"Eikö sheivaaminen kiinnosta"-lehtijuttu. Mielestäni aika inhorealistisia kuvia jotkut. Mitä mieltä?
Minusta tuo sääriään sheivaamaton on aika hurjan näköinen.
Kommentit (769)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää yrittää väkisin keksiä jotain perusteluja sheivaamiselle, kun selvää on että ne syyt on kulttuurisia ja esteettisiä. Siis sheivatkaa ihan vapaasti ei se minua haittaa, mutta turha yrittää väittää että ne karvat olisi jotenkin epähygieenisiä, haitallisia tai absoluuttisen rumia tai ei kuulu naisille. Koska ne kuuluu kyllä kaikille joille niitä kasvaa. Ja miehille kuuluu se parta. Jokainen voi sitten itse päättää haluaako ajella karvojaan, mistä ja minkä verran.
Miksi sinua häiritsevät muiden naisten sheivaaminen noin kovasti? Turha väittää, että ei häiritse sillä et muuten olisi tuotakaan viestiä kirjoittanut eikä sinun tarvitsisi selitellä niin kovasti.
Olen eri, mutta eihän se noin mene. Ei minua ainakaan kiinnosta muiden sheivaus pätkääkään (itseasiassa sheivaan välillä itsekin), mutta tietysti se ärsyttää kun sheivausta perustellaan sellaisilla virheellisillä väitteillä jotka samalla leimaavat sheivaamattomat. Esimerkiksi hygieniaväite, vaikka yleisesti gynekologit pikemminkin karsastavat alapään sheivausta koska se nimenomaan altistaa infektioille. Ei kukaan tykkää perusteettomista hygienian laiminlyönnin vihjailuista. Eikä sillä ole mitään tekemistä sen kanssa, onko kiinnostunut muiden karvoista vai ei.
Koskaan ei gyne ole sanonut, että alapään hygieniassa olisi mitään vikaa, että siksi pitäisi alkaa ajella karvoitusta. Itse asiassa alapään hygienia on varmasti kunnossa, koska koskaan ei ole ollut hiivatulehduksia tai vuotoja tai hajuongelmia ja karvoituksen kanssa on menty 40 vuotta. Eiköhän naiset ohjeistettaisi sheivaamiseen, jos se oikeasti olisi jo hygieniakysymys.
Itselleni useampi gyne on tosiaan käskenyt olemaan sheivaamatta alapäätä ja se on ollut hyvä ratkaisu.
Kyllä, ne karvat on siellä syystä. Porukka käy brassissa ennen synnytystäkin vaikka nimenomaan synnyttäessä ne karvat on hyvä antaa olla just siellä missä ovat.
Kaikki mikä on aikoinaan ollut tarpeellista ei sitä välttämättä enää nykyaikana ole. Kyllä koville ottaa jos joku halua sheivata. Huomatkaa, että en ole käskemässä ketään sheivaamaan vaan haluan vain, että me jotka haluamme sheivata saamme tehdä sen ilman turhia narinoita ja itkuja karvaisilta naisilta.
Kukaan ei ole kieltänyt sinua sheivaamasta. Narinaa tulee ainoastaan siitä, jos väität sheivaamattomia ällöttäviksi. Kuinka rautalangasta tämä pitää vielä vääntää?
Kovastihan täällä minun kerrotaan näyttävän lapselta ja olevani aivopesty yms. yms. joten kyllä teillä karvaisilla naisilla ottaa koville se, että sheivaan.
Niin, miksi se on vaikeaa myöntää että karvojen pitäminen ällöttävänä on kulttuurin tuote? Suurin osa tajuaa sen, sheivasi itse tai ei.
Miksi se on sinulle niin vaikea myöntää, että kaikki eivät pidä karvaisuudesta? Jos minä en pidä karvoista ja sheivaan itseni niin miksi se on sinulle niin kova paikka, että joudut keksimään tuollaisia selityksiä?
Miksi et vain voi hyväksyä sitä, että en pidä karvoista?
Sehän nyt on selvää etteivät kaikki pidä karvoista ja se johtuu suurimmilta osin juurikin siitä kulttuurista. Muutenhan sen karvaällötyksen pitäisi kohdistua yhtä lailla miehiin (varmaan toki niitäkin on joilla on joku yleinen karvafobi). Mutta miksi ei riitä että keskittyisit niihin omiin karvoihisi, miksi pitää haukkua niitä joita ei karvat häiritse?
Etkä vieläkään ymmärrä, että kyseessä on minun oma mielipiteeni. Yrität kovasti selitellä sinun mielipiteestäsi eriävää mielipidettä kulttuurilla vaikka voisit aivan yhtä hyvin selitellä karvaistennaisten halua olla karvaisia kulttuurilla.
