Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Melkoinen väite lapsiasiainvaltuutetulta Aulalta...

Vierailija
17.10.2006 |

...että yksinhuoltajuus on riski lapselle. Uskomatonta siis että hän yleistää sen näin; riskivanhempia on yhtälailla ydinperheissä, mutta niihin ei kukaan kiinnitä niin paljon huomiota. Itsekin olen yh, ja asiat ovat kyllä ihan hyvin lapseni molempien vanhempien luona. En itseasiassa tunne edes ketään yksinhuoltajaa, joka olisi ns. riski lapselleen, mutta pari ydinperhettä kyllä puskee lapsiaan terapiaan ja hulluuden partaalle kun vanhemmat vain juovat ja riitelevät kun eivät kestä toisiaan. erotakaan ei kuulema voi, kun yksinhuoltajia katsotaan niin huonolla silmällä !

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole sellaista vielä tavannut, toisin kuin sinä. Mutta puolueettomat tahot ovat asian tutkineet ja tulokset tukevat enemmän minun käsitystäni.

Vierailija
22/59 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aula edustaa tiettyä puoluetta ja edustaa puolueensa kantaa.

Arkipäivän yksinhuoltajuus on eri asia- ja saattaa olla paremmin tukiverkostolla varustettua äitiyttä kuin avio-avoliiton omaisessa parisuhteessa olevalla....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hyötyä tuollaisesta virasta on, en usko että ainakaan parantaa lasten asiaa.

Vierailija
24/59 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti muistaa kommentinsa jos itse joskus eroaa, ja tiputtaa samalla omat lapsensa riskiryhmään...

Vierailija
25/59 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ei ole Aula vetänyt hatusta mielipidettään. MUTTA eihän se tarkoita, että kaikki yksinhuoltajat ovat kamalia vanhempia, ja että mikä tahansa mies on parempi kuin ei miestä ollenkaan. Se tarkoittaa vain sitä, että yh-perheitä pitää enemmän tukea, mikä lienee jokaisen fiksun yh:n mielestäkin fiksu asia.

Mä olen saanut sen kuvan, että mediassa Aulasta tehdään sellainen turhasta räkyttävä akka, joka ei ymmärrä pitää suutaan kiinni. Hysteerinen nainen. Täälläkin hänen mielipiteitään haukutaan aika usein. Kummallista, kun kyseessä on ihminen, joka kuitenkin räksyttää lasten aseman parantamisen puolesta.

Vierailija
26/59 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

riski. Minulla on yksinhuoltaja ystäviä, ja 3 syöpätapausta on ollut kymmenen vuoden aikana, yksi kuoli jättäen 2 ja 5 vuotiaat, ja muiden lapset oireilee edelleen voimakkaasti, vaikka äidit selvisi toistaiseksi rintasyövästä, vaikka toisesta tapauksesta on jo 5 vuotta.

Vierailija
27/59 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänen kantansa ei varmasti ole mollata yksinhuoltajia. Uskoisin, että kyse on vastuusta ja yhden ihmisen jaksamisesta ja ehtimisestä hoitaa perhettä.

Tietysti asia olisi kannattanut tuoda erilailla esiin. Mutta en usko tosiaankaan, että hän mollaisi ihmisiä huonommiksi tai taidottomimmiksi.

Kandee lukee asiat asioina.

Vierailija
28/59 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksinhuoltajuus on riski, ei

yksinhuoltaja.

Siinä on reilu ero. Samoin riskejähän on perheen alhainen koulutustaso, ei niinkään jompi kumpi ydiperheen duunarivanhemmista.

Vierailija
29/59 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä kun riittää jo muutenkin! Aika monessa paikassa törmää siihen, jopa neuvolassa, että täysin terveestä lapsesta tutkitaan mm. pahoinpitelyn merkkejä tai muita " jälkeenjääneisyyden merkkejä" , koska on yh:n lapsi. Eräs neuvolan tädin sijainen jopa sanoi sen suoraan että näin pitää varautua. Eikö vastaava loukkaisi ketä tahansa? Yksinhuoltajuus vaatii toisinaan melkoista pinnaa, kun valintaansa yksin kasvattajana joutuu perustelemaan milloin missäkin, ennen kuin otetaan vakavana kasvattajana. Toisin sanoen näyttöä pitää olla aina, onko lapsella kaikki hyvin, siinä missä ydinperheen lapsilla asian oletetaan automaattisesti niin olevan. Usein saa myös todistella, että kaikki yh:t ei kulje miehenkipeinä kapakoissa jättäen lapsenssa heitteille, tai etteivät juo/ huuda / pieksä/ tappele lapsen tapaamisoikeuksista. Se on oikeasti rasittavaa joskus, koska yksinhuoltajuus EI TEE KENESTÄKÄÄN VÄHEMMÄN HYVÄÄ ÄITIÄ TAI ISÄÄ.

