Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elämä ohi kolmekymppisenä

Vierailija
19.06.2022 |

Mitä sitä on tässä tullut tehtyä. Suoritettua turhanpäiväinen amk-insinöörin tutkinto huonosti työllistävältä alalta. Olen tehnyt erilaisia paskatöitä vuokratyöfirmojen kautta. Nekin ovat nyt ilmeisesti loppuneet, koska en nykyään siedä minuun kohdistuvaa asiatonta kielenkäyttöä enkä esimerkiksi suostu tekemään töitä ilman asianmukaisia suojaimia. Noh, eipä se oikeastaan ole iso menetys. Työttömänä parempi.

Kuntakokeilussa eli sekundatyökkärissä pitävät ilmeisesti minua niin toivottomana tapauksena, ettei edes työllistymissuunnitelmaa kannata tehdä. Minulla piti olla joku työnhakuvalmennus, mutta kuntakokeilu poisti sen jostain syystä lyhyen työpätkän aikana, eikä pyynnöistä huolimatta sitä jatka.

Mitähän sitä nyt tekisi? Ehkä pitäisi ostaa joku halpa asunto jostain taantuvasta pikkukaupungista ja muuttaa sinne eläkepäiviä ja kuolemaa odottamaan. Ottaisi ehkä jonkun pienen asuntolainan, mitä voisi lyhentää työttömyys- ja asumistuilla. Parmpi kasvattaa veronmaksajien rahoilla omaa omaisuuttaan kuin jonkun rikkaan syöttöporsaan omaisuutta.

Olen opiskeluakin jollain tasolla miettinyt. Haaveillut jatkokouluttautumisesta vaikka jonkun järkevämmän alan dippainssiksi, tai sitten esimerkiksi fysiikkaa lukemaan. En kuitenkaan luultavasti pärjäisi yliopistossa, eikä minua oikeastaan kiinnosta mikään. Lisäksi en kuitenkaan saisi mitään työpaikkaa, koska minun verkostoitumistaidot ovat niin huonot.

Olen tehnyt netissä masennustestejä, ja niiden mukaan minulla olisi vakavia masennusoireita. Ei tämä kuitenkaan tunnu samalta kuin silloin nuorena, kun minulla oli masennusta. Ei tunnu samalla tavalla pahalta. Lähinnä mitäänsanomattomalta. Ei vain kiinnosta mikään.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennusta tuo on. Nuori olet ja elämä edessä ja nyt voisit miettiä ja suunnitella mitä vain.

Vierailija
2/41 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennukselta kuulostaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisin katselemaan ulkomailta töitä. Toki eka hoidat pään kuntoon. Aloita Better Help:istä.

Vierailija
4/41 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

et saa työttömänä mitään asuntolainaa

😩

Vierailija
5/41 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Masennukselta kuulostaa.

Entä, jos häiriö on todellisuudessa? Ehkä tämä yhteiskunta on tosiaan niin syvältä, eikä tarjoa minunkaltaisille sosiaalisesti hiukan rajoittuneille ja sisäänpäinkääntyneille ihmisille mahdollisuuksia.

Vierailija
6/41 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähtisin katselemaan ulkomailta töitä. Toki eka hoidat pään kuntoon. Aloita Better Help:istä.

Olisikohan se ulkomailla sen helpompaa? Sosiaalisen rajoittuneisuuden lisäksi ongelmana olisi puutteellinen kielitaito, sekä ympäristön ennakkoluulot ja jopa suoranainen rasismi.

Vierailija
7/41 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Masennukselta kuulostaa.

Entä, jos häiriö on todellisuudessa? Ehkä tämä yhteiskunta on tosiaan niin syvältä, eikä tarjoa minunkaltaisille sosiaalisesti hiukan rajoittuneille ja sisäänpäinkääntyneille ihmisille mahdollisuuksia.

Ketään muuta et pysty muuttamaan kuin itseäsi. Siksi itseensä kannattaa panostaa!

Vierailija
8/41 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikä sua pienenä kiinnosti? Jos oletkin tyyppiä joka tykkäisi tehdä töitä luonnossa tms.

Nykyään ihmisillä on monta ammattia elämänsä aikana. Ei mikään koulutus mene hukkaan.

Vierailija
9/41 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennusta. Jos olet VASTA 30v., terve ja lapseton normaaliälyinen, niin sinullahan on kaikki mahdollisuudet mukavaan ja hyvään elämään.

