Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Fwb-suhde sitä oikeaa odotellessa, mitä mieltä?

Vierailija
20.06.2022 |

Deitille ei tietenkään kannata kertoa, että on tuollainen seksisuhde, mutta haittaako se ilmenee myöhemmin. Seurustelun alkaessa fwb-suhde tietysti loppuu.

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ehkä fwb-suhdetta aloittaisi, jos minulla olisi haku päällä vakavaan suhteeseen. Minun elämäntilanteeseen fwb-suhde taas toimii hyvin. Olen kokenut pitkän liiton ja minulla on kaksi vuoroviikoin luonani asuvaa kouluikäistä lasta. Lapsilta ja työltä jäävä vapaa-aika on rajallinen ja minulla on aikaa vievä harrastus. Niinpä on mukava tavata ystävämiestä parin viikon välein vuorokauden kestävillä seksitreffeillä. Siinä on aikaa nauttia läheisyydestä useampaan kertaan ja jutella kuulumisia. Kummallakaan ei ole tarvetta tiiviille parisuhteelle eikä hakua päällä.

Vierailija
62/73 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä ehkä fwb-suhdetta aloittaisi, jos minulla olisi haku päällä vakavaan suhteeseen. Minun elämäntilanteeseen fwb-suhde taas toimii hyvin. Olen kokenut pitkän liiton ja minulla on kaksi vuoroviikoin luonani asuvaa kouluikäistä lasta. Lapsilta ja työltä jäävä vapaa-aika on rajallinen ja minulla on aikaa vievä harrastus. Niinpä on mukava tavata ystävämiestä parin viikon välein vuorokauden kestävillä seksitreffeillä. Siinä on aikaa nauttia läheisyydestä useampaan kertaan ja jutella kuulumisia. Kummallakaan ei ole tarvetta tiiviille parisuhteelle eikä hakua päällä.

Tuo ei kuulosta FWB-suhteelta siinä merkityksessä kuin itse olen sellaisen ymmärtänyt ja harrastanut. Minusta tuo kuulostaa vakihoidolta.

FWB-suhteeseen kuuluu nimenomaan se, että ollaan ystäviä eli tavataan myös muun kuin seksin merkeissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä löydätte näitä fwb-suhteita? Voisin harkita. Kaipaan seksiä.

N43

Minulla on ollut kaksi tuollaista suhdetta sinkkuaikoina.

Ensimmäinen oli baarista hihaan tarttunut hoito. Mukava, hyvännäköinen, fiksu, älykäs, mutta ei parisuhdemateriaalia. Tapailtiin seksin merkeissä minun luonani, käytiin joskus ulkona syömässä ja silloin tällöin vietettiin ihan muuten vaan aikaa yhdessä. Homma loppui, kun hän osoittautui varatuksi.

Toisen kanssa yhdisti yhteinen kiinnostuksen kohde. Hän kertoi heti alkuun, että on naimisissa eikä aio erota. Tapailtiin, mökkeiltiin, vietettiin aikaa yhdessä aikansa.

Kolmanneksi ehkä voisi laskea vielä sellaisen baarituttavuuden, jonka kanssa oli muutama hauska viikonloppu. Hän avautui minulle ongelmistaan vastakkaisen sukupuolen suhteen; juttelimme ja pohdimme elämää ja ihmissuhteita ja siinä ohessa harrastimme seksiä. Ei tullut mieleenkään, että olisin halunnut hänen kanssaan mitään sen enempää.

FWB-suhteet ovat nimenomaan muutaKIN kuin seksiä. Siksi niitä ei löydä netistä eikä ainakaan seksiä hakemalla. Pitää tavata ihminen, jonka kanssa viihtyy, jonka kanssa ystävystyy JA haluaa seksiä.

Jos seksi on pääroolissa, niin silloin kannattaa hakea vakihoitoa.

Vierailija
64/73 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo ei kuulosta FWB-suhteelta siinä merkityksessä kuin itse olen sellaisen ymmärtänyt ja harrastanut. Minusta tuo kuulostaa vakihoidolta.

