Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

YLE: Vain suomalaisäidit väsyttävät itsensä karmean näköisiksi valvomalla vauvan takia. Ranskassa vauvat nukkuvat sikeästi jo kolmen kuukauden iässä. Kannattaako suomalaismiehen ottaa ranskalainen nainen??

Vierailija
22.06.2022 |

" Meillä on tyypillistä, että heräily jatkuu aina vuoden ikään asti, jopa sen yli, Andersson sanoo.

Rankassa tilanne on tyystin toinen."

https://yle.fi/uutiset/3-8892002

Kommentit (111)

Vierailija
21/111 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ranskalaisvauvojen nukkuminen johtuu paikallisesta kulttuurista. Siellä vauvat jätetään huutamaan itsensä uneen omiin huoneisiinsa. Voi kysyä, miten inhimillistä tuo on ja miksi muissa maissa toimitaan toisin.

Suomessa vauvoja ja lapsia paapotaan ja perheet elää "lasten ehdoilla", miten se sitten näkyy? Lasten- ja nuorisopsykiatrian alati kasvavina jonoina.

Meillä kai alakerrassa sitten asuu ranskalaisia. Näkyy sitten siinä että itse vedän siestaa töissä kin kotona ei illalla saa nukkua.

Vierailija
22/111 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se ranskalainen tänne tulisi synnyttämään? Löytyy vain syitä miksi sitä ei tekisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/111 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ranskalaiset ja venäläiset naiset osaavat lasten kasvatuksen. Nukutaan, ei riehuta tai järjestetä julkisia itkupotkuraivareita.

Sinä myös sitten hakkaat lapsiasi kuten he.

Vierailija
24/111 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskalaiset ovat erittäin rokotevastaisia mutta se ei tietenkään liity tähän millään lailla.

Vierailija
25/111 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskalainen ideaalinainen on elämässään aktiivinen, puolisona hurmaava ja äitinä keskinkertainen. Imetys ei tähän yhtälöön istu, mutta asiasta ei oteta turhia paineita. Imettämisen kun ajatellaan Ranskassa olevan naisen henkilökohtainen valinta, ei kansanterveyskysymys, kirjoittaa Annastiina Heikkilä./yle

Imetys toki vain yksi syy mahdollisille valvomisille, mutta ainakin yksi iso ero verrattuna pohjoismaalaiseen tapaan hoitaa lasta.

Vierailija
26/111 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ranskalaiset ja venäläiset naiset osaavat lasten kasvatuksen. Nukutaan, ei riehuta tai järjestetä julkisia itkupotkuraivareita.

Noissa molemmissa maissa lasten ruumiillinen kuritus on sallittua ja yleistä. Jos suomalainen nainen kurittaisi lasta fyysisesti, alkaa suomalainen mies itkeä feminismistä ja m i e s vi hasta.

Vierailija
27/111 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://yle.fi/uutiset/3-10014921

Olisi ottanut myös tuon synnytyksen jälkeisen hoidon huomioon kirjassaan.

Saa se suomalainen mies kyllä olla täydellinen tapaus että saa ranskattaren suostumaan tänne synnyttämään. Saattaa jäädä haaveeksi.

Vierailija
28/111 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan pitää opetella lähes kaikki hengittämistä lukuunottamatta, joten vanhemmat opettajat lapsilleen juuri sen, mitä haluavat opettaa,

Meillä oli ranskalainen malli eli jokaisesta inahduksesta ei vierelle menty. Syy oli yksinkertainen: vauvoja oli kaksi eikä kesken toisen imetyksen kannattanut ryhtyä herättelemään toista, joka ääntelehti vuoteessaan. Niinpä meillä oli tuplat, jotka nukkuivat 2 kk iästä alkaen 6 tunnin yöunia. Monen mielestä olen hirviöäiti, jonka lapset jäivät vaille läheisyyttä, mutta näin suurimmassa osassa maailmaa tehdään. Väsynyt vanhempi ei ole lapselle hyväksi eikä lapsella toisaalta ole jatkuvaa tarvetta syödä.

Vierailija
29/111 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskalaiset ovat eriittäin rokotevastaisia.

Vierailija
30/111 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäistä kertaa edes kuulen, etteivät äidit olisi täällä Ranskassa väsyneitä ihan yhtälailla. Omani ovat olleet hyviä nukkujia ilman erikoisia metodeja.

Vierailija
31/111 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ranskalaisvauvojen nukkuminen johtuu paikallisesta kulttuurista. Siellä vauvat jätetään huutamaan itsensä uneen omiin huoneisiinsa. Voi kysyä, miten inhimillistä tuo on ja miksi muissa maissa toimitaan toisin.

Ja silti niistä kasvaa kunnon kansalaisia

Vierailija
32/111 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap:n äiti ranskalainen? Jos ei, niin sitten hän on itse ruman ja huonon äidin kasvattama, huonosti käyttäytyvä lapsi.

Vierailija
33/111 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tein lasun kun kyllästyin kuuntelemaan naapurin vauvan jatkuvaa itkua. Jos haluaa jättää lapsensa itkemään niin älkää tehkö sitä kerrostalossa kuten ääliönaapurini.

Vierailija
34/111 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkan vähän... olen myös miettinyt halutaanko tällä omien vaikeuksien suoranaisella liioittelulla ja keksimisellä saada keskustelukumppanille (vaikkapa silloin minulle) olo, että "onneksi muillakin on välillä vaikeaa" vai mitä? Siis näillä kun normaali äiti kertoo, ettei hänen kaksi normaalia ja iloista lastaan ole muka nukkuneet yhtään kokonaista yötä 5-7 vuoteen ja hän on kovin väsynyt vaikkei vaikuta koskaan valvoneelta? (Minusta vuosien valvomisen huomaisi). Itselleni tuli nimittäin perhekerhoissa joskus vaivautunutkin olo mammojen satusuorituksia kuunnellessa, en tiedä miten olla. Ja tahdon korostaa, etten ehdottomasti väitä kaikkea tai enintä väsymystä valehteluksi, mutta ehkä joku muu on kohdannut samaa.

15

Koliikkivauva kun sattuu, niin se valvottaa, mutta kuitenkin vain muutaman kuukauden. Mun kokemukseni mukaan se on ihan tuurista kiinni kuinka hyvän nukkujan saa. Normivauva nukkuu hyvin, kun vanhempi on vieressä ja ruokaa tarjolla.

Mulla on kokemus koliikista ja se oli ihan hirveää. Mutta mulla on myös kokemus kahdesta hyvin nukkuvasta. Ero on kuin yöllä ja päivällä. Eli en todellakaan aliarvioi kenenkään valvomisia. Se on hirveää, kun ei saa nukkua. Unideprivaatiohan on yksi tunnettu kidutusmenetelmä.

Sitähän en kiellä, ettei oliai huonounisia lapsia ja herkkäunisia vanhempia. Eikö kukaan muu sotten ole törmännyt tähän seurustelukulttuuriin, että joku mamma mammakerhossa alkaa kertoilla lapsensa mahdottomuudesta ja yhtäkkiä siinä ringissä onkin jo 4 muutakin mammaa, jonka lapsi on huutanut täyttä huutoa viimeiset 10 kk vaikka mammoista valvominen ei ulospäin näy ja nytkin vauvat ovat aivan tyytyväisiä kaikki... ehkä mulle ei sitten vain aukea kaikkien tapa sosialisoida ja ystävystyä keskenään, mutta kyllä minä olen ainakin useamman kerran ollut tuollaisessa hämmentävässä tilanteessa. Edelleen väittämättä, ettei ketään äitiä väsyttäisi yövalvomisten takia, mutta kuinka juuri sellaiseksi itsensä esittelevä 24 tuntia päivässä rintaraivari-imettävä äiti kuitenkin jaksoi ihan iloisena taas tulla vauvakerhoon läpi räntäsateiden kolmesti viikossa... vaikkei ole nukkunut 10 kuukauteen. ja molemmat vaikuttavat normaaleilta, äiti ja lapsi. Luulisi, että joku sellainen äiti sitten on kotona lapsensa kanssa, mutta tämä ei.

Vierailija
35/111 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vauvasta. Meillä molemmat lapset ovat aloittaneet päivänsä klo 04-05 aikaan. Tätä kesti noin puoli vuotta, eikä mikään auttanut. En tiedä sitten olisiko Ranskatar jättänyt lapsen vaan huutamaan pinnasänkyyn pariksi tunniksi, varmaankin.

Vierailija
36/111 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tein lasun kun kyllästyin kuuntelemaan naapurin vauvan jatkuvaa itkua. Jos haluaa jättää lapsensa itkemään niin älkää tehkö sitä kerrostalossa kuten ääliönaapurini.

