Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elämä ohi kolmekymppisenä

Vierailija
19.06.2022 |

Mitä sitä on tässä tullut tehtyä. Suoritettua turhanpäiväinen amk-insinöörin tutkinto huonosti työllistävältä alalta. Olen tehnyt erilaisia paskatöitä vuokratyöfirmojen kautta. Nekin ovat nyt ilmeisesti loppuneet, koska en nykyään siedä minuun kohdistuvaa asiatonta kielenkäyttöä enkä esimerkiksi suostu tekemään töitä ilman asianmukaisia suojaimia. Noh, eipä se oikeastaan ole iso menetys. Työttömänä parempi.

Kuntakokeilussa eli sekundatyökkärissä pitävät ilmeisesti minua niin toivottomana tapauksena, ettei edes työllistymissuunnitelmaa kannata tehdä. Minulla piti olla joku työnhakuvalmennus, mutta kuntakokeilu poisti sen jostain syystä lyhyen työpätkän aikana, eikä pyynnöistä huolimatta sitä jatka.

Mitähän sitä nyt tekisi? Ehkä pitäisi ostaa joku halpa asunto jostain taantuvasta pikkukaupungista ja muuttaa sinne eläkepäiviä ja kuolemaa odottamaan. Ottaisi ehkä jonkun pienen asuntolainan, mitä voisi lyhentää työttömyys- ja asumistuilla. Parmpi kasvattaa veronmaksajien rahoilla omaa omaisuuttaan kuin jonkun rikkaan syöttöporsaan omaisuutta.

Olen opiskeluakin jollain tasolla miettinyt. Haaveillut jatkokouluttautumisesta vaikka jonkun järkevämmän alan dippainssiksi, tai sitten esimerkiksi fysiikkaa lukemaan. En kuitenkaan luultavasti pärjäisi yliopistossa, eikä minua oikeastaan kiinnosta mikään. Lisäksi en kuitenkaan saisi mitään työpaikkaa, koska minun verkostoitumistaidot ovat niin huonot.

Olen tehnyt netissä masennustestejä, ja niiden mukaan minulla olisi vakavia masennusoireita. Ei tämä kuitenkaan tunnu samalta kuin silloin nuorena, kun minulla oli masennusta. Ei tunnu samalla tavalla pahalta. Lähinnä mitäänsanomattomalta. Ei vain kiinnosta mikään.

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

perkele ku kirjotin tänne hyvän ja pitkän kommentin eilen mutta klo oli 23.02, vois edes jättää jonoon viestit joita kirjotetaan kun kommentointi on suljettu.

Itellä siis elämä alkoi vasta 30v, kävin lääkärillä sain lääkket ja aloin opiskelemaan ohjelmointia 4v sitten.

Elämä maistuu hyvältä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kahdeksan