Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Fwb-suhde sitä oikeaa odotellessa, mitä mieltä?

Vierailija
20.06.2022 |

Deitille ei tietenkään kannata kertoa, että on tuollainen seksisuhde, mutta haittaako se ilmenee myöhemmin. Seurustelun alkaessa fwb-suhde tietysti loppuu.

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vedätät sitä FWB-suhdettasi, teet hänelle henkistä ja seksuaalista väkivaltaa. 

Voit nyt sitten rauhassa miettiä, haluatko olla se ihminen, joka vetää nimensä alle tuohon toimintaan. 

Eihän siihen mitään vedätystä kuulu, kuten ei mihinkään normaaliin ihmissuhteeseen. Panokaverin kanssa puhutaan asioista ja molemmat tietävät, missä mennään. Omani ovat olleet hyvin iloisia puolestani, kun olen löytänyt vakituisen parisuhteen, ja samoin minä heidän puolestaan.

Vierailija
22/73 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi fwb-suhde on monille noinkin vastenmielinen ajatus? Kuinka itse olette hoitaneet seksuaaliset tarpeenne, jos parisuhdetta ei ole löytynyt, siihen ei ole vielä itse valmis tai sellaista ei halua lainkaan?

ihan kuule meditoimalla sen pois. Jos sitä oikeaa ei ole löytynyt ja meinaa säilyä hengissä ja mielenterveys kunnossa niin ei kannata tyydyttää seksuaalitarpeitaan kaiken maailman virityksillä mihin liittyy muiden ihmisten hyväksikäyttöä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fwb-suhde tulee olemaan nykyaikaa ja vanhentunut parisuhdemuoto tulee olemaan onneksi menneen talven lumia tulevaisuudessa.

Vierailija
24/73 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fwb-järjestely on varsin mukavaa. Hyvä olla vakkari jonka kanssa voi nauttia seksistä ilman kortsua.

Toimii hyvin myös deittaillessa, koska jotkut deitit odotuttaa tahallaan seksin harrastamista, niin vakkarin kanssa voi huoletta hoitaa tämän puolen siinä odotellessa

Niin, paitsi että tuskin olet ainoa jonka kanssa tuo tyyppi panee

Vierailija
25/73 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on aina ollut vakituisten parisuhteiden välillä fwb-suhteita, joista olen tietenkin kertonut potentiaaliselle uudelle kumppanille, kun ollaan puhuttu seksistä, tarpeista, ihmissuhteista jne. En tapailuvaiheessa enää ole paneskellut panokavereitani, mutta en ole nähnyt mitään syytä salata sitä, että en ole elänyt selibaatissa tai ollut jatkuvasti vailla uutta parisuhdetta. En myöskään harrasta yhdenillan panoja, koska en vaan saa niistä mitään irti. Tuttu, halukas kaveri samassa elämäntilanteess on paljon parempi vaihtoehto, ei ole ollut ongelmia tunnepuolella eikä uuden kumppanin suhtautumisessa ikinä.

Oletko mies vai nainen (vai joku muu)? Entä hetero?

Olen heteronainen.

H...rahan sinä olet:)

Vierailija
26/73 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi fwb-suhde on monille noinkin vastenmielinen ajatus? Kuinka itse olette hoitaneet seksuaaliset tarpeenne, jos parisuhdetta ei ole löytynyt, siihen ei ole vielä itse valmis tai sellaista ei halua lainkaan?

Niin, tämä onkin visainen kysymys...Ne seksuaaliset tarpeet ovat niin hurjat ihmisellä, että jos niitä ei saa "hoidettua" säännöllisesti käyttämällä jotain toista ihmistä siihen, niin sitten voi tapahtua ihan kamalia asioita. Miehet nyt itsestäänselvästi eivät voi olla päivääkään ilman seksiä, mutta tiesittehän, että naisetkaan eivät voi? Tämä on todellinen ongelma yhteiskunnassamme. Onneksi median avulla yritetään vaivoista välittämättä esim. poistaa prostituutiosta stigma, että yhtä useampi voisi "hoitaa" seksuaaliset tarpeensa toisen ihmisen kanssa.

Vierailija
27/73 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on aina ollut vakituisten parisuhteiden välillä fwb-suhteita, joista olen tietenkin kertonut potentiaaliselle uudelle kumppanille, kun ollaan puhuttu seksistä, tarpeista, ihmissuhteista jne. En tapailuvaiheessa enää ole paneskellut panokavereitani, mutta en ole nähnyt mitään syytä salata sitä, että en ole elänyt selibaatissa tai ollut jatkuvasti vailla uutta parisuhdetta. En myöskään harrasta yhdenillan panoja, koska en vaan saa niistä mitään irti. Tuttu, halukas kaveri samassa elämäntilanteess on paljon parempi vaihtoehto, ei ole ollut ongelmia tunnepuolella eikä uuden kumppanin suhtautumisessa ikinä.

Selvää että intiimisuhteita on aikuisella ihmisellä ollut. Joskus nuorempana kerroin ja kuuntelin. Ei niistä jutuista kenellekään iloa ollut, lähinnä herätti puolin jos toisinkin takautuvaa mustasukkaisuutta ja epäluuloja. Nykyään en sano existä muuten kuin jos jostain asia-asiasta kysytään ja silloinkin vaan siitä asiasta. Exät on käsitelty ja laitettu kokonaan ajatuksista ja tunteista eroon. Toivon että nyksä olisi myöskin jättänyt exänsä taakseen, en todellakaan välittäisi kuulla.

M

Vierailija
28/73 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos FWB-suhteen molemmat osapuolet ovat tietoisia siitä missä mennään ja on yhdessä sovittu FWB-suhteen säännöt niin ei tuossa mitään pahaa ole. Jos taas toinen kuvittelee että kyseessä on orastava suhteen alku ja haaveilee oikeasta parisuhteesta vaikka todellusuudessa onkin vain vakipano niin ei todellakaan ole reilua toista kohtaan. 

Vierailija
29/73 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle ihan sama mitä kukakin halukas ja suostuva keskenään tekee, mutta minut sotkettiin tällaiseen huijaamalla. On raiskattu ja hyväksikäytetty olo. Suostumus ei ole aidosti suostumus, jos se väännetään toisesta irti muuntelemalla totuus. 

No voi hyvänen aika! Älä kehtaa verrata itseäsi johonkin raiskauksen uhriin! Voitko enää itsekeskeisempi olla!

Vierailija
30/73 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukeehan se monilla jo deittiprofiilissa, mitä haetaan, oli se sitten parisuhde, fwb tai ons

Vierailija
31/73 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos FWB-suhteen molemmat osapuolet ovat tietoisia siitä missä mennään ja on yhdessä sovittu FWB-suhteen säännöt niin ei tuossa mitään pahaa ole. Jos taas toinen kuvittelee että kyseessä on orastava suhteen alku ja haaveilee oikeasta parisuhteesta vaikka todellusuudessa onkin vain vakipano niin ei todellakaan ole reilua toista kohtaan. 

Mitenköhän usein todellisuudessa molemmat ovat ihan samalla viivalla, eikä kummallakaan ole mitään toiveita toisen suhteen? Kaunis ajatus, mutta jotenkin en usko tähän.

Vierailija
32/73 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen herkkä ihminen ja seksi on minulle intiimi asia, ei mitään sellaista jota harrastellaan kavereiden kanssa. Haluan, että kumppanini suhtautuu siihen samalla tavalla. Suoraan sanottuna kuvottaa ajatus, että mies on eilen ollut jonkun toisen kanssa panemassa ja sitten haluaa minun kanssani. En tajua miten kukaan edes pystyy tuollaiseen.

