Aseksuaalien syrjintä.
Tuntuu kurjalta, kun väitetään, ettei aseksuaalisuus olisi oikea seksuaalinen suuntautuminen, niin kuin esim. hetero- ja homoseksuaalisuus ovat. Sosiaalisissa tilanteissa udellaan jatkuvasti, että miksi ei ole puolisoa, ja sitten hymähdellään, että kyllä se aika minullekin koittaa, että alan haluta sellaista. Minulle saa jostain syystä sanoa, että tulen kyllä haluamaan seksiä sitten sen oikean puolison kanssa, tai ruvetaan kaikkien kuullen taivastelemaan, että mikäs minussa on vialla kun en kelpuuta ketään tai kelpaa kenellekään.
Jos homolle sanoisi, että "kyllä sinäkin tajuat olevasi hetero kun vain löydät sen oikean miehen/naisen, joka sinutkin pistää ojennukseen tuosta höpsöstä homohömpötyksestäsi", niin jo olisi helvetti irti. Mutta aseksuaalisuuden koko olemassaolon saa kieltää, eikä ketään kiinnosta.
Ihmiset eivät tunnu tietävän, mitä aseksuaalisuus on. Joku sanoo, että "joo minäkin muutuin aseksuaaliksi silloin kun vaihdevuodet alkoivat", tai "minäkin olen joutunut olemaan avioliitossa aseksuaali, vaikken haluaisi". Aseksuaalisuus ei tarkoita seksuaalisten halujen yhtäkkistä alenemista aikaisempaa alemmalle tasolle, eikä seksin puutteessa elämistä. Aseksuaalisuus on seksuaalinen suuntautuminen, juuri niin kuten heteroseksuaalisuus ja homoseksuaalisuuskin.
Kun aikuisetkaan eivät tunnu ymmärtävän, mistä aseksuaalisuudessa on kyse, tai edes hyväksyvän ilmiön olemassaoloa, niin miten heidän on tarkoitus antaa lapsille kattavaa seksuaalivalistusta? On järkyttävän syrjivää aseksuaaleja lapsia kohtaan, että he eivät saa edes mahdollisuutta oppia oman seksuaalisen suuntautumisensa olevan yhtä oikea ja validi, kuin muidenkin suuntautumiset ovat!
Kommentit (160)
Vierailija kirjoitti:
Seksi on vallankäyttöä. En ihmettelisi jos suurin osa naisista kieltäytyisivät siitä.
M35
Seksi on vallankäyttöä. En ihmettelisi jos suurin osa miehistä ottaisivat naisen väkisin.
N41
Vierailija kirjoitti:
En ole varma, olenko aseksuaali vai seksuaalisesti estynyt mutta aloittajalle sen verran että aseksuaalisuus EI OLE seksuaalinen suuntautuminen siinä missä ateismi ei ole uskonnollista suuntautumista. Aseksuaalisuus on nimenomaan seksuaalisuuden puuttumista.
Aseksuaalisuus ei tarkoita, että ihmiseltä puuttuisi seksuaalisuus, vaan sitä, että ihmisellä ei ole seksuaalista suuntautumista. Seksuaalisen suuntautumisen puute määritellään itsessään seksuaaliseksi suuntautumiseksi, koska se poissulkee muut seksuaaliset suuntautumiset.
Tämä ei ole verrannollinen uskontoon ja elämänkatsomukseen, koska ihmisen uskonnon määrittää ainoastaan se, mihin hän uskoo. Jos ihminen ei usko mihinkään, niin sitten hänellä ei ole uskontoa.
Mutta seksuaalisen suuntautumisen määrittelee paitsi se, mihin sukupuoleen ihminen tuntee seksuaalista kiinnostusta, mutta myös se, mihin sukupuoleen ihminen ei tunne seksuaalista kiinnostusta. Esimerkiksi heterous ei ole ainoastaan sitä, että ihminen tuntee seksuaalista kiinnostusta vastakkaiseen sukupuoleen, vaan myös sitä, että hän ei tunne seksuaalista kiinnostusta samaan sukupuoleen. Se, että joku sukupuoli ei ole jonkun mielestä kiinnostava, on merkittävä osa seksuaalisen suuntautumisen määrittelemistä, ja kun ihminen ei ole kiinnostunut mistään sukupuolesta, niin hän on aseksuaali.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi haluat väkisin luoda seksuaalisuudestasi jonkin identiteetin ja sitten kokea syrjintää sen identiteetin pohjalta? Miksi et vain voisi olla sellainen kuin olet, aivan yksilönä?
