Iltasanomat: Nyt puhuu häirikkölapsen äiti
Tässä olisi mielenkiintoinen juttu häirikkölapsen vanhemman näkökulmasta:
Kommentit (183)
Minun lapsuudessa nepsyjutut olisi kuitannut koivuniemen herra. Olisi aika pätevä kasvattaja vieläkin.
Minä kuulun siihen sukupolveen joka sai luunappia ja piiskaa, ja aika hyvin on mennyt.
Vierailija kirjoitti:
Luin tuon jutun iltasanomista. Ja täytyy nyt kyllä sanoa pari juttua, mitkä suorastaan aiheutti päänsisäisen p-myrskyn.
Olipahan ensinnäkin harhaanjohtava otsikko. Jos yhtään luki juttua pidemmälle, selvisi hyvin nopeasti, ettei tässä tapauksessa ole kyseessä edes vapaa-kasvatus vaan hyvin vakava mielenterveyden häiriö.
Vapaassa ei ole noita keinoja ja rajoituksia, mitä tässä tapauksessa äiti on kokeillut, ja hänhän oli kokeillut vaikka mitä. Siksi en voi käsittää, miten ihmeessä tähän oli liitetty vapaakasvatus ajatus, kun siitä ei ollut miltään osin edes kyse?
Vai oliko ajatus kenties, että nyt sitten saataisiin syyllistettyä kaikki he jotka eivät pidä vaparista ajatuksenkaan tasolla?
Tämä kyseinen perhe, varsinkin äiti tarvitsee kaiken mahdollisen tuen, sillä hän ei oikeasti voi lapsensa käytökselle mitään, vaikka on kaikkensa jo yrittänyt. Korostan : hän on nimenomaan asettanut niitä rajoja.
Kyse taisi olla siitä että muut huutelevat että tämä lapsi on vapaan kasvatuksen tulos ja perhe halusi kertoa että heillä ei harrastettu vapaata kasvatusta. Tämä on jonkin muun kuin vapaan kasvatuksen tulos.
Vierailija kirjoitti:
Minä kuulun siihen sukupolveen joka sai luunappia ja piiskaa, ja aika hyvin on mennyt.
No ei sinusta ainakaan normaalia empaattista ihmistä tullut, eli metsään meni, mutta eihän idiootti itse sitä tajua jos on idiootti. Jos sinusta on ok että aikuinen satuttaa lasta niin sinusta on kasvatettua hirviö ja harmillista ettet itse sitä tajua. Toivottavasti sinulla ei ole eikä tule olemaan lapsia, koska tämä kierre olisi hyvä katkaista ja saada muutama narsisti/empatiakyvytön psyko vähemmän tähän maailmaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen häirikkölapset sai remmiä tai tukistettiin jos perseilivät. Ei ollut näin paljon häiriköitä 👍
Niinhän ne saivat remmistä, ja siksi varmasti ennen tehtiin paljon nykyistä enemmän henkirikoksia koko läntisessä maailmassa. Tutustu tilastoihin!
Jotkut vaan yrittää puolustella omaa haluaan satuttaa lapsia fyysisesti mitä ihmeellisemmillä argumneteilla. He myös unohtavat että he eivät vaan kuulleet kaikista asioista koska ei ollut nettiä ja siksi he luulevat ettei mitään tapahtunut, kun he eivät sitä netistä päässeet lukemaan.
Jälki-abortti tulisi olla laillinen, eli syntymän jälkeen vanhemmilla esim. 2v mittainen harkinta-aika asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Jälki-abortti tulisi olla laillinen, eli syntymän jälkeen vanhemmilla esim. 2v mittainen harkinta-aika asiaan.
Mut toi jätkä on 14v, et eiks se pitäis sit olla täysikäisyyten asti oikeus päättää omasta lapsestaan?
Jos minun tai läheisteni päälle joku väkivaltaisesti hyökkää tai tärvelee omaisuuttani, niin ei minua silloin kyllä kiinnosta, millaisia ongelmia sillä urpolla on. Sellaisia urpoja yksinkertaisesti ei saa vapaana heilua.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi varmaan jatkaa 20 vuoteen sitä jälkiaborttioikeutta.
Vierailija kirjoitti:
Poika on autisti.
