Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ulkoileeko teillä lapset mielellään sadesäällä? Meillä ulkoilee, mutta minua on joskus jopa paheksuttu, kun olen muka laittanut lapset ulos sateeseen!

Vierailija
18.06.2022 |

En nyt tarkoita lätäkköikäisiä vaan meillä on 8 ja 10 v niin kyllä ne ihan itse haluaa lähteä ulos sateella, en ole pakottanut. Metsässä yleensä kävelevät tai pihalla ovat. Ei tietenkään itseään siellä saa kastella, eli kuravaatteet laitetaan silloin, mutta ei ne edes niistä valita.

Tosiaan mulle on ihmetelty tai paheksuttu sitä, että olen käskenyt lapset sateeseen!

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaha. Kurahousurunkkari päässyt viikonloppulomalle.

Vierailija
2/50 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tottuivat päiväkotiaikana siihen, että joka säässä mennään ulos. Tätä oli helppo jatkaa koululaisenakin eli joka päivä ulkoillaan, vaikka sataisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko paheksujat naisia joista näkee kilometrin päähän että ulkonäkö ja kulissi on kaikki kaikessa?

Vierailija
4/50 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska lötkköikä loppu? Meillä 7-vuotias on aivan innoissaan kun sataa ja pääsee lätäköihin. Tykkään itsekin ulkoilla sateella.

Mitä kovempaa sataa, niin sen nopeampaa lapsilla on vaatteet päällä ja pihalle.

Meillä naapuri kehui mua, että olen niin hyvä äiti kun jaksan ulkoilla sateellakin :)

Vierailija
5/50 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei varmaan ole niin että erityisesti juuri sateella haluaisivat mennä ulos, mutta sade ei myöskään ole este. Jos näyttää poutaantuvan, voi odottaa vähän. Jos näyttää satavan koko päivän, sitten menee sateessa ulos.

Vierailija
6/50 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ja ilolla.Minua ei kinosta muiden mielipiteet asiasta. Lapset nukkuvat hyvin,syövät hyvin kun ulkoilevat paljon läpi vuoden aikojen, säällä kuin säällä .Ulko leikeissä purkaavat energiaa. Eikä tee paha myöskään kasvattajille ulkoilla paljon säällä kuin säällä. Loppu uni vaikeudet ja tressit kun löytää ulkoilun ilon!

Vierailija
7/50 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lätäkköikäiset, ihana sana!

Vierailija
8/50 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat lapseni ovat vielä kaiketi lätäkköikäisiä mutta omassa lapsuudessani sadepäivät metsässä olivat parasta! Ihan vapaaehtoisesti menin ja sadevaatteet puin. Olisikohan tuohon liittynyt se, ettei sateella juurikaan ollut ötököitä, metsä tuoksui monenlaiselta, ropina kuulosti rauhoittavalta ja tavallaan metsän sinfonialta tuulen ja lehtien havinan lisäksi. Futistreenit ja -pelit sateella olivat myös kivoja! Kerrankin hiekkakenttä oli puoliksi lätäkköä ja pelaaminen muistutti enemmän mutapainia kuin jalkapalloa 😂. Teininä yksi lempipuuhistani oli sateella lähteä uimaan tai rantakalliolle istumaan ja katselemaan merta, kavereita oli mukana aina, eli ei ollut vain minun juttuni tai sosiaalinen pako. Yhä vielä aikuisenakin nautin sateesta.

Vierailija
9/50 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivistyskodeissa sateella ollaan sisällä ja keksitään sisätekemistä (ei pelaamista pleikkarilla).

Rahvaat haluaa lätäköihin 🤦🏻

Vierailija
10/50 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein täytyy ihailla että miten monta eri näkökulmaa samaan aiheeseen voikaan saada. Sairaushan tuo pakkomielle on eli surullista sinänsä.

Vierailija
11/50 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs sen kivempaa kuin istua kotona viltin alla kaakaomukin ääressä ja laittaa lapset pihalle sateeseen! :)

Vierailija
12/50 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei

Onko sinun lapsilla henkselikurahousut? Minun lapsilla 4v 7v 9v ja 12v on henkselikurahousut aina.

Vierailija
13/50 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

INHOAN kylmää kosteutta ja olen opettanut lapsetkin vihaamaan.

Lämpö + kosteus on ok.

Vierailija
14/50 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satoi taikka paistoi minulla on aina kurat housuissa.

Vierailija
15/50 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lätäkköikä? Hah mulla on se vieläkin vaikka olen yli 30v. :D Ihanaa kun sataa ja koiralenkillä voi samalla loiskia lätäköissä :D

Vierailija
16/50 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat lapset jo teinejä mutta ei heidän ulkona liikkumistaan ole ikinä rajoittanut keliolosuhteet. Menevät vaikka vettä sataisi kaatamalla tai pakkasta olisi reilusti. Pukeutumis- ja asennekysymys. Sokerista ei meistä kukaan ole.

Vierailija
17/50 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäs sen kivempaa kuin istua kotona viltin alla kaakaomukin ääressä ja laittaa lapset pihalle sateeseen! :)

Tarvitset näin kesälläkin viltin????

Vierailija
18/50 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Satoi taikka paistoi minulla on aina kurat housuissa.

Mulla alkoi seisomaan.

Vierailija
19/50 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

9-vuotias ulkoilee. Mustat kurikset ilman henkseleitä ja värikäs puolipitkä sadetakki, toimii hyvin eikä näytä päiväkotitaaperolta.

Vierailija
20/50 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herranjumala sentään, tuohan on lasun paikka jos lapset päästää vesisateeseen!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kuusi