Jos jokaisesta työstä saisi saman verran palkkaa, mitä tekisit työksesi?
Kommentit (784)
Ehdottomasti kirjailija. Ja mikäli palkka olisi taattu
Taivaanrannanmaalari, jos sama palkka kuin nyt.
Kesällä olisin alakoulun opettaja, talvella sisävesilaivan kapteeni.
Taiteilija, kirjailija, ehkä jotenkin osittain jatkaisin kuitenkin omassa ammatissani rakennusinsinöörinä. Ehkä myös matematiikan / fysiikan opettajana olemista voisin kokeilla.
Haluaisin työskennellä kirjastonhoitajana yleisessö kirjastossa, mitä olen tehnytkin. Työ vaatii korkeakoulutuksen, hyvää yleissivistystä ja kirjallisuuden tuntemisen ylläpitämistä, mutta ei ole lainkaan stressaavaa. Työt eivät niinsanotusti tule kotiin. Siksi palkkatasokaan ei ole niin tärkeä.
En jaksa lukea kaikkia viestejä, mutta jos työaikakin olisi kaikissa sama, niin sitä mitä nytkin. Olen assari ja sihteeri/piirtäjä suunnittelutoimistossa ja työ on aika helppoa ja osaa sen hyvin, lisäksi työmatka on vain muutama minuutti kävellen. Etänä en tee. Koulutukseni on kaupallinen vanhan ajan opisto ja vähän tekniikan alan kursseja työvoimapoliittisina kursseina, CAD yms.
Voisin olla patjojen testaaja tai makkaratehtaan malli.
Minä haluaisin olla valokuvaaja. Rakastan valokuvaamisesta.
Toinen olisi kirjailija
Tai sitten tanssija
Laulajakin
Rakastan kaikki taidealoja.
Toisaalta rakastan lapsia, unelmana oli nuorena tulla ala-asteen opettajaksi. Tai lastentarhanopettaja
Hankkisin kirjansitojan koulutuksen. Tekisin ihmisille henk.koht. toiveiden mukaisia kirjanpäälisiä ja laatikoita, ja mitä vain mitä kankaasta ja paperista ja pahvista nyt voi tehdä.
Olen liian vanha vaihtamaan ammattia, ja olen vasta nyt kuusikymppisenä löytänyt youtuben DIY-ohjevideoita ao askartelussa. Niistä olen hyvin innostunut, mutta tajuan, etten voi enää hankkia tuollaiseen koulutusta ja aloittamaan omaa (tuottavaa) yritystä. Mutta niitä on hauska katsella, ja kotona voi tehdä yhtä ja toista itselleen.
Olin 40 vuotta sitten pari kesää erään keskisuuren kaupungin kaupunginjohtajan autonkuljettaja. Kuskasin myös esim. ministereitä. Sitä hommaa olen aina muistellut kaiholla.
Olen teknisellä alalla, mutta valkkaisin ne itseä kiinnostavat hommat. Nyt olen kulkeutunut liikaa paperien täyttämiseen.
en tekisi mitään, niin kuin en tee nytkään. aikaa riittää valtavasti harrastuksille. toki huono puoli on, ettei ole koskaan lomaa, kun on 365 vapaa kuin taivaan lintu. oravanpyörässä eläviltä kun lomat loppuu, minä lähden metsiin rymyämään aina talven tuloon saakka. se on mukavampaa kuin työnteko.
Vierailija kirjoitti:
Kirjoittaisin. Kuvaisin. Suunnittelisin mainoksia ja markkinointikampanjoita. Perustaisin oman kirpparin
Miksi mainoksia/markkinointia? Huonolaatuisista tuotteista pitää keksiä myyntivaltteja, jotta ihmisiltä saadaan rahat pois. En minä vaan kehtaisi.
Nuo muut ovat hyviä valintoja.
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoinen kysymys. Haluaisin kokeilla kaikenlaista, vaikkapa banaanifarmin perustamista Ecuadoriin.
30-luvulla lähdettiin Suomesta Etelä-Amerikkaan, muistaakseni Brasiliaan, perustamaan ihanneyhteiskuntaa viidakkoon.
Majakanvartija, olisi ihanaa asua yksin saaressa.