En ole syönyt tänään vielä mitään enkä aiokaan
Yleensä syön 300-600 kcal päivässä, mutta nyt taidan pitää paastopäivän. :) Pakko rajoittaa syömistä kun olen niin lihava.
Kommentit (9)
Minäkin laihdutan ja olen syönyt aamusta asti vaikka mitä. 1500 kcal. Olen laihduttanut jo 2 viikkoa ja paino on pudonnut 8 kg. Jos syö liian vähän elimistö menee säästöliekille ja paino ei putoa.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin laihdutan ja olen syönyt aamusta asti vaikka mitä. 1500 kcal. Olen laihduttanut jo 2 viikkoa ja paino on pudonnut 8 kg. Jos syö liian vähän elimistö menee säästöliekille ja paino ei putoa.
Keskitysleireillähän oli paljon ihmisiä, joiden keho oli säästöliekillä. Siksipä he olivat vapautuessaan yhtä tukevassa kunnossa, kuin joutuessaan leirille.
Viikonloppuna ahmitaan kunnolla, sokeritkin suoraan pussista lopuksi.
Emma K. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskitysleireillähän oli paljon ihmisiä, joiden keho oli säästöliekillä. Siksipä he olivat vapautuessaan yhtä tukevassa kunnossa, kuin joutuessaan leirille.
Nämä keskitysleirä hokevat... Lue hyvä ihminen hieman ihmisen aineenvaihdunnasta. Jos nyt puhutaan normaalista tilanteensta, jossa ihminen kuitenkin syö aterioita, eikä raada täyttä työpäivää kupillisella lientä päivässä. Nämä ovat kaksi ihan eri tilannetta. Ihmisen aineenvaihdunta hidastaa, kun energiansaanti yhtäkkiä vähenee, koska elimistö saa viestin, että nyt on tilanne, jossa on vähän ravintoa saatavilla. Näin niille keskitysleirivangeillekin on aluksi käynyt. Mutta kun energiaa vaan ei saa, toki se lähtee elimistöstä. Rasvakudos on kuitenkin sellainen, että elimistö ei halua päästää siitä heti irti. Ihmisellä on moneen eläimeen verrattuna aika korkea rasvaprosentti, ja rasva on tärkeää esim. hormonitoiminnan kannalta.
Keskitysleirivertaajat eivät koskaan myöskään pohdi sitä, haluaako ihminen laihduttaa pois kaikki lihaksensa. Eivätkä he myöskään tunnu tietävän sitä, että jos laihtuu nopeasti, myös lihoo nopeasti takaisin.
(Turha tulla mua sitten haukkumaan lihavaksi, en ole koskaan ollut ylipainoinen.)
Minä en syönyt eilen, joten tänään kyllä söin. Pitäisi jaksaa lähipäivinä vetää 14 km lenkki kauppaan, joten on vähän kyllä syötävä.
Seuraavana päivänä syöt sitten kolme kertaa enemmän kuin normaalina päivänä, sillä nälkävelka kasvaa nopeasti ja seurauksena on holtiton syöminen.
Eikö tuo säästöliekki-juttu ole ihan höpöpuhetta, jolla ylipainoiset laihduttajat perustelevat miksei paino millään putoa? Ovat säästöliekillä.
Sanna Marin voisi jakaa vinkkejä.