Ahdistaa mennä +30 vuotiaana ainoana sinkkuna häihin
Kaverin häät ja itse kaveriporukan ainoa sinkku. Muilla mies ja 1-3 lasta. Itselläni pitkä suhde kariutunut ja edelleen rikki siitä. Samalla äitiys haaveena lipuu entistä kauemmas. Näin 31-vuotiaana naisena on karua olla kaveripiirin ainoa sinkku ja ei jaksaisi mennä häihin katselemaan sitä muiden perheidylliä ja onnea. Katkera en muille ole ja olen onnellinen muiden onnelle, mutta tuntuu ettei itsellä ole hyvä olla kun jatkuvasti juokset muiden häissä, bebejuhlissa ja polttareissa ainoana sinkkuna.
Vakavasti pohdin, pitääkö tämän takia jättää häät välistä. Tunnen itseni paskaksi ihmiseksi, kun edes pohdin tällaista. Lisäksi häissä on pari eksän kaveripariskuntaa, jotka muistuttavat eksästä josta en ole edelleenkään päässyt yli.
Olenko ainoa, joka tuntee näin?
Kommentit (70)
katjuska123456 kirjoitti:
Kaiken lisäksi kansainväliset häät, joista ehkä 80% ulkomailta. Ja itse totaalisen paska kielissä. :D Joten enpä taitaisi hirveästi sosialisoida muiden kanssa. :D
-ap
Siellä voi yllättävänkin moni olla kateellinen sinkun vapaudesta...
Vierailija kirjoitti:
Voithan sä ottaa jonku avecin mukaan, moni mies on sellainen että lähtee aina jos tarjolla on ilmaista juomaa ja ruokaa.
Just hyvä ajatus. Olen ap:n ikäinen nainen ja minäkin lähtisin aveciksi, siis esittäisin vaikka lesboa jos on kakkua tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Itse oon 40v sinkku eikä oo aikomustakaan stressata miehen saannista. Myös eronnut vuosi sitten. Jännä että sua kiinnostaa muiden jutut niin paljon että itsekin oltava joku kun muillakin on.
Toki jos ei itse kaipaa perhettä ja lapsia, niin eihän tuossa mtn ongelmaa ole. Mutta kun kaipaa, niin onhan tuo kuin kääntäisi veistä haavassa.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voithan sä ottaa jonku avecin mukaan, moni mies on sellainen että lähtee aina jos tarjolla on ilmaista juomaa ja ruokaa.
Oli vähän yllättävä ajatus, voisin kyllä lähteäkin, siis noin yleisesti ottaen.
Pääsisi laittamaan ykköset päälle, ja kai siellä voi olla muitakin sinkkuja??
M
Upea ajatus, vain miehen aivoista. Lähtisit jonkun naisen avecina ja dissaisit hänet toisen vuoksi.
Tuttu tunne. Meitä oli kaverin häissä kolme bestmania, joista olin ainoa sinkku. Kyllä se oma yksinäisyys tuntui pahalta. Päivä sinänsä oli kiva, sää aurinkoinen ja paljon hyvää ruokaa, kaikki kolme ollaan kavereita ja myös sulhasen kanssa. Olin silloin 29, tästä on jo monta vuotta. Päätin silloin, että en mene koskaan häihin yksin. Ei se vaan sama ole... Toivottavasti joskus vielä oma kumppani seuraksi :)
katjuska123456 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse oon 40v sinkku eikä oo aikomustakaan stressata miehen saannista. Myös eronnut vuosi sitten. Jännä että sua kiinnostaa muiden jutut niin paljon että itsekin oltava joku kun muillakin on.
Toki jos ei itse kaipaa perhettä ja lapsia, niin eihän tuossa mtn ongelmaa ole. Mutta kun kaipaa, niin onhan tuo kuin kääntäisi veistä haavassa.
-ap
Sun ei todellakaan kannata mennä sinne murjottamaan.
2 vaihtoehtoa. Joko et mene ollenkaan tai sitten todellakin menet ihan täpöllä. Eli menet tyylikkäänä ja hyvällä itsetunnolla, ja et todellakaan sulaudu tapettiin vaan olet läsnä ja ylpeä itsestäsi. No, ehkä jäät vaan tällä kertaa kotiin ja sitten kun olet toipunut, toteutat suunnitelman B joissain toisissa häissä!
Olen jättänyt kaikki häät väliin, jos sinkkuus on tuntunut liian korostuvalta. Pahinta on se, jos siitä tehdää vieläpä jonkinlanen numero jossa onnettomalle sinkulle aletaan etsiä puolisoa häävieraiden joukosta oikein porukalla tms.
Aikamoisia valkoisia valeita on saanut kyllä keksiä! :D
Mä en tiedä, että sanonko frendille totuuden jos jätän häät välistä. Vai päästänkö valkoisen valheen, että sain koronan juhannuksena. En haluaisi valehdella, mutta ei ole kiva satuttaa kaveria totuudellakaan.
-ap
Lässynlää kylläpä nyt sulla isot ongelmat.
Vierailija kirjoitti:
Lässynlää kylläpä nyt sulla isot ongelmat.
Sanoiko joku isosta ongelmasta? Mutta toki sitä kahden vaiheilla ollessa haluaa muiden näkemyksiä ja kokemuksia kuulla. En varmasti (toivottavasti) ole ainoana vastaavassa tilanteessa.
-ap
Ap: tiedän että kuulostaa ihan älyttömältä, mutta järjestettyä seuralaista kannattaa oikeasti harkita vaihtoehdoksi jos haluaa häihin mennä, mutta yksin meno tuntuu liian vaivaannuttavalta. Miksei ihan ammattiseuralainenkin. Toimii toki parhaiten silloin jos et ole niin paljon muuten tekemisissä muiden vieraiden tai kutsujien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Eräs miestuttu pyysi minua häihin aveciksi kauan sitten. En halunnut lähteä, mutta eräs naistuttuni innostui asiasta. Niin he olivat pariskuntana häissä ja tavallaan sokkotreffeillä samalla ja tapailivatkin jonkin aikaa häiden jälkeen.
Pystyn samastumaan, samanlainen pitkä sinkkukausi oli mullakin tuossa iässä meneillään ja yhdessä kesässä oli useat polttarit ja häät. Mut eihän toisten onni ole sulta pois? Rohkeasti vaan juhlimaan, voit yllättyä positiivisesti, mua olis ainakin kaduttanut, jos olisin jättänyt yhdetkin häät väliin. Näin 45v. ei enää tule hääkutsuja, mutta samojen ihmisten lapset pääsevät ripille ja ylioppilaaksi, joten juhlat eivät lopu ikinä.
-Ikisinkku
Vierailija kirjoitti:
Ap: tiedän että kuulostaa ihan älyttömältä, mutta järjestettyä seuralaista kannattaa oikeasti harkita vaihtoehdoksi jos haluaa häihin mennä, mutta yksin meno tuntuu liian vaivaannuttavalta. Miksei ihan ammattiseuralainenkin. Toimii toki parhaiten silloin jos et ole niin paljon muuten tekemisissä muiden vieraiden tai kutsujien kanssa.
Ei mulle se yksin meneminen ole ongelma. Teen paljon asioita yksin. Ja aiemmin menin aina häihin yksin mielelläni. Mutta kun ikää tulee ja parisuhde kaipuu korostuu, kun kaikki muut viettää perhe-elämää - niin alkaa tuntumaan tämäkin ilon juhla ikävältä. Ei ole seuralaisen puutteesta fiilis kiinni, vaan siitä että haluaisin itsekin kokea samaa onnea miehestä ja perheestä. Eikä sitä tunnetta tule, vaikka seuralaisena olisi naapurin Pena.
En usko, että sinä olisit häiden ainoa sinkku. Kyllä isossa porukassa on muitakin. Ongelmahan tässä on sinun tunteesi: ehkä häpeä "epäonnistumisesta". Epäonnistuminen lainausmerkeissä, koska eroaminen saattaa itse asiassa olla suuri onnistuminen, vaikka se ei nyt siltä tunnu.
Iso osa niistä häihin osallistujista on jossain vaiheessa elämäänsä sinkkuja. Iso osa heistä eroaa. Hääparikin saattaa ikävä kyllä erota. Et ole siinä suhteessa erityinen, vaikka muilla tavoilla tietysti oletkin.
katjuska123456. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mulle se yksin meneminen ole ongelma. Teen paljon asioita yksin. Ja aiemmin menin aina häihin yksin mielelläni. Mutta kun ikää tulee ja parisuhde kaipuu korostuu, kun kaikki muut viettää perhe-elämää - niin alkaa tuntumaan tämäkin ilon juhla ikävältä. Ei ole seuralaisen puutteesta fiilis kiinni, vaan siitä että haluaisin itsekin kokea samaa onnea miehestä ja perheestä. Eikä sitä tunnetta tule, vaikka seuralaisena olisi naapurin Pena.
Tuossa onkin kyse heittäytymisestä, jolloin se kaipuu hautautuu edes yhden illan ajaksi ja voit nauttia täysillä juhlista. Ja naapurin Penan sijaan voi ottaa aveciksi vaika jonkun 90s Richard Gere-lookaliken, jos se auttaa heittäytymisessä.
Juhlat!! Tottakai menet. Ja tosiaan, voi siellä tavata jonkun serkkumiehen, et voi koskaan tietää.