Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Fwb-suhde sitä oikeaa odotellessa, mitä mieltä?

Vierailija
20.06.2022 |

Deitille ei tietenkään kannata kertoa, että on tuollainen seksisuhde, mutta haittaako se ilmenee myöhemmin. Seurustelun alkaessa fwb-suhde tietysti loppuu.

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on aina ollut vakituisten parisuhteiden välillä fwb-suhteita, joista olen tietenkin kertonut potentiaaliselle uudelle kumppanille, kun ollaan puhuttu seksistä, tarpeista, ihmissuhteista jne. En tapailuvaiheessa enää ole paneskellut panokavereitani, mutta en ole nähnyt mitään syytä salata sitä, että en ole elänyt selibaatissa tai ollut jatkuvasti vailla uutta parisuhdetta. En myöskään harrasta yhdenillan panoja, koska en vaan saa niistä mitään irti. Tuttu, halukas kaveri samassa elämäntilanteess on paljon parempi vaihtoehto, ei ole ollut ongelmia tunnepuolella eikä uuden kumppanin suhtautumisessa ikinä.

Selvää että intiimisuhteita on aikuisella ihmisellä ollut. Joskus nuorempana kerroin ja kuuntelin. Ei niistä jutuista kenellekään iloa ollut, lähinnä herätti puolin jos toisinkin takautuvaa mustasukkaisuutta ja epäluuloja. Nykyään en sano existä muuten kuin jos jostain asia-asiasta kysytään ja silloinkin vaan siitä asiasta. Exät on käsitelty ja laitettu kokonaan ajatuksista ja tunteista eroon. Toivon että nyksä olisi myöskin jättänyt exänsä taakseen, en todellakaan välittäisi kuulla.

M

Samaa mieltä. En itse todellakaan halua kuulla uuden miehen seksisuhteista yhtään mitään. Kysyn, onko ollut vakavasti otettavia pitkiä parisuhteita ja silloinkin haluan tietää vain tyyliin, että "yksi 3-vuoden suhde ja yksi 10 vuoden avioliitto", en sen enempää.

Olen myös huomannut, että miehet ovat melko mustasukkaisia existä (esim. olen ollut avioliitossa ja mulla on lapsia ja kyllä uudet tapailumiehet selvästi on vähän epävarmoja/mustasukkaisia tuon exän suhteen). Ei todellakaan auttaisi, että alkaisin kertomaan jostain seksisuhteista lisäksi. :D

N37

Vierailija
42/73 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ikinä alentaisi itseäni tuollaiseen.

Ai mihin? Seksin harrastamiseenko?

No kyllä! Tuollainen seksi ei ole mistään kotoisin.

Onko yhden illan jutut sitten parempi?

Ei. Seksiä vain rakkaudesta on mun - ja aika monen muunkin- linja. Oma käsi auttaa sitä oikeaa odotellessa.

En ymmärrä tuota. Onko mulla tosi korkea seksivietti tai jotain, mutta oma käsi riittää ehkä pari kuukautta maksimissaan. Sen jälkeen alkaa tuntua että pääkoppa sekoaa ilman fyysistä kosketusta ja oikeaa seksiä. Tulee tuskainen olo.

Ehkä ihmiset ovat vaan niin erilaisia, yllättävän puritaanisia näkemyksiä kyllä on tullut tähän ketjuun. Usein seksi ilman romanttista rakkautta tai parisuhdetta kai koetaan automaattisesti jonkin asteiseksi hyväksikäytöksi, vaikka se ei sitä olisikaan. Minullekaan masturbointi ei korvaa seksiä lainkaan, saan siitä pelkän orgasmin. Seksissä toisen ihmisen kanssa en välttämättä edes tarvitse orgasmia kokeakseni sen silti tyydyttäväksi.

Pääasia on tietysti, että jokainen löytää itselleen sopivan tavan olla ja elää vahingoittamatta muita. Onneksi olen löytänyt sellaisia itsensä tuntevia keskustelutaitoisia ja -haluisia panokaverimiehiä, joiden kanssa ei ole tarvinnut huolehtia tunnepuolen riskeistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että se kolmikymppinen maalla asuva duunarimies kovin paljon henkisesti kärsi siitä, etten halunnut häneltä muuta kuin kiihkeää seksiä.

