Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kotihoito huono vaihtoehto!!!!!!!

16.10.2006 |

Okei - tiedän laittaneeni tosi provon otsikon, mutta saapahan viestini lukijoita. Ehkä.

Mieheni on hoitovapaalla kolmen lapsemme kanssa ja minä olen töissä. Hieno juttu ja ideologiamme mukainen asia. Mutta, mutta.... Nyt makaa lastenhoitaja elikkäs hoitovapaalla oleva isä sairaalassa. Minä sitten jouduin ottamaan palkatonta vapaata, jotta saamme lapset hoidettua.

Onko tilanne todellakin näin surkea ja epäreilu? Jos lapset olisivat hoidossa muualla, ei ongelmaa olisi, vaan saisin käydä työssä ansaitsemassa rahaa. Nyt - vaikka kaikilla onkin subjektiivinen päivähoito-oikeus (jota en kannata täysin rinnoin....), ei lapsemme olekaan saman arvoisia muiden kanssa. Enkä minä ole samanarvoinen kuin jos mieheni olisi työssä eikä hoitovapaalla.

Sekavaa selostusta, mutta tunteet kiehuvat nyt aika pahasti..... Kohtuutonta, että joudumme konkurssiin tämän tilanteen vuoksi!

Olisiko mahdollista saada jostain apua? Vai saisinko oikeasti olla palkallisesti vapaalla? Älytön tilanne ja mielestäni kohtuuttomasti lapsiperheitä ahdinkoon ajava asia =(

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ikävä tilanne.. Onko sinun mahdollista palkata esimerkiksi yksityinen hoitaja kotiin täksi ajaksi? Olen kuullut että lähihoitaja-opiskelijan voisi saada kai kotiin työharjoitteluun, joten jos jollakin lähikoululla olisi nyt harjoitteluaika niin voisit sieltä mahdollisesti saada apua.

Yritä keskeyttää esimerkiksi kotihoidontuki ja hakea sitten yleistä asumistukea tai toimeentulotukea, jos tiedät että sairaus on pitkäaikainen. Lisäksi tällöin lapsilla on oikeus päästä päivähoitoon tai voit ottaa yksityisen hoitajan kotiin.

Soita heti huomenna sosiaalitoimistoon ja kysy heiltä apua.

Vierailija
2/5 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairaslomaa jos toinen on sairaalassa ja lapset jää siten ilman hoitajaa.

Kannattaa ottaa selvää jos teilläpäin on näin.

Hankala tilanne, ei auta kuin apua hakea!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
21.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen meillä se " lastenhoitaja" . Jouduin kesällä sairaalaan, ja meillä oli yhtä kurja tilanne!

Mieheni sai kyllä sitten onneksi hiukan sairaslomaa kun tarpeeksi monelta lääkäriltä sitä pyysi, sairaalasta sitä tarjottiin - mutta sitten lääkäri ei sitä suostunutkaan miehelleni kirjoittamaan!

Olisin muuten joutunut sairaalakunnossa kotiin kun eihän 9kk vanhaa olisi yksin voinut jättää.

Tilanne on ihan tasan yhtä huono, oli kotona sitten mies tai nainen. Kotiäidillä/isällä ei ole varaa sairastella, näin se vaan on!

Vierailija
4/5 |
21.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen valvonut kuukauden joten vähän silmissä heittää ;D

Siis että jos lapset olisi hoidossa niin ei olisi mitään hätää! Näinhän se on :(

Mutta mikä tähän sitten olisi ratkaisu? Pitäisikö yhteiskunnan maksaa kodinhoitaja tällaisessa tilanteessa kotiin?

Vai pitäisikö lapsille olla päiväkodissa " hätävarapaikkoja" että tarhaan sitten?

Mites pienet vauvat, laitettaisiko heidätkin tarhaan tällaisessa tapauksessa? Vai pitäisikö säätää laki, jonka mukaan se töissäkäyvä puoliso saisi jäädä kotiin täydellä palkalla hoitamaan muksuja?

Ja kuinka sairas puolison pitäisi olla että toinen voisi jäädä kotiin, kukas sen päättää, lääkäritkö?

Jos ratkaisu olisi noista tuo viimeisin niin alkaisi olla tosi paljon sairaita kotiäitejä, itseänikin houkuttaisi jäädä aika ajoin sängyn pohjalle makaamaan että mies voisi tulla kotiin sitten minua ja lapsia hoitamaan ;)

Vierailija
5/5 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensin lähetän paljon voimia koko perheellenne. Tuo on kamala tilanne ja ymmärrän kiukkusi ja epätoivosi. Uskon kuitenkin että jos jaksat taistella löydätte varmasti selviytymis keinon. Kuten joku jo tuossa mainitsikin, niin jossain päin tiedän näin tehtävän että töissä oleva ihminen saa sairalomaa lastahoitavan puolison ollessa sairaalakunnossa. Tiedän myös kokemuksesta että jos lastahoitava osapuoli on hoitokyvytön, kunnalta voi saada kotiin hoitoapua työpäivien ajaksi, eli nk. lastenhoitajan. Näistä etuuksista ei kukaan vaan kerro vaan ne pitää iste selvittää itkeä ja vaatia ja uikuttaa ja huutaajnejne ja kuinka ollakkaan lopulta tavoittaa sen ihmisen jolla ei ole sydäntä kieltää vaan säästöjen takia näiden etuuksien olemassa oloa vaan hän kertookin että juu tottakai kunnalla tälläinenkin palvelu on (ensin sen kielsi noin 20 ihmistä) ja lopulta kotona käy hoitaja kunnes lastenkotona oleva hoitaja on taas hoitokunnossa. Voimia siis isän parantumiseen ja ratkaisun löytymiseen!

muistathan että päiväkotiinkin saa lapset laitettua aina jos sieltä on joku poissa eli yleensä aina, jotenkin ne säännöt menee niin että jos on tyhjiä paikkoja niin ne tulee täyttää jopa päivä kerrallaan. En nyt tarkalleen muista miten se meni, mutta sitäkin oikeutta kannattaa käyttää. Tulethan kertomaan millaisen ratkaisun löydät toivottavasti vielä pian