Miksi muut naiset on huoliteltuja ja itse olen nukkavieru
Muilla samaa ongelmaa? Omat hiukset on ohuet ja hapsottaa, jalat kuivat ja kynnet rumat, kroppa oudon mallinen(hoikka, mutta täysin tasapaksu), hampaat reikäiset ja keltaiset sekä iho täynnä näppyä. Silmät hailakan tiskivedenväriset. Just tulin kampaajalta, mutta nää laitetut hiukset näyttää kornilta mulla. Sama efekti myös, jos pidän vaikka rannekelloa, liian "hienoa" minulle.
Miten siis tästä lähteä korjaamaan nukkavieruista ulkonäköä? Antaako kokonaan olla, koska ruma on ruma vaikka tekisi mitä. Voihan ihmisellä olla muitakin avuja kuin ulkonäkö. Onko kellään ajatuksia, kokemuksia, mitä ikinä.
Kommentit (295)
Ulkonäköön kannattaa vähän investoida. Se voi olla se gamechanger joka nostaa palkankin ja kaiken. Life changing.
Kasvoin sellaisessa kodissa, jossa ei pidetty huolta ulkonäöstä. Puhtaita oltiin, mutta ei saanut meikata ja köyhyys tarkoitti meidän kohdalla myös rumia vaatteita.
Joskus alle parikymppisenä huomasin, että meidän luokan rikkailla on kiiltävät ja kauniit hiukset, kyselin vähän miten he sen tekee ja hankin itsekin hiustenhoitoainetta ja ilmakihartimen, jolla siloitin aamuisin pörröiset hiukseni kiiltäviksi ja taivutin latvat.
Kun veli alkoi seurustella, huomasin että hänen tyttöystävällä on tasainen ja kaunis iho, ja sain selville että se tapahtuu sävyttävän päivävoiteen avulla. Ei näytä yhtään meikatulta, mutta näyttää tasaiselta. Nykyään ne on CC-voiteita (color correction).
Lisäksi vähän ripsiväriä ja huulikilltoa hehkua tuomaan. Vaikka on hyvä ulkonäkö, voi silti olla muitakin avuja. Ei ne sulje toisiaan pois.
Moni puhuu meikistä, joten haluan muistuttaa, että huolitellummalta näyttää kun esim meikkivoidetta laittaa vain ihan ohuelti, oman ihon kuultaessa läpi. Muuttaa ihoa tasaisemmaksi, kun taas paksumpi kerros meikkivoidetta tekee tunkkaiseksi ja homssuiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Aloita niistä hampaista, se tekee jo paljon ja vaikuttaa kokonaisterveyteen. Juo reilusti vettä ja nuku tarpeeksi. Sitten ala hoitamaan jalkojasi: jalkakylpyjä ja rasvaa. Puhu itsellesi nätisti, jos vihaat itseäsi hae apua. Kunnon hoitotuotteet hiuksiin, ei mitään värjäyksiä vaan hyvä leikkaus. Kosmetologille jos rahaa riittää vielä. Kävele luonnossa joka päivä.
Jalat kannattaa myös raspata hellästi kerran viikossa. Itse huomasin, että mitä ergonomisempi jalkine, sitä harvemmin pääsi tulemaan kuivaa ja kovettunutta kantapäätä. Esim. lättänissä tennareissa ja nahkakengissä tuli helposti kovettumia, kun taas lenkkareissa ja ergonomisissa kengissä pysyi pehmoisena. Kerta viikkoon suihkun jälkeen raspaus ja heti perään voide joka sisältää Ureaa (karbamidi), kun ihossa on vielä suihkuntuore kosteus ihon alla.
Jos miettii jotain ihmistä, jota pitää tyylikkäänä, ja jotain toista, jota pitää homssuisena ja vertaa sitten heitä keskenään. Mikä tekee esim. Krista Kiurusta homssuisen näköisen? No, hoitamattoman näköinen kampaus, ylipaino, taitamaton meikkaustyyli jne.
Itselläni olen huomannut, että koska en oikein osaa laittautua, en ikinä näytä tyrmäävältä. Jonkun ammattilaisen pitäisi tehdä mulle kampaus ja meikki sekä valita vaatteet, koska en itse oikein osaa. Saan kyllä itsestäni ihan seminätin, jos olen lähdössä jonnekin, mutta arkena olen aika räjähtänyt, varsinkin vaatteiltani ja hiuksiltani. Se taas johtuu siitä, että kävelen töihin. En voi mitenkään pukeutua siisteihin kenkiin ja villakangastakkiin, hiukset upeasti ilmakiharrettuina, jos olen liikkeellä kävellen. Villakangastakki- ja ilmakiharrinihmiset ajaa tallista otetulla autolla ovelta ovelle.
Useimmat naiset käyttävät meikkiä edes vähän. Tämän tajusin kun ajattelin kuinka ruma olenkaan muihiin naisiin verrattuna. Nyt alkanut käyttämään meikkiä. Suosittelen meikin käyttämistä. Meikkivoide, peiteväri, contour, poskipunaa, huulikiiltoa, kulmakarvat ja ripsiväriä. Teen myös hiukseni niin että sopivat minulle. Minullakin ohuet hiukset, niin käytän voluumia lisääviä hiustuotteita (esim jonkunlainen mousse). En suosittele suoristamaan hiuksia, jos ne hyvin ohuet. Kiharat hiukset tuuhentavat hiuksia.
Hei ap, täällä on ihan samanlainen tavallinen seitsemänkymppinen maantienvärinen normaalipainoinen tasapaksu nainen .pituus 165 paino 60kg.
No kerronpa itsestäni: VERTAA SIIS.
1. olen etsinyt kampaajan ,joka osaa leikata lyhyen ,päälaelta tuuheaksi jätetyn leikkauksen . Käyn n 4 kk välein ja maksaa 35e . Kyllä sinulla siihen on varaa. Hiukset maantienväriset,mutta nyt jo vaal harmaat.
MUTTA olen käyttänyt jo 50 v exellense 10 väriä ,josta käytän kerralla puolet (ostantarjouksestaja kyttään netistä niitä). Laitan väriä myös vain 4 kk välein, ei näy juurikasvua, vaan kaunis vaalea sävy ,antaa kiiltoa.Olenopetellut käherryssaksilla itse laittamaan sopivan kanpauksen ja ripaus lakkaa .
2. hampaat on luonnon kellertävät, mutta ei reikiä. Saa olla näin.
3. ikinä en ole käynyt käsi tai jalkahoidossa. Lekkaan lyhyet kynnet itse ja samoin töissä(40v) ,jouduin pesemään käsiä, tietty on ryppyjä. Kantapäiden iho reunoista karkea, kun kävelen paljon , suihkussa välillä raspaan.
4. vaatetus: ikäni ostin kirpparilta, ja muut ihasteli. Nykyisin ostan netistä , esim nyt on jouluaattona perheen juhlissa ollut pari vuotta 18 e mekko, jossa kapea vyötärö, kelllohelma , kullanvär napi + kultamusta vyö(18e) on tosi pirtsakan näköinen ,kun pidän ryhtini hyvänä, siis selkä suoraksi , vaikkei se olekkaan niin helppoa, mutta vaatteet pitää. kantaa hyvin- rinta rottingilla ns. Värit Olen selvittänyt ihan peilin edessä mikä minulle sopii( kirkkaan punainen, musta ,valkoinen). Ohuet sukkahousut asun mukaan. Usein käytän mustia napakoita housuja ja siihen 2-3 erilaista yläosaa kauniita netistä halvalla. JA TAAS RYHDIKÄS OLEMUS.
5 iho, aamulla ryppyinen ,kun herään (en polta enkä käytä alkoholia) ,mutta kun teen reippaan ulkolenkin , niin iho on sileä ja hehkeä. Juhliin laitan poskipunaa hipaus, ripsi jakulmavärin ja hohtoa hiukan ( ks youtub ohjeita). Ylkona käveln myös erittäin ryhdikkäänä, jotta pysyn nuorekkaana( ole tyypiltäni kaikkea muuta kuin superryhdikäs)
6 ihan itse voi kaiken tuon tehdä, eikä maksa paljoN. mitään. Ei niitä käsiä ja lakoja kannata kenelläkään hoidattaa jos on jollakin rahasta pulaa. Kun tilaat netistä, siellä on monilla ilmainen toimitus ja kaikki mitat nähtävissä. PITÄÄ HIUKAN NÄHDÄ VAAN VAIVAA.Mittanauha käteen ja kaupan sovituskoppiin muutaman värikkään vaatteen kanssa, niin ihan itse näet, mikä väri sinulle sopii.
TSEMPPIÄ,,,
Hoida ensin ruokavalio, liikunta, uni kuntoon ja sitten iho ja hiukset. Selkeät rutiinit kannattaa olla. Suosittelen värianalyysissa käymistä.
Kävit kampaajalla, ja havahduit siihen, ettei kampaaja ole hammaslääkäri, stylisti, eikä edes kosmetologi? Nainen voi olla huoliteltu, vaikkei koskaan kävisi kampaajalla, kun pitkien hiusten latvat voi siistiä itsekin kotona. Vaikeaa on jos ei hoida hampaitaan, ihoaan, ja vaatekaappi on aivan sejasama ja homssuisuutta isompi huoli on käytännössä se, ettei vaan näytä liian hyvältä.
Isoin ongelmasi on siis asenne.
Itsensä hoitamisesta pitää tehdä jonkinasteinen prioriteetti ja rutiini: ihonhoito, hampaiden hoito, käsien ja jalkojen hoito, vaatekaapista huolehtiminen. Tällä hetkellä kuulostaa siltä, että sinulla on matkaa jopa perussiisteysteen. Huolitellut ihmiset taas panostavat ulkonäköönsä vielä perussiisteyttä enemmän. Eivät välttämättä rahallisesti, mutta asia on kiinnostanut sen verran, että he ovat opetelleet huolehtimaan yksityiskohdista.
Esimerkki: perussiisteyteen pääset, jos hoidatat hampaasi, hankit helpon hiustyylin jota osaat ylläpitää kampaajakäyntien välillä, rasvaat kuivan ihon, selvität, riittääkö kosmetologi vai tarvitsetko ihotautilääkäriä. Ja sitten katsot, että sinulla on arkeesi soveltuva yksinkertainen mutta siisti kapselipuvusto jonka osat sopivat keskenään yhteen.
Jos haluat näyttää erityisen huolitellulta, niin sitten käyt ahkerammin kampaajalla tai opettelet laittamaan hiuksia itse, opettelet tekemään kevyen arkimeikin (esim. meikkivoide, puuteri, poskipuna, kulmakynä, ripsari, sävyttävä huulirasva), pidät kynsissä nudelakkaa (esim. Essien Treat Love & Color on edullinen ja kestävä), skarppaat vaatehuoltoa ja kiinnität huomiota asusteisiin: hankit muutaman laadukkaan ja opettelet käyttämään niitä. Suomessa tämä tekee paljon, koska useimmat suomalaiset eivät osaa asustaa.
Aiemmin mainittu Anna-Maja Henriksson on hyvä esimerkki siitä, että huoliteltu on eri asia kuin tällätty tai muovinen. Huoliteltu tarkoittaa siisteyteen ja laadukkuuteen panostamista hillitysti. Se ei vaadi pohjakseen ihmeellistä ulkonäköä -huoliteltu voi olla, vaikka olisi vanha JA ylipainoinen JA vähemmän kauniilla piirteillä varustettu- silloinkin voi näyttää siltä että arvostaa itseään.