T. 50v akateeminen kaupunkilaisnainen

Vierailija
44/73 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Seksiä vain rakkaudesta on mun - ja aika monen muunkin- linja. Oma käsi auttaa sitä oikeaa odotellessa.

En ymmärrä tuota. Onko mulla tosi korkea seksivietti tai jotain, mutta oma käsi riittää ehkä pari kuukautta maksimissaan. Sen jälkeen alkaa tuntua että pääkoppa sekoaa ilman fyysistä kosketusta ja oikeaa seksiä. Tulee tuskainen olo.

Ehkä ihmiset ovat vaan niin erilaisia, yllättävän puritaanisia näkemyksiä kyllä on tullut tähän ketjuun. Usein seksi ilman romanttista rakkautta tai parisuhdetta kai koetaan automaattisesti jonkin asteiseksi hyväksikäytöksi, vaikka se ei sitä olisikaan. Minullekaan masturbointi ei korvaa seksiä lainkaan, saan siitä pelkän orgasmin. Seksissä toisen ihmisen kanssa en välttämättä edes tarvitse orgasmia kokeakseni sen silti tyydyttäväksi.

Pääasia on tietysti, että jokainen löytää itselleen sopivan tavan olla ja elää vahingoittamatta muita. Onneksi olen löytänyt sellaisia itsensä tuntevia keskustelutaitoisia ja -haluisia panokaverimiehiä, joiden kanssa ei ole tarvinnut huolehtia tunnepuolen riskeistä.

Mä olen mielestäni aika seksuaalinen ja hyvässä suhteessa olen usein erittäin aktiivinen seksin suhteen. Kuitenkin mulla on ehkä turhankin suuret mittasuhteet saava pelko seksitauteihin liittyen, joten en oikein pysty nauttimaan, jos olisi todennäköistä, että miehellä on muitakin seksisuhteita. Himoon ilman romanttisia tunteita pystyn kyllä, mutta eksklusiivisuutta kaipaan. Näin ollen en harrasta yhden illan juttuja ja kevyetkin suhteet on vähän no-no -osastoa. Nytkin olen mennyt 6kk masturbaation voimalla, enkä ole sekoamassa. Näen tämän niin, että tykkään seksistä, mutten ole seksiaddikti.

N

Vierailija
45/73 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko, että se kolmikymppinen maalla asuva duunarimies kovin paljon henkisesti kärsi siitä, etten halunnut häneltä muuta kuin kiihkeää seksiä.

T. 50v akateeminen kaupunkilaisnainen

H..raha sinä olet:) ajatteletko samoin myös jos 50v mies käyttää tytärtäsi seksiin?

Vierailija
46/73 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on aina ollut vakituisten parisuhteiden välillä fwb-suhteita, joista olen tietenkin kertonut potentiaaliselle uudelle kumppanille, kun ollaan puhuttu seksistä, tarpeista, ihmissuhteista jne. En tapailuvaiheessa enää ole paneskellut panokavereitani, mutta en ole nähnyt mitään syytä salata sitä, että en ole elänyt selibaatissa tai ollut jatkuvasti vailla uutta parisuhdetta. En myöskään harrasta yhdenillan panoja, koska en vaan saa niistä mitään irti. Tuttu, halukas kaveri samassa elämäntilanteess on paljon parempi vaihtoehto, ei ole ollut ongelmia tunnepuolella eikä uuden kumppanin suhtautumisessa ikinä.

Selvää että intiimisuhteita on aikuisella ihmisellä ollut. Joskus nuorempana kerroin ja kuuntelin. Ei niistä jutuista kenellekään iloa ollut, lähinnä herätti puolin jos toisinkin takautuvaa mustasukkaisuutta ja epäluuloja. Nykyään en sano existä muuten kuin jos jostain asia-asiasta kysytään ja silloinkin vaan siitä asiasta. Exät on käsitelty ja laitettu kokonaan ajatuksista ja tunteista eroon. Toivon että nyksä olisi myöskin jättänyt exänsä taakseen, en todellakaan välittäisi kuulla.

