Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Järjettömän rasittava tuttavani on varannut saman juhannuksenviettopaikan

Vierailija
22.06.2022 |

kuin minä ja mieheni. Ahdistaa. Kyseessä on yleinen paikka jossa paljon ihmisiä. Olen odottanut juhannusta kuin kuuta nousevaa, mutta nyt se tuntuu olevan pilalla jo etukäteen. Olen pahalla tuulella jo valmiiksi.

Kyseessä on siis sosiaalisesti taidoton ihminen jolla on aivan jatkuva puheripuli. Aiheet ovat aina samoja eivätkä ole ikinä kiinnostaneet ketään alun perinkään. Hän ei ymmärrä normaalia puhetta; kaikki pyynnöt olla välillä hiljaa kaikuvat kuuroille korville.

Tämä tuttava on aivan innoissaan että ollaan samassa paikassa ja voidaan viettää yhteistä juhannusta. Minua melkein itkettää.

Voisiko joku kertoa tulevasta pas kasta jussistaan, ihan vain vertaistukena?

Kommentit (145)

Vierailija
41/145 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on itsekeskeinen muista piittaamaton k-pää. En minä ainakaan haluaisi olla hänen kanssaan tekemisissä. Tai sitten tämä on provo, jankkaaminen viittaa siihen suuntaan.

Onneksi ap ei tarvitse sinun huomiotasi. Hän saa sitä jo vähän liikaakin. :)

Ihmeellinen psykoottinen kommentti sultakin.

Vierailija
42/145 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle kaikki tuki täältä. Yhdet kivat festarit pilasi takertuva puolituttu, ja vieläkin raivo nousee kun ajattelen! Ja tuollainen tyyppi on entinen työkaveri, ei kertakaikkiaan osaa olla hiljaa eikä häpeä tunkeutua seuraan. Energiasyöppö pahinta lajia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/145 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tällaisia ihmisiä, joilla on perheet. Eivät siis ole aina yksinäisiä ihmisiä. Vaan kotityranneja rasitusvam moja siellä kotonakin. Perhe tietysti häpeää, mutta perheet on sellaisia, hitaalla liekillä keitettyjä ja tavallaan kokonaan sairastuneita.

Pahin tuntemani tällainen on viisikymppinen "vaikeasti työllistyvä" nainen, jolla on nuorempi, häntä elättävä mies. Olivat varmaan rakastuneita joskus 20 v sitten, mutta nykyään nainen lähinnä piinaa miehen kaveripiiriä roikkumalla tapahtumissa, joissa nämä käyvät, ja puhua paapattamalla turhaa puhettaan. Saattaa tulla ravintolapöydän viereen puhumaan jostain kuukauden takaisesta lööpistä tai haukkumaan yhteisiä tuttuja. Puhuu päälle, ei hiljene. Poistuu vasta kun tarjoilija poistaa.

Mies on vaimonsa kylillä kierrellessä töissä, jotta pystyisi elättämään heidät kummatkin. Mies vaikuttaa sisältä täydellisesti kuolleelta. Toivon, että löytäisi uuden naisen ja saisi hyvän loppuelämän, mutta huonolta näyttää.

Näitä paapattajia on vaikea lokeroida. Kyse ei ole vain puheliaisuudesta ja tahdittomuudesta vaan se on jonkinlaista narsismin sukuista. Niin kuin kukaan toinen ei saisi olla onnellinen omiensa seurassa.

Vierailija
44/145 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kompastu " vahingossa" tuoppi kädessä niin että kaikki lentää kuolonsyöjän päälle. Toista kunnes ei enää tule lähelle.

Vierailija
45/145 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tällaisia ihmisiä, joilla on perheet. Eivät siis ole aina yksinäisiä ihmisiä. Vaan kotityranneja rasitusvam moja siellä kotonakin. Perhe tietysti häpeää, mutta perheet on sellaisia, hitaalla liekillä keitettyjä ja tavallaan kokonaan sairastuneita.

