Miten säästää meikkien ostamisessa
Tuntuu että menee ihan törkeästi meikkeihin ja kosmetiikkaan rahaa. Kuitenkin ostelen vain perusjuttuja niin tuntuu pahalta. Mitkä kaupat olette kokeneet edullisimmiksi vaihtoehdoiksi?
Kommentit (181)
Vierailija kirjoitti:
Naiset jauhavat naistenlehdissa meikkimainosten keskellä ulkonäköpaineistaan. Kukas niitä ulkonäköpaineita aiheuttaa? Yhteiskunta. Ja mistäs koostuu yhteiskunta? Ihmisistä, joista Suomessakin yli puolet on naisia. Naiset nyt vain tutkitusti vatvovat paljon enemmän kuin miehet, mitä muut heistä ajattelevat.
Mä en välitä muiden mielipiteistä. Mua ei kiinnosta meikkaaminen. Olen tyytyväinen ulkonäkööni. :D
Luottotuotteiden löytäminen auttaa säästämään. Minulla meni ennen paljon rahaa siihen kun ostin tuotteita mitä eivät lopulta olleet kovin hyviä. Meikkivoide väärää sävyä, luomivärissä vähän pigmenttiä, ja vastaavaa. Halvatkin tuotteet maksavat paljon jos niitä ei käytä!
Eikä tarvitse olla kallista, mutta jos vaikka 20€ tuote on hyvä, ja säästää ostamalla 10€ tuotteen mikä jää käyttämättä, ei tuo ole säästöä. Varsinkin kun hutiostoja tuntuu sitten kertyvän monta, kun etsii korvaavaa sille hyvällä mutta arvokkaammalle.
Luonnonkauniin ei tarvii meikata ollenkaan
Tarviiko oikeasti joka päivä meikata? Ja silloinkin kun meikkaa niin eikö pääasiassa arkena riitä todella kevyt arkimeikki? Itse en meikkaa edes töihin jos ei ole mitään erityistä tiedossa. Miksi ihmeessä siellä toimistolla pitäisi olla täydessä tällingissä? Jos on jotain isompaa/erikoisempaa/tärkeämpää töissä tai vapaalla niin meikkaan mutta en silloinkaan mitää järjetöntä kahden sentin pakkelikerrosta.
Meikkaaminen on kuin kylmä sota. Kun Neuvostoliitolla kerta oli ydinase, se piti olla myös Yhdysvalloilla. Mitä enemmän toinen hankkii hävittäjiä ja ydinkärkiä, sitä enemmän pitää hankkia myös tälle puolelle Berliinin muuria. Meikkauksen kilpavarustelu on sama. Ja meikkaaminen ei tuo ikinä lopullista itsevarmuutta. Nainen vanhenee nopeammin kuin uusia purnukoita keksitään.
Kuinka paljon sulla menee meikkeihin rahaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tykkään näyttää huolitellulta. Pukeudun klassisesti ja käytän paljon mekkoja ja korkoja, niin meikitön naama ei jotenkin sopisi kokonaiskuvaan. Ja tärkein syy: meikkaaminen on kivaa!
T. Eri
Mä käytän mekkoa mutta en käytä meikkiä.
Moni nainen ei käytä mekkoja, jne vaan trikoita ja meikkiä. Huvittavaa.
Jokainen pukeutukoon ja meikatkoon niin kuin haluaa. Puhuin VAIN itsestäni. En ole käskenyt teidän tehdä mitään tai jättää tekemättä.
T. eka kommentoija
Naiset jauhavat naistenlehdissa meikkimainosten keskellä ulkonäköpaineistaan. Kukas niitä ulkonäköpaineita aiheuttaa? Yhteiskunta. Ja mistäs koostuu yhteiskunta? Ihmisistä, joista Suomessakin yli puolet on naisia. Naiset nyt vain tutkitusti vatvovat paljon enemmän kuin miehet, mitä muut heistä ajattelevat.
Paha sanoa, miten se muilla menee. Itselläni on ollut todella terve itsetunto jo todella nuorena yläastelaisena. En silloin ymmärtänyt meikeistä ja vaatteista. Perustin jo sillon sen ihan muille asioille, kuin ulkonäköni ympärille. Nykyään meikkaan ja laittaudun, mutta itsetuntoni on ollut hyvä jo kauan ennen.
Kun kuitenkin haluan meikata niin ärsyttäviä kommentit jolla vähätellään meikkausta. Kuka nyt ei haluaisi näyttää kauniimmalta? Kaikkien iho ei ole täydellinen kuitenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Tarviiko oikeasti joka päivä meikata? Ja silloinkin kun meikkaa niin eikö pääasiassa arkena riitä todella kevyt arkimeikki? Itse en meikkaa edes töihin jos ei ole mitään erityistä tiedossa. Miksi ihmeessä siellä toimistolla pitäisi olla täydessä tällingissä? Jos on jotain isompaa/erikoisempaa/tärkeämpää töissä tai vapaalla niin meikkaan mutta en silloinkaan mitää järjetöntä kahden sentin pakkelikerrosta.
Ei tarvitse. Mutta jotkut haluaa. Miksi ihmeessä sinua haittaa, jos joku haluaa olla täydessä tällingissä toimistolla. Ihan samanlailla minä voisin kyseenalaistaa, mikset halua näyttää mahd. huolitellulta, mutta en sitä tee. Jokaisella on kai oikeus näyttää miltä haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Naisille rohkeutta on rohkeutta ottaa meikitön selfie. Kyllä! Kuva ilman meikkiä. Hävetkää! Vahvistatte rohkeudellanne vain sitä, että naisen kuuluu olla meikattu.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän monta luonnonkaunista, jotka meikkaavat. Se on nyt fakta, vaikka olisit luonnonkaunis niin meikillä saat itsestäsi vielä näyttävämmän. Jotkut haluavat olla näyttäviä.
kataqqqqq kirjoitti:
1. Osta vain tärkeimmät
2. Meikkaa kevyemmin
3. Alennusmyynnit
4. Hintavertailu manuaalisesti tai Nenna
5. Ei aina tarvitse meikata esim kaupassa käydessä tai salille mennessä
6. Halvat merkit Lidl jne...
7. Cittarin aletTässä nyt isoimmat mitä tuli nopsaa mieleen
Kiitos vinkeistä, noista on Cittarin aleita tullut aina välillä napsittua parhaita alennuksia. Täytyy alkaa tekemään vähän tarkempaa hintavertailua ettei tule maksettua ylihintaa. Lidlistä en ole aikaisemmin juurikaan meikkejä ostanut mutta pitää tsekkailla valikoima!
Meikkaaminen on kivaa ja mitäpäs se kenellekään kuuluu mihin rahansa käyttää. En minäkään mene arvostelemaan jonkun toisen ostoksia.
Käytin ennnen varmaan satoja euroja vuodessa ihonhoidon tuotteisiin. Kuorin, laittelin naamioita ja putsarit ja kasvovedet oli kalliimmasta päästä. Tuntui, että iho oli heti sellainen rasvaklöntti T-alueelta heti, jos jätin väliin. Etenkin noihin naamioihin meni rahaa.
Sattumalta luin seborrooisesta ihottumasta. Eli nizoralia rasvoittuviin kohtiin vaikuttamaan muutamaksi minuutiksi pari kertaa viikossa suihkussa käydessä ja kasvovoiteeksi pelkkää Humektania (antimikrobinen voide). Iho-ongelmat lähti muutamassa päivässä. viime talvenakaan ei kertaakaan kiristävää, punoittavaa ihoa ja enää ei nenä plus otsa kiiltele. Ei myöskään nenän päältä hilseile, kuten aiemmin. Meikit poistan nykyisin Lidlin silmämeikinpoistoaineella ja Sebamedilla pesen muutoin.
Huomaa kyllä kukkarossa, että rahaa säästynyt ihan tolkuttomasti. Ja iho voi paremmin kuin koskaan ja on tasapainossa. Ei varmaan nämä ohjeet auta kaikkia, mutta jos edes jotain kohtalotoveria niin kiva olisi. Mulla nimittäin oli kammottava kierre tuon ihonhoidon kanssa. Seborrooisesta ihottumasta kärsii muutama prosentti naisista ihan tietämättään.
