Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten säästää meikkien ostamisessa

Vierailija
21.06.2022 |

Tuntuu että menee ihan törkeästi meikkeihin ja kosmetiikkaan rahaa. Kuitenkin ostelen vain perusjuttuja niin tuntuu pahalta. Mitkä kaupat olette kokeneet edullisimmiksi vaihtoehdoiksi?

Kommentit (181)

Vierailija
101/181 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata lukea hehkutuksia uutuuksista somevaikuttajien julkaisuista tms., koska ne ovat pelkkää tuotemainontaa, joilla luodaan tarvetta ostaa niitä. Kannattaa miettiä mitä tuotteita oikeasti käyttää ja tarvitsee ja etsiä niitä itse edullisimmista hintaluokista. Hyvän tuotteen löydettyään kannattaa pysyä siinä.

Lisäksi karu ja kipeä totuus on, että mikään feikkimeikkiturhuus ei vain koskaan ole kellekään välttämätön.

Ei ole välttämätön tuo sun veemäinen asenteesikaan, mutta ilmeisesti saat jotain iloa siitä...

Vierailija
102/181 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin meni ennen. Nyt meikkaan harvoin ja ostan halpiksia, niin rahaa ei mene juuri lainkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/181 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata lukea hehkutuksia uutuuksista somevaikuttajien julkaisuista tms., koska ne ovat pelkkää tuotemainontaa, joilla luodaan tarvetta ostaa niitä. Kannattaa miettiä mitä tuotteita oikeasti käyttää ja tarvitsee ja etsiä niitä itse edullisimmista hintaluokista. Hyvän tuotteen löydettyään kannattaa pysyä siinä.

Lisäksi karu ja kipeä totuus on, että mikään feikkimeikkiturhuus ei vain koskaan ole kellekään välttämätön.

Ei ole välttämätön tuo sun veemäinen asenteesikaan, mutta ilmeisesti saat jotain iloa siitä...

Ehkä saat itse jotain muiden asenteiden ylianalysoinnista (vaikka virheellisesti), mutta omasi toki aina paras.

Vierailija
104/181 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On tämäkin ketju. Varmaan 80% vastauksista on tuota älä meikkaa-länkytystä. 😁

Se tai meikkimäärän vähentäminen on ihan varteenotettava vaihtoehto :D opit sitten ehkä joskus

Hirvee uhka, että joku haluaa meikata. Yritä kestää.

Ja muka meikkaamattomilla parempi itsetunto 🤣

Vierailija
105/181 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Sisäisesti kauniit" kertomassa muille miten tulee elää. Ei mitään uutta taas.

Näin ei ollut vaan ap haluaisi samanaikaisesti säästää ja syödä meikkikakun.

Vierailija
106/181 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turha kysellä vinkkejä kun järkevimmät, selvimmät ja tehokkaimmat ei kelpaa taikka niihin ei millään kyetä.

Jos vinkki on: älä meikkaa, niin kyllä on vika vinkin antajassa.

Nyt lähtökohtana oli se, että aloittaja haluaa meikata.

Mutta onhan täällä ollut hyviäkin vinkkejä.

Vierailija
107/181 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Sisäisesti kauniit" kertomassa muille miten tulee elää. Ei mitään uutta taas.

Näin ei ollut vaan ap haluaisi samanaikaisesti säästää ja syödä meikkikakun.

No kyllä on. Lue tätä ketjua vaikka. Ja joka kerta toistuu sama juttu.

Vierailija
108/181 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne halvemmat toimivat ihan samalla tavalla kuin ne kalliimmatkin. Tyyliin kaikkien shampoiden tarkoitus on pestä hiukset ja päänahka, eikä siten niissä oikeastaan eroja ole paitsi hinta, tuoksu, brändi ja pakkaus.

Tämä ei minusta kaikissa tuotteissa pidä paikkaansa, kun jotkut halpisshampoot eivät oikein edes vaahtoa ja tuntuu että sitä saa käyttää ihan liikaa. Kun taas jotkut hieman kalliimmat ovat lopulta tosi riittoisia, kun pienellä tipalla saa hyvää jälkeä.

Vierailija
109/181 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan hyvä itsetunto ja tykkään silti meikata. 🤷 Meikkaaminen ei myöskään tarkoita aina mitään törkeää sentin pakkelikerrosta.

Vierailija
110/181 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sperma kasvoissa antaa hohtoa ja hoitoa hipiälle. Eikä maksa mitään. 

Vierailija
111/181 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen käyttänyt samoja luottotuotteita jo vuosia. Esimerkiksi 50 € maksava meikkipuuteri on alessa kympin halvempi ja kestää vuoden. Ripsiväri maksaa vitosen, merkki Essence. Kun käyttää hyväksi havaittuja, ei tule kalliita hutiostoja.

Vierailija
112/181 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki tuotteet ole halpana välttämättä yhtä hyviä (ja sama toisin päin), mutta kannattaa ehdottomasti valita tuotteet, missä pihistää ja missä taas panostaa. Esim. meikkivoide/peitevoide joka tulee suoraan iholle, sekä ripsari kannattaa ostaa laadukkaampana. Sitten taas joku puuteri tai kulmakynä voi ihan hyvin olla halpaa essenceä tms. 

Samaten jos on laadukkaat siveltimet, meikkikin näyttää paremmalta, vaikka olisi mitä halpiskuraa.

Viimeksi ostin Prismasta about 1,50€ maksavan kivipuuterin, ja en huomaa käytössä mitään eroa esim. Lumenen vastaavaan.

Jos tykkää näyttävämmästä meikistä/vaihdella tyyli usein, niin laadukas hyväpigmenttinen luomiväripalettikin esim. kestää pidempään kuin halpa vastaava, mitä saa olla sutimassa hirveät määrät. Kicksin, emotionin jne. alennuksista kun ostaa (tai netistä), niin voi saada joskus jopa kymppejä halvemmalla.

Esim. ostaessani vähän aikaa sitten Lancomen ripsarin, sain 8€ hinnasta pois kun oli joku klubipäivä tms.

Vierailija
113/181 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

K citymarketissa on taas lumenen meikit -40%. Ei jää paljoa hintaa ja ovat ihan hyviä.

Vierailija
114/181 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko sulla sitten ap menee meikkeihin?

Itse meikkaan liki päivittäin (etätöitä teen pari päivää viikossa, silloin en meikkaa) ja sanoisin, että menee 50 e vuodessa. Meikkivoide Lumenen, näitä menee ehkä pari vuodessa. Ostan Mammuttimarkkinoilta, saa usein -40 tai -50 %. Ripsivärejä (Maybelline) menee ehkä pari vuodessa, nää ostan Cocopandasta tms halvasta nettikaupasta. Eyelinerit on Rimmelin, näitä menee myös pari vuodessa ja maksaa ehkä 4 e kpl. Poskipuna, huulipuna kestää vuosia, samoin luomiväri, en käytä luomiväriä kuin juhlissa vaan. Ihonhoitotuotteita en käytä, kun hyvä iho muutenkin.

Mulla varmaan isoin säästö tulee kun en käytä mitään kalliita merkkejä. Olen löytänyt hyvät itselle sopivat meikit noista edullisista merkeistä, en usko että moninkertaisesti maksava merkkituote olisi välttämättä yhtään parempi. Joskus kokeilin Joe blascon kallista yli 50 euron meikkivoidetta, näytin vahanukelta vaikka kuinka vähän yritin laittaa. Myyjän avustuksella olin vielä valinnut, roskiin meni kuitenkin.

Vierailija
115/181 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa koittaa valita edullesempia brändejä. Monilta halvemmilta löytyy hyviä vaihtoehtoja jotka lähes samoja kalliimpien brändien vastineita.

Vierailija
116/181 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turhaa lihavien peittää naamaa pakkelilla,ei se mitään  pelasta. Ja normaalit ei taas tartte pakkeleita ees. Hyvä kroppa riittää.

