Ulkoileeko teillä lapset mielellään sadesäällä? Meillä ulkoilee, mutta minua on joskus jopa paheksuttu, kun olen muka laittanut lapset ulos sateeseen!
En nyt tarkoita lätäkköikäisiä vaan meillä on 8 ja 10 v niin kyllä ne ihan itse haluaa lähteä ulos sateella, en ole pakottanut. Metsässä yleensä kävelevät tai pihalla ovat. Ei tietenkään itseään siellä saa kastella, eli kuravaatteet laitetaan silloin, mutta ei ne edes niistä valita.
Tosiaan mulle on ihmetelty tai paheksuttu sitä, että olen käskenyt lapset sateeseen!
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Sivistyskodeissa sateella ollaan sisällä ja keksitään sisätekemistä (ei pelaamista pleikkarilla).
Rahvaat haluaa lätäköihin 🤦🏻
Oooh yläluokka löysi tiensä palstalle! Mene äkkiä muualle, ettei rahvaus tartu.
Laita niille selkään lappu: Ulkoilemme vapaaehtoisesti sateella.
Meidän Nico 15v ja Yessica 16v juoksee aina lätäköissä henkselikurahousut suhisten. Niillä on niin hauskaa, kun ne harrastaa mutapainia, että pissatkin välillä lurahtaa kuriksiin, mutta ei haittaa mitään.
Mitä mieltä olette yleisesti pakkoulkoilusta, kouluikäisillä, sateettomallakin säällä. Onko teillä joku käytäntö, että pitää olla vaikka 1 tunti vähintään ulkona päivittäin?
Minä vietän sadepäivää tässä sohvalla. Olen pukenut kura-asun päälleni, alla ei ole mitään. Nautin siitä kun nihkeä pinta painautuu ihoani vasten ja paikoin liimautuu kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Minä vietän sadepäivää tässä sohvalla. Olen pukenut kura-asun päälleni, alla ei ole mitään. Nautin siitä kun nihkeä pinta painautuu ihoani vasten ja paikoin liimautuu kiinni.
Menepä nyt pois vauvapalstalta, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Multa tuli.
Itse tykkään lenkkeillä koiran kanssa sateella, molemmat tykätään ja olen nähnyt myös lapsia leikkimässä ulkona sade keleillä myös.
Kymmenvuotias kulkee pyörällä harrastukseensa ja jos sataa, pyöräilee sateella. Sadevaatteisiin suhtautuu pragmaattisesti. Tuskin on lempparivaatteet, mutta ymmärtää, että sateella pyöräillessä tarvitaan myös ne kurahousut.
Vierailija kirjoitti:
Sivistyskodeissa sateella ollaan sisällä ja keksitään sisätekemistä (ei pelaamista pleikkarilla).
Rahvas on monikkoa tarkoittava sana samoin kuin esim. kansa.
Rahvas ei tiedä tätä, vaan käyttää sitä turhaan monikossa ja pahimmillaan adjektiivina.
Vierailija kirjoitti:
Kymmenvuotias kulkee pyörällä harrastukseensa ja jos sataa, pyöräilee sateella. Sadevaatteisiin suhtautuu pragmaattisesti. Tuskin on lempparivaatteet, mutta ymmärtää, että sateella pyöräillessä tarvitaan myös ne kurahousut.
Älkää antako kurahousuvempparille yhtään materiaalia.
Vielä inhottavaampaa on aikuiset jotka harrastaa ns eräilyä. Haisevissa ylihinnoitelluissa vaatteissa rämmitään sateisessa kuusimettässä ja paskannetaan luontoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahvas on monikkoa tarkoittava sana samoin kuin esim. kansa.
Rahvas ei tiedä tätä, vaan käyttää sitä turhaan monikossa ja pahimmillaan adjektiivina.
Pääpipisyistä sairaseläkkeellä olevan äikänmaikka iski taas 🤣
Vierailija kirjoitti:
Miksiköhän tälle tuli 5 alapeukkua?
Ai että on ihanaa katsella LASIN TAKAA kuivasta sadetta ja surkeita ihmisiä ulkona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei oikeesti kertokaa, onko se muka nykypäivänä väärin, jos lapsen pitää kulkea itse harrastuksiin huonollakin säällä, eikä viedä autolla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi ettå käytät sanaa pragmaattisesti ja lemppari samassa lyhyessä kappaleessa. Ihanvitunnoloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei oikeesti kertokaa, onko se muka nykypäivänä väärin, jos lapsen pitää kulkea itse harrastuksiin huonollakin säällä, eikä viedä autolla?
Ai joo, maaseudulla ei ole joukkoliikennettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harrastuskyyditys on yksi vanhempien keskeisimpiä velvollisuuksia. Jopa yhtä keskeinen kuin se, että lapsi ylipäätään on ilmoitettu johonkin harrastukseen eikä vain joudu puuhailemaan asioita yksin tai kaverien kanssa.