Vierailija
30/59 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

asemaa. Miltähän miehen ex-vaimostakin tuntuu kun/jos itse on nyt yh, jota miehen uusi vaimo mollaa?

Vierailija
31/59 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentit usein irrotetaan asiayhteydestään, ja niin saatetaan vääristää koko sanottu asia. Olen itse alalla, jossa joudutaan usein antamaan kommentteja lehdille, ja asia, jonka itse sanoo, ja asia, joka tulee lehteen, ovat kaksi täysin eri asiaa. Pikkuruisessakin artikkelissa on usein muutama räikeä asiavirhe ja pari pienempää mokaa. Kollegoidemme kanssa harrastammekin antamamme haastattelun jälkeistä bongaa asiavirhe -leikkiä...

Vierailija
32/59 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä se lehtijuttu etukäteen luettavaksi, jotta voit tarkistaa faktat. Kaikki fiksut haastateltavat tekevät niin.

Vierailija
33/59 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aulan puheessa todettiin alkoholin olevan suurin riski lasten hyvinvoinnille. Sen jälkeen lueteltiin useita muita pienempiä riskejä. Muun muassa vanhempien riidat nähtiin riskinä.

Eikö se ole vain hyvä asia, että riskit tiedostetaan? Tällöin voidaan miettiä, mistä yksinhuoltajuuden riskit johtuvat ja mitä asialle voitaisiin tehdä. Rautalangasta vääntäen: Jos vaikka todetaan, että y-huoltajuuden riski johtuu siitä, että lähivanhempi väsyy, voidaan sen jälkeen lähteä ajamaan parempaa kotiapua yh-perheille. Tällä tavoin lapsiasiavaltuutettu toimii.

Minulle asia on tuttua monikkopiirien kautta. Monikkovanhemmuuskin on riski. Sen sijaan, että siitä otettaisiin nokkiin, käytetään sitä hyväksi edunvalvonnassa. Toisin sanoen, monikkojärjestö yksin ja yhdessä muiden järjestöjen (ja myös lapsiasiavaltuutetun kanssa) pommittaa päättäjiä tuomalla omaa asiaa esille. yritetään saada parempia tukia ja enemmän kotihoitoa ja lastenhoitoapua.

Koko IS:n uutinen tekee vain hallaa Aulan työlle. Surku :(

Vierailija
34/59 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aula ei ole antanut haastattelua IS:lle. Auta on puhunut hyvinvointiseminaarissa ja IS on sieltä poiminut yhden lauseen.

Vierailija
35/59 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minut kainaloon ja lähdettiin väkivaltaisen aviomiehen/isän luota hittoon!!! Mieluummin asuin yksinhuoltajaäidin kanssa, kun väkivaltaisessa " ehjässä" perheessä.

Vierailija
36/59 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ne haastattelut annetaan usein ryhmissä, tai sitten monta haastattelua putkeen samana päivänä. Haastattelut tulevat saumaan, jossa on keskityttävä siihen varsinaiseen hommaansa, eikä korjailemaan muiden ihmisten virheitä.

Kyllä toimittajalla pitää olla sen verran ammattitaitoa (ja ammattietiikkaa), että saa edes yksinkertaiset faktat oikein lyhyessä haastattelutilanteessa. Toimittajakin voi kysyä, jos ei ymmärrä jotain termiä tai asiaa. Ja tarkistaa viimeistään kirjoitusvaiheessa.

17

Vierailija
37/59 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tupakka on haitaksi odotettavalle lapselle, tulee täällä sata puolustuskommenttia siitä, miten MINUN lapseni on terve vaikka vedin kartsan päivässä.

jos imetys on todettu lapselle hyväksi, miten MINUN lapsestani on voinut tulla terve, vaikka sai pulloa jo synnärillä??

jos tutkimuksessa on otettu muuttujaksi yksinhuoltajuus, se leimaa MINUT, yksinhuoltajaäidin huonoksi???!!! aavee-iltis-logiikkaa

Vierailija
38/59 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen virka voisi olla hyödyllinenkin, jos sitä hoitaisi ihminen jolla on vähän koulutusta/työkokemusta alalta. Mutta kuten sanottu, äitiys itsessään ei pätevöitä moisiin kommentteihin.

Toivotaan siis parasta ettei Aula eroa ja lapsensa näin joudu turmion teille.

Vierailija
39/59 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jäksi.

Vierailija
40/59 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ydinperhe aina ole se paras juttu, ei todellakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme seitsemän