Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pikkaripyykki 40 asteessa

Vierailija
18.06.2022 |

Pesen 40 asteessa

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyykkinne ei ole koskaan puhdasta, jos huljutatte sitä neljässäkympissä.

Lähinnä aina mietin, että mikä se puhtaus on mikä pitää saavuttaa? Jos vaatteessa ei näy tai tunnu likaa, se tuoksuu raikkaalle, eikä aiheuta käytössä sairauksia tai ongelmia, niin miksi sen pitää olla vielä puhtaampi kuin 40 pesussa tulee?

Vierailija
22/24 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä pesen aina sukat, pikkuhousut ja kalsarit 60 asteessa ja laitan pesuaineen lisäksi Sanytol desinfektioainetta.

Jos porukka yleisesti pesee vain 40 asteessa alan ymmärtämään, miksi aika moni haisee ällölle.... Ei ne bakteerit lähde 40 asteen pesussa. Ja bakteereja meillä kaikilla on iholla ja limakalvoilla koko ajan.

Teidän desinfiointihullujen takia alkaa superbakteereja kohta olla joka paikassa. 40 asteen pesusta ei jää mitään hajuja, kokeile vaikka itse ja ole vähän vähemmän hysteerinen.

Mä aloin pesemään 60 asteessa, koska 40 asteen pesun jälkeen jotkut vaatteet kuivuessaan haisivat märältä rätiltä. Nyt ei mikään enää haise. En kyllä todellakaan mitään desinfektioaineita itse käytä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alusvaatteissa on paljon bakteereita, jotka voivat levitä muihin pyykkeihin, jos niitä ei pese erikseen. Tarvitaan vähintään 60 astetta, ettei sairaudenaiheuttajat leviä muihin vaatteisiin. Sukkien pohjissa on juuri niitä bakteereja, joita sinne on tullut kävellessäsi sukkasillasi, ne leviävät kaikkiin muihin vaatteisiin, jos peset ne alle 60 asteteessa, joka sentään jo tuhoaa joitain bakteereja.

MTV:n sivuilta: "Asiantuntija varoittaa, ettei 40 asteen pesu riitä poistamaan alusvaatteista haitallisia ulosteperäisiä bakteereja. Jos peset alusvaatteesi muiden vaatteiden seassa, saattaa muissakin vaatteissa olla samoja bakteereja. Keittiöpyyhkeiden kautta ulosteperäiset bakteerit voivat kulkeutua keittiöönkin."

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/asiantuntija-varoittaa-alusvaatteid…

Vierailija
24/24 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne bakteerien tappotutkimukset on tehty vauvojen vaatteilla ja niissähän on monesti ulostetta ja siksi paljon myös ulosteperöisiä bakteereita, ne on hyvä tietenkin pestä kuumemmassa. Normaaliaikuisella ei paljon ulostetta alusvaatteissa ole saati teepaidoissa ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kolme