Mistä siis tiesit että äiti jätti lapsensa itkemään eikä lapsi itkenyt esim. koliikkia? Hyvähän se asia on selvittää, mutta koliikkivauvan vanhemmalle voisi olla aika kova isku kaiken sen muun kurjan lisäksi.

Vierailija
37/111 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.euronews.com/2021/07/26/who-are-france-s-anti-vaccine-rule-…

"But protests against the controversial measures have gained momentum, with 100,000 people marching throughout the country on July 17 and about 160,000 on Saturday."

"While France was traditionally one of the most vaccine sceptics nations in the world"

Vierailija
38/111 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa vauvoja ja lapsia paapotaan ja perheet elää "lasten ehdoilla", miten se sitten näkyy? Lasten- ja nuorisopsykiatrian alati kasvavina jonoina.

Tuskin on paapomisesta kyse, vaan rakkauden puutteesta, koulukiusaamisesta, paineista, nepsystä, yms.

Vierailija
39/111 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://nypost.com/2019/06/19/france-is-the-most-vaccine-skeptic-nation…

France is the most vaccine-skeptic nation in the world: survey

2019

Vierailija
40/111 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkan vähän... olen myös miettinyt halutaanko tällä omien vaikeuksien suoranaisella liioittelulla ja keksimisellä saada keskustelukumppanille (vaikkapa silloin minulle) olo, että "onneksi muillakin on välillä vaikeaa" vai mitä? Siis näillä kun normaali äiti kertoo, ettei hänen kaksi normaalia ja iloista lastaan ole muka nukkuneet yhtään kokonaista yötä 5-7 vuoteen ja hän on kovin väsynyt vaikkei vaikuta koskaan valvoneelta? (Minusta vuosien valvomisen huomaisi). Itselleni tuli nimittäin perhekerhoissa joskus vaivautunutkin olo mammojen satusuorituksia kuunnellessa, en tiedä miten olla. Ja tahdon korostaa, etten ehdottomasti väitä kaikkea tai enintä väsymystä valehteluksi, mutta ehkä joku muu on kohdannut samaa.

15

Koliikkivauva kun sattuu, niin se valvottaa, mutta kuitenkin vain muutaman kuukauden. Mun kokemukseni mukaan se on ihan tuurista kiinni kuinka hyvän nukkujan saa. Normivauva nukkuu hyvin, kun vanhempi on vieressä ja ruokaa tarjolla.

Mulla on kokemus koliikista ja se oli ihan hirveää. Mutta mulla on myös kokemus kahdesta hyvin nukkuvasta. Ero on kuin yöllä ja päivällä. Eli en todellakaan aliarvioi kenenkään valvomisia. Se on hirveää, kun ei saa nukkua. Unideprivaatiohan on yksi tunnettu kidutusmenetelmä.

Sitähän en kiellä, ettei oliai huonounisia lapsia ja herkkäunisia vanhempia. Eikö kukaan muu sotten ole törmännyt tähän seurustelukulttuuriin, että joku mamma mammakerhossa alkaa kertoilla lapsensa mahdottomuudesta ja yhtäkkiä siinä ringissä onkin jo 4 muutakin mammaa, jonka lapsi on huutanut täyttä huutoa viimeiset 10 kk vaikka mammoista valvominen ei ulospäin näy ja nytkin vauvat ovat aivan tyytyväisiä kaikki... ehkä mulle ei sitten vain aukea kaikkien tapa sosialisoida ja ystävystyä keskenään, mutta kyllä minä olen ainakin useamman kerran ollut tuollaisessa hämmentävässä tilanteessa. Edelleen väittämättä, ettei ketään äitiä väsyttäisi yövalvomisten takia, mutta kuinka juuri sellaiseksi itsensä esittelevä 24 tuntia päivässä rintaraivari-imettävä äiti kuitenkin jaksoi ihan iloisena taas tulla vauvakerhoon läpi räntäsateiden kolmesti viikossa... vaikkei ole nukkunut 10 kuukauteen. ja molemmat vaikuttavat normaaleilta, äiti ja lapsi. Luulisi, että joku sellainen äiti sitten on kotona lapsensa kanssa, mutta tämä ei.

Itselläni tuon kaltainen kokemus. Kyllä sitä jaksoi tsempata nuo tilanteet ja toisaalta niistä sai apua jaksamiseen. Ei nyt välttämättä kaikilla näy naamasta öiset herätykset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kahdeksan