Jos jokaisesta työstä saisi saman verran palkkaa, mitä tekisit työksesi?
Kommentit (784)
Laiskottelisin kotona. Koska jos tuohon tilanteeseen olisi päädytty, niin myöskin työtön saisi samat rahat tasa-arvon nimissä.
3/4 porukasta ei tekis mitään kuin pakon edestä.
Vierailija kirjoitti:
Olisin kuningas
Elintaso tismalleen sama kuin muilla ja 350 päivää vuodessa aamuin illoin edustamista ympäri maailmaa. Tosi hauskaa, voin kuvitella.
Tekisin ihan tätä omaa työtäni. En osaa muita hommia ja tähän työhön olen kouluttautunut 12 vuotta.
Samaa mitä nytkin, eli kotiäiti, joka tekee firmaansa tunnin-kaksi töitä silloin kun siltä tuntuu.
istuisin kotona katsomassa telkkaria
Hmm jatkaisin samaa työtäni eli psykologin työ lastenpsykiatrialla. Haastavaa, mutta erittäin mielenkiintoista ja monipuolista.
Samaa kuin nytkin eli kirjastonhoitajan töitä jatkaisin. Palkka voisi tosiaan olla isompi.
Päivittäin saan opastaa ihmisiä kulttuuriaarteiden pariin ja vaalia ihmiskunnan keräämää tietoa.
Vierailija kirjoitti:
Sama ammatti kuin nytkin.
Hoitaja lasten teholla.
Tämä on kutsumusammatti, rakastan työtäni.
Vaikka sinä siitä tykkäät, ei se tee siitä kutsumusammattia
Marjastaja, sienestäjä, kalastaja, polttopuiden tekeminen, talvella lumityöntekijä.
En haluaisi enää työhön missä pitää kuunnella kitiseviä ja vinkuvia asiakkaita jostain turhanpäiväisestä. Toisaalta, jos niille vänkyröille saisi sanoa suorat sanat ilman potkuja, niin mikäjottei. Eli siinä tapauksessa esimerkiksi kahvilassa tai jossain putiikissa voisin olla töissä. Olen nuorena ollutkin. Nykyinen työni on 90% pelkkää valitusten kuuntelua ilman oikeutta puolustautua.
Voisin olla vaikka panttilainaamossa töissä, se voisi olla todella siistiä. Tai pitää koiranpentujen päivähoitopaikkaa. Tai olla arktisella tutkimusasemalla tekemässä jotain säähavaintoja.
Vuorineuvos. Ei mitään hajua mitä sellainen tekee, mutta kuulostaa hienolta.
Olisin siivooja tai hotellinjohtaja. Olen tehnyt siivoushommissa joskus ja tykkäsin kovasti. Hotellit ovat kiehtoneet yrityksinä, organisaatioina ja työyhteisöinä sekä palveluina jostakin syystä aina. Olisi hienoa pyörittää toimintaa ja johtaa jonkun hotellin henkilöstöä. Tällä hetkellä olen akateemisissa tehtävissä, siis aivan toisaalla.
Olisin ammattivedonlyöjä. Täyttäisin pari lappua päivässä ihan arvalla, koska rahaa tulisi silti.
Tai sitten olisin filosofi, joka ei julkaisisi koskaan mitään.
Juu, valtion pseudofilosofi, sivutoiminen kaaosteoreetikko.
Kääntäjä tai kielitieteilijä. Kirjailija ja runoilija voisin myös olla.
Tällä hetkellä paperinpyörittäjänä ja laskuttajana isohkossa firmassa.
No montako syöpälääkäriä ja sydänkirurgia on ketjuun ilmoittautunut?
Vierailija kirjoitti:
3/4 porukasta ei tekis mitään kuin pakon edestä.
Sitten kuulun siihen 25%:iin. Todellakin haluan tehdä jotain järkevää elämässäni enkä vaan loikoilla laakereilla.
Samaa kuin nykyään, oon tutkija.