Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, jotka eivät kestä yhtään suomalaisia perusruokia? Karjalanpaisti, kinkkukiusaus jne?

Vierailija
16.06.2022 |

En pysty yhtään syömään niitä. Jos on pakko, pystyn syömään, mutta ikipäivänä en niitä ostaisi enkä todellakaan tekisi itse. Kaalikääryleet ovat yksi pahimmista. Ja siskonmakkarakeitto.

Mikä on teidän suhtautumisenne näihin?

Kommentit (140)

Vierailija
21/140 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa katsoa netistä Pasi Viherahon kokkailuvinkkejä.

Vierailija
22/140 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään ruuasta ja ruuanlaitosta, kokeilen mielelläni vaikka mitä erikoisia ruokia ja testailen jatkuvasti uusia reseptejä. Silti tykkään myös niistä ihan perinteisistä, "tylsistä" ruuista, kuten kinkkukiusauksesta, karjalanpaistista, kaalilaatikosta yms. Lohikeitto on parasta herkkua!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/140 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaukset on kyllä jotain aivan järkyttävää. Siitä ei vain saa hyvää.

Makkarakeitto on tylsää, kuten 99% keitot on, mutta kyllä sitä syö ennemmin kuin selkäänsä ottaa (toisin kuin kiusauksia, mieluummin turpiin veto kuin haarukallinen kiusausta).

Kalakeitto ja mustikkapiirakka on hyviä. Ja kunnollinen karjalanpaisti. Eli siis sellaiset entisajan "paremmat ruuat"

Vierailija
24/140 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makuasioistahan ei voi kiistellä.itse rakastan kaaliruokia sipulilla. Veriohukaiset entiseen hyvään aikaan ja lanttulaatikko.

Ei oikeastaan ole mitään ruokaa jota en pystyisi nauttimaan. Ruoka pitää osata myös valmistaa maukkaaksi.Ainut on ruoan suhteen se, että jotkut tuoksut laukaisevat migreenikohtauksen. Esim silakkaruoat uunissa paistettuna, kakkupohjan paistaminen tai ruisleivän paistaminen puu uunissa.

Vierailija
25/140 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki muu menee, mutta karjalanpaisti jää kyllä aina väliin; ei vaan pysty..

Vierailija
26/140 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme hienoperse

Vierailija
27/140 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempia perinneruokia on vaikkapa

Kalakeitto

Kaalilaatikko - voi tehdä kasvisversionakin helposti

Kesäkeitto

Perunasalaatti

Vierailija
28/140 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo mainitut karjalanpaistit ja kinkkukiusauksethan ovat äärimmäisen helppoja ja vähätöisiä valmistaa joten heikompikin kokki saa aikaiseksi halutessaan. Ei siis voi olla mikään syy. 

Vierailija
29/140 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaronilaatikkoa lukuun ottamatta olen saanut tosi hyviä perinteisiä kotiruokia. Sellaiset munamaitohässäkät ja kesäkeitto eivät oikein maistu. Hyvin valmistettuna joku kiusaus tai paisti ovat ihania, samoin perunat ja kastike.

Syön mielelläni myös eksoottisia ruokia, mutta kunnon perinneruoka on yhtä lailla mieleeni.

Vierailija
30/140 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen ruokaperinne on rikas ja monipuolinen ja poimin sieltä omat suosikkini. - Esimerkiksi pidän lohikeitosta ja mustikkapiirkasta ja monestakin eri leivästä.

Ei mene edes lohikeitto kuin pakon edessä. ap

Ihan uteliaisuudesta, että minkälaisesta ruuasta sitten erityisesti pidät ja nautit?

Tuore kala, uudet perunat, hyvät pastaruoat, intialainen, kiinalainen, sushi, keitot jne. ap

Keitot menee mutta ei kuitenkaan lohikeitto? Mitä muuten tarkoittaa "intialainen" ja "kiinalainen" ko. keittiöt sisältävät aivan valtavan kirjon erilaisia ruokalajeja.

Vierailija
31/140 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun itse tekee niin ei voi valittaa. 

Vierailija
32/140 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parempia perinneruokia on vaikkapa

Kalakeitto

Kaalilaatikko - voi tehdä kasvisversionakin helposti

Kesäkeitto

Perunasalaatti

Kaalilaatikkoa pystyn syömään! ap

Vierailija
33/140 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen ruokaperinne on rikas ja monipuolinen ja poimin sieltä omat suosikkini. - Esimerkiksi pidän lohikeitosta ja mustikkapiirkasta ja monestakin eri leivästä.

Ihan uteliaisuudesta, että minkälaisesta ruuasta sitten erityisesti pidät ja nautit?

Tuore kala, uudet perunat, hyvät pastaruoat, intialainen, kiinalainen, sushi, keitot jne. ap

Keitot menee mutta ei kuitenkaan lohikeitto? Mitä muuten tarkoittaa "intialainen" ja "kiinalainen" ko. keittiöt sisältävät aivan valtavan kirjon erilaisia ruokalajeja.

En ole vielä törmännyt intialaiseen tai kiinalaiseen ruokaan, josta en pitäisi. Intialaisessa suosin kasvisruokaa. ap

Vierailija
34/140 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiusaukset on kyllä jotain aivan järkyttävää. Siitä ei vain saa hyvää.

Makkarakeitto on tylsää, kuten 99% keitot on, mutta kyllä sitä syö ennemmin kuin selkäänsä ottaa (toisin kuin kiusauksia, mieluummin turpiin veto kuin haarukallinen kiusausta).

Kalakeitto ja mustikkapiirakka on hyviä. Ja kunnollinen karjalanpaisti. Eli siis sellaiset entisajan "paremmat ruuat"

Mä taas olen ihan päinvastaista mieltä, kiusaukset on hyviä ja makkarakeitto aika kauheaa :D kyllähän sitäkin nyt syö, mutta itse en koskaan tekisi. Lapsena sai tarpeekseen.

Vierailija
35/140 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan pakota. Syö sushia. 

Vierailija
36/140 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paistetut muikut ja keitetty peruna! Ai että. Vaikka paahdettua kesäkurpitsaa tai herneitä tai muita kasviksia kylkeen

Vierailija
37/140 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keittomieltymykseni on sellaisella alueella, jossa on chiliä ja paljon kasviksia. ap

Vierailija
38/140 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan pakota. Syö sushia. 

Sushissa vältän lohisusheja. ap

Vierailija
39/140 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan karjalanpaistia.

Ja turha tulla selostamaan että en ole syönyt hyvin tehtyä, todellakin olen. Olen avioitunut karjalaiseen sukuun.

Vierailija
40/140 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä olette punaisesta herasta, eli makiasta juustosta?

😁

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi