Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minua kiinnostaa se, mikä lihottaa nykyisiä parikymppisiä? Syövätkö jotain erilaista kuin ennen?

Vierailija
19.06.2022 |

Minua kiinnostaa se, mikä lihottaa nykyisiä parikymppisiä? Ei 2010-luvun alkupuolella nuoret olleet noin pyöreässä kunnossa, suurin osa parikymppisistä oli hoikkia. Syövätkö nykynuoret jotain sellaista, mitä ei vielä n. 10 v sitten syöty?

Kommentit (554)

Vierailija
121/554 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallisia kotiruokia ei osata tehdä. Katson mitä muut ~25v tekee ruuaksi niin siellä on wokkeja, pastaa, salaatteja jossa paljon suolaisia juustoja... ravintoloissa syödään vähän paremmin eli majoneeseja ja uppopaistettua. Itse kartan suolaa ja rasvaa, mutta en kiellä itseltäni pullaa paistopisteiltä. Voihin tehtyjä leivoksia välttelen, esim croissantteja. En juo ikinä limsaa arkena, joskus alkoholiin sekoitettuna. Kotona kokkailen keittoja, pataruokia, puuroja, arkiruokaa. Viime viikolla tein kaalipataa, kesäkeittoa ja pinaattikeittoa, hyviä oli. BMI on 22 eli varaa on vielä mässäillä ;)

Vierailija
122/554 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkiliikunnan puute, joka paikkaan mennään moottoriavusteisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/554 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoliston mikrobikanta on köyhtynyt koska ihmiset eivät ole tekemisissä monimuotoisen luonnon kanssa. Nykyään ihmiset myös saavat ruuasta runsaasti kaikkia kemikaaleja ja muovia. Ei mikään ihme että elimistö ei toimi kunnolla.

Vierailija
124/554 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallisia kotiruokia ei osata tehdä. Katson mitä muut ~25v tekee ruuaksi niin siellä on wokkeja, pastaa, salaatteja jossa paljon suolaisia juustoja... ravintoloissa syödään vähän paremmin eli majoneeseja ja uppopaistettua. Itse kartan suolaa ja rasvaa, mutta en kiellä itseltäni pullaa paistopisteiltä. Voihin tehtyjä leivoksia välttelen, esim croissantteja. En juo ikinä limsaa arkena, joskus alkoholiin sekoitettuna. Kotona kokkailen keittoja, pataruokia, puuroja, arkiruokaa. Viime viikolla tein kaalipataa, kesäkeittoa ja pinaattikeittoa, hyviä oli. BMI on 22 eli varaa on vielä mässäillä ;)

Eipä tuo kovin hyvältä vaikuta jos vedät hiilihydraatteja/sokeria, joita keho ei tarvitse, miten haluat mutta rasvaa, jota keho tarvitsee, välttelet.

Vierailija
125/554 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekin ja liikkumattomuus

Vierailija
126/554 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanokaa mitä sanotte, mutta herkuttelu ja kännykän kanssa seurustelu on ne suurimmat syyt. Plus kaiken maailman invavehkeilä ajelu!

Vierailija
127/554 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmissa ikäryhmissä on enemmän lihavuutta kuin nuorisossa.

Vierailija
128/554 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan ensimmäiseksi haluan mainita, että liikunnalla ei laihduteta mutta se auttaa painonhallinnassa.

Itse asiaan: Nykyään on sähköpotkulautoja ja sähköpyöriä. Autoa pestessä ei tarvitse edes nousta autosta jos sen maksaa kännykkäapplikaation avulla. Jos pitsan himo iskee niin pitsan voi tilata ovelle nousematta sängystä. Esimerkkejä olisi vaikka kuinka. Tarkoitan siis sitä, että tekniikan avulla ihmisten elämää helpotetaan koko ajan enemmän ja käytännössähän se tarkoittaa sitä, että ihmiset myös liikkuvat jatkuvasti vähemmän. Siihen kun yhdistetään se, että ihmisille edelleenkin suositellaan hyvin hiilihydraattipitoista ruokavaliota niin totta kai siinä lihoo. Nuoret käyttävät näitä "helpotuksia" kaikkein eniten joten ei tarvitse olla mikään nero tajutakseen tämän kaiken yhteyden.

Silti, mitä vanhemmaksi tullaan sitä lihavampia ollaan.

Vierailija
129/554 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmissa ikäryhmissä on enemmän lihavuutta kuin nuorisossa.

Nyt on kyse nuorisosta, jolla pitäisi olla terveys kunnossa ilman ikä- ja työkulumien aiheuttamia rasitteita. Turhaan vedät iäkkäämpiä vertailukohteeksi.