En tiedä käykö tuo videolta ilmi sitten, mutta ei ainakaan jutusta. Ei autisti oikeasti edes "osaisi" tehdä noita asioita, mitä tämä lapsi on tehnyt päiväkoti-iässä.
Enemmän kuulostaa todella vaikealta ADHD:lta, johon ei ole saatu tutkimuksia ja apua silloin kun tarve oli suurin. ADHD:n voi liittyä myös todella vaikeat aistiongelmat. Neuropsykiatrisissa häiriöissä on ylipäätään paljon samoja oireita, mutta ADHD ja autismin perusongelmat ovat erit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei sinusta ainakaan normaalia empaattista ihmistä tullut, eli metsään meni, mutta eihän idiootti itse sitä tajua jos on idiootti. Jos sinusta on ok että aikuinen satuttaa lasta niin sinusta on kasvatettua hirviö ja harmillista ettet itse sitä tajua. Toivottavasti sinulla ei ole eikä tule olemaan lapsia, koska tämä kierre olisi hyvä katkaista ja saada muutama narsisti/empatiakyvytön psyko vähemmän tähän maailmaan.
Olen eri kirjoittaja.
En kannata väkivaltaa lapsia enkä ketään muutakaan kohtaan. Kysyn sinulta, miten itse lähtisit poistamaan esimerkiksi nuorisojengien aiheuttamaan väkivaltaan liittyviä ongelmia? Ihmiset eivät uskalla kulkea kaupungilla, kun keskellä päivää saattaa tulla teini-ikäisten jengi hakkaamaan sairaalakuntoon ja ryöstämään rahat. Mitä näille pitäisi tehdä? Pitäisikö heitä "ymmärtää" ja laittaa juttelemaan psykoterapeutin kanssa?
Ennen suljettiin mielisairaaloihin sellaiset, jotka olivat vaaraksi ympäristölleen. Pitäisikö se tyyli palauttaa ja pistää ketjulla seinään kiinni nämä sekoboltsinuoret. Rauhoittavia lääkkeitä piikillä persuuksiin, etteivät rimpuile remmeissään. Näin muut saisivat olla rauhassa eikä tarvitsisi kuolemanrangaistusta kuitenkaan käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekstin perusteella ei se sunkaan kasvatus putkeen mennyt :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitoksessa tuon paikka on, pysyvästi. Kaikki on tehty mutta toiminta vaan jatkuu ja pahenee. Miksi syyttömät joutuvat tästä kärsimään? Kuinka paljon tuhoa tuo aiheuttanut täysin syyttömille ja ulkopuolisille tuntemattomille. Jossain vaiheessa se ymmärrys loputtava ja suljetulle lääkitykseen. Jossain vaiheessa tekee sen viimeisen virheensä ja tuhoaa väärän henkilön omaisuutta. Sitten lähdettiin. Hyvää tuuria käynyt kun selvinnyt tähänkin asti.
Kuten videolla sanotaan, laitos ei ole vankila. Ei voi pitää lukittuna. Suomessa on lait jotka estää lukitsemisen.
Pakkohoito mahdollistaa lukitsemisen. Pakkohoitoon voi määrätä sellaisen, joka lääkäreiden arvion mukaan on vaarallinen itselleen tai muille.
Minä en hakkaa enkä ryöstele ketään. Jos ryhdyn niin joskus tekemään, minut pitää lukita telkien taakse, etten pääse jatkamaan käyttäytymistäni.
Jos joku muu hakkaa tai ryöstelee, hänet pitää lukita telkien taakse, ettei minun tarvitse häntä pelätä.
Jutusta ja videosta ei käynyt ilmi, onko pojan isä ollut kuvioissa mukana missä määrin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen häirikkölapset sai remmiä tai tukistettiin jos perseilivät. Ei ollut näin paljon häiriköitä 👍
Niinhän ne saivat remmistä, ja siksi varmasti ennen tehtiin paljon nykyistä enemmän henkirikoksia koko läntisessä maailmassa. Tutustu tilastoihin!