Pahin tuntemani tällainen on viisikymppinen "vaikeasti työllistyvä" nainen, jolla on nuorempi, häntä elättävä mies. Olivat varmaan rakastuneita joskus 20 v sitten, mutta nykyään nainen lähinnä piinaa miehen kaveripiiriä roikkumalla tapahtumissa, joissa nämä käyvät, ja puhua paapattamalla turhaa puhettaan. Saattaa tulla ravintolapöydän viereen puhumaan jostain kuukauden takaisesta lööpistä tai haukkumaan yhteisiä tuttuja. Puhuu päälle, ei hiljene. Poistuu vasta kun tarjoilija poistaa.

Mies on vaimonsa kylillä kierrellessä töissä, jotta pystyisi elättämään heidät kummatkin. Mies vaikuttaa sisältä täydellisesti kuolleelta. Toivon, että löytäisi uuden naisen ja saisi hyvän loppuelämän, mutta huonolta näyttää.

Näitä paapattajia on vaikea lokeroida. Kyse ei ole vain puheliaisuudesta ja tahdittomuudesta vaan se on jonkinlaista narsismin sukuista. Niin kuin kukaan toinen ei saisi olla onnellinen omiensa seurassa.

Tiedän tällaisen isän ja pojan, autismin kirjolla olevia narsisteja. Isä on jo kuollut, poika kohta 60v ja jatkaa papatustaan. Molemmat myös tavaran hoardaajia. Jostain syystä perheellisiä kuitenkin.

Vierailija
46/145 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otat avuksi henkilökunnan. Jos tämä ihminen tule tulee teidän pöytään, sanot, että tämä on meidän pöytä, ole hyvä ja poistu. Toistat tiukemmin: Poistu, sinä häiritset meitä. Jos ei lähde, sitten henkilökunta avuksi siirtämään ihminen muualle. Jos häiritsee henkilökuntaakin, he hommaavat poliisin paikalle.

Oletko varmasti sanonut todella tiukasti, siis turpa kiinni, mene helvttiin, painu helvttiin, mene vitt--n siitä äläkä tule takaisin? Et siis sillä tavalla kierrellen kainosti, mitä täälläkin osa ehdottaa, että tämä on parisuhdeaikaa tai vaan ties mitä hölynpölyä. Vaan ihan kunnolla, että mene helvett--n äläkä tule takaisin. Minä en halua sinua nähdä.

Ja tosiaan henkilökunta heti apuun.

EI kukaan halua juhannusta tuollaisen mätäpaiseen kanssa. Ei ihme, että ahdistaa.

Kiitos ymmärryksestä.

En olosuhteiden pakosta voi olla liian töykeä. Minun on oltava hänen kanssaan etäisen asiallisissa väleissä vielä jatkossakin.

Viestittelin äsken ystäväni kanssa, ja hän totesi että jos tilanne tosiaan on niin paha, hän voi kyllä olla töykeääkin töykeämpi. Eihän hän todennäköisesti enää koskaan tule tapaamaan kys. maanvaivaa. Mulla on vähän heikko luotto että edes törkeästi sanominen auttaisi, mutta ehkä tosiaan sitten vinkataan jo henkilökunnalle jos ei viesti kertakaikkiaan mene perille.

Ap

Vierailija
47/145 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli työkaveri tuollainen ja naapuri ollut samanlainen viimeiset 10 vuotta. Haluavat vaan puhua itse, eivätkä kuuntele edes vastauksia kysymyksiin. Puheoksennus tulee mieleen. Aivan kuin olisi pantannut puhetta ja kun näkee ensimmäisen ihmisen, oksentaa kaikki kerralla ulos.

Vierailija
48/145 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tunteen, ap. Jos ei ole tavannut tällaista ihmistä, voi olla vaikea kuvitella että heitä on olemassa.

Jos tällaiselle sanoo että no niin, meidän kuulumiset taitaa olla nyt vaihdettu ja jatkan nyt iltaa omassa seurueessani, hän loukkaantuu.