M

Samaa mieltä. En itse todellakaan halua kuulla uuden miehen seksisuhteista yhtään mitään. Kysyn, onko ollut vakavasti otettavia pitkiä parisuhteita ja silloinkin haluan tietää vain tyyliin, että "yksi 3-vuoden suhde ja yksi 10 vuoden avioliitto", en sen enempää.

Olen myös huomannut, että miehet ovat melko mustasukkaisia existä (esim. olen ollut avioliitossa ja mulla on lapsia ja kyllä uudet tapailumiehet selvästi on vähän epävarmoja/mustasukkaisia tuon exän suhteen). Ei todellakaan auttaisi, että alkaisin kertomaan jostain seksisuhteista lisäksi. :D

N37

Nainen, jolla on seksisuhteita on h...ra:)

Vierailija
47/73 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta kyseessä ei von olla fwb-suhde, jos se on sitä vain yksipuolisesti ja toinen odottaa muuta.

No ei minustakaan. Ap:n kuvaama on ennemminkin toisen hyväksikäyttöä ja petkutusta.

Itse olen ollut reilun kolme vuotta  fwb-suhteessa, ja ei kyllä tulisi mieleeni olla mitään muuta kuin rehellinen hänelle. On omat ajatukseni ihmisestä joka noin tekisi.

Minulle tämä mies on tärkeä ja pidän hänestä paljon ja uskon että hän tuntee samoin minua kohtaan.

Tuskin muuten olisimme jaksaneet näinkin kauan tätä suhdetta ylläpitää. Meillä on avoin "suhde" sillä tavoin että kumpikin on vapaa. Emme kysele emmekä tenttaa. Emme rajoita. Mustasukkaisuus ei kuulu kuvioon. 

Molemminpuoleinen kunnioitus ja reiluus sen sijaan kuuluu. Meistä ei kumpikaan ole luonteeltaan hyväksikäyttäjä joten luottamuskin väliltämme löytyy. Tiedän että hän ei tule tekemään p-mäisiä temppuja minulle ja tiedän satavarmasti etten itse tule tekemään niitä hänelle. Olemme kumpikin vapaita lähtemään ja lopettamaan tapailun mutta on  itsestäänselvyys että se tehdään molempien tieten ja asiallisesti. 

Mielestäni tällainen "suhde" on ihanteellinen ihmisille jotka haluavat säilyttää vapautensa ja elää sinkkuna mutta kuitenkin mielellään tapailee yhtä ja samaa henkilöä pitempäänkin. Tässä syntyy ihan omanlaisensa vire kahden ihmisen välille.  Typerät väännöt ja riidat ja mustasukkaisuusdraamat jää kokonaan pois. Ei toki sovi ihmiselle joka haluaa omistaa toisen.

Luulen että ap ei ole asiaa sen enmpää edes miettinyt, kunhan nyt vain heitti ilmaan tuollaisen aiheen kokeillakseen reaktioita.

Vierailija
48/73 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M

N37

Harvemmin sitä yksinään sellaista suhdetta saa aikaiseksi, eli ihan yhtä h...ra kuin se suhteen toinenkin osapuoli ;) Jos seurauksia tulee, tulee niitä molemmille (tauti, lapsi). Nykyään kun isyydentunnustaminenkaan ei ole enää vapaaehtoista, vaan isyystestiin voidaan pakottaa.

Vierailija
49/73 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M

N37

Harvemmin sitä yksinään sellaista suhdetta saa aikaiseksi, eli ihan yhtä h...ra kuin se suhteen toinenkin osapuoli ;) Jos seurauksia tulee, tulee niitä molemmille (tauti, lapsi). Nykyään kun isyydentunnustaminenkaan ei ole enää vapaaehtoista, vaan isyystestiin voidaan pakottaa.

Vain nainen on h..ra ja mies ei tule raskaaksi eli kaikki riskit ovat naisella

Vierailija
50/73 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hyvällä katso tuollaista fwb-väkeä. En itse pystyisi millään harrastamaan seksiä ihan pelkän huvin vuoksi, joten en käsitä tuollaista touhua. Jos omasta kumppanista paljastuisi tuollaisia, niin se olisi kriisin paikka.

Vierailija
51/73 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En hyvällä katso tuollaista fwb-väkeä. En itse pystyisi millään harrastamaan seksiä ihan pelkän huvin vuoksi, joten en käsitä tuollaista touhua. Jos omasta kumppanista paljastuisi tuollaisia, niin se olisi kriisin paikka.

Mitkä ovat sinusta sopivia ja hyväksyttäviä syitä seksin harrastamiseen, jos se ihan pelkän huvin vuoksi tuntuu väärältä? Kysyn siksi, että itse harrastan seksiä nimenomaan siksi, että tarvitsen sitä - se tuntuu hyvältä, minulle tulee todella hyvä olo siitä, että tuotan toiselle nautintoa ja saan sitä itse. Se, tapahtuuko seksi fwb-suhteessa vai monogamisessa parisuhteessa on minulle ihan sama, teen sitä samasta syystä. En osoittaakseni rakkautta tai hankkiakseni lapsia, koska osoitan rakkauttani muuten(kin), enkä ole koskaan halunnut lisääntyä.

Vierailija
52/73 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi fwb-suhde on monille noinkin vastenmielinen ajatus? Kuinka itse olette hoitaneet seksuaaliset tarpeenne, jos parisuhdetta ei ole löytynyt, siihen ei ole vielä itse valmis tai sellaista ei halua lainkaan?

Ihan itsekseen voi hoitaa hommat, ei siihen toista tarvita ollenkaan.

Vierailija
53/73 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi edes mietit tuollaista?Seksi on osa ihmisen hyvinvointia.Anna palaa....

Vierailija
54/73 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on korkea libido (olen nainen), mutta koskaan ei ole ollut minkään näköistä ongelmaa hoitaa asiaa itse.

Olen ollut vuosien selibaatissa, syy oli se että kesti löytää kumppani.

Ja vaikka korkea libido onkin en ole koskaan ns.sokaistunut ihmisestä, järjellä aina menty.

Vierailija
55/73 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tietenkin erilaisia.

Mutta yhtä asiaa mistä en pidä on tämä vastakkain asettelu.

Ei se ole puritaania ettei seksijärjestelyjä halua.

Eikä kukaan tietenkään ole hüora jos haluaa.

Voi kun voitaisiin jättää nämä sormet osoittelut ja heiluttelut jo historiaan.

Vierailija
56/73 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa vahvalta... Oletko ollut seksisuhteessa jo varsin nuoresta, ns, tottunut siihen fyysiseen kosketukseen? Tässä mielestäni yksi syy, miksi ei kannata aloittaa seksielämää vielä lapsena. Usein ihmettelenkin, että miten he joilla menee poikki pärjäävät, kun kroppa on tiettyyn aktiivisuuteen tottunut. 

Vierailija
57/73 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä löydätte näitä fwb-suhteita? Voisin harkita. Kaipaan seksiä.

N43

Vierailija
58/73 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kelpaisi myös oikein mainiosti tuollainen fwb-suhde. Toki vain vapaan ihmisen kanssa, en halua kenenkään suhteisiin sotkeutua. Jos tinderiin laittaa esim että fwb only, saa vastauksia laidasta laitaan, joissa kaikissa mennään suoraan asiaan tyyliin milloin p*nnaan? Itse kaipaisin että ensin sen verran nähtäis että tietäis tuntuuko se toinen kivalta jne. Tuntuu siis että hirvee hätä näillä äijillä hypätä sänkyyn. Joten minäkin ihmettelen että mistä näitä fwb-suhteita löytää?

N40

Vierailija
59/73 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna mennä FWB:si kanssa, mutta draamaa tulee riittämään. Usko pois.

Vierailija
60/73 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toimi mun kohdalla. Kaikki naiset aina ihastuu ja sitten rakastuu muhun ja sitten on paha mieli ja särkynyt sydän. Olen mieluummin rehellisesti parisuhteessa tai seksittä sinkkuna.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kahdeksan