Tarjotun työn palkka nettona 1560e, nyt saan tukia "nettona" noin 1450e kun huomioidaan myös Kelan maksama vuokra...Ottaisitko työtä vastaan?
Kun lasketaan mukaan lounas ja työmatkakustannukset, niin jäisin tappiolle....Menetetystä ajasta puhumattakaan.
Mitä sinä tekisit?
Kommentit (185)
Vierailija kirjoitti:
Saat tuolla palkalla edelleen asumistukea, ja sinun pitää syödä myös kotona jotain eli suoraan et voi laskea niitä kustannuksiksi.
Tämä. Ja kun on töissä, on paljon helpompi päästä parempaan työhön kuin työttömänä olisi.
Ottaisin kyllä työn vastaan.
Ottaisin. On kiva että on töitä ja työssä ollessa pystyy sitten paremmin vaihtamaan, hakemaan toista työpaikkaa.
Juuri tämän takia tarvitaan laki irtolaisuudesta takaisin. Jos ei ole todistetta työssäkäymisestä, tulee syyte irtolaisuudesta ja passitus valtion erityistyöleirille Ylimarkkuun. Loppuupahan se työttömyyskorvauksien päällä makoilu!
Ei kannata. Otitko huomioon että tuet nousee noin 30e/kk?
Riippuu, mitä haluaisin elämältä. Työssä ollessa kartutan kuitenkin työkokemusta, ja näytän seuraavia paikkoja hakiessa, että olen kiinnostunut työnteosta. Olen itse sen ikäinen, että kiinnostaa myös pikkuhiljaa eläkkeen karttuminen. Kaipaan myös työn tuomaa työyhteisöä ja sosiaalista elämää. Eli mä ottaisin työn vastaan, ja samalla hakisin parempipalkkaista. Tai työpaikka itsessään voi olla sellainen, missä voi päästä parempipalkkaisiin töihin käsiksi. Mikäli olet tyytyväinen kotona, ja tosiaan, tuet juoksee, niin mikäs siinä. Kotoa ei vain kukaan tuu hakemaan, eikä palkkaakaan yleensä töiden aluksi päätä huimaa. Eli jostain se on aina aloitettava.
Mun työmorallillani kyllä. En ole elätti enkä luuseri
Jos työ on mielekästä niin ottaisin vastaan. Tuohan se silloin myös sisältöä elämään.
Ottaisin, jos työ olisi joku vähänkin järkevä, ei siis puhelinmyyntiä tai mäkkärin kassaa.
Vierailija kirjoitti:
Millä firmalla noin surkeat palkat? Nimi kehiin ja boikottiin tuollainen! Pistää niin vihaksi!!
Voihan tämä olla myös osa-aikatyö.
Vierailija kirjoitti:
Ottaisin, tietenkin.
En ole varas.
Työnantaja tässä varas on. Pitää itsellään osan työntekijälle kuuluvasta palkkiosta. Varkaudeksi meilläpäin sellaista meininkiä kutsutaan.
Liittoon vaan yhteyttä, jos tuollaiset palkat! Jotain rajaa nyt sentään!
Tuolla palkalla saat varmasti vielä Kelalta asumistukea, summan voi laskea Kelan laskurilla.
Jos haluat elämässä eteenpäin, otat ehdottomasti työn vastaan. Helpompi saada jatkossa töitä, kun olet töissä etkä elä tuilla. Jos taas lasket vain rahassa, kannattaako jatkaa tuilla elämistä vai mennä tuolla palkalla töihin, sitten ei varmaan kannata ottaa työtä vastaan. Systeemi on kyllä mätä.
Minua myös kiinnostaa, mistä työstä saa noin huonoa palkkaa? Onko kyseessä kokopäivätyö?! Jos osa-aikatyö, voit saada vielä jotain soviteltua päivärahaa tms. mitä lie onkaan nimeltään, en tiedä.
Ottaisin, jos työpaikka olisi kävelymatkan päässä. Työllä on tapan poikia parempia töitä. Tuollaisilla palkoilla minäkin aloittelin työuraani. Nykyisin palkka noin 5500€/kk.
Anna kun arvaan, kyseinen työnantaja maksaa verotkin Irlantiin tai Luxembourgiin? Olenko oikeassa?
Vierailija kirjoitti:
Omat eväät voi ottaa lounaaksi, jos haluaa säästää lounaskuluissa. Tosin, jos syö hyvän ja kunnon lounaan päivällä, niin ei välttämättä tarvitse syödä juuri mitään illasta, joten säätöä voi tulla myös tätä kautta. Eikä lonasta ole pakko syö ollenkaan, jos pärjää ilmankin.
Vähän riippuu... Mokani edellisessä (eli toistaiseksi viimeisessä) työpaikassani taisi olla juuri tuo, että säästeliäisyyttäni söin omia eväitä. Olisi kannattanut kumminkin mennä työkavereitten kanssa verkostoitumaan. Paljon ihan työhönkin liittyvää tietoa ilmeisesti välittyi lounas- ja kahvitauoilla. Firma oli ostanut yksikön sieltä, toisen täältä, ja palasten yhteen hitsaaminen jäi tällaisten epämuodollisten verkostojen varaan.
Ja toisaalta niin paljon en pysy lounaalla syömään, ettei illalla enää mitään tarvitsisi. Tai muuten pystyisin, mutta liian tukevan aterian päälle alkaa nukuttaa armottomasti.
Mutta joo, nämä nyt on pikku juttuja, ottaisin sen työn joka tapauksessa.
Ottaisin, näyttää paremmalta CV:ssä tekeminen kuin tekemättömyys. Jostakin on lähdettävä.
En ottaisi, jos maksaisin vuokraa. Minä asun vanhassa ok talossa ja minun kannattaa ottaa tuollainen työ, jos työmatka ei ole liian pitkä. 30km vielä menee suoraa tietä kaupunkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottaisin, tietenkin.
En ole varas.
Työnantaja tässä varas on. Pitää itsellään osan työntekijälle kuuluvasta palkkiosta. Varkaudeksi meilläpäin sellaista meininkiä kutsutaan.
Ap ei kertonut työaikaa, joka tuohon rahan saamiseen pitää käyttää. Esim. 10-15h/vk työtä tuo on oikein hyvä korvaus.
Laskitko myös sen, että veroprosentti pienenee jos työmatkakulut menevät yli omavastuun? Tuilla eläminen kostautuu kyllä myöhemmin, eli tulet olemaan myös köyhä eläkeläinen. Ja helpompi sitten myöhemmin esim. vaihtaa työpaikkaa, kun on työkokemusta, Ei kukaan pääse suoraan hyväpalkkaisiin hommiiin, jostain se on aloitettava. Ja totuus on se, että työn tekeminen pitää mielen virkeänä ja kivoja työkavereita.