Jos normaali ihminen kokee itsensä loukkaantuneeksi, hän vetäytyy ja jättää jatkossa vähän etäisyyttä. Tällainen ihminen ei. Hänen pitää sen sijaan saada siinä paikassa tietää, että miksi? Miten niin kuulumiset vaihdettu? Miksi et halua olla minun seurassani? Miten niin puhun liikaa? En puhu, kaikki on ihan totta mitä olen puhunut? Ei kai siinä ole mitään väärää että tuttavan kanssa keskustelee, miten on? Eli mikä on ongelma? Niin hänen kälyn kummin kaimakin väitti että hän puhuu liikaa, mutta kälyn kummin kaiman serkku reputti ajokokeen, eli siitä selvisi että hän oli kaikkiaan väärässä, ja myös heidän kanssaan on aivan mukavasti oltu reissussa, joten miksi te nyt ette muka voi edes yhtä juhannusta yhdessä viettää?

Ja seuraa perässä, ja nauttii jokaisesta sekunnista jonka onnistuu toisen huomiota varastamaan.

Normaalien ihmisten päivä myös menee pilalle kunnon riitelystä, eli ei ole helppoja konsteja ulos noista tilanteista.

Osuvasti oivallettu; jos ei tuollaista ole nähnyt livenä niin ei osaa kuvitellakaan mistä on kyse.

Tuo sinun tapauksesi kuulostaa myös täysin painajaismaiselta. Tämä minun keissini ei loukkaannu tai ala riidellä; hän vain yksinkertaisesti ohittaa täysin kaikki muiden yritykset päästä pois tilanteesta ja myös kehotukset olla hiljaa. Hän kyllä selvästi kuulee mitä sanotaan, mutta joko hän ei ymmärrä puhetta tai sitten hän ei välitä.

Tuo huomion varastaminen on osuvasti sanottu. Siitä juuri on kyse. Minun huomiotani saa varastaa tietyssä määrin, mutta koko juhannustani en halua pilattavan.

Ap

Vierailija
49/145 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kerrot rasittavalla tuttavalle suunnitelmiasi?

En ole kertonut. Selvisi vasta varausten jälkeen että olemme samassa paikassa.

Ap

Miksi kerroit jälkikäteen olevasi edes siellä.

Eikö ole iso paikka jossa ei törmää varsinkin kun osaa vältellä sukulaista?

Vierailija
50/145 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miten? Mahdollisimmat suorat lainaukset teidän keskustelusta, kiitos!

Ymmärrät varmaan, etten todellakaan aio lainata keskusteluamme suoraan tänne.

Ap

Vierailija
51/145 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos sairastuisitte nyt koronaan ja vietättekin juhannuksen kotona?

Rukoilen jumalia että tämä tuttava sairastuisi vaikka vatsatautiin tai koronaan. Itse en todellakaan halua olla juhannuksena kotona, mutta toisaalta voi olla että se olisi ihan joka tavalla mukavampi vaihtoehto tänä vuonna.

Harmittaa.

Ap

Mitä menet kertomaan että sinäkin olet siellä. Olisit pitänyt naamasi kiinni ja varonut vain törmäämästä siihen.

Vierailija
52/145 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos sairastuisitte nyt koronaan ja vietättekin juhannuksen kotona?

Rukoilen jumalia että tämä tuttava sairastuisi vaikka vatsatautiin tai koronaan. Itse en todellakaan halua olla juhannuksena kotona, mutta toisaalta voi olla että se olisi ihan joka tavalla mukavampi vaihtoehto tänä vuonna.

Harmittaa.

Ap

Tarjoa sille aatonaattona ruokaa johon ujutat risiiniöljyä. Hänen juhannus "bileet" siirtyy kotiin 😄.

Mahtavaa. :D Ystäväni ajatus oli jättää tänään kanaa pöydälle lämpimään, ja leipasta siitä maanvaivalle piirakka torstaiksi. Pysyisi ainakin vessassa koko jussin. Kälätys kuuluisi varmaan sieltäkin..