No onhan se tuotu esille, että monille ajelemattomuus on tapa haastaa nykyisen kulttuurin ulkonäköpaineet naisia kohtaan. Eli vastustetaan sitä karvattomuuden vaatimusta.
Vierailija kirjoitti:
Sheivasin just kainalot. Nyt on kiva laittaa kesätoppeja päälle. Ei näytä tyhmälle eikä epäsiistille.
Miten kainalojen karvat liittyvät älykkyyteen?
Ovatko miehetkin sinusta epäsiistejä, jos heillä on kainalokarvat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää yrittää väkisin keksiä jotain perusteluja sheivaamiselle, kun selvää on että ne syyt on kulttuurisia ja esteettisiä. Siis sheivatkaa ihan vapaasti ei se minua haittaa, mutta turha yrittää väittää että ne karvat olisi jotenkin epähygieenisiä, haitallisia tai absoluuttisen rumia tai ei kuulu naisille. Koska ne kuuluu kyllä kaikille joille niitä kasvaa. Ja miehille kuuluu se parta. Jokainen voi sitten itse päättää haluaako ajella karvojaan, mistä ja minkä verran.
Miksi sinua häiritsevät muiden naisten sheivaaminen noin kovasti? Turha väittää, että ei häiritse sillä et muuten olisi tuotakaan viestiä kirjoittanut eikä sinun tarvitsisi selitellä niin kovasti.
Olen eri, mutta eihän se noin mene. Ei minua ainakaan kiinnosta muiden sheivaus pätkääkään (itseasiassa sheivaan välillä itsekin), mutta tietysti se ärsyttää kun sheivausta perustellaan sellaisilla virheellisillä väitteillä jotka samalla leimaavat sheivaamattomat. Esimerkiksi hygieniaväite, vaikka yleisesti gynekologit pikemminkin karsastavat alapään sheivausta koska se nimenomaan altistaa infektioille. Ei kukaan tykkää perusteettomista hygienian laiminlyönnin vihjailuista. Eikä sillä ole mitään tekemistä sen kanssa, onko kiinnostunut muiden karvoista vai ei.
Koskaan ei gyne ole sanonut, että alapään hygieniassa olisi mitään vikaa, että siksi pitäisi alkaa ajella karvoitusta. Itse asiassa alapään hygienia on varmasti kunnossa, koska koskaan ei ole ollut hiivatulehduksia tai vuotoja tai hajuongelmia ja karvoituksen kanssa on menty 40 vuotta. Eiköhän naiset ohjeistettaisi sheivaamiseen, jos se oikeasti olisi jo hygieniakysymys.
Itselleni useampi gyne on tosiaan käskenyt olemaan sheivaamatta alapäätä ja se on ollut hyvä ratkaisu.
Kyllä, ne karvat on siellä syystä. Porukka käy brassissa ennen synnytystäkin vaikka nimenomaan synnyttäessä ne karvat on hyvä antaa olla just siellä missä ovat.
Kaikki mikä on aikoinaan ollut tarpeellista ei sitä välttämättä enää nykyaikana ole. Kyllä koville ottaa jos joku halua sheivata. Huomatkaa, että en ole käskemässä ketään sheivaamaan vaan haluan vain, että me jotka haluamme sheivata saamme tehdä sen ilman turhia narinoita ja itkuja karvaisilta naisilta.
Kukaan ei ole kieltänyt sinua sheivaamasta. Narinaa tulee ainoastaan siitä, jos väität sheivaamattomia ällöttäviksi. Kuinka rautalangasta tämä pitää vielä vääntää?
Kovastihan täällä minun kerrotaan näyttävän lapselta ja olevani aivopesty yms. yms. joten kyllä teillä karvaisilla naisilla ottaa koville se, että sheivaan.
Niin, miksi se on vaikeaa myöntää että karvojen pitäminen ällöttävänä on kulttuurin tuote? Suurin osa tajuaa sen, sheivasi itse tai ei.
Miksi se on sinulle niin vaikea myöntää, että kaikki eivät pidä karvaisuudesta? Jos minä en pidä karvoista ja sheivaan itseni niin miksi se on sinulle niin kova paikka, että joudut keksimään tuollaisia selityksiä?
Sehän nyt on selvää etteivät kaikki pidä karvoista ja se johtuu suurimmilta osin juurikin siitä kulttuurista. Muutenhan sen karvaällötyksen pitäisi kohdistua yhtä lailla miehiin (varmaan toki niitäkin on joilla on joku yleinen karvafobi). Mutta miksi ei riitä että keskittyisit niihin omiin karvoihisi, miksi pitää haukkua niitä joita ei karvat häiritse?
Etkä vieläkään ymmärrä, että kyseessä on minun oma mielipiteeni. Yrität kovasti selitellä sinun mielipiteestäsi eriävää mielipidettä kulttuurilla vaikka voisit aivan yhtä hyvin selitellä karvaistennaisten halua olla karvaisia kulttuurilla.