FWB-suhteeseen kuuluu nimenomaan se, että ollaan ystäviä eli tavataan myös muun kuin seksin merkeissä.

On mies toki ollut ystäväni jo parinkymmenen vuoden ajan, muttei me kyllä nykyään muuten tavata huvin vuoksi (kuin seksitapaamisilla) kuin jos ollaan esim. samoilla kutsuilla. En toki muitakaan ystäviäni tapaa tätä tiheämpään. Kuulumiset ja syvällisempää keskustelu tuossa ehtii vaihtaa hyvin ja ihan perusviestittelyä vähintään parin päivän välein harrastetaan.

Vierailija
65/73 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi fwb-suhde on monille noinkin vastenmielinen ajatus? Kuinka itse olette hoitaneet seksuaaliset tarpeenne, jos parisuhdetta ei ole löytynyt, siihen ei ole vielä itse valmis tai sellaista ei halua lainkaan?

Ei se fwb-suhde itsessään mitenkään vastenmielinen ole. Se mistä monet ei tykkää on moneen suuntaan tarjolla oleminen yhtä aikaa, mikä aloitusviestistäkin tulee ilmi. Monet haluavat tapailla vain yhtä kerrallaan ja tuollainen sutiminen on sen arvon vastaista.

Vierailija
66/73 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde Kreikkaan

Vierailija
67/73 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähde Kreikkaan

FWB-suhde kreikkalaisen kanssa, jos ap asuu Suomessa? Ymmärrätkö ollenkaan, mitä fwb tarkoittaa?

Vierailija
68/73 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuseritouhua kun ei kunnon parisuhteeseen rahkeet riitä.

Vierailija
69/73 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ikinä alentaisi itseäni tuollaiseen.

Ai mihin? Seksin harrastamiseenko?

No kyllä! Tuollainen seksi ei ole mistään kotoisin.

Onko yhden illan jutut sitten parempi?

Ei. Seksiä vain rakkaudesta on mun - ja aika monen muunkin- linja. Oma käsi auttaa sitä oikeaa odotellessa.

En ymmärrä tuota. Onko mulla tosi korkea seksivietti tai jotain, mutta oma käsi riittää ehkä pari kuukautta maksimissaan. Sen jälkeen alkaa tuntua että pääkoppa sekoaa ilman fyysistä kosketusta ja oikeaa seksiä. Tulee tuskainen olo.

Ehkä ihmiset ovat vaan niin erilaisia, yllättävän puritaanisia näkemyksiä kyllä on tullut tähän ketjuun. Usein seksi ilman romanttista rakkautta tai parisuhdetta kai koetaan automaattisesti jonkin asteiseksi hyväksikäytöksi, vaikka se ei sitä olisikaan. Minullekaan masturbointi ei korvaa seksiä lainkaan, saan siitä pelkän orgasmin. Seksissä toisen ihmisen kanssa en välttämättä edes tarvitse orgasmia kokeakseni sen silti tyydyttäväksi.

Pääasia on tietysti, että jokainen löytää itselleen sopivan tavan olla ja elää vahingoittamatta muita. Onneksi olen löytänyt sellaisia itsensä tuntevia keskustelutaitoisia ja -haluisia panokaverimiehiä, joiden kanssa ei ole tarvinnut huolehtia tunnepuolen riskeistä.

Mä olen mielestäni aika seksuaalinen ja hyvässä suhteessa olen usein erittäin aktiivinen seksin suhteen. Kuitenkin mulla on ehkä turhankin suuret mittasuhteet saava pelko seksitauteihin liittyen, joten en oikein pysty nauttimaan, jos olisi todennäköistä, että miehellä on muitakin seksisuhteita. Himoon ilman romanttisia tunteita pystyn kyllä, mutta eksklusiivisuutta kaipaan. Näin ollen en harrasta yhden illan juttuja ja kevyetkin suhteet on vähän no-no -osastoa. Nytkin olen mennyt 6kk masturbaation voimalla, enkä ole sekoamassa. Näen tämän niin, että tykkään seksistä, mutten ole seksiaddikti.