Ap

Vierailija
53/145 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos on paljon ihmisiä, pystyt varmaan välttelemään häntä ja olemaan muussa seurassa

Ei kai se enää pytty välttelemään kun meni jo tyh.mänä paljastamaan että sekin on siellä. Nyt sukulainen etsii AP käsiinsä.

Vierailija
54/145 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se tuttavan perhe tekee silloin, kun tuttava liimautuu muiden seuraan? Seuraavatko mukana?

Entä jos yrität itse päästä juttusille niin, että hölisijän perhe on läsnä? 10 minuutin keskustelun jälkeen otat lempeän jämäkän katsekontaktin ensin tuttavaan ja sitten hänen puolisoonsa sanoen No niin, olipa mukava jutella, me jatkamme tästä juhannuksen viettoa perheen kesken. Hauskaa juhannusta teillekin!

Ihanko todella tuttavan puoliso (tai muu perhe) ei myöskään ymmärrä tästä vinkkiä ja johdattele hölisijää tiehensä?

Tuttavan ainoalla jälkeläisellä on sen verran erilaisia diagnooseja, että hänelle ei tästä asiasta auta puhua mitään. Ei niin sanotusti riitä rakennuspalikat, vaikka aikuisesta onkin kyse. Miestään en ole koskaan tavannut, ja olenkin yrittänyt elätellä toivoa että hän ymmärtäisi asian laidan. Vaikeaa vaan uskoa jos tuollaisen ihmisen kanssa on alunperikin yhteen päätynyt.

Ap

Vierailija
55/145 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aloittaja meni paljastamaan olevansa samassa paikassa kuin sukulainen?

Tyh mästä päästä kärsii...

Vierailija
56/145 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ap sama tilanne. Juhannuksenviettopaikkaan on tulossa tollanen samanlainen ihminen, rasittava, raivostuttava jaskanjauhaja. Hän on niin syvällä maailmassaan, että edes töykeä paikalta poistaminen ei enää auta. Hän palaa kohta takaisin ja jauhanta jatkuu. Hänellä ei ole diagnoosia. On vain niin sanotusti jaska tyyppi, luonnevikainen. Rajaton ja pakonomainen pälpättäjä, jonka pitää koko ajan kuulla oma äänensä.

Meillä on yhteinen tuttu saanut kuukausi sitten vauvan, ja tämä jauhaja on kuulemma jo toisaalla jauhanut siitä, mitä "virheitä" tuttava vauvansa hoidossa muka tekee. Kuten arvaat, jauhaja on itse vanhempi, hedelmätön, siis lapseton nainen. On todennäköistä, että jos juhannuksena törmätään, hän jauhaa meillekin tuosta vauvan hoidosta. Täytyy vain taas kerran sanoa, että lähdetkö pois, olemme tässä oman perheen kesken, emme haluat jatkaa kanssasi, lähde pois.

Kuvaus osuu monilta osin täydellisesti tuohon tuttavaani. Rajaton ja pakonomainen pälpättäjä. Oikeasti välillä tuntuu että hän hätääntyy ajatuksestakin että pitäisi olla vaikka minuutti hiljaa.

Ap

Vierailija
57/145 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miksi kerroit jälkikäteen olevasi edes siellä.

Eikö ole iso paikka jossa ei törmää varsinkin kun osaa vältellä sukulaista?

Ei ole kyse sukulaisesta, eikä ole niin iso paikka etteikö tuttava todellakin löytäisi meitä vaikka mihin yrittäisimme paeta. Riippumatta siitä tietäisikö hän edes etukäteen että olemme samassa paikassa.

Ap

Vierailija
58/145 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otat avuksi henkilökunnan. Jos tämä ihminen tule tulee teidän pöytään, sanot, että tämä on meidän pöytä, ole hyvä ja poistu. Toistat tiukemmin: Poistu, sinä häiritset meitä. Jos ei lähde, sitten henkilökunta avuksi siirtämään ihminen muualle. Jos häiritsee henkilökuntaakin, he hommaavat poliisin paikalle.