Siis luuletko että kukaan meistä ihmisistä olisi jotenkin vapaita ympäristön vaikutuksista? Ei ole, ihan jokaisen meidän mielipiteisiin vaikuttaa hyvin voimakkaasti se ympäristö missä kasvoimme. Se sen sijaan ei ole mielipide että karvat ovat luonnollinen osa ihmiskehoa. Mielipide on sitten se, miten siihen luonnolliseen osaan suhtautuu.
Sheivasin just kainalot. Nyt on kiva laittaa kesätoppeja päälle. Ei näytä tyhmälle eikä epäsiistille.
sere kirjoitti:
karvaa kasvaa vain sinne missä keho sitä tarvii ja missä siitä on iloa myös muiden silmille. Ei sitä epäkäytännöllisiin paikkoihin kasva, minnekään missä se vaarantaisi haltijan hengen tai muiden ihmisten mielenterveyden, kutenkämmeniin tai jalkapohjiin
Joko pystyt vastaamaan yksinkertaiseen kysymykseen miksi se karva jalkovälissä on tarpeellista?
Ei pitäisi olla vaikea kysymys, kun tunnut asiasta niin kovasti tietävän.
Jos karvoja esittelee kuljeskellen kädet halleluujailu-asennossa ympäri turuja ja toreja niin kyllä karvoituksen voi silloin nähdä ärsyttävänä vaikkei tahtoisikaan. Ei karvojen pitäisi olla sen ihmeellisempi asia kuin vaikka raajojen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis luuletko että kukaan meistä ihmisistä olisi jotenkin vapaita ympäristön vaikutuksista? Ei ole, ihan jokaisen meidän mielipiteisiin vaikuttaa hyvin voimakkaasti se ympäristö missä kasvoimme. Se sen sijaan ei ole mielipide että karvat ovat luonnollinen osa ihmiskehoa. Mielipide on sitten se, miten siihen luonnolliseen osaan suhtautuu.
Luonnollisuus on perustelu vain jos teet kaiken muunkin saman logiikan mukaan. Jos poimit rusinat pullasta niin kannattaa jättää selittelyt muille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten kainalojen karvat liittyvät älykkyyteen?
Ovatko miehetkin sinusta epäsiistejä, jos heillä on kainalokarvat?
Ei ole. Sanoohan jo vanha sanontakin, että ei parta pahoille kasva, turpajouhet joutaville. Eli mies saa olla karvainen kaikessa rauhassa. Mun puolestani.
Vierailija kirjoitti:
sere kirjoitti:
karvaa kasvaa vain sinne missä keho sitä tarvii ja missä siitä on iloa myös muiden silmille. Ei sitä epäkäytännöllisiin paikkoihin kasva, minnekään missä se vaarantaisi haltijan hengen tai muiden ihmisten mielenterveyden, kutenkämmeniin tai jalkapohjiin
Joko pystyt vastaamaan yksinkertaiseen kysymykseen miksi se karva jalkovälissä on tarpeellista?
KVG
Researchers theorize that pubic hair serves three main purposes for the human body. These include:
- reducing friction during sex
- preventing bacteria and other microorganisms from transmitting to others
- maintaining the optimal temperature for the genitals
Other theories as to the purpose of pubic hair include trapping pheromones. However, most well-controlled scientific studies have not shown any compelling evidence for this.
rwer kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ewrte kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
werwe kirjoitti:
Eivät karvat ole mikään syöpä tai ihottuma, vaan kehon viaton apustaja-ominaisuus, joka ei vihoittele omistajalleen, muulloin kuin silloin kun sen leikkaa liian lyhyeksi tai vähäksi
Kerropa nyt meille kaikille mikä on niiden karvojen tarkoitus?
jos syua öllöttää akrvat niin kuinka ei sitten iho: siinähän on kymmeniätuhansai ällöjä hiki- ja talirauhasia vieri vieressä. Eikö olisi sivistynyttä kuoria koko ällö hikitali-iho pois päästä varpaisiin
No siinäpä ole todella asiallinen ja järkevä vastaus mikä on karvojen tarkoitus :-D Oikein äippien parhaimmistoa.
En ole äippi vaan mies38v
Noin vanha etkä vieläkään tiedä miksi niitä karvoja tarvitaan :-D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sere kirjoitti:
KVG
Researchers theorize that pubic hair serves three main purposes for the human body. These include:
- maintaining the optimal temperature for the genitalsOther theories as to the purpose of pubic hair include trapping pheromones. However, most well-controlled scientific studies have not shown any compelling evidence for this.
Kertoo paljon jos ette osanneet asiaa kertoa ilman googlen ja copypasten apua :-D
Yksikään näistä kolmesta kohdasta ei ole tullut näin sheivattuna ongelmaksi joten löytyisikö lisää?