Siksi koska äitini ei ymmärrä aseksuaalisuutta, vaan etsii minulle aina "puolisokokelaita", joiden kanssa minun pitäisi nyt edes kokeilla käydä edes yksillä pikku treffeillä tutustumassa ja katsomassa, josko olisi kivaa. Vaikka olen kieltänyt ja yrittänyt selittää.
Voisitko luokitella tämän henkilökohtaisiin ongelmiin? On minullekin miestä tarjottu mutta ei ole tämän yhteiskunnan suurin ongelma se että en sellaista halua.
Jos pomo tarjoaa työpaikan ainoalle tummaihoiselle työntekijälle ihonvaalennushoitoa siksi, että tämä sulautuisi paremmin muuhun työporukkaan, niin senkin voisi varmaan luokitella henkilökohtaiseksi ongelmaksi. Ei ole yhteiskunnan suurin ongelma, jos työntekijä ei sellaista hoitoa halua vastaanottaa.
Oikeasti VAU. Sait itsesi rinnastettua ihmisiin jotka kokevat rasismia. Sinuna häpeäisin jos sellaiseen on osaamista.
Toisaalta hänen olemassaolonsa tuhoutuu, jos häneltä kysytään kahvitauolla, että onko kumppania. Tehdään kumppaniOlEtUs! Eugeniikkaa!!
Ketjussa kysyttiin, että missä asiayhteydessä seksuaalinen suuntautuminen mukamas edes koskaan nousisi esille puheenaiheeksi. No tällaisesta tilanteesta annettiin yksi esimerkki, ja mitä te vastaatte? "Ai sinä siis tuhoudut heti, kun puheenaihe edes nousee esille".
Yrittäkää nyt päättää. Eikö seksuaalinen suuntautuminen nouse ikinä puheenaiheeksi, vai tuhoutuvatko aseksuaalit aina kun aihe nousee puheeksi? Kumpi on? Ette voi valita molempia vaihtoehtoja yhtä aikaa, sillä ne ovat keskenään ristiriidassa.
Ei se että kysytään onko sinulla puolisoa, liity mitenkään siihen että kysyttäisiin seksuaalisesta suuntautumisesta. Kysytään oletko parisuhteessa jonkun kanssa, jonkun toisen ihmisen, ei kysytä harrastatko seksiä hänen kanssaan tai että onko se toinen mies, nainen tai joku muunsukupuolinen.
Tuo olikin esimerkki tilanteesta, jossa seksuaalinen suuntautuminen voisi nousta puheenaiheeksi. Samalla tavalla kuin homomiehen suuntautuminen voisi nousta puheenaiheeksi, jos häneltä kysyttäisiin, onko hänellä vaimoa. Se ei välttämättä nouse esille tällaisessa keskustelussa (varsinkin jos henkilö on syrjinnän vuoksi oppinut pysymään suuntautumisestaan hiljaa), mutta se myös voi nousta esille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole varma, olenko aseksuaali vai seksuaalisesti estynyt mutta aloittajalle sen verran että aseksuaalisuus EI OLE seksuaalinen suuntautuminen siinä missä ateismi ei ole uskonnollista suuntautumista. Aseksuaalisuus on nimenomaan seksuaalisuuden puuttumista.
Aseksuaalisuus ei tarkoita, että ihmiseltä puuttuisi seksuaalisuus, vaan sitä, että ihmisellä ei ole seksuaalista suuntautumista. Seksuaalisen suuntautumisen puute määritellään itsessään seksuaaliseksi suuntautumiseksi, koska se poissulkee muut seksuaaliset suuntautumiset.