Vierailija
130/554 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonot tottumukset. On totuttu siihen ettei ruokaa tarvi tehdä ja voi ostaa aina sen valmis aterian joka lämmitetään mikrossa tai ostetaan roskaruokaa epäterveellisistä pikaruoka ravintoloista. Tämä on vain tottumus kysymys ja sen takia heidän vaikea muuttaa tapaansa ja yrittää tehdä itse ruokiaan. Niskasta kiinni ja omiin ruokiin kannattaa siirtyä, ei se kuitenkaan paljoa vaadi kuin pientä tottumuksien muutosta. Itse en syö nykyään enää yhtään valmis ruokia kaupan eli ainuat valmisruat on ravintoloista mitä niitäkin tulee syötyä suht harvoin muutamia kertoja kuussa. Bmi on mulla 23 eli normaali ja lihasta löytyy jonkun verran. Vieroksun sähköpotku lautoja myös, miksi ei ole kadulle hommattu semmosia joissa joutuu käyttää vähän voimaa, että pääsee liikkeelle ja sama sähköpyörät, en varmaan ikinä ostaisi sähköpyörää eli ei mun juttu.

Vierailija
131/554 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan ensimmäiseksi haluan mainita, että liikunnalla ei laihduteta mutta se auttaa painonhallinnassa.

Itse asiaan: Nykyään on sähköpotkulautoja ja sähköpyöriä. Autoa pestessä ei tarvitse edes nousta autosta jos sen maksaa kännykkäapplikaation avulla. Jos pitsan himo iskee niin pitsan voi tilata ovelle nousematta sängystä. Esimerkkejä olisi vaikka kuinka. Tarkoitan siis sitä, että tekniikan avulla ihmisten elämää helpotetaan koko ajan enemmän ja käytännössähän se tarkoittaa sitä, että ihmiset myös liikkuvat jatkuvasti vähemmän. Siihen kun yhdistetään se, että ihmisille edelleenkin suositellaan hyvin hiilihydraattipitoista ruokavaliota niin totta kai siinä lihoo. Nuoret käyttävät näitä "helpotuksia" kaikkein eniten joten ei tarvitse olla mikään nero tajutakseen tämän kaiken yhteyden.

Silti, mitä vanhemmaksi tullaan sitä lihavampia ollaan.

Miten tämä liittyy? Todennäköisesti nämäkin pulleat nykynuoret ovat vanhemmiten entistäkin pulleampia.

Ja suurin osa meistä keski-ikäisistä tuhdeista ajoista ja ukoista oltiin hoikkia nuorena.

Vierailija
132/554 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaa on tarjolla, ja sosiaalisissa tilanteissa syödään. Vielä 70 -luvulla lihava nuori ole todella silmätikku, joka sai kuulla olevansa lihava sekä kotona että kaveripiirissä. Sitä ilkkumisen määrää! Lihaville ei vaatteita myyty, vaan kaikki piti teettää ompelijoille.

Nykyinen ilmapiiri on kehopositiivisemoi, ja laatikkomaiset paidat mahtuvat aina päälle.

Vierailija
133/554 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ruoassa ei lue että luomua, niin se voi olla GMO.ta, eli samaa joka lihotti ameerikanihmiset ennen meitä

Vierailija
134/554 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ayö liikaa ja epäterveellisesti siihen nähden että ei liiku lihasvoimin yhtään vaan aina kun ollaan liikkeellä liikutaan jollain välineellä

Vierailija
135/554 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla kohdallani ainakin lapsuudesta saadut huonot mallit. Melkein 20 vuotta vanhempi sisarukseni sai rymytä päivät pitkät ja pyöräillä vaikka toiselle puolen pitäjää kavereiden kanssa ilman vanhempien läsnäoloa, oli spontaaneja uintireissuja ym. ilman vanhempia. Minun lapsuudessani sain hädin tuskin lähteä edes takapihalta, koska aina piti olla aikuinen mukana. Ei pyöräreissuja kavereiden kanssa, ei uintireissuja, ei päivät pitkät lähimetsässä leikkimistä. Vanhemmat kuskasivat autolla kouluun ja harrastuksiin, koska "liikenne on vaarallista". Kotona sisarukseni sai lapsuudessaan alusta asti itse tehtyä kotiruokaa, minut kasvatettiin pinaattilätyillä ja mikropizzoilla. Sisarukseni lapsuudessa grillillä käyminen oli hyvin harvinaista herkkua, minulle syötettiin pikaruokaa viikoittain kun se oli helppoa ja nopeaa. Näin suuri ero alle kahdessa vuosikymmenessä tapahtui! Oma ikäluokkani on juuri sitä pinaattilättysukupolvea, kun vanhemmat olivat liian kiireisiä kokkailemaan ja liian pelokkaita päästääkseen lapsia keskenään uimaan. Mitähän tuossa ajassa tapahtui?

Vierailija
136/554 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Energiajuoma.

Vierailija
137/554 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli siis syöt päin vittua, jostain syystä kuitenkin olet (vielä) pysynyt hoikkana ja nostain syystä vielä onnittelet itseäsi tästä saavutuksesta?

Vierailija
138/554 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istuminen, usein näpytellen.

Vierailija
139/554 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisilla hormonaalinen ehkäisy.

Vierailija
140/554 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tilaa tehdä ruokaa. Ainoastaan mikrouunille on keittiötasolla tilaa. Joten se on lihiksiä ja hamppareita sitten.