Jotkut vaan yrittää puolustella omaa haluaan satuttaa lapsia fyysisesti mitä ihmeellisemmillä argumneteilla. He myös unohtavat että he eivät vaan kuulleet kaikista asioista koska ei ollut nettiä ja siksi he luulevat ettei mitään tapahtunut, kun he eivät sitä netistä päässeet lukemaan.
Joku haluaa "puolustella omaa haluaan satuttaa lapsia fyysisesti"?
HALOO! Oletko viikonloppuviihteellä, kun noin tolkuttomia kirjoitat. Tuskin kukaan haluaa lapsia satuttaa. Kysehän on siitä, mitä tehdä silloin, kun lapsi alkaa satuttaa muita. Jos kuka tahansa ikään katsomatta satuttaa muita, niin sellainen pitää eristää lukkojen taakse.
Vierailija kirjoitti:
Tuo lapsi ei ole häirikkö vaan psykopaatti. Siis oikeasti.
Kuinka paljon tää tulee vielä tulevaisuudessa tuhoamaan muita ihmisiä? Kuten tyttöystäviä?
Näillä niitä riittää.
Tuolla näitä aikuisversioita on tälläkin hetkellä vapaana ihmisten keskuudessa.
Tuhoamassa ihmisiä.
Jotkut voi tuhoutua loppuelämäkseen.
Mitä näille pitäisi tehdä?
Laitokseen, ei vankilaan vaan jonnekin lukkojen taakse, vahvasti lääkittynä.
Pois syyttömien elämästä.
Vierailija kirjoitti:
Todettakoon vielä, että lapsen tunnekylmyyteen pitäisi puuttua ennen kouluikää. Tämän jälkeen valitettavasti tulokset ovat huonoja.
Käsittääkseni psykopaatti on psykopaatti, ei sille mitään mahda.
Seurustelin hetken adhdnarsistipsykopaatin kanssa. Hän pystyi hetken esittämään normaalia ja peittämään valheensa ja pahuutensa. Nepsyys ei tee ihmisestä pahaa, mutta ei estä omaamasta persoonallisuushäiriötä.
Tämä mies kertoi, miten häntä oli lapsena ahdistanut se, kun oli yritetty pakottaa pyytämään anteeksi asioita.
Jossain oli tutkimustietoa siitä, että psykopaatti reagoi hieman lakiin muttei yhtään moraaliin tai etiikkaan. Eli hän ymmärtää sen, että laki kieltää tappamasta ihmisen, mutta jos sitä lakia ei olisi, tappaminen ei olisi hänestä väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poika on autisti.
En tiedä käykö tuo videolta ilmi sitten, mutta ei ainakaan jutusta. Ei autisti oikeasti edes "osaisi" tehdä noita asioita, mitä tämä lapsi on tehnyt päiväkoti-iässä.
Enemmän kuulostaa todella vaikealta ADHD:lta, johon ei ole saatu tutkimuksia ja apua silloin kun tarve oli suurin. ADHD:n voi liittyä myös todella vaikeat aistiongelmat. Neuropsykiatrisissa häiriöissä on ylipäätään paljon samoja oireita, mutta ADHD ja autismin perusongelmat ovat erit.
Kyllä lievästi autistinen ihminen osaa tehdä melkeinpä mitä vain. Omalla pojallani on ADHD, lievä autismi ja sensorisen integraation häiriö, ja veikkaanpa, että artikkelin pojalla on tai pitäisi ainakin olla samat diagnoosit. Autismi ilmenee niin monella tavalla! Omakin poikani on super sosiaalinen ihminen. Asperger testissä oli muistaakseni 30 kysymystä eikä kaikkia piirteitä tarvitse olla saadakseen diagnoosin. Siitä olen samaa mieltä, että kuulostaa vaikealta ADHD:ltä. Oma poikani ei ole uittanut muiden vaatteita pissassa, mutta 3-4 vuotiaana pissaili päiväkodin lelulaatikoihin ja kotonakin minne sattuu. Joka kerta kun poika kertoo kiusanneensa jotakuta, pelkään että hänestä tulee koulukiusaaja. Toisaalta, kun hän kertoo, että häntä on kiusattu, pelkään että hänestä tulee koulukiusattu. Onneksi päiväkodin työntekijöiden mukaan kyse on ollut normaalista kavereiden välisestä nahistelusta.