N

Minulla on tämä sama. Myös yleisesti ottaen haluan harrastaa seksiä sellaisen kanssa, josta oikeasti välitän. Ja en voi sille mitään, mutta kyllä jotenkin inhottaisi kaikkinensa se tieto, että toisella on mahdollisesti muitakin seksisuhteita.

Vierailija
70/73 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuseritouhua kun ei kunnon parisuhteeseen rahkeet riitä.

Hämmentävää, että moni kuvittelee kaikkien haluavan tiiviiseen parisuhteeseen. Eronneilla yli 40-vuotiailla ei läheskään aina ole halua ainakaan yhdessäasumiseen parisuhteessa. Miksei siis kokeilisi erilaisia suhdetyyppejä ilman ennakkoluuloja? Ei ihmissuhteiden täydy olla raskaita ja vakavia, jos perhettä ei ole tarkoitus perustaa.

Vierailija
71/73 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta kyseessä ei von olla fwb-suhde, jos se on sitä vain yksipuolisesti ja toinen odottaa muuta.

No ei minustakaan. Ap:n kuvaama on ennemminkin toisen hyväksikäyttöä ja petkutusta.

Itse olen ollut reilun kolme vuotta  fwb-suhteessa, ja ei kyllä tulisi mieleeni olla mitään muuta kuin rehellinen hänelle. On omat ajatukseni ihmisestä joka noin tekisi.

Minulle tämä mies on tärkeä ja pidän hänestä paljon ja uskon että hän tuntee samoin minua kohtaan.

Tuskin muuten olisimme jaksaneet näinkin kauan tätä suhdetta ylläpitää. Meillä on avoin "suhde" sillä tavoin että kumpikin on vapaa. Emme kysele emmekä tenttaa. Emme rajoita. Mustasukkaisuus ei kuulu kuvioon. 

Molemminpuoleinen kunnioitus ja reiluus sen sijaan kuuluu. Meistä ei kumpikaan ole luonteeltaan hyväksikäyttäjä joten luottamuskin väliltämme löytyy. Tiedän että hän ei tule tekemään p-mäisiä temppuja minulle ja tiedän satavarmasti etten itse tule tekemään niitä hänelle. Olemme kumpikin vapaita lähtemään ja lopettamaan tapailun mutta on  itsestäänselvyys että se tehdään molempien tieten ja asiallisesti. 

Mielestäni tällainen "suhde" on ihanteellinen ihmisille jotka haluavat säilyttää vapautensa ja elää sinkkuna mutta kuitenkin mielellään tapailee yhtä ja samaa henkilöä pitempäänkin. Tässä syntyy ihan omanlaisensa vire kahden ihmisen välille.  Typerät väännöt ja riidat ja mustasukkaisuusdraamat jää kokonaan pois. Ei toki sovi ihmiselle joka haluaa omistaa toisen.

Luulen että ap ei ole asiaa sen enmpää edes miettinyt, kunhan nyt vain heitti ilmaan tuollaisen aiheen kokeillakseen reaktioita.

Aloituksessa taidettiin kyllä tarkoittaa sitä, että niille kumppaniehdokas deiteille ei tästä meneillään olevasta fwb suhteesta kerrota (mitä sitä pidän kyllä vähän moraalittomana) ei sitä fwb kaveria.

Vierailija
72/73 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ikinä alentaisi itseäni tuollaiseen.

Ai mihin? Seksin harrastamiseenko?

No kyllä! Tuollainen seksi ei ole mistään kotoisin.

Onko yhden illan jutut sitten parempi?

Huom on myös hyviä vaihtoehtoja.

Vierailija
73/73 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vedätät sitä FWB-suhdettasi, teet hänelle henkistä ja seksuaalista väkivaltaa. 

Voit nyt sitten rauhassa miettiä, haluatko olla se ihminen, joka vetää nimensä alle tuohon toimintaan. 

Voi hyvä ihme. Ei me naiset nyt mitään holhottavia lapsia olla.

Jos kaksi aikuista harrastaa keskenään yhteisestä halusta pelkkää seksiä, niin ei siinä kyllä kukaan tee mitään väkivaltaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän neljä