee, asialle kannattaa tehdä jotain. Muiden mielipiteillä ei loppujen lopuksi ole niin väliä.
Mä lähden usein ulos karvasäärillä. Onneksi karvani on sen verran vaaleita, että ne näkyy vain lähemmältä etäisyydeltä. Ja jos joku ne näkee, ei haittaa, vaikka itsekin nautin enemmän sileistä sääristä. Rohkeasti vaan, kukaan ei huomioi toisten koipia (ellei karvat ole runsaat ja pikimustat).
Vierailija kirjoitti:
Ei pahalla ihanat naiset mutta sääri/kainalo/käsikarvat naisella on todella oksettava näky. Pöksyjen karvoitus sen sijaan on vapaavalintainen.
Mulla on juuri toisinpäin. Miehellä ja naisella saa olla muualla rehottavat karvat, mutta siistimättömät alapäät on ållöjä.
Rehottavia karvoja on naisilla vain ja ainoastaan sen takia, että niitä alkoi joskus nuorena ajamaan ja sai vahvistettua itselleen 10x paksummat karvat, kuin mitä lähtötilanteessa oli.
Ironista, että näitä karvapuskia ja suoranaisia karvamattoja väitetään normaaleiksi. Esim. itsellä lähtötilanne oli älyttömän karvaton, silti piti ajella. Voi kun joku vanha ja viisas olisi kertonut että se ajelu vain pahentaa asiaa.
Näin täällä.
Mutta tosiaan älkää kuvailko itseaiheutettua karvametsää luonnolliseksi asiaksi.
Vierailija kirjoitti:
Rehottavia karvoja on naisilla vain ja ainoastaan sen takia, että niitä alkoi joskus nuorena ajamaan ja sai vahvistettua itselleen 10x paksummat karvat, kuin mitä lähtötilanteessa oli.
Ironista, että näitä karvapuskia ja suoranaisia karvamattoja väitetään normaaleiksi. Esim. itsellä lähtötilanne oli älyttömän karvaton, silti piti ajella. Voi kun joku vanha ja viisas olisi kertonut että se ajelu vain pahentaa asiaa.
Näin täällä.
Mutta tosiaan älkää kuvailko itseaiheutettua karvametsää luonnolliseksi asiaksi.
Sänki voi toki näyttää vahvemmalta kun karvat on katkaistu tyvestä, mutta että puskaa ei kasva jos ei ole alunperin sheivannut? Huhhuh mitä puppua.
Mulla on pitkät ja mustat säärikarvat. Sheivaan ne kesäisin ja tarvittaessa. Näin joskus painajaisiakin siitä, että lähdin kaupungille shortseissa ja ajelemattomissa jaloissa. Niin syvään on minuun istutettu kauhu siitä, että vieraat näkisivät karvaiset koipeni. Omaan silmääni ajelemattomat sääret ja kainalot näyttävät ikävältä. Omaan silmääni myös punatukkaisuus ja ylipaino näyttävät ikävältä. Se ei silti tarkoita sitä, että ne olisivat jotenkin väärin ja niistä pitäisi huomautella. Meillä vaan on kaikilla oma maku ja tyyli, eikä muiden tehtävä ole miellyttää mun silmiäni. Jokainen siis tehköön kuten itse parhaaksi katsoo. On mullakin ylipainoa ja ne karvaiset jalat enkä varmana miellytä kaikkien silmiä.