Minäkin olen nukkavieru, mut ihan sama. Hurmaan älylläni ja huumorintajullani ;)
Olen ajatellut tuota näyttelijä Laura Birniä, kun hän on aika vaatimattoman näköinen, ohut tukka, valkoiset ripset, mutta kuitenkin mielestäni viehättävä. Mielestäni sun pitäis saada tervettä itsekunnioitusta, jonka mukana hoitaa asiat, joille voi tehdä jotain, kuntoon esim. hampaat, tukankin ei tarvitse hapsottaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen ajatellut tuota näyttelijä Laura Birniä, kun hän on aika vaatimattoman näköinen, ohut tukka, valkoiset ripset, mutta kuitenkin mielestäni viehättävä. Mielestäni sun pitäis saada tervettä itsekunnioitusta, jonka mukana hoitaa asiat, joille voi tehdä jotain, kuntoon esim. hampaat, tukankin ei tarvitse hapsottaa.
Laura on todella 'kehittynyt' vuosien varrella. Ryhti kohentunut, puhetapa selkiytynyt. Rentous tullut mukaan samalla kun terve kunnianhimo on kasvanut. Hänessä on karismaa. Oma tyyli. Tapasin hänet kerran kesken muuttotouhujensa, farkut ja collari, lenkkarit. Silti 'tyylikäs' kuten linnan juhlissakin. Hän, Krista Kosonen ja Alma Pöysti: näistä kuullaan vielä. Paljon. Kauan. Veikkaan.
Samoin Martti Suosalo, Tommi Korpela ym. Karismaa löytyy.
Eli nämä ihmiset ovat selkeästi sinut itsensä kanssa. Se luo tyylin, tunnelman ihmisen ympärillä.
Mitä vikaa luonnollisuudessa on? Te ootte niin somen kuvamaailman sumentamia, että normaali luonnollinen nainen on järkytys?
Hankkikaa elämä ja kiinnostavaa sisältöä siihen.
Muuta ensin ajatusmaailmaasi, sitten voit muuttaa muutakin. Rannekello ei ole kenellekään liian hieno, meikata jos haluaa niin siihen löytyy kursseja. Vaatteisiin saa apua stylistiltä, netistä etsimällä kivoja kokonaisuuksia, kokeilemalla eri juttuja.
Itse olen meikannut parikymppisestä, pukeudun tilanteen mukaan, hampaat käyn putsauttamassa vuosittain, liikun, juon vettä, ulkoilen, nukun hyvin. En minäkään mene jokaisen trendin mukana, pukeudun ja laittaudun sellaisiin ajattomiin vaatteisiin, hiustyyllin jne jotka sopii juuri minulle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laura on todella 'kehittynyt' vuosien varrella. Ryhti kohentunut, puhetapa selkiytynyt. Rentous tullut mukaan samalla kun terve kunnianhimo on kasvanut. Hänessä on karismaa. Oma tyyli. Tapasin hänet kerran kesken muuttotouhujensa, farkut ja collari, lenkkarit. Silti 'tyylikäs' kuten linnan juhlissakin. Hän, Krista Kosonen ja Alma Pöysti: näistä kuullaan vielä. Paljon. Kauan. Veikkaan.
Samoin Martti Suosalo, Tommi Korpela ym. Karismaa löytyy.
Eli nämä ihmiset ovat selkeästi sinut itsensä kanssa. Se luo tyylin, tunnelman ihmisen ympärillä.
Samaa mieltä, alma pöystikin on oikeastaan tavallisen suomalaisen näköinen ulkonaisesti, mutta se terve itsetunto tai karisma tai mikä lie näkyy ulkonaisesti myös.
ESim. tukalle, hampaille ja pukeutumiselle kun voi tehdä jotakin ja jos ap huomaa, että näyttää paremmalta, niin siinä itsearvostuskin voi kasvaa. harva taas luonnostaan kaunotar on, itseään pitää hoitaa ja arvostaa.
Oma muutos alkoi siitä, kun aloin huolehtia itsestäni jälleen ja kiinnittämään huomiota myös ulkonäkööni. En yhdessä vaiheessa oikein jaksanut välittää ulkonäöstäni; suuhygienistillä käynnistä oli jo aikaa, hiuksiani leikkasin itse, kulmakarvat rehottivat ja kantapäät oli korput ym. ym. En käyttänyt kuin kosteusvoidetta.
Sitten vain aloin pikkuhiljaa muuttaa tapojani, yksi asia kerrallaan. Aloin hoitaa korppujalkojani ureavoiteella ja hyvällä jalkarasvalla, ostaa perusmeikkejä ja parfyymiä, vähän katsoa, mitä laitan päälleni ja miltä näytän, käydä useammin parturissa ja käyttää öljyhoitoa, kosteuttavia hiustuotteita jne.
Jos ei jostain tykkää itsessä, niin pitää opetella korostamaan muita puoliaan niin, että ne epäedullisemmat puolet eivät pomppaa silmiin. Voi esimerkiksi tehdä silmämeikin, joka suuntaa huomiota silmiin, eikä esim. niihin hampaisiin, yms.
Pitää myös oppia hyväksymään itsensä, koska sekin heijastuu ulkonäköön.
Talvisaikaan ollaan paljon talvivaatteissa, joten kivan värinen ja näköinen ulkoiluasu piristää ja se pirteys näkyy myös ulospäin. Ehkä jo uusi pirteänvärinen huivi ja pipo. Myös kannattaa satsata johonkin upeaan neuleeseen tai muuhun asuun, joka piristää ihan sitä omaa arkea, koska sitä arkeahan tässä enimmäkseen eletään.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisellä on muitakin avuja kuin ulkonäkö, olet oikeassa. Kohdallasi kuitenkin esimerkiksi hampaiden valkaiseminen ja reikien paikkaus saattaisivat parantaa huomattavasti oloasi ja ulkonäköäsi (myös yllättävästi kenties ihoasi). Lähtisin parantamaan ulkonäköä urheilulla, ruokavaliolla ja sillä purukaluston korjaamisella.
NIIIIn minäkin, rahanpuute estää, ainoastaan vara ehkä paikkauttaa hampaat,
Vierailija kirjoitti:
Mitä vikaa luonnollisuudessa on? Te ootte niin somen kuvamaailman sumentamia, että normaali luonnollinen nainen on järkytys?
Hankkikaa elämä ja kiinnostavaa sisältöä siihen.
Luonnollinen voi olla näyttämättä täysin turahtaneelta. Minä olen luonnollinen, mutta silti huoliteltu ja nätti jalkapohjia myöten.
Vierailija kirjoitti:
Aikamoista yleistystä väittää että "kaikki muut naiset" ovat huoliteltuja. Ehkä suurimmissa kaupungeissa tämä saattaa pitää paikkaansa, mutta ei ainakaan pikkukylissä ja pikkukaupungeissa. Emännät kulkevat maripaita-caprihousut-crocsit univormuissaan ilman meikinhitustakaan hiukset haalistuneina ja lyhyiksi nyherrettyinä.
Kannattaa joskus katsella hetki katuvilinää tai vaikka lentokentällä saapuvia matkustajia. Niitä hyvinhoidettuja kaunottaria on kyllä selkeä vähemmistö. Aika tavallisia tallaajia ollaan valtaosa. Mutta siistiltä voi aina yrittää näyttää. Siihen ei tarvitse paksua lompakkoa. Ulkoilu, terveellisempi ruokavalio ja riittävä uni auttavat jo siihen, että vaikka olisi hompsuinen, niin näyttää terveeltä.
100 upeaa, erilaista mielipidettä.💥