Vierailija kirjoitti:
sere kirjoitti:
Olen nyt eri, mutta keho tuottaa karvoitusta hyvästä syystä: suojatakseen tiettyjä alueita. Sen vuoksi meillä on karvoitusta myös genitaalialueillamme. Karvat suojaavat alapäätämme bakteereilta ja ihovaurioilta.
Vierailija kirjoitti:
Luovu mieluummin agenda2030-arvoista kuin karvoista
Puutarha sliipattu kirjoitti:
Ei minua toisten karvat häiritse, mutta omani sheivaan, koska tuntuvat epämukavilta. Varsinkin kuumalla ilmalla suorastaan inhottava tunne, kun hikiset karvat liimautuvat ihoon. Ja ei, en edes ole ylipainoinen.
Antaa kaikkien kukkien kukkia =)
Olen nyt jonkin aikaa ajellut alapääkarvoitustani ja voin sanoa, että enemmän tuo alapää hikoilee tekokuituisissa alushousuissa kuin ennen ja mielestäni haisee hieman pahemmalle kuin karvojen kanssa. Karvojen tarkoitus alapäässä on suojata alapäätä ja toisilla on enemmän tätä suojakarvoitusta.
Olen 41v. ja en ole tähän menessa saanut hiivatulehdusta tai bakteerivaginoosia. Uskon, että karvat ovat jonkin verran suojanneet ainakin tuolta bv:ta.
Itse kyllä miehenä näkisin mieluusti enemmän naisia jotka suhtautuisivat rennommin karvoihinsa, esim uimarannalla tai kaupungilla. Ei haittaisi kainalo-, tai säärikarvat, eikä trimmaamaton bikiniraja. Siten se asia voisi joskus normalisoitua. Minusta naisen karvoitus ei ole ällöttävää, vaan viehättävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sere kirjoitti:
KVG
- maintaining the optimal temperature for the genitalsOther theories as to the purpose of pubic hair include trapping pheromones. However, most well-controlled scientific studies have not shown any compelling evidence for this.
Naisena voisin sanoa, että uskoisin tuohon feromoniteoriaan, koska minulle miehen karvattomuus on turn off. Karvaton ja puhtaaksi pesty mies ei oikein sytytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sere kirjoitti:
KVG
Kertoo paljon jos ette osanneet asiaa kertoa ilman googlen ja copypasten apua :-D
Yksikään näistä kolmesta kohdasta ei ole tullut näin sheivattuna ongelmaksi joten löytyisikö lisää?
En ole sama, alkoi vaan tuo sun vänkääminen niin ärsyttää. Kyllä tietysti tiedät paremmin kuin lääketieteen tutkijat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vielä 90luvulla uimarannalla näkyi kainalokarvoja, ihan nuorilla naisillakin. Miksi luonnollisesta asiasta on tullut inhottava?
Pornon takia. Pornon naiskuva on se naisten kauneusihanne nykyään.
Ja taas yksi joka syytää pornoa kaikesta. Pornolla ei ole asian kanssa yhtään mitään tekemistä. Täällähän on jo useampaan kertaa nteille todistettu, että naiset sheivasivat karvojaan kauan ennen pornoa.
Eiköhän ammoisen Egyptin ja 2000-luvun välissä ollut monta muutakin kulttuuria, trendiä ja tapaa. Esim. 1900-luvulla häpykarvojen annettiin olla olemassa.
Totta, siihen väliin mahtuu useita vuosisatoja jolloin naiset eivät sheivanneet karvojaan yhtään mistään. On ollut jopa vuosisatoja jolloin naisen seksuaalisuus ylipäätään on ollut täysin tabu ja kielletty aihe, pakollinen paha lasten saamiseksi ja aviomiehen miellyttämiseksi, luuletteko että naiset olisivat silloin menneet sorkkimaan pimperoaan jollain höylällä? Ei todellakaan. Ja säärikarvoja tuskin sen enempää kun eihän sieltä helman alta saanut edes sääri vilahtaa.
Sheivaus on tullut normaaliksi vasta joskus kun naiset on alkaneet voida pitää sääriään esillä, 1900-luvun puolivälin tietämillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sere kirjoitti:
Olen nyt eri, mutta keho tuottaa karvoitusta hyvästä syystä: suojatakseen tiettyjä alueita. Sen vuoksi meillä on karvoitusta myös genitaalialueillamme. Karvat suojaavat alapäätämme bakteereilta ja ihovaurioilta.
Eipä ole minulla sheivattuna ollut mitään ongelmia bakteerien tai ihovaurioiden kanssa. Voisikohan olla, että maailma on hieman kehittynyt ja nykyisen hygieenian aikana bakteerit eivät ole enää ongelma?
En ole äippi vaan mies38v