Oletko varmasti sanonut todella tiukasti, siis turpa kiinni, mene helvttiin, painu helvttiin, mene vitt--n siitä äläkä tule takaisin? Et siis sillä tavalla kierrellen kainosti, mitä täälläkin osa ehdottaa, että tämä on parisuhdeaikaa tai vaan ties mitä hölynpölyä. Vaan ihan kunnolla, että mene helvett--n äläkä tule takaisin. Minä en halua sinua nähdä.

EI kukaan halua juhannusta tuollaisen mätäpaiseen kanssa. Ei ihme, että ahdistaa.

Kiitos ymmärryksestä.

En olosuhteiden pakosta voi olla liian töykeä. Minun on oltava hänen kanssaan etäisen asiallisissa väleissä vielä jatkossakin.

Viestittelin äsken ystäväni kanssa, ja hän totesi että jos tilanne tosiaan on niin paha, hän voi kyllä olla töykeääkin töykeämpi. Eihän hän todennäköisesti enää koskaan tule tapaamaan kys. maanvaivaa. Mulla on vähän heikko luotto että edes törkeästi sanominen auttaisi, mutta ehkä tosiaan sitten vinkataan jo henkilökunnalle jos ei viesti kertakaikkiaan mene perille.

Ap

Jos sinun on pidettävä etäisen asialliset välit, se ikävä kyllä edellyttää nykytilanteeseen sellaista muutosta, että teet tavalla tai toisella hänelle selväksi, että et halua viettää aikaa hänen kanssaan. Jompi kumpi teistä joutuu väkisinkin kokemaan epämukavuutta. Nyt se olet sinä, kun et kehtaa sanoa, ja tuttava ei tajua toiminnassaan olevan mitään outoa. Joten vaakakuppi on saatava toiseen asentoon, jos tilanne halutaan muuttaa.

Ne etäisen asialliset välit saat aikaan juuri siten, että räjähdät itse tarpeeksi pahasti. Sen jälkeen voit käyttäytyä ihan normaalisti ja etäisen asiallisesti, mutta tuttava, ellei ole ihan mielisairas, on hiukan varpaillaan.

Vierailija
59/145 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos ymmärryksestä.

Ap

Jos sinun on pidettävä etäisen asialliset välit, se ikävä kyllä edellyttää nykytilanteeseen sellaista muutosta, että teet tavalla tai toisella hänelle selväksi, että et halua viettää aikaa hänen kanssaan. Jompi kumpi teistä joutuu väkisinkin kokemaan epämukavuutta. Nyt se olet sinä, kun et kehtaa sanoa, ja tuttava ei tajua toiminnassaan olevan mitään outoa. Joten vaakakuppi on saatava toiseen asentoon, jos tilanne halutaan muuttaa.

Ne etäisen asialliset välit saat aikaan juuri siten, että räjähdät itse tarpeeksi pahasti. Sen jälkeen voit käyttäytyä ihan normaalisti ja etäisen asiallisesti, mutta tuttava, ellei ole ihan mielisairas, on hiukan varpaillaan.

Tässähän se ongelma piileekin. Olen sanonut suoraan että toivon hänen olevan hiljaa, useampaankin otteeseen monissa tilanteissa. Se ei toimi, sillä tätä tuttavaa ei tunnu kiinnostavan hevonkukun vertaa haluavatko muut/minä kuunnella hänen pakonomaisia monologejaan. Tai sitten häneltä puuttuu aivoista se johto joka saa ihmiset ymmärtämään milloin heidän seuraansa ihan aidosti ei kaivata. Joko hän ei tajua tai sitten häntä ei kiinnosta. En ole varma mistä on kyse.

Ap

Vierailija
60/145 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap oletko tyhmä vai muuten vaan tyhmä?

Kiitos kun osallistuit keskusteluun.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kaksi