Vierailija
117/181 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä ostamasi meikit loppuun ennen kuin ostat uusia.

Vierailija
118/181 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut myyntiedustaja Nimeä mainitsettamattomassa suoramarkkinointi yrityksessä hommaan sieltä meikkiin.

Niin kyllä niissäkin on nykyisin viimeinen käyttöpäivämäärä.

MUTTA KUN EN : Enää ole edustaja , jolloin ne Pitäisi olla päiväykset kohdillaan kun myy Asiakkaille mutta omasta ihostani kun on kyse, en mä välitä päiväyksistä.

Eli on luomivärit olleet useamman vuoden , enkä meikkaa kun harvoin , enkä kynsilakkaa jaan lyö näppeihin sitäkään harvemmin.

Minulla kun on sellainen puuterimainen luomiväri, joka on kätevä ottaa mukaan sen kun puhtaalla sormen päällä hipasee..

Kyllä joo huulipunat härskintyy.

En mä niin laita huulipunaa.

En koskaan poskipunaa en itseäni varten.

Mutta kun olin edustaja malliksi tälläsin luomiväriä.

Kävin , jopa kasvohoito kurssin siis nekin ovat tulleet tutuksi.

Eipä , mitä sitä niin tälläilee olen ajatellut, mitään seerumeita ostelee, silmäympärys voidetta yms.

On perusvoide pesen meikit vedellä.

Joskus puhdistus aineen kanssa.

Vierailija
119/181 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse heitin kaikki meikit pois kuutisen vuotta sitten eikä se muuttanut elämääni mitenkään.

Tätähän tässä kysyttiin. Miksi naiset vihaavat itseään laittavaa naista?

Jos ette meikkaa, niin miksi avaatte ketjun kertoaksenne meikkaajalle, että ei tarvitse meikata. Ristus.

Tämä!! Hirveä vihaaminen meikkaavia naisia kohtaan ja muutenkin esim. naisellisia naisia kohtaan. Ei mekään valiteta meikittömistä/lenkkareita käyttävistä naisista, koska ei haittaa meidän elämää, mutta miksi me haittaamme teidän elämää?

Miksi naisellisuus perustuu keinotekoisuuteen?

Vierailija
120/181 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko sulla sitten ap menee meikkeihin?

Itse meikkaan liki päivittäin (etätöitä teen pari päivää viikossa, silloin en meikkaa) ja sanoisin, että menee 50 e vuodessa. Meikkivoide Lumenen, näitä menee ehkä pari vuodessa. Ostan Mammuttimarkkinoilta, saa usein -40 tai -50 %. Ripsivärejä (Maybelline) menee ehkä pari vuodessa, nää ostan Cocopandasta tms halvasta nettikaupasta. Eyelinerit on Rimmelin, näitä menee myös pari vuodessa ja maksaa ehkä 4 e kpl. Poskipuna, huulipuna kestää vuosia, samoin luomiväri, en käytä luomiväriä kuin juhlissa vaan. Ihonhoitotuotteita en käytä, kun hyvä iho muutenkin.

Mulla varmaan isoin säästö tulee kun en käytä mitään kalliita merkkejä. Olen löytänyt hyvät itselle sopivat meikit noista edullisista merkeistä, en usko että moninkertaisesti maksava merkkituote olisi välttämättä yhtään parempi. Joskus kokeilin Joe blascon kallista yli 50 euron meikkivoidetta, näytin vahanukelta vaikka kuinka vähän yritin laittaa. Myyjän avustuksella olin vielä valinnut, roskiin meni kuitenkin.

Ehkä 20-50 euroa kuussa, mutta näin opiskelijabudjetilla tuo on jo semi paljon. Toisaalta melkein joka päivä tulee meikattua. Cocopanda ja Nennasta tarkistaminen pitää ottaa kyllä omaan listaan mukaan. Varmaan isoin kustannus on kuitenkin nuo hieman kalliimmat brändit mihin on tykästynyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän seitsemän