Jos jokaisesta työstä saisi saman verran palkkaa, mitä tekisit työksesi?
Kommentit (784)
Matkavalokuvaaja
Matkustelisin ympäri maailmaa ja kuvailisin erilaisia kulttuureita, ihmisiä, maisemia, arkkitehtuuria, nähtävyyksiä, tapahtumia, luontoa, kaupunkeja jne.
Haluaisin olla lammaspaimenena. Tai perinteisenä metsurina työhevonsen kanssa. Haluaisin tehdä työtä raikkaassa ulkoilmassa.
Olisin mikä tahansa yksinkertainen poliitikko - ja höpöttäisin paskaa - kuten pää min steri panna.
Asuisin metsässä, eli ammattina esim metsänhoitaja.
Kesän mukavin ketju tämä.
Emolehmäkarjan kasvattaja. Oikeasti olen paperinpyörittäjä kaupungissa.
Sitä mitä nytkin eli kirjastonhoitaja.
Pieni palkanlisä ei haittaisi.
Tykkään liimata tarroja, kunhan niitä ei pidä laittaa montaa päivittäin.
Kasvattaisin omalla pikku maatilalla kanoja tai vaikka viiriäisiä. Pieni lauma alpakoita.
Olisin seksilelujen päätestaaja, tuotepäällikkö ja designer. Erityiskohteena XL-koon lelut.
Kuvataiteilija. Maalaisin tauluja.
Yhden kesän sitä kokeilin nuorena maisterina noin 12-13 vuotta sitten. Muistelen, että sain myytyä 4 taulua, 300-350 euroa per kappale. Ei siinä työlle jäänyt paljon hintaa, kun laskee tarvikekustannukset ja kehykset. Yksi tuttava naapurustosta tilasi merihenkisen taulun ja sen sisko tuli pyytämään, että hän haluaa tuon saman. Siis ihan samanlaisen. Onpa inspiroivaa taiteilijalle yrittää plagioida omaa teostaan. Koskaan se tilaaja ei maksanut käsirahaa, joka oli minulla 30% eli kopiotaulu jäi luonnoksen vaiheeseen.
Virkamies, vaikka ministeriö tai Eduskunnassa valiokuntaneuvos tms.
Sellainen ettei tarvitse koko ajan matkustaa mutta sopivasti sitäkin. Vakituinen virka.
Kansanedustaja jos olisi vakituinen työ. Erittäin kiinnostava homma.
Riippuu palkasta. Jos se olisi sama tai enemmän kuin nykyisin, jatkaisin omalla alallani eli opettajana. Pienemmillä tuloilla ei kannattaisi.
Ajelisin pakulla ympäri Suomee kuljettamassa pikku paketteja. Pidän autoilusta.
Ratikkakuski (ehkä linja 4 tai 8)
Samaa mitä nytkin, koska mua ei oteta mihinkään muualle mihin haluan.