Vierailija
10/41 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisikohan se ulkomailla sen helpompaa? Sosiaalisen rajoittuneisuuden lisäksi ongelmana olisi puutteellinen kielitaito, sekä ympäristön ennakkoluulot ja jopa suoranainen rasismi.

Kokemukseni mukaan ihmiset ovat ulkomailla kivoja ja suomalaisista on hyvä kuva.

https://www.theguardian.com/lifeandstyle/2022/jun/08/cheap-holidays-fiv…

Vierailija
11/41 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos verkostoitumisen taidot ovat huonot, mikä on syy? Onko sinulla as-piirteitä vai oletko vain introvertti? Sitä kannattaa miettiä seuraavaa siirtoa tehdessä, että millaiseen ympäristöön pystyt mukautumaan.

Vierailija
12/41 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos verkostoitumisen taidot ovat huonot, mikä on syy? Onko sinulla as-piirteitä vai oletko vain introvertti? Sitä kannattaa miettiä seuraavaa siirtoa tehdessä, että millaiseen ympäristöön pystyt mukautumaan.

Aspergerin oireyhtymä on ihan diagnosoitu. -ap

Vierailija
13/41 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Masennukselta kuulostaa.

Tee itse omat mahdollisuutesi. En minä rupea sinulle mitään tarjoamaan.

Vierailija
14/41 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla sentään on jokin tutkinto. Itse opiskelin kahta DI-tutkintoa mutta kesken jäi. Olen ollut täysin työttömänä jo 9v putkeen joten tuskin edes vuokrafirmat ottaa listoille. Puolisoa ei ole ikinä ollut eikä ikinä tule olemaan, en kelpaa kellekään.

-toinen autismin kirjolla oleva kolmekymppinen

Vierailija
15/41 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei oo viel 70 ikäisenäkää

Vierailija
16/41 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Masennukselta kuulostaa.

Ehkä todellisuus ei ole niin mustavalkoinen. Ehkä yhteiskuntamme ei tarjoa kenellekään aktiivisesti mitään, vaan ainoastaan puitteet, joiden rajoissa jokainen rakentaa elämäänsä. Joillekin se osoittautuu helpoksi, toisille vaikeammaksi. Toiset kestävät epämukavuutta paremmin, toiset eivät.

Vierailija
17/41 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Masennusta. Jos olet VASTA 30v., terve ja lapseton normaaliälyinen, niin sinullahan on kaikki mahdollisuudet mukavaan ja hyvään elämään.

Jumala on antanut ihmiselle elämän.  Luovuta elämäsi johto jumalan/jeesuksen käsiin.  Heitä hänen päällensä kaikki murheesi.  Hän antaa sinulle todellisen elämisen arvoisen elämän.

Vierailija
18/41 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvän ystäväni veli opiskeli mafyke-alan tohtoriksi sinun iässäsi ja työllistyi silti, vaikka hänkään ei ole sosiaalisten parkettien partaveitsi vaan aivan päinvastainen luonne. Olet ilmiselvästi masentunut JA toivoton (enemmän ehkä jälkimmäistä) eli tee jotain asialle. Hakeudu opiskelemaan ja hommaa elämääsi uutta virtaa. Mistä tiedät ettet pärjää yliopistossa, ethän ole edes kokeillut sitä. Fysiikka esimerkiksi voi olla se juttu jossa suorastaan loistat. Älä heitä hanskoja tiskiin, ainakaan ennen kuin olet ns. kääntänyt jokaisen käännettävissä olevan kiven. Ja tiedän muuten tasan mistä puhun, en ole minäkään ollut aina se onnettaren lempilapsi. 

Vierailija
19/41 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aspergerin oireyhtymä on ihan diagnosoitu. -ap

Minun on vaikea uskoa, että Asperger yksinomaan estäisi esim. työllistymisen.

Vierailija
20/41 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla kun on tuo As-diagnoosi, oletko hakenut mitään kuntoutusta? Kela tarjoaa esimerkiksi neuropsykologista kuntoustusta, joka voi olla esimerkiksi terapialuonteista - kuntouttajalla sekä neuropsykologin että psykoterapeutin koulutus. Siellä on aika turvallinen tila purkaa omia tuntemuksia ja myös saada tukea ja ideoita oman polun hahmotukseen. Suositus tälle ja muillekin tukimuodoille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme seitsemän