Tämä ei ole verrannollinen uskontoon ja elämänkatsomukseen, koska ihmisen uskonnon määrittää ainoastaan se, mihin hän uskoo. Jos ihminen ei usko mihinkään, niin sitten hänellä ei ole uskontoa.
Mutta seksuaalisen suuntautumisen määrittelee paitsi se, mihin sukupuoleen ihminen tuntee seksuaalista kiinnostusta, mutta myös se, mihin sukupuoleen ihminen ei tunne seksuaalista kiinnostusta. Esimerkiksi heterous ei ole ainoastaan sitä, että ihminen tuntee seksuaalista kiinnostusta vastakkaiseen sukupuoleen, vaan myös sitä, että hän ei tunne seksuaalista kiinnostusta samaan sukupuoleen. Se, että joku sukupuoli ei ole jonkun mielestä kiinnostava, on merkittävä osa seksuaalisen suuntautumisen määrittelemistä, ja kun ihminen ei ole kiinnostunut mistään sukupuolesta, niin hän on aseksuaali.
Minä naisena olen kiinnostunut miehistä, mutta en halua seksiä.
Vierailija kirjoitti:
Sopiiko aseksuaalille fyysinen helliminen ja halit ym. ilman yhdyntää?
Joillekin sopii, toisille ei. Myös aseksuaali ihminen on yksilö. Kaikki eivät pidä kaikesta, et varmaan sinäkään?
Itse olen aseksuaali joka ei halua hellimistä eikä halauksia. Haluan kyllä henkistä läheisyyttä ilman seksuaalista alavirettä. Haluan reilua hyvää ja syvää ystävyyttä, sydänystävää. Ihmistä - huom: ihmistä, en miestä tai naista, sillä ei ole väliä - jonka kanssa tuntea syvää sielujen sympatiaa ja yhteenkuuluvaisuutta.
Olen nainen ja jo murrosiässä tajunnut olevani aseksuaali. Pakotin itseni väkisin valtaväestön muottiin ja voin erittäin pahoin. Yritin elää niin joitakin vuosia ja tein suurta hallaa mielenterveydelleni. Onneksi aloin ymmärtää itseäni ja sitä mitä oikeasti haluan, ja nyt elän yksin. Jos mahdollista haluaisin löytää kyllä kumppanin joka tuntee samoin. ja kuten sanoin ihan sama mies vaiko nainen, henkinen yhteys on se joka merkitsee, ei ruumiillinen.
Tänne ilmestyi heti 7 sivua vihaa ja vähättelyä, no onneksi myös joitain ymmärtäviä kommentteja ja aseksuaalien omia ajatuksia. Tämä ketju on täydellinen esimerkki aseksuaalien syrjinnästä. Kukaan ei edes kysynyt, että miten aseksuaaleja syrjitään, vaan porukka hyökkäsi oikein naama punaisena rääkymään, että mitään syrjintää ei ole olemassa ja jos onkin, niin se on aseksuaalien oma vika, kun itse valitsevat identifioitua spesiaaleiksi ja toitottaa identiteettiään kaikille.
Tässä teille vähän tietoa, vaikka teitä ei ketään kiinnostanutkaan sitä kuulla:
Aseksuaalisuuteen asennoidutaan usein negatiivisesti, ja aseksuaalisuutta pidetään esim. mielisairautena, persoonallisuushäiriönä, kehittymättömyytenä ja oikeastaan minä tahansa muuna kuin oikeana seksuaalisena suuntautumisena. Aseksuaaleja pidetään tunteettomina robotteina, joita ei tarvitse ottaa tosissaan. Homoja on pitkän aikaa syrjitty, ja syrjitään edelleen ihan samanlaisilla asenteilla.
Aseksuaalisuutta ei usein tunnusteta oikeaksi suuntautumiseksi, koska ihmiset eivät tiedä, mitä aseksuaalisuus on. 1100 ihmiselle tehtiin kysely siitä, osaavatko he kertoa, mitä aseksuaalisuus on. Vain puolet osallistujista osasivat edes vastata! Ja mikä pahempaa, näistä n. 550 vastaajasta 75 % vastasivat väärin, kuvaillen aseksuaalisuutta virheellisesti mm. libidon puutteeksi, selibaatiksi ja impotenssiksi! Tämä on sama asia, kuin jos puolet ihmisistä eivät osaisi sanoa, mitä homous on, ja toiset puolet luulisivat homouden olevan sitä, että mies alistuu suhteeseen toisen miehen kanssa siksi koska ei pysty löytämään itselleen naista.
