Mitä te muut syrjäyteneet olette tänään tehneet?
Aamulla kun heräsin keitin kahvit. Söin aamupalan. Tein ruoan ja syötiin. Sitten nukuin päiväunet. Käytiin buffetissa syömässä. Ostin irtokarkkeja illaksi. Illalla piti uida ja viettää aikaa ulkoporealtaassa, mutta kun sataa, niin varmaan katson vaan telkkua.
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Katkolla tärisen. Ei vielä pure diapamlääkitys. Ehkä huomenna olo paranee?
Vellistä sain puolet syötyä.
Hyvinhän sulla jo menee, kun pystyit kirjoittamaan viestin.
Join aamukahvit, luin Hesarin, ruokin kissan ja siivosin sen hiekkalaatikon, keitin vielä uudet kahvit ja söin pasteijan, katsonut jotain ohjelmia, roikkunut tällä palstalla. Nyt taidan ottaa päiväunet. Illalla katson ainakin Vera Stanhopen ja Selviytyjät.
Kaupassa ihmettelin kun lihatuotteiden kanssa saatavuusongelmia. Kokkailin kotona kanakeittoa ja salaattia, leipää jne.. Sitten treenasin kotona, 3-4 eri liikettä jaloille ja olkapää treeni, lopuksi vatsat. Koiran kanssa lenkkeilyä, pyykinpesua, lasten leffaa tytön kanssa. Nyt voitas piirrellä ja illalla sauna tulille isännän kanssa. Olen syrjäytynyt kun en käy töissä kun ei löydy enään kunnon töitä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten määritellään syrjäytynyt? Koen itseni syrjäytyneeksi, vaikka käyn osa-aikatyössä silloin tällöin, on omistusasunto ja rahaakin vähäsen säästössä. Silti koen olevani yhteiskunan ulkopuolella ja olen täysin yksin.
Mä määrittelen itseni syrjäytyneeksi, kun olen työelämästä syrjäytynyt. ap
Sitä kutsutaan myös työttömyydeksi. Meillä oikeilla syrjäytyneillä ei ole parisuhdetta eikä kavereita vaikka töissä käydään.
Mulla on perhe, mutta ei ystäviä eikä ole ollut töitäkään vuosikymmeniin. Kuvittelin olevani syrjäytynyt. ap
Puutarhassa aamuyhdeksästä puolellepäivin, oli pakko tulla pois koska sataa tihuutti, lepäilin kotvan aikaa, imuroin keittiön maton molemmilta puolin, se on menossa pesuun syystä että sille levisi eilen rasvaista jauhelihamättöä, kävin suihkussa ja saunoin, etsin netistä bonsain kasvatusohjeita, kohta maton pesulle, laitan sen roikkumaan lauteiden alle, ehtii kuivaa juhannukseksi.
Heräsin 12 aikaan, aamupuuroa ja leipääruoan laittoa
Nyt pitäis jotain taas syödä, perunat valmiina.
Tässä välillä jutellut faces tapaamani ystävän kanssa ääniviestein, itkenyt, levittänyt itseruskettavaa piristykseksi nyt makoilen lemmikin kanssa sängyssä ja tästä tosiaan syömään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten määritellään syrjäytynyt? Koen itseni syrjäytyneeksi, vaikka käyn osa-aikatyössä silloin tällöin, on omistusasunto ja rahaakin vähäsen säästössä. Silti koen olevani yhteiskunan ulkopuolella ja olen täysin yksin.
Sitä kutsutaan myös työttömyydeksi. Meillä oikeilla syrjäytyneillä ei ole parisuhdetta eikä kavereita vaikka töissä käydään.
Et ole syrjäytynyt kun sinulla on työpaikka.
Olen vapaaehtoisesti syrjäytynyt/erakoitunut.
Heräsin lapsen kanssa teltasta, pakkasin tavarat ja syötiin aamupala nuotion ääressä laavulla. Mökille kun pääsimme, purin ja huolsin suurimman osan retkeilytavaroista, vielä olisi jonkin verran puuhaa sen kanssa. Mökillä join kahvit ja söin kunnolla. Tiskasin ja siivosin hieman. Nyt istun koneen ääressä tekemässä sitä sun tätä kuten luen sähköpostit, palstailen ja suunnittelen tulevaa viikon vaellusretkeä. Kohta ajattelin mennä vähäksi aikaa sänkyyn lepäilemään ja lukemaan päivän lehdet. Sen jälkeen saunaan ja pesulle ja iltatoimet. Lapsi saattaa haluta katsoa illalla videoita youtubesta, minä selostan niitä hänelle (englannikieliset videot), tai sitten hän ehkä haluaa pelata korttia tms. Yöllä tuskin taaskaan saan unta, mikä tarkoittanee sitä, että todennäköisesti luen pari tuntia illan ja yön aikana.
Heräsin hieman ennen klo 17, nukuin yli 13h. Syönyt "aamupalan", vain istunut ja selannut näitä aloituksia, katsonut pari videota youtubesta, käynyt tupakalla parvekkeella, miettinyt miten jaksan enää elää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole syrjäytynyt kun sinulla on työpaikka.
Minäkin ajattelisin, että syrjäytynyt on joku jolla ei ole työtä, ei myöskään ehkä koulutusta. Eikä oikein tukiverkkojakaan, perhettä, ystäviä.
Oikeasti on syrjäytynyt vaikka käy töissä jos ei ihmissuhteita? Ei ole syrjäytynyt vaikka eläisi toimeentulotuella jos parisuhde esimerkiksi?
Eri