Vierailija kirjoitti:
Kun kuitenkin haluan meikata niin ärsyttäviä kommentit jolla vähätellään meikkausta. Kuka nyt ei haluaisi näyttää kauniimmalta? Kaikkien iho ei ole täydellinen kuitenkaan.
Jos mies peittää kaljunsa tupeella te naiset nauratte hänellä ja samalla te meikkaatte omat kasvonne.
Tokmanni, Normal ja Lidl näistä itse löydän sopivat edulliset tuotteet, joskus City Marketista.
Miksi meikkaan?
Minulla oli nuorena paha akne, muistona arpia/jälkiä edelleen kasvoissa, vaikka ikää 40+ vuotta.
En haluaisi meikata, mutta töissä pitää olla asiallisen/siistin näköinen, ja toki haluan olla vapaa-ajallakin huolitellun oloinen.
Tärkeintä on peittävä/ei liian pakkeli meikkivoide ja ripsiväri, kulmat kestovärjään.
Moni ei ymmärrä sitä, että osa ihmisistä ei ole ns. luonnonkauniita iho-ongelmien tai vastaavien takia. Jos minulla olisi virheetön iho, tuskin meikkaisin ripsiväriä enempää.
Eli omalla kohdalla meikkaan näyttäkseni samalta mitä muut ilman meikkiä, jotta ihmiset näkevät minut ei ihon virheitä.
Minä olen siirtynyt edullisempiin ja hintavampiin mutta erittäin riittoisiin tuotteisiin sekä vähentänyt tuotteiden määrän minimiin.
Oikeasti Lumenen cc-voide on ihan yhtä hyvä kuin aiemmin käyttämäni NARSin meikkivoide, ja superriittoisa. Meikkaan nykyään kevyemmin joten voidetta kuluu vähemmän, mutta jos meikkaa vahvemmin niin säästää vielä enemmän kun käyttää edullisempaa tuotetta. Peitevoiteena mulla on Too Faced, mutta täytyy varmaan heittää se pian pois kun sitä kuluu niin mitättömän vähän. Huulipunaa käytän tosi vähän, mulla on pari vielä laatikossa. Rimmelin edulliset rajauskynät ovat hyviä. Poskipuna on yksi ihoon sointuva sävy, mutta sitä tulee harvoin edes käytettyä. Kaikenlaiset tehosteet, varjostukset, hohtojutut sun muut olen jättänyt pois, koska koin ne ihan turhiksi alkuihastuksen jälkeen.
Satsaan enemmän rahaa luomiväreihin, mutta nykyään mulle riittää yksi Chanelin "nelikko" päivittäiseen käyttöön sekä yksi musta irtoluomiväri dramaattisempiin rajauksiin. Chanel on minusta hintansa väärti, koska pidän pehmeästä ja luonnollisesta lookista. Ripsivärit hankin yleensä Lumenelta tai muilta markettimerkeiltä. En suostu maksamaan kalliimpia hintoja ripsarista.
Irtopuutereista ihan paras on ammattilaistuote Ben Nye, joka ei ole ihan halpis mutta kuitenkin ns. merkkituotteita huomattavasti edullisempi - ja parempi. Tilaan netistä ja yksi purkki riittää minulla vuodeksi.
Summa summarum: minimoi tuotteiden määrä ja osta edullisempaa jos mahdollista. Muuta en keksi.
Mikä siinä on ongelma että haluaa meikata? Jos ei halua niin sitten ei mutta eikai se mikään ongelma muille pitäisi olla? Kysyttiin kuitenkin säästövinkkejä eikä miten lopettaa...
Itseinholla rahastava kauneusteollisuus tekee ihmisistä toistensa kopioita. Juuri kun olet repinyt itsestäsi karvojesi lisäksi irti myös persoonasi, joku keksii jälleen uuden mielisairaan standardin täytettäväksi. Kilpajuoksu on loputon ja rahaa palaa samaan tahtiin rasvan kanssa.