Vierailija
33/73 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei varmaan ole yhtä oikeaa tapaa elää, mutta itsellä kyllä mielenkiinto tavata miehiä vain seksin merkeissä on aika alhainen. Jotenkin ei nappaa ihminen, joka ei ole valmis laittamaan enempää likoon. No voi tietty olla jollakin vaikka vaihtovuosi, jonka jälkeen kotiin paluu ja suhde sen jälkeen kuopataan. Mutta noissa fwb-jutuissa kun ei ole oikein sitoumuksia toiseen. Voi toki olla, että toisesta pitää vaikka olisi hyvin, hyvin erikaltainen ihminen, mutta kyllä toi sitoutumattomuus yleensä taitaa johtua enemmän oman vapauden vaalimisesta. Täten on aika traumatisoituneiden ihmisten juttuja noi. Itsekin kokeilin tollasta avioeron jälkeen hetken ja olihan se mieskin orpo ja kokenut vaikka mitä. Sanoisin, että ei toisiin ja itseensä luottavat ihmiset yleensä virittele tuollaisia kuvioita vaan alkavat ihan oikeasti suhteeseen toistensa kanssa, kesti se sitten lyhyemmän tai pidemmän aikaa. Minäkin otin ex-mieheni takaisin sitten ja suhde on kestänyt 12 vuotta eron jälkeen. Ei mikään fwb...

Vierailija
34/73 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, sehän näissä suhteissa on et kokemukseni mukaan vain harvoin kumpikin haluaa VAIN seksiä. Aina siinä jompikumpi vähintään suhteen jatkuessa alkaa haluta enemmänkin.

Itsellä tällainen suhde päällä ja vaikka ei ihan panosuhde tämä missään nimessä ole (ollaan sanottu ääneen et tykätään toisistamme, ollaan oltu toisillamme yötä ja lähdetään kesällä reissuun yhdessä) ei tää silti seurustelukaan ole, eikä siitä sellaista taida tulla. Ihan siksi kun toinen ei halua enää lapsia ja toisella niitä ei ole, ikäeroa 10v. Harmi kyllä itse olen tässä se joka haluaisi enemmän.

Jos/kun tämä loppuu niin itseni tuntien ei kannata kyllä tällaiseen enää lähteä, aika taattua sydänsurut kun toinen löytää sen kumppanin jonka kanssa perheen perustaa..

Vierailija
35/73 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, että ihmiset ovat erilaisia ja seksuaaliset tarpeet myös. Minä en pysty omiani seksuaalisia tarpeitani meditoimaan pois kuukausitolkulla, saati sitten useiden vuosien ajan. En halua käyttää ketään hyväksi lupailemalla parisuhdetta, jos en sellaista halua. En halua olla selibaatissa enkä etenkään harrastaa yhdenillan juttuja. Olen elämäni aikana ollut tilanteissa, joissa en ole halunnut vakituiseen suhteeseen moneen vuoteen, vaan olen halunnut kasvaa ja olla itsekseni. Ei se ole mikään selviö, että jokainen ihminen aina pyrkisi kohti sitä lopullista suurta rakkautta ja yhteistä elämää. Elämässä on muunkinlaisia kausia. Ei ehkä kaikilla, mutta joillain kyllä.

Se, että ihmisiä yhdistävät lähinnä kaveruus ja seksi, ei ole kenenkään hyväksikäyttöä, eikä kerro heidän traumoistaan tai sosiaalisesta kyvyttömyydestään. Kaikissa suhdemuodoissa esiintyy valehtelua, pettämistä, kontrollointia, pelaamista ja silkkaa julmuutta, siltä ei suojele avioliitto, eikä mikään muukaan. Siltä voi suojautua ainoastaan valitsemalla ympärilleen oikeita ihmisiä ja huolehtimalla heistä ja itsestään, kuten kaikissa omissa ystävyys-, kaveruus-, panokaveruus- ja parisuhteissa olen onnistunut tekemään.

Fwb-suhde ei ole mikään, mitä voi suositella ihmisille, tai sen puoleen epäsuositellakaan. Se on ihan normaali ihmisten välinen suhde, johon kuuluu yleensä aika paljon samoja asioita kuin parisuhteeseenkin, mutta ilman romanttisen rakkauden voimaa tai yhteisen tulevaisuuden toiveita. Seksiä, yhdessäoloa, kahvilla käyntiä, keskusteluja, leffailtoja, sen sellaista. Jos ei halua seksiä muunlaisen ihmisen kanssa, kuin ainoastaan oman rakkauden kohteen, niin silloinhan tällaista ei tietenkään tarvitse harkita. Moni kuitenkin oikeasti kaipaa seksiä ja läheisyyttä silloinkin, kun ei ole rakastunut. Silloin fwb-kuvio on oikein hyvä ja turvallinen vaihtoehto.

-Se heterohanainen

Vierailija
36/73 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tuollainen. Kyllä se toimii. Ei pelkästään pantu vaan koen että sain hänestä ystävän ja meistä tuli läheisiä. Lähinnä vaikeaa on vaan se yhteydenpito jos toinen alkaa seurustelemaan Onko se sille uudelle kumppanille ok että toisella on läheinen ystävä jonka kanssa on myös nussittu ties kuinka monta kertaa?

Vierailija
37/73 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ikinä alentaisi itseäni tuollaiseen.

Ai mihin? Seksin harrastamiseenko?

No kyllä! Tuollainen seksi ei ole mistään kotoisin.

Onko yhden illan jutut sitten parempi?

Ei. Seksiä vain rakkaudesta on mun - ja aika monen muunkin- linja. Oma käsi auttaa sitä oikeaa odotellessa.

Vierailija
38/73 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, sehän näissä suhteissa on et kokemukseni mukaan vain harvoin kumpikin haluaa VAIN seksiä. Aina siinä jompikumpi vähintään suhteen jatkuessa alkaa haluta enemmänkin.

Itsellä tällainen suhde päällä ja vaikka ei ihan panosuhde tämä missään nimessä ole (ollaan sanottu ääneen et tykätään toisistamme, ollaan oltu toisillamme yötä ja lähdetään kesällä reissuun yhdessä) ei tää silti seurustelukaan ole, eikä siitä sellaista taida tulla. Ihan siksi kun toinen ei halua enää lapsia ja toisella niitä ei ole, ikäeroa 10v. Harmi kyllä itse olen tässä se joka haluaisi enemmän.

Jos/kun tämä loppuu niin itseni tuntien ei kannata kyllä tällaiseen enää lähteä, aika taattua sydänsurut kun toinen löytää sen kumppanin jonka kanssa perheen perustaa..

Allekirjoitan että sydänsurut on aika taattu. Sekin sattuu, kun suhde muuttaa muotoaan. Esim. ennen harrastettu seksiä, ja sitten seksi loppuu. Siinäkin suhde muuttuu ja se voi sattua, kun on kiintynyt siihen aiempaan suhteeseen ja kaikkeen mitä se sisälsi.

Vierailija
39/73 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omin käsin onneen. Kyllä aikuinen ihminen siihen pystyy.

Vierailija
40/73 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ikinä alentaisi itseäni tuollaiseen.

Ai mihin? Seksin harrastamiseenko?

No kyllä! Tuollainen seksi ei ole mistään kotoisin.

Onko yhden illan jutut sitten parempi?

Ei. Seksiä vain rakkaudesta on mun - ja aika monen muunkin- linja. Oma käsi auttaa sitä oikeaa odotellessa.

En ymmärrä tuota. Onko mulla tosi korkea seksivietti tai jotain, mutta oma käsi riittää ehkä pari kuukautta maksimissaan. Sen jälkeen alkaa tuntua että pääkoppa sekoaa ilman fyysistä kosketusta ja oikeaa seksiä. Tulee tuskainen olo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kuusi