Kun ihmiset eivät tiedä, mitä aseksuaalisuus on, niin miten he voisivat huomioida sen seksuaalikasvatuksessa? Alle 18-vuotiailla on YK:n lasten oikeuksien sopimuksen mukaan oikeus saada terveen kasvunsa tueksi todenmukaista tietoa. Olisi kaikkien kannalta todella haitallista, jos seksuaalikasvatuksessa opetettaisiin vain heteroseksuaalisuuden olemassaolosta, mutta jätettäisiin homoseksuaalisuus kokonaan mainitsematta. Se, että aseksuaalisuudesta opetetaan väärää tietoa, tai että asiasta ei edes mainita muun seksuaalikasvatuksen yhteydessä, on aivan yhtä haitallista.
Kirjoitin enemmänkin tietoa aseksuaalien kohtaamasta syrjinnästä, pahimmat jutut jäivät viimeiseksi. Mutta valitettavasti sivusto ei anna minun julkaista tämän informatiivisen viestin loppuosaa.
Tota noin, kyllä yhä nykyään homoillekin sanotaan, että "kyllä säkin alat haluta vastakkaisen sukupuolen edustajaa, kun vaan tutkailet ennakkoluulojasi ja tajuat, että mitään ihmisryhmää ei saa sulkea pois deittipoolistaan". Ero aiempiin "et vain oo saanut kunnon panoa" -juttuihin on tasan se, että tämä on puettu yhden ihmisryhmän puolustamisen kaapuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos on kuvitellut olevansa aseksuaali ja alkaakin myöhemmin haluamaan ja nauttimaan seksistä? Onko silloin transaseksuaali?
Ei tietenkään. Silloin on vain alunperin erehtynyt omasta suuntautumisestaan, ja myöhemmin saanut selville oikean suuntautumisensa. Näin tapahtuu monille homoille, heteroille ja biseksuaaleillekin.
Miksi näin olisi? Eikö nykykäsityksen mukaan seksuaalisuus ja sukupuoli ole kokemuksia, jotka voivat muuttua elämän aikana? Entäs genderfluidit, faegenderit ja genderfaet, kiistätkö heidän olemassaolonsa vai ovatko he koko ajan erehtyneet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi haluat väkisin luoda seksuaalisuudestasi jonkin identiteetin ja sitten kokea syrjintää sen identiteetin pohjalta? Miksi et vain voisi olla sellainen kuin olet, aivan yksilönä?
Siksi koska äitini ei ymmärrä aseksuaalisuutta, vaan etsii minulle aina "puolisokokelaita", joiden kanssa minun pitäisi nyt edes kokeilla käydä edes yksillä pikku treffeillä tutustumassa ja katsomassa, josko olisi kivaa. Vaikka olen kieltänyt ja yrittänyt selittää.
Mut voihan aseksuaalikin haluta parisuhteen eikä varmaan monikaan hetero/homo halua, että äiti järkkää jotain sokkotreffejä.
Niin että joo, äitisi käyttäytyy typerästi, mutta en näe, miksi toi liittyisi nimenomaan sun aseksuaalisuuteen.
Ap valittaa jyt siitä kun sitä kohdellaan ihan yhtä päin peetä kun kaikkia muitakin, tasa-arvoisuus on käytännössä aika brutaalia.
Vierailija kirjoitti:
Puuuuuuuuuuh, omituisia ihmisiä. Seuraavaksi varmaan haluatte mennä naimisiin kirjahyllyn kanssa.
Mutta ei ennen, kun ero pölyimurin kanssa on selvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Homoseksuaaleja on eheytetty rukouksilla, kemiallisella kastraatiolla, aversioterapialla, sähköshokeilla ja jääpiikkilobotomioilla. Tietyissä kulttuureissa homoseksuaalisuudesta seuraa lentomatka kerrostalon katolta tai transitio heteronaiseksi. Uskikset sanovat syntiseksi ja transaktivistit+vihervasemmisto haukkuvat genitaalifetisistiksi ja transfoobikoksi.
Aseksuaalit: mutku mun ässäidentiteettiä ei validoida, nyyhkyn nyyhkyn. ""But I'm speshul!!!"
Olen itse muunsukupuolinen ja panseksuaali. Minulle kävisi monessa maailmankolkassa (tai aikakaudella) varsin huonosti. Suomessa minun on verrattaen hyvin olla, ainakin siinä määrin, että oma toiveeni sukupuoleni laillisesta tunnustamisesta on monen mielestä nyyhkyn nyyhkyn -osastoa. Mielestäni aseksuaaleilla on ihan yhtä lailla oikeus odottaa parempaa kohtelua kuin minullakin.
Sitä paitsi korjaavaa ra*skausta ja lobotomiaa on käytetty myös haluttomien naisten hoitoon. Suosittelen perehtymään hysterian kulttuurihistoriaan, jos aihe kiinnostaa.
Etköhän sä olisi monina aikoina ja monissa maissa mennyt paremmin läpi heterona kuin vaikka moni homomies. Ja varsinkin, jos sulla on miehen elimet, niin olisit varmaan pärjännyt ihan kivasti.
Kas kun monina aikoina ja monissa maissa, yhä vieläkin, naisille huonosti käymiseen riittää vääränlainen keho, kukaan ei kysele naisidentiteetin perään ennen vaikkapa sukuelinten silpomista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mut voihan aseksuaalikin haluta parisuhteen eikä varmaan monikaan hetero/homo halua, että äiti järkkää jotain sokkotreffejä.
Niin että joo, äitisi käyttäytyy typerästi, mutta en näe, miksi toi liittyisi nimenomaan sun aseksuaalisuuteen.
Siksi, koska hän painosti minua puolison ja lasten hankinnassa pitkään, ja kun lopulta sanoin, miksi se aihe ei kiinnosta minua, niin hän otti ohjat käsiinsä ja yrittää nyt "korjata" minua, ja saada minut tajuamaan, että en oikeasti olekaan aseksuaali. Jos joku järjestäisi homomiehelle sokkotreffejä naisten kanssa tavoitteenaan "korjata" tämä homomies, se olisi homon syrjintää.
Ja kyllä, jotkut aseksuaalit voivat haluta parisuhteen, mutta minä en.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivätkö aseksuaalit ole pohjimmiltaan heteroita, homoja tai bissejä ja aseksuaalisuus kuvaa vain libidon määrää?
Ei, nyt meni niin metsään kuin vaan mahdollista. Aseksuaalit eivät ole heteroita, homoja tai bissejä, koska he eivät koe seksuaalista vetovoimaa ketään kohtaan.
Aseksuaalilla voi kuitenkin olla korkea libido ja he voivat nauttia erittäin paljon esimerkiksi masturboinnista. Ihan yhtä lailla esimerkiksi heterolla voi olla ihan olematon libido.
Sori nyt vaan, mutta masturbointi on seksiä. Jos siis on seksuaalisesti kiinnostunut, mutta vain itsestään, niin oikea termi on varmaan joku muu, eiköhän googlesta löydy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voi vattu. Kun ei tässä yhteiskunnassa SYRJITÄ aseksuaaleja. Samat oikeudet suojaa sinuakin, olla harrastamatta asioita joita et halua omalla kropallasi tehdä.
Nykyään on mennyt sekaisin käsitteet siitä mikä on syrjintää ja mikä arvostelua.
On syrjintää kiistää kokonaisen ihmisryhmän olemassaolo. Lisäksi, jos ihmisille opetetaan jo lapsina, että aseksuaaleja ei ole, niin aseksuaalit saattavat jäädä siihen käsitykseen, että heidän on pakko tykätä seksistä. Tällöin he jäävät haavoittuvaan asemaan, jossa he eivät uskalla kieltäytyä vastentahtoisista asioista.
Mikä on ihmisryhmä?
Ovatko aseksuaalit ihmisryhmä samalla tavalla kuin vaikkapa romanit, saamelaiset tai vaikkapa vammaiset? Näkyykö aseksuaalisuus päällepäin? Onko aseksuaaleilla oma kieli, kulttuuri, uskonto?
Vaikeuttaako aseksuaalisuus esimerkiksi työpaikan saamista, kouluttautumista, palveluiden saatavuutta? Ajaako se päihde- tai rikoskierteeseen? Pitkäaikaistyöttömyyteen? Vaikuttaako se negatiivisesti terveystilanteeseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi, koska hän painosti minua puolison ja lasten hankinnassa pitkään, ja kun lopulta sanoin, miksi se aihe ei kiinnosta minua, niin hän otti ohjat käsiinsä ja yrittää nyt "korjata" minua, ja saada minut tajuamaan, että en oikeasti olekaan aseksuaali. Jos joku järjestäisi homomiehelle sokkotreffejä naisten kanssa tavoitteenaan "korjata" tämä homomies, se olisi homon syrjintää.
Ja kyllä, jotkut aseksuaalit voivat haluta parisuhteen, mutta minä en.
Niin, eli se, että sä et halua parisuhdetta, ei liity mitenkään siihen, oletko aseksuaali vai et.
Ja joo, äitisi syrjii sinua. Se ei ole mikään yhteiskunnallinen ilmiö. Sanot hänelle, että lakkaa puuttumasta elämääsi ja jos se ei auta, mutta asia häiritsee riittävästi, niin katkaiset välit.
Ihan samoin kuin me kaikki muutkin, joilla vanhemmat puuttuvat liikaa opiskeluun, puolisovalintaan, lasten hankkimiseen, rahan käyttöön, kasvatusratkaisuihin tai ihan mihin vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisitko luokitella tämän henkilökohtaisiin ongelmiin? On minullekin miestä tarjottu mutta ei ole tämän yhteiskunnan suurin ongelma se että en sellaista halua.
Jos pomo tarjoaa työpaikan ainoalle tummaihoiselle työntekijälle ihonvaalennushoitoa siksi, että tämä sulautuisi paremmin muuhun työporukkaan, niin senkin voisi varmaan luokitella henkilökohtaiseksi ongelmaksi. Ei ole yhteiskunnan suurin ongelma, jos työntekijä ei sellaista hoitoa halua vastaanottaa.
Oikeasti VAU. Sait itsesi rinnastettua ihmisiin jotka kokevat rasismia. Sinuna häpeäisin jos sellaiseen on osaamista.
Tunnistit sen siis rinnastukseksi. Eli aseksuaali, jolle vastoin hänen tahtoaan järjestetään treffejä, on mielestäsi siis rinnastettavissa tummaihoiseen, jolle tarjotaan ihonvaalennusta? Jos näissä ei mielestäsi olisi mitään samaa, et olisi pitänyt näitä kahta rinnastuksena.
Älä höpise. Rinnastuksen tunnistaa siitä, miten se kielellisesti rakennetaan, ei sen tunnistaminen edellytä, että rinnastettavilla asioilla olisi mitään yhteistä.
-Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aseksuaali täälläkin. Olen 36-vuotias enkä ole tähän ikään mennessä harrastanut kertaakaan seksiä, en vain koe pienintäkään mielenkiintoa tai tarvetta moiseen.
Toivon löytäväni vielä jonain päivänä toisen samanmielisen aseksuaali-sielunkumppanin, jolle riittää itseni lailla läheisyys ja halailu.
Läheisyys ja halailua on osa seksiä. Niin aina on valistettu. Seksin ei tarvitse olla yhdyntää.
Ja jos et ole koskaan sitä kokenut, rakastuneena, et voi tietää kaipaisitko sitä vai et. Nyt et koe kaipausta tai mielenkiintoa koska et osaa kuvitellakaan miltä se tuntuu kun on rakastunut ja miltä tuntuu saada orgasmi rakastetun kanssa.
Jumalauta nyt! Koen läheisyyttä ja nautin siitä eläinten ja lasten kanssa, mutta sillä ei ole kerta kaikkiaan mitään tekemistä seksin